Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
opisop_shop schreef:Precies liedje, 1 van onze katten heeft hier ook een handje van. Wij voeren ze 3x daags (Carnibest) en als mevrouw het niet meteen opeet pak ik het weg. Ze krijgt een iets kleinere portie, zodat ze zich niet de ene maaltijd volvreet en daarmee een volgende kan overslaan.
Idd, je kunt Carnibest proberen. Waar onze honden heel dol op zijn en wat vrij dicht bij versvlees in de buurt komt is brok van Cavom. Onze hond doet het er super op, na 2jaar van geen enkele brok op goed gewicht te zijn gebleven is hij nu een krachtige en mooie hond
opisop_shop schreef:Tuurlijk vinden ze pens vast lekkerder
Maar TS wil misschien een brok die ze wel wil eten; niet iedereen wil versvlees gaan voeren of continu rijst moeten koken om door het voer te doen.
Dus dan is Cavom misschien wel een optie?
x_Marr schreef:Wat is er mis met 1 keer per dag voeren?
Het is geen hele grote hond dus de kans op maagtorsie door teveel eten in 1 keer is kleiner. En als de hond aangeeft het 1 keer per dag wel direct op te willen eten zie ik het probleem niet
smokey17 schreef:x_Marr schreef:Wat is er mis met 1 keer per dag voeren?
Het is geen hele grote hond dus de kans op maagtorsie door teveel eten in 1 keer is kleiner. En als de hond aangeeft het 1 keer per dag wel direct op te willen eten zie ik het probleem niet
Jij eet toch ook minstens 2 keer per dag
Nee ik voer 2 keer per dag. 's ochtends en 's avonds na mijn avondeten.
Maar ja, ik heb een pupsel, die moet wat meer in porties eten.
Mijn oude hond(vandaag 5 geworden) kreeg voorheen ook regelmatig 1 keer per dag.
linchen schreef:Hier ook zo'n kieskeurigerd!
Tegenwoordig krijgt ze vers vlees (van de biologische slager, haha!!), restafval, etc, wat we voor een prikkie opkopen. Hond eet met smaak, en het is ontzettend gezond voor haar!
Robynn schreef:Ons hondje eet ook gewoon 1 bakje voer leeg op een hele dag hoorik vul hem s'avonds voor het gemak even bij en water heeft ze altijd, maar het is helemaal niet slecht als je hond het eten niet in een keer opeet, liever zo'n hondje als een veelvraat die in een keer zo snel mogelijk het bakje leeg eet
Wat wel ontzettend slecht is voor de tanden van een hond is zacht voer, dit zal ik dan ook absoluut niet teveel geven of bij de brokjes erin gemengd... Hoe vaak ik in de dierenartspraktijk al "die lieve baasjes" al niet heb horen zeggen dat ze elke dag brokjes geven zielig vinden, want dat eet hun hondje niet graag...Nee maar die tandsteen en pijnlijk tandvlees is wel lekker voor je hond en portemonnee...?
Ze krijgt geen zacht voer, alleen brokjes (Farmfood), precies om die reden.
Even ter aanvulling, is ze goed op gewicht?
Ja, zou misschien iets zwaarder mogen zijn, maar in principe is ze aardig op gewicht.
hoe ziet de vacht eruit, glanzend? heldere oogjes? mooie tandjes?
Ja, ja, ja
alle vragen met een "ja" beantwoord? gewoon lekker 1 bakje brokken per dag blijven geven, misschien als ze s'avond het bakje nog niet leeg heeft verse brokjes erbij doen
nina88 schreef:linchen schreef:Hier ook zo'n kieskeurigerd!
Tegenwoordig krijgt ze vers vlees (van de biologische slager, haha!!), restafval, etc, wat we voor een prikkie opkopen. Hond eet met smaak, en het is ontzettend gezond voor haar!
Krijgt ze op die manier wel alle voedingsstoffen binnen?