kitten doet behoefde op bed ( HELP )

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

kitten doet behoefde op bed ( HELP )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 21:39

hallo bokkers

ik heb een probleem, ik heb een aantal weken een kitten gevonden in het bos! maar dat terzeide.
hij is gewoon zinderlijk doet alles op de bak,

maar sinds een paar dagen doet hij het steeds ook op mijn bed ;(
ik kan er niet tegen wassen,
hij doet het verder nergens dan alleen op de bak en op mijn bed.

de kattebak is gewoon schoon, dus daar ligt het niet aan.

je zou zeggen dan doe je je katten toch niet meer op de slaapkamer dan is je probleem opgelost.
maar het zit zo dat ik een klein huis heb met 2 kamer`s ( 1 woon en 1 slaap kamer )
en ik heb er een hekel aan om opgesloten te zitten, vandaar dat ik de deur naar de slaapkamer ook open heb.

het is werkelijk een probleem! zelfs zo dat ik net presies de buren uit bed heb moeten bellen om schone lakens te vragen. omdat hij net voor het slapen gaan op mijn bed gepoept heeft,
gister was het ook al zo!
heb net mijn bed verschoond en een uurtje later wou ik gaan slapen lig ik in een natte plek!
dus weer mijn bed verschoond ,aar heb de hele nacht op een natte plek gelegen omdat mijn matras ook nat was.

hij heeft dit nooit gedaan!
weten jullie misschien waarom hij dit nou zo ineens doet???
als hij dit blijft doen weet ik niet wat ik er mee aan moet,
ik kan er niet mee leven als hij steeds op mijn bed zijn behoefde doet. dus ik wil graag een oplossing om te voorkomen dat ik hem weg moet doen,
wat ik niet wil want verder is het een schat.

ik heb mijn katten nu opgesloten in de woonkamer en laat ze voorlopig niet meer op de slaapkamer. maar ik vind dit niet echt een fijne oplossing omdat ik ook nog een hond heb!
dus het zit zo dat ik constand de hond van de katten moet scheiden als ik aant werk ben en dan ook als ik thuis ben.

lieve katten kenners! kunnen jullie me misschien helpen>????

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door Dhani op 01-10-09 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dabo

Re: kitten doet behoefde op bed ( HELP )

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:43

Sowieso een hoes om je matras, want dat is wel heel erg vies, kattenpis in je matras.. bleh.
Ja mijn eerste gedachte was ook: simpel, kat niet meer in de slaapkamer. Ik heb er zelf ook 2, en die mogen ook niet naar boven. Maar ik heb dan wel een wat groter huis dan jou...
Hoe oud is hij? Is hij gecastreerd?
Nuttige tips heb ik verder niet voor je, behalve dat je gewoon even naar het spreek uur van je DA kunt bellen, misschien dat zij nog tips hebben?
Sterkte!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 21:44

Dabo schreef:
Sowieso een hoes om je matras, want dat is wel heel erg vies, kattenpis in je matras.. bleh.
Ja mijn eerste gedachte was ook: simpel, kat niet meer in de slaapkamer. Ik heb er zelf ook 2, en die mogen ook niet naar boven. Maar ik heb dan wel een wat groter huis dan jou...
Hoe oud is hij? Is hij gecastreerd?
Nuttige tips heb ik verder niet voor je, behalve dat je gewoon even naar het spreek uur van je DA kunt bellen, misschien dat zij nog tips hebben?
Sterkte!

hij is net euhh 10 weken of zo dus nog niet geholpen, heb nog wat in mijn beginpost gezet,

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:55

Oh, dus je hebt nog meer katten, EN een hond? Lekker druk dan in je kleine huisje ;)
Ja 10weken is nog wel wat jong om aan castratie te denken ja.
Ik wilde al voorstellen om hem snachts in een bench te doen, zodat jij rustig kan slapen, en dan overdag de deur naar de slaapkamer gewoon dicht te houden.
Misschien laten je andere katten hem niet meer op de kattenbak? Dat hij jouw bed als zijn domein gaat zien ofzo?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 22:20

Dabo schreef:
Oh, dus je hebt nog meer katten, EN een hond? Lekker druk dan in je kleine huisje ;)
Ik wilde al voorstellen om hem snachts in een bench te doen, zodat jij rustig kan slapen, en dan overdag de deur naar de slaapkamer gewoon dicht te houden.
Misschien laten je andere katten hem niet meer op de kattenbak? Dat hij jouw bed als zijn domein gaat zien ofzo?

ik heb 2 katten hij en mijn poes! mijn poes ziet hem als kind en speeld en raust met hem door de kamer enz enz ze doen alles samen!.

ik heb al is zitten denken aan jaloezie, maar hij krijgt de meeste aandacht in huis omdat hij alle andacht opeist,
wel heb ik zitten denken aan wraak acties omdat hij inprotest is dat hij op de gang moet als ze hond aan het eten is, want hij mept de hond bij zn eigen eten weg.
want daarna is het gebeurd toen hij weer in de slaapkamer kwam scheet hij zo op mijn bed.

maar goed ik heb ze nu afgezondigd in de woonkamer ( heb pc in de slaapkamer staan ). en daar gaan ze ook slapen! en morgen als ik ga werken blijven ze dr ook! ben dr zo klaar mee dat ik hem iig niet meer op de slaapkamer wil hebben! de andere mag dat inpresiepe wel, maar dat is zon doorgewinterde kat die doet nix verkeerd.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:52

Ja je moet toch wat joh! 10x per dag je lakens wassen is geen optie!!
sterkte ermee hoor :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:18

Hij is nog maar 10 weken joh, dat is jong, misschien is het gewoon de leeftijd. :) Zet je 'm geregeld op de bak etc?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:27

Ik heb toch het idee dat het geen onzindelijkheid is, maar een protest iets. Als je zo klein woont, en je computer staat ook nog in de slaapkamer, dan kun je proberen hem op heterdaad te betrappen. Zie je dat hij iets wil doen, vliegles geven :D richting kattenbak.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:34

vliegles geven?

ahum tja nee ik heb hier zelf weer een nestje van mijn kat en zodra ik de ontlasting en plasje zeg maar kan zien zet ik de kattenbak vlakbij een slaapplek en gaan ze vanzelf eigenlijk daarop
hoe lang heb je het katje nu al?
zou hem geregeld op de kattenbak zetten dat zoiezo
maar je hebt dus 4 katten en een hond op je slaapkamer als je gaat werken?
dan mag je wel een hele grote slaapkamer hebben wil het passen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:41

MiSz_SaNdY schreef:
vliegles geven?

*grinnik*

Lastig, mijn kat heeft het een paar weken geleden ook opeens gedaan ( 3 jaar oud, geholpen) 2x op 1 dag, daarvoor nooit en daarna ook nooit meer. Ik denk gewoon een ongelukje en hoop dat ze het niet meer doet.

Kan een dominantie probleem zijn als je meerdere katten hebt, misschien is de oppervlakte toch te klein voor je beesten. En heeft je kitten daar (nu al) last van.

Ik zou overigens niet de ene kat wel op je slaapkamer laten en de andere niet.
Hierdoor krijg je scheve verhoudingen. Ik zou alle beesten een tijd lang even niet op je slaapkamer laten en idd het kitten veel op de bak zetten :)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:48

vliegles: oppakken en in de richting van de kattenbak "gooien" zodat hij een meter of 2 verder NETJES op zijn pootjes terecht komt. Werkt perfect! Het gaat namelijk vooral om het schrikeffect wat je ermee bereikt ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:53

zn behoefte + de kat zelf continu op de bak zetten als ze dat heeft gedaan. ook als je het aan voelt komen of iedere ochtend en avond kan je haar op de bak zetten. en als ze iets doet moet je haar heel overdreven belonen. mijn poesje kwam met 5 weken en was met 7 weken zindelijk. laat haar ook niet alleen op je kamer en houd snachts de deur open.

ook hebben wij nog een kat van ca7 jaar, en die heeft ook zo;'n periode gehad. vooral als wij op vakantie gingen ging zij vaak op onze bedden doen. terwijl ze normaal altijd alles buiten of op de bak doet. ik had het idee dat ze gewoon aandacht wilde, want ze deed het echt expres

naenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:47

Even langs de DA gaan.
Ik had een kitten van 6 week die deed dit ook steeds, ze wist dat ze op de kattenbak kon maar deed het ook net zo makkelijk op mijn bed.
Ik ben langs de DA geweest en dat er wat mis was met haar darmen. Spul mee naar huis gekregen en dat een week (geloof ik) lang blijven geven, toen was het over.
Ik denk dat die van jou ook iets heeft met de darmen want hij is erg vroeg bij de moeder weg (die van mij ook) en mist zo het een en ander.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:52

zoiets is meestal een teken van ongenoegen!
beestje voelt zich waarschijnlijk om de een of andere reden niet op zijn gemak en uit het zo!
Als het een buitenkatje is geweest dan gaat dit denk ik een probleempje worden wat de zindelijkheid betreft.
Als je meerdere katten hebt dan kan het ook zijn dat ie er moeite mee heeft om de kattenbak te delen!
Zet er eens een bak extra bij,wellicht dat het helpt!

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:54

Dhani schreef:
Dabo schreef:

ik heb 2 katten hij en mijn poes! mijn poes ziet hem als kind en speeld en raust met hem door de kamer enz enz ze doen alles samen!.

ik heb al is zitten denken aan jaloezie, maar hij krijgt de meeste aandacht in huis omdat hij alle andacht opeist,
wel heb ik zitten denken aan wraak acties omdat hij inprotest is dat hij op de gang moet als ze hond aan het eten is, want hij mept de hond bij zn eigen eten weg.
want daarna is het gebeurd toen hij weer in de slaapkamer kwam scheet hij zo op mijn bed.

maar goed ik heb ze nu afgezondigd in de woonkamer ( heb pc in de slaapkamer staan ). en daar gaan ze ook slapen! en morgen als ik ga werken blijven ze dr ook! ben dr zo klaar mee dat ik hem iig niet meer op de slaapkamer wil hebben! de andere mag dat inpresiepe wel, maar dat is zon doorgewinterde kat die doet nix verkeerd.

het kan ook zijn dat het stress is door het spelen
wij hebben ook 2 katten uit 1 nest
en het mannetje heeft adhd ofzo en is onwijs druk en wil de hele dag spelen met het vrouwtje!
en omdat zij elke keer te pakken word genomen piest ze ook naast de bak en in de slaapkamer,

zodra wij ze een dag scheiden gaat het goed, laten we ze weer bij elkaar gaat het de ene keer goed en de andere keer mis en piest ze gewoon waar ze wil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:55

Laika schreef:
Ik heb toch het idee dat het geen onzindelijkheid is, maar een protest iets. Als je zo klein woont, en je computer staat ook nog in de slaapkamer, dan kun je proberen hem op heterdaad te betrappen. Zie je dat hij iets wil doen, vliegles geven :D richting kattenbak.

En als je pech hebt koppelt hij het schrikeffect aan de kattenbak, handig :)*
Gewoon oppakken bij op heterdaad betrappen en op de kattenbak zetten, klaar. En vaak gewoon eventjes op de bak zetten tussendoor, ze zijn jong, soms vergeten ze het gewoon, net als met kleine kinderen of puppies of noem maar op. En als het op de bak gebeurd belonen natuurlijk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:29

Vergeet niet dat katten het lekker vinden om in iets zachts te plassen/poepen, ze gaan ook niet op het harde gras poepen maar lekker in de zachte aarde/zand. Misschien vind ie je kattengrit niet lekker aanvoelen aan zn pootjes en heeft je zachte bed uitgezocht als bak.
Probeer eens ander grit in een andere bak naast je huidige bak, ook even medische zaken uitsluiten bij de DA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:35

je bed bespuiten met urigo dan ben je in iedergeval van de lucht af ,en verder iets wat katten afweert .daar heb je diverse produckten.Zolang het naar kat blijft ruiken zou hij vuil blijven doen op je bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:41

doggenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:01

Er is in de dierenwinkels een flesje te koop dat spuit je op de plekken waar je de kat niet wilt hebben. Ik heb het hier ook gehad met een van de 3 en duurde na de tip geen dag meer toen was alles over. Vaak zijn katten trouwens ook vies van een kattenbak waar net een andere heeft opgezeten! Verschoon de bak eens iets meer dan maar 1 x per dag. Want dat kan ook het probleem zijn. Andere katten zijn vies van kattenbakvulling met citroengeur eraan. Ik heb een van de dames hier die gaat er echt niet op als dat erin zit.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 22:19

wow wat een reacties ineens :D

Ik heb nog maar 2 katten, en geen 4! ( waarom graag via PB ) ;)

Mijn kitten heb ik nu euhh zon 3 a 4 weken, en hij was de heletijd gewoon zindelijk ! hij deed alles netjes op de bak, hij weet de bak ook prima te vinden, ik zet hem wel is op de bak, maar dan is dat meer dat ik zijn ontlasting wil controleren!
hij is een paar weken geleden heel erg aan de diaree geweest en heb toen antibiotica voor hem gehad omdat hij een virus in de darmen had! ;) hij heeft alles gewoon netjes op de bak gedaan al die tijd, en zo ineens begind hij voor een paar dagen geleden met het op mijn bed te doen.

hij heeft idd vliegles gehad eventjes omdat ik er zo klaar mee was ( ik kon me even niet meer bedwingen ).
en heb ze nu niet meer op de slaapkamer gehad samen!
verder ben ik vandaag de hele dag weg geweest IVM een werk BBQ, en ben nu net pas thuis,
dus ze hebben vandaag geen aandacht gehad vandaag nog. strax als ik ga slapen krijgen ze nog eten en een knuffel en dan ga ik slapen!

ik ga iig iets van dat spul halen waar de geur avn mijn bed verdwijnd, van dat is gewoon walgelijk! ( ik lig nu met een 1 persoons matras en een slaapzak op de grond omdat het niet lekker meer slaapt.

cissy - ik weet idd dat ze het lekker vinden om het op iets zachts te doen, ik ga is kijken of ik ander grid kan halen of hout korrels of zo!, maar omdat ik zo klein woon wil ik wel iest hebben wat niet zo gaat stinken na 2 dagen.

[***] - ze hebben de mogelijkheid over het hele huis, mensen die groter wonen en die de katten niet naar boven willen hebben en niet naar buiten zitten ook alleen maar in de woonkamer en keuken, ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 23:31

http://www.vanhetwittehuis.be/ndl/produ ... ductid=115 deze gebruik ik,ik haal iedere dag de klonten er uit ,wat heel makkelijk gaat met een schepje,en dan gaat zo'n bak echt heel lang mee.
Mijn vriendin heeft een catterie daar heb ik het leren kennen.
Die houtklontjes werken bij kittens meestal niet zo.

je moet zeker de geur uit je matras krijgen,zolang dat e rnaar ruitk zal je kat terug komen .
Wat niet werkt bij katten om schoontemaken dat zijn chloor en schoonmaakmiddel ,dat vinden ze heerlijk en pissen eens zo hard.
Eeen kat heeft wel een hekel aan Azijn.
Mijn katten bak spoel ik dus altijd even met chloor uit,om het aantrekkelijk te maken voor ze :D

doggenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 00:00

Ik had vorige keer perongeluk de foute zak kattengrind meegenomen.... die was echt heel fijn en zacht. Ben even merk kwijt
zal eens kijken volgende keer voor je in de winkel als ik er weer ben. Het enige nadeel eraan was dat het wel beetje stofte en
aan vacht bleef hangen dus je had weer van die witte pootafdrukken door het huis, daarom wilde ik die niet meer. Maar wie weet als
je die mengt met een iets grovere dat hij er dan wel op gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 00:03

Dat zal mischiens de gene zijn die ik heb,Maar ikheb een voetenmatje voor de bak liggen,dan hebben ze gelijk hun pootjes geveegd :D en je hebt geen witte sporen in huis.
Ik heb er trouwens 5 binnen lopen,wel met een ren aan huis maar daar kunnen ze ook niet altijd in.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 00:39

Waarmee was je je lakens? Toevallig toch niet hele lekkere wasverzachter? :+