Nu heb ik al behoorlijk werk zeg maar gerust, ik laat alle rammen castreren en alle konijnen worden geent dus het zit helemaal goed.
Een week terug hadden we project Strijen op het programma staan, dit waren 13 konijnen man en vrouw door elkaar die in een schuur zaten in Zuid Holland. Een collega opvang is ze gaan halen, er waren konijnen met 3 poten, zonder oren, snot, bijtwonden, abcessen etc. en alle dames mogelijk zwanger natuurlijk. Of ik kan beter zeggen 1 van de dames hier is ZEKER zwanger. Er zijn 4 dames naar mij toe gekomen, 1 zit in pleeggezin, 1 staat op knappen en de andere 2 is nog afwachten. Bij die laatste zit nog een verhaal apart, haar hele poot zit in een draai, oogt ooit gebroken? Of als klein konijntje oid. Ze kan zich hier prima mee redden, maar of dat het fijn is voor haar. We kijken nu eerst of er nog kleine babyhupsjes uit komen en daarna zal er een rontgenfoto volgen om meer te weten.
En als iemand nog een leuk konijn zoekt bij mij in de opvang zit van groot tot klein van dwerg tot Franse Hangoor! Konijnen zijn groepsdieren en zijn gelukkiger samen dan alleen!
Oordeel zelf..
1. Als ze normaal zit..

2. Ze kan wel op haar andere achterpoot staan..

3. Even haar geweldige koppie!

4. Erg vreemd, ter info ze heeft ook geen staart..

5. Duidelijk vreemde draai..

6. En van onderaf bekeken..

7. Helemaal raar schuin..