Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tieme schreef:Waarom zit ze in de bench?? al eens geprobeerd haar los te laten lopen om te kijken hoe ze dan reageerd??
wat doet je hond als je heel even de deur uitloopt, gaat ze dan ook blaffen??
misschien het eens goed opbouwen?? dus even weggaan en meteen weer terug komen en uitbundig belonen. dan steeds wat langer weggaan en bij terugkomst belonen. i.i.g. proberen naar binnen te gaan wanneer ze NIET blaft. anders beloon je haar juist voor het geblaf. dan weet ze op een gegeven moment dat als ze maar blijft blaffen, jullie terug komen.
lovey_ou schreef:misschien dat je een deken op de bank kan doen? Wij hebben een tuistoelkussen op de bank en als wij snachts boven zijn of weggaan dan gaat ze daar op liggen.
patjelisa schreef:Ze heeft wel haar eigen kussen en die laat ze wel heel...
Mijn moeder heeft ook twee honden zou het een optie zijn om haar bij het teefje te laten en het reutje in de bench te doen?
Sjolvir schreef:Lijkt me dat je een keer gedragstherapeut thuis langs moet laten komen.
Hier is geen snelle 1, 2, 3 oplossing voor ben ik bang.
GEEN blafband om doen!!!
Aangezien je niet weet waarom je hond dit doet.
En wij vanaf hier niet kunnen beoordelen of ze daar angtig van zou worden en in paniek zou kunnen raken.
In de tussentijd, mee naar wedstrijd, dan maar in de auto of trailer parkeren...
Idem als je op visite gaat...
Aangezien ruzie met de buren en politie op je stoep niet praktisch is.
Overigens heb ik als hondeeigenaar alle begrip voor die buren.
Zit hier ook in flat met aantal keffers, geloof me die dingen drijven je tot wanhoop als je ook eens thuis bent.
Overigens heb ik geen hekel aan honden in tegen deel..
De mijne gaat of mee.. of naar de oppas als ik moet werken.
OVerigens kan hij prima alleen blijven zonder te slopen of blaffen.
edit.. en ahum.. ben ervarings deskundige..
Deze hond 2e hands, kon in begin niet alleen zijn verlatings angst ging zitten huilen als soort wolf..
Fijn voor de buren.. Gelukkig had ik die de 1e x dat ik echt weg ging al gezegd dat ik weg ging en graag
direct wou weten of ze wat hoorden of niet, dus ze mijn telefoon nummer gegeven..
10 minuten later werd ik gebeld.. Joelde hele flat bij elkaar...
Hond getraind... en alle problemen zijn over, maar niet in 1 dag of zo.
En ik had gelukkig enige bagage uit het verleden betreffende trainen van honden en gedrags training.
Citaat:Zo'n ding met iets lekkers erin doen we ook elke keer maar dat heeft ze er of snel uit of is het snel zat!
Ze heeft ook nog meer speeltjes in haar bench als we weg zijn!
Citaat:De honden van mijn moeder hebben een aparte ruimte, maar die reu kan niet met mijn teefje, want die probeerd haar elke keer te nemen en of ik krijg straks pups of ze krijgt een baarmoeder ontsteking en dat wil ik allebei niet!Ze wil de reu in de toekomst wel laten helpen, maar dan ook maar hopen dat hij stopt met die viezigheid
Citaat:Mijn hond zit nu met het teefje in de ruimte en we zijn net even een half uurtje weg geweest en ze heeft maar drie keer geblaft dus heb haar gelijk wat lekkers gegeven.
Citaat:dus we zitten erover te denken om de teefjes samen in die andere ruimte te doen en de reu in de bench dat is ook makkelijker voor als mijn hond straks loops is...
Citaat:alleen mijn vriend en ik willen gaan samenwonen en dan zit ik wel opnieuw weer met het probleem, want dan is ze alleen met de kat...
Citaat:denk dat ik het dan eens ga proberen met de tv of radio aan...