Moeilijke kwestie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiaojan

Moeilijke kwestie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 21:02

Hallo bokkers,

Ik maak dit topic omdat ik het een moeilijk iets vind. Ik heb in dit verhaal eigenlijk nergens mee te maken, maar trek het me toch aan.

De jackrussel van mijn schoonmoeder heeft pups gekregen 9 weken geleden, goed alle pups verkocht.
Met 8 weken mochten ze pas weg, belde er in de 8ste week dus 2 kopers af.....kan gebeuren is jammer maar goed pups krijgen wel een ander baasje. Zo gezegd zo gedaan, gister is de laatste pup opgehaald door een wat jonger meisje(wel volwassen) Koopt de pup neemt hem mee incl bench die ze over hadden.
5 min later gaat de telefoon, dat meisje weer of ze de pup ook kon terugbrengen, want eigenlijk was het niet zo slimme keus. Nee helaas sorry heeft mijn schoonmoeder gezegd. Dat vind ik eigenlijk al moeilijk, want nu weet je eigenlijk dat de pup niet gewenst meegaat....maar goed.
Vanmorgen belt dat meisje weer of ze de pup alsnog kan terugbrengen, want tja het kon toch echt niet, weer nee gezegd nu door mijn schoonvader....
Worden mijn schoonouders vanmiddag gebeld door sos dierenopvang, dat de pup daar zit en of ze hem alsnog willen komen ophalen....weer nee. Meisje blijkt dus onder de medicijnen ed te zitten dus de pup kon daar echt niet blijven.
Nu dreigen dat meisje en de sos met de politie en dat mijn schoonouders de pup toch echt terug moeten nemen.

Ik vind het zo sneu voor de pup dat ik eigenlijk geneigd ben om te zeggen breng maar hier....maar ja heb ook net een pup en al 2 ouder jackrussels, 4 is wel veel. Maar ik heb zo te doen met de pup en aan de andere kant snap ik mijn schoonouders ook helemaal niet, ze leven normaal voor hun dieren en nu willen ze die pup eigenlijk aan haar lot overlaten.....

Wat zouden jullie doen?

Ojajoh

Re: Moeilijke kwestie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:04

ik vind je schoonouders bar slechte fokkers
als ze uberhaupt al fokkers zijn?

ik snap dat de situatie voor hun niet echt leuk is maar ik zou als fokker toch willen dat mijn pups goed terecht komen

kan je niet eens serieus met je schoonouders gaan praten erover?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:05

Persoonlijk zou ik zeggen.. breng hem maar direct terug. Ik zou niet echt rustig kunnen zitten als de pup niet gewenst is.. wat gaat er dan mee gebeuren?

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:06

ik zou ook zeggen breng hem maar, kan je er altijd rustig een goed baasje voor zoeken !!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:07

Ik zou hem toch nemen, je kan wellicht zelf een leuk baasje voor hem/haar vinden. Maar goed, ik ben toch al snel van ik vang dat hondje wel even op.. Wij hebben hier 2 hondjes zitten, waarvan beide de vrouwtjes zijn overleden, dus die hebben we opgevangen en gehouden. In totaal 4 honden, ik vind het prima te doen, maar ligt er ook aan hoe je andere hondjes zijn natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:07

Eerlijk gezegd zou ik zelf ook de pup direct terug nemen en dan rustig uitkijken naar een baasje dat er wel goed voor is.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:09

Lastig zeg zussie :(:)

Zijn er kosten aan verbonden als je de pup uit de opvang haalt??

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 21:10

@ ikdoemaarwat
Normaal zijn ze dus ook echt niet zo, met 5 weken wilde er iemand een pup komen halen voor zijn dochter en daar hebben ze ne tegen gezegd........en nu dit, ik vind het echt heel moeilijk en ja eigenlijk moet ik wel met ze erover gaan praten, maar ze vinden mij al zo zo dus dan ben ik bang dat dan helemaal over is en dat is ook weer sneu voor vriendlief

@de rest,
mijn eerste reactie was ook, van breng hem dan maar hier....mijn hondjes zijn superlief en ik heb dus ook een pup uit het nest, maar vriendlief keek niet zo gelukkig toen

@zus geen idee eigenlijk, wil jij er niet een pup bij?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 21:11

Marchador schreef:
Persoonlijk zou ik zeggen.. breng hem maar direct terug. Ik zou niet echt rustig kunnen zitten als de pup niet gewenst is.. wat gaat er dan mee gebeuren?

nee idd sit denk ik dus ook de hele tijd, arme baby zit helemaal alleen zonder mams en baasje in een hokje...kan er wel om huilen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:11

Ik vind het overigens raar dat ze met de politie dreigen... in hoeverre moet je bij de verkoop nagaan of iemand in staat is om een puppy te kopen. Als ik naar de dierenwinkel ga om een konijn te halen vragen ze toch ook niet of ik onder de medicijnen sta. Ze is volwassen en anders zijn haar ouders neem ik aan verantwoordelijk voor de keuzes die ze maakt?

Overigens snap ik je gevoel heel goed hoor!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:11

uhmmm.
Denk niet dat manlief het er mee eens is..
Mag hij niet bij papa wonen?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 21:14

ChantalSmook schreef:
Ik vind het overigens raar dat ze met de politie dreigen... in hoeverre moet je bij de verkoop nagaan of iemand in staat is om een puppy te kopen. Als ik naar de dierenwinkel ga om een konijn te halen vragen ze toch ook niet of ik onder de medicijnen sta. Ze is volwassen en anders zijn haar ouders neem ik aan verantwoordelijk voor de keuzes die ze maakt?

Overigens snap ik je gevoel heel goed hoor!

Jep idd, thanx

maartje geen idee zal pa eens vragen

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:19

oh sas idd lastig zeg
Van mijn had ie hier zo mogen wonen maar daar is vriendlief het niet mee eens.... :\

misschien toch zelf in huis nemen en dan alsnog een lief baasje zoeken...?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 21:20

jep moet ik alleen ook vriendlief overtuigen, aangezien we er al 3 hebben.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:22

liefste oogjes opzetten en zeggen dat het echt echt echt voor tijdelijk is?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:22

Puplief in huis nemen, en schoonouders vaarwel zeggen. Ik hoef geen mensen in mijn leven die zo zijn...

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:28

Sas, is het een teefje of een reu?

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:30

Jeetje heftig zeg. Zou hem zo willen hebben alleen wil mijn vriend geen pup.... :(

Helaas... En deze terug nemen en opnieuw aanbieden???
Kan jij de pup niet voor eventjes onder je hoeden nemen?

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:37

Pfhfh ik had ze echt is even goed de waarheid gezegt! Die mensen zijn het niet waard om een nestje te fokken! Kan je vriend ze niet overtuigen? Zo nee dan zou ik de pup echt zelf in huis nemen en er een goede plek voor zoeken. succes

Yvonne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:43

Ik zou de pup inderdaad terugnemen en er een ander goed baasje voor zoeken!!! De andere pups zijn ook goed terecht gekomen, dus er zal vast iemand zijn die heel gelukkig is met die pup!
Ik weet niet wat jouw band is met je schoonouders, maar anders kun je toch gewoon vertellen dat je vind dat ze de pup terug moeten nemen en dat je misschien zelfs wel wilt helpen met het verkopen van de pup!!

Succes!

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:44

Neem dat beestje dat bij je in huis, zo heeft hij tenminste al tijdelijk opvang.Je vind wel iemand voor hem als je hem zelf niet kan of mag houden. Je schoonouders zullen misschien verplicht worden om hem terug te nemen met al er aan verbonden kosten. Dat zal hen leren nee te zeggen.... 8-)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:54

Ik zou hem in huis nemen en als het echt teveel is een goed baasje zoeken.
Mijn oma fokt al jaren met haar honden (professioneel) en die is ontzettend begaan met waar de pups naartoegaan. Werken mensen naar haar idee te veel, of heeft ze er geen goed gevoel bij: gaat het niet door.
Jaren geleden (zal eind '70 begin '80 geweest zijn) was er een gezin dat persee de kleinste uit het neste wilde, om mee te showen. Dat is op zich al geen slimme keus, maar uiteindelijk toch akkoord gegaan. Een half jaar later belden ze op, dat de hond toch niet naar hun zin was. Om te voorkomen dat ze met die hond zouden gaan leuren, zijn m'n ouders erheen gereden (ergens in duitsland) en hebben de hond opgehaald. Die overigens afschuwelijk kromme pootjes had omdat de mensen op een berg woonden met beneden het toegangshek waar de honden de hele dag voor stonden. Pootjes waren dus volledig krom gegroeid...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:10

Wow, pittig hoor..schrik hier best van..fok dan geen honden als je niet zeker van je zaak bent.
Een goede fokker neemt ten aller tijden zn dier terug om er zelf een anders voor te zoeken als de nieuwe eigenaar daar niet voor in staat is...en deze situatie al helemaal lijkt me.
Vind t dus zacht gezegd, een erg kromme situatie en zou je vriend vragen of jullie hem niet in huis kunnen nemen, om vanuit jullie een fijn adresje te zoeken.
Straks komt het diertje in het asiel terecht..bah...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:16

Hoi,

ik zou hem best willen hebben!!! Wij wonen lekker buitenaf en nu ik maar 2 dagen werk, willen we eigenlijk een hondje aanschaffen. Dus mocht je echt geen oplossing weten ....

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 22:26

Thanx alvast allemaal, ben r al uit, ga morgen ff bellen en als de pup nog bij sos is haal ik hem wel op en zoek vanuit hier wel een plekje...