Heeft er iemand hier ervaringen met een valkparkietje? Hoe omslachtig is de verzorging, en het belangrijkste, hoe veel lawaai maken ze? Hoe kom ik aan een 'fokker'? Want uit de dierenwinkel doe ik dan liever weer niet, want alle vogels die ik daar wel eens heb gezien zijn eigenlijk helemaal niet tam.
Hij (of zij) kan hier rustig los vliegen als we erbij zijn ('s avonds), zit vitrage/gordijnen voor de ramen dus dat zal wel veilig zijn hoop ik.
We hebben ook over andere huisdieren nagedacht, maar de meesten passen niet in onze situatie.
Ik ben elke week voor 5 dagen van huis, en hij werkt overdag de hele dag. Een kat is geen optie vanwege de design bank (en nee, dat gaan we niet uit testen

Een tamme vogel vinden we zelf wel erg leuk, natuurlijk gaan we ons nog erg inlezen, maar ik wil hier toch mee beginnen. Een vogel zou hier in huis niet zoveel kunnen kapot maken, schoonmaken vind ik geen probleem en natuurlijk hebben we er wel tijd voor. Hij is elke avond gewoon thuis, en een dag per week ben ik thuis wanneer hij moet werken.
En van de meubels klinkt misschien erg stom, maar ik bedoel het niet verkeerd. We zijn er niet de hele dag bij, dus een kat zou bijvoorbeeld de bank echt kapot kunnen krabben, terwijl we er niet zijn en dus op dat moment echt niets aan kunnen doen.
Mochten de ervaringen positief zijn over valkparkieten, gaan we er ons verder in verdiepen, hebben geen haast. Wil zeker zijn van een hele mooie grote kooi, en dat we er genoeg tijd voor hebben natuurlijk. Want daar vergis ik me misschien wel in nu?