Gekte, wat ik vandaag nou weer zag.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Gekte, wat ik vandaag nou weer zag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 15:52

Gekte, vandaag zag ik toch echt het toppunt van kinderen die honden uitlaten.

Ik zat in de bus naar huis vanaf school. En de bus wacht soms een poosje in een dorpje.
Ik zat rustig met Marijke1990 (bokt) te kletsen toen ik over haar schouder heen een kindje met een wit klein hondje zag lopen.
(op het ras kom ik nog terug komt nu ff niet in me op) Ik bleef op het kind letten.
Opeens zag ik hem het gehele hondje aan zijn riem de lucht in tillen.
Ik kon het niet duidelijk zien maar zei het direct tegen Marijke. En die keek mee.
Toen draaide het jochie van 4 zich om met zijn gezicht naar de bus.
En trok zijn hond alleen aan de riem zo de lucht in en hield hem om hoog.
Dier hing dus aan zijn halsbandje in de lucht.
Eerst was ik onder de indruk (negatieve manier) dat een kind zo een hondje in de lucht tilde.
Direct speurde ik even rond kijken of er een ouder in de buurt liep maar nee helemaal niets.
Toen raakte het dier verstrikt in zijn lijn en trok het jochie nog een keer de hond omhoog waardoor hij aan zijn achterpoot hing.
Ik kon het werkelijk niet aan zien hij was inmiddels 6x de lucht ingehezen aanzijn riem.
En zodra hij de grond raakte bleef hij helemaal stil staan hij vond het echt niet leuk.
Toen trok het jochie hem nog eens de lucht in (en wonderlijk hoelang dat knulletje hem in de lucht kon houden)
en ik kon het gewoon niet meer aanzien. Mijn spullen bij elkaar gepakt tegen de busschaufeur gezegd dat hij moest wachten.
En op het kereltje af gelopen. (Marijke was ook al op gesprongen dus als ik niet was gegaan was zij wel gegaan.)
Ik wou hem niet te hard aanpakken.
Dus ben op mijn knieën gegaan (kereltje was echt minie), hondje besprong me direct helemaal knuffelen en gek doen,
en hem het volgende gezegd:
"Je kunt je hondje niet zo optillen dat doet zeer" hij antwoorde "Jamaar hij wou de weg op"
Hij liep midden op het grasveld dus dik gelul. Dus ik antwoorde "Je kunt echt je hondje niet zo optillen,
dat doet verschrikkelijk veel zeer straks gaat hij dood want hij kan dan ook moeilijk ademen."
Kereltje stond rustig te luisteren dus zei nog eens "Niet meer doen he??? Want dat doet echt heel veel zeer.
En als je hem zo lang omhoog houd gaat hij straks nog dood"

Het was natuurlijk wat overdreven dat dat beesie direct dood zou gaan maar fijn zou het wel niet zijn.

"Doe je het niet weer? Dat kan niet he. Dat is heel zielig en dat verdient hij niet.
Dus je hondje niet aan zijn riem omhoog trekken of tillen daar kan hij niet tegen"

Daarna weer opgestaan en naar de bus gegaan. Jochie tilde hem niet meer op en ik zag hem weg lopen.
Hoop dat hij het uit zijn hoofd houdt om weer te doen.

Vraag me af hoe kun je zo'n jong kind je hond laten uitlaten langs de weg waar een bus langs dendert.
En hoe komt dat kind er bij om zo'n hondje aan zijn riem omhoog te trekken. Hij kwam echt helemaal van de vloer.
Zou een ouder dit voor doen???

Het was trouwens een malteser volgens mij (zal het zo ff opzoeken)
Beestje zag er verder goed uit. Kind was echt - 4 of net 4.

moest het gewoon even kwijt.

Gr. Blokje
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 02-10-09 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verschillende spelfouten uit het bericht gehaald.

Pollewoppy

Re: Gekte, wat ik vandaag nou weer zag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:56

Jeetje wat een verhaal.
Mijn haren zouden ook overeind gaan staan. Ik vind dat je het heel goed aangepakt hebt. Meer heb je niet kunnen doen. Je hebt het kind ook op een hele goede manier benaderd.

Ik begrijp ouders ook niet die hun kleine kind met een hond alleen de straat op laten. Daar is zo'n jochie nog veel en veel te jong voor. Hopelijk heeft jouw verhaal indruk op hem gemaakt en heeft hij er van geleerd. Van zijn ouders hoef je waarschijnlijk niet veel te verwachten.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:56

:oo Wát een verhaal joh!

En wat goed dat je niet bent blijven kijken maar gewoon aktie hebt ondernomen +:)+

Hopelijk heeft dat kind zijn lesje geleerd....

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:59

Nouuuuuuuuu dat is wel heel bizar. Ik had precies hetzelfde gedaan als jij.
Vind het goed van je.

Ik vind het te achterlijk voor woorden dat de ouders zo'n klein jochie met de hond naar buiten sturen. Het is toch vooral hun hond. Loop dan samen met je kind. Zou sowiezo mijn kind van 4 (als) niet alleen naar buiten sturen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 15:59

Hoop het ook.
Zat na het praten met dat kindje. Gewoon te trillen op me stoel zo boos. Snap het echt niet. Heb zelf een cavalier king charles. Nog NOOIT heeft een kindje hem alleen uit gelaten. Ik ga altijd mee. Hij is super lief me neefje van 2 wandelt met hem (ik ga altijd mee) maar het zou echt niet in me op komen om een kind alleen op pad te laten gaan.

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:00

Hè bah! Volgens mij heb je het inderdaad goed opgelost.
Waar ik alleen niet bij kan, is dat een jong kindje schijnbaar alleen met een hondje loopt...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:01

blokje schreef:
Hoop het ook.
Zat na het praten met dat kindje. Gewoon te trillen op me stoel zo boos. Snap het echt niet. Heb zelf een cavalier king charles. Nog NOOIT heeft een kindje hem alleen uit gelaten. Ik ga altijd mee. Hij is super lief me neefje van 2 wandelt met hem (ik ga altijd mee) maar het zou echt niet in me op komen om een kind alleen op pad te laten gaan.

Oh!

King Charles is mijn wil-ik-ooit-hebben-hondje..... :(:)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:02

goed aangepakt op deze manier! :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:02

Je moet eens weten hoeveel ouders hun kids zo de straat op sturen ... de hond uitlaten.. Ik hoorde toen op cursus een meisje bij de 'juf':o in de straat 6 jaar, moest de golden retriever uitlaten.. Die hond ziet wat.. zet het op een lopen, en het kindje heeft geen vlees meer op dr gezicht.. :=

Heel heftig.. goed dat je het tegen het kereltje hebt gezegd! :) zulke kleintjes kun je gewoon niet die verantwoordelijkheid geven..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:04

Zo'n kind moeten ze er met een Duitse dog op uitsturen. Kijken of het nog zo makkelijk gaat :')

Nee, ik vind het sowieso te triest voor woorden dat dat kind alleen op straat loopt, zonder toezicht. Nog triester dat het kind er met de hond op uit wordt gestuurd.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 16:08

Abeltje77 schreef:
blokje schreef:
Hoop het ook.

Oh!

King Charles is mijn wil-ik-ooit-hebben-hondje..... :(:)

Off-topic.
Denk goed over dit ras na en ga alsjeblieft naar een goede fokker.
De fout die ik heb gemaakt was niet genoeg info over ras en geen goede fokker.
Ruby is nu 7 en is 'stervende' ziek gewoon op. HIj was totaal niet gezond.
Terwijl hij er zo goed uitzag als pup.

On-topic.
Ja snap het ook niet. Achteraf was ik graag met het knulletje naar huis gelopen even met de ouders praten.
Die zien me vast aankomen meisje van 20 die ze even de les leest (A)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 16:08

XoNo schreef:
Zo'n kind moeten ze er met een Duitse dog op uitsturen. Kijken of het nog zo makkelijk gaat :')

Nee, ik vind het sowieso te triest voor woorden dat dat kind alleen op straat loopt, zonder toezicht. Nog triester dat het kind er met de hond op uit wordt gestuurd.

Ja of met een Cane Corso ofzo.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:10

offtopic: ik weet het Ts... heb al hele documentaires gezien over de fokproblemen bij de diertjes. Veel sterkte met die van jou.

Maar voorlopig is welk hondje dan ook geen optie: werk teveel.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:16

Ik was een keer samen met een vriendin een buitenrit aan het doen en moest door een woonwijk om op mijn plaats van bestemming te komen...
Loopt er zo'n vrouw voor ons met een labrador (slipketting eromheen), trekt meteen de hond kort en loopt gestaag door, enkele keren over haar schouder kijkend... Wij lopen langs haar heen, en de hond deed werkelijkwaar helemaal niks! tilt ze met de riem die hond op zijn achterpoten! :( Beest hoor je helemaal gorgelen en die raakt in paniek, dus begint te schudden en te trekken, trekt die vrouw die riem over haar schouder en tilt zo die hele hond omhoog, ik draaide het paard snel om en vroeg of ze wel lekker in haar hoofd was en dat die hond een slipketting om heeft en dat ze hem zo stikt! (ze liet hem nu even los) hond ging netjes zitten, duf voor zich uitkijkend staart tussen de poten... :(:) En die vrouw begint mij toch een partij te schelden dat ik zelf dieren mishandel, want ik had een zweep in mijn hand en een stuk ijzer in de mond van dat paard (bit :roll: ) Ik heb toen rustig tegen haar gezegd dat ik het nooit over dierenmishandeling heb gehad :? En dat het gewoon niet fair was tegenover die hond van haar...
Haar reactie daarop was dat ze op de grond stampte, hond schrok zich wild, en weg wilde lopen waarbij haar hond angstig ineengedoken bleef zitten... :(:) Loopt ze naar die hond toe geeft hem een rotschop en die hond janken natuurlijk en loopt op 3 poten achter haar aan... :(:) en ze loopt zo richting haar huis... Ik heb toen het adres in mijn telefoon gezet en heb later die dag nog de dierenbescherming gebeld... :n
Heb er niks meer van gehoord, maar ook die hond nooit meer gezien, dus misschien hebben ze er wel iets aan gedaan... :(:)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:19

Gisteren toen ik naar huis fietste van mijn paarden, was een man met zijn zoontje de hond aan het uitlaten. De hond zat rustig en opeens springt die vent er gewoon boven op, en beuk zo de hond tegen de grond! Ik ben, misschien heel stom, door gefiets. Durfde er niets van te zeggen. Woon al in niet zo'n lekkere buurt, en aan ruzie heb ik al helemaal geen behoefte.. Snap écht niet wat sommige mensen besielt!

Goed dat je het op deze manier gedaan hebt, nu maar hopen dat hij het niet nog een keertje in zijn hoofd haalt!

Ook heb ik een buurjongen gehad, die het nodig vond om de kat aan zijn staart op te tillen en dan weg te gooien. Ik was nog best jong, dus er iets van zeggen kon niet, mijn ouders hebben er wel een aantal keer iets van gezegd, en ook met zijn ouders een gesprek gehad. Hij zei dat hij het nooit meer zou doen, maar deed het dus wel gewoon stiekem. De kat is op een gegeven moment ook niet meer thuis gekomen.

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:20

@Robynn
Pfff! Dat is ook een verhaal zeg!
Dan denk ik: wat bezielt zo iemand? Neem dan geen hond!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:21

Kinderen krijgen tegenwoordig veeeeel te vroeg de verantwoordelijkheid over dieren. Kleintjes die met kittens gooien, zeg je 'niet doen, dat doet zeer' zeggen ze: nee hoor dat vinden ze lekker. Kind snapt er gewoon nog niks van en poesjes moeten het ontgelden :(
Afwaszeep in de ogen spuiten, hele ogen ontstoken. :(
Kinderen hebben gewoon nog niet het besef en het verantwoordelijkheidsgevoel. Prima dat beesten en kinderen samen gaan, maar alleen onder toezicht..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:21

Jemig wat slecht ook van die ouders.. :\
Goed aangepakt TS!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 16:21

Ik heb ook wel meer verschrikkelijke dingen gezien maar dat waren volwassenen dit was een kind.

Hier in de buurt loopt een vrouw die drukt der honden altijd tegen de ijzeren brugrand om daarna eens goed de hond te beuken met der knie. Ik heb al zovaak commentaar op haar gemaakt. Ze weet niet waar ik woon ik weet wel waar zij woond. En ze staat wel eens bij kennisen van mij aan de deur over mij te klagen dat ze mijn adres wil hebben en dat ze mijn ouders wil spreken mij adres word alleen niet door gegeven.
Het is dat ze (expres) niet meer in mijn buurt de honden uitlaat anders had in de politie er achteraan gestuurd.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:22

Lotte1990 schreef:
Kinderen krijgen tegenwoordig veeeeel te vroeg de verantwoordelijkheid over dieren. Kleintjes die met kittens gooien, zeg je 'niet doen, dat doet zeer' zeggen ze: nee hoor dat vinden ze lekker. Kind snapt er gewoon nog niks van en poesjes moeten het ontgelden :(
Afwaszeep in de ogen spuiten, hele ogen ontstoken. :(
Kinderen hebben gewoon nog niet het besef en het verantwoordelijkheidsgevoel. Prima dat beesten en kinderen samen gaan, maar alleen onder toezicht..

Ja inderdaad :j

Edit en je hebt het goed aangepakt TS :j

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 16:23

Gekte, men die verhalen. Kippenvel.

Kan er echt niet tegen.
Zelfs 'dierenvrienden' doen zulke dingen. Bij mij opschool (doe dieropleiding) puilen soms echt mijn ogen uit.

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:28

Vindt het ook erg onverantwoordelijk om zo'n jong kind alleen met een hondje te laten.. Goed van je dat je bent uitgestapt!

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:45

Super dat je dat doet hoor! Ik zou het ook doen! Verschrikkelijk die kinderen, ze weten niet hoe ze met die honden om moeten gaan daarom moeten die ouders dat hun leren maar ouders denken lekker makkelijk laten die kinderen hem mooi uit! En wat grappig dat die bus chauffeur ook ging wachten!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 17:20

Was ik blij om want anders was ik niet uit gestapt. Ik MOEST naar huis omdat mijn eigen hond ziek is en alleen thuis was. Die kan niet zo lang zijn urine ophouden. etc

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:35

blokje schreef:
XoNo schreef:

Ja of met een Cane Corso ofzo.

Mijn neefjes en nichtje (toen nog erg jong) liepen altijd met een beaurdo dog (weet niet hoe je zijn ras helemaal uit typt) De hond sleurde altijd hun mee. Heb de hond zelf ook wel eens uitgelaten, kon m zelf haast niet aan.
Wat we vandaag hebben gezien hoop ik echt niet vaak tegen te komen, jammer genoeg gebeurt het te vaak. Maar een jong jochie met een hond laten lopen vind ik onvrantwoordelijk en vooral dat ze hem zo'n grote lijn geven die uit kan rollen.