HELP Hond blijft blaffen als we weg zijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

HELP Hond blijft blaffen als we weg zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 21:14

Ik heb een super lieve labrador van een jaar alleen met een probleem.
als we weg zijn blijft ze maar blaffen echt zolang totdat we weer terug zijn.
Nu hebben de buren al politie gebeld... Nou ben ik doordeweeks altijd thuis en als ik haar mee kan nemen doe ik dat.
alleen in het weekend zijn we naar wedstrijd of naar mensen toe en dan word ze helemaal gek.

Ik heb haar in de bench zitten en daar ook al van alles geprobeerd zoals een bot of en speeltjes..

ze zit niet in de gang dus het is niet zo dat ze blaft, omdat er mensen voorbij komen.

weet echt niet wat ik moet doen... weten jullie wat?

alvast bedankt!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:18

Lijkt me dat je een keer gedragstherapeut thuis langs moet laten komen.

Hier is geen snelle 1, 2, 3 oplossing voor ben ik bang.

GEEN blafband om doen!!!
Aangezien je niet weet waarom je hond dit doet.
En wij vanaf hier niet kunnen beoordelen of ze daar angtig van zou worden en in paniek zou kunnen raken.

In de tussentijd, mee naar wedstrijd, dan maar in de auto of trailer parkeren...
Idem als je op visite gaat...
Aangezien ruzie met de buren en politie op je stoep niet praktisch is.

Overigens heb ik als hondeeigenaar alle begrip voor die buren.
Zit hier ook in flat met aantal keffers, geloof me die dingen drijven je tot wanhoop als je ook eens thuis bent.

Overigens heb ik geen hekel aan honden in tegen deel..
De mijne gaat of mee.. of naar de oppas als ik moet werken.
OVerigens kan hij prima alleen blijven zonder te slopen of blaffen.

edit.. en ahum.. ben ervarings deskundige..
Deze hond 2e hands, kon in begin niet alleen zijn verlatings angst ging zitten huilen als soort wolf..
Fijn voor de buren.. Gelukkig had ik die de 1e x dat ik echt weg ging al gezegd dat ik weg ging en graag
direct wou weten of ze wat hoorden of niet, dus ze mijn telefoon nummer gegeven..
10 minuten later werd ik gebeld.. Joelde hele flat bij elkaar...
Hond getraind... en alle problemen zijn over, maar niet in 1 dag of zo.
En ik had gelukkig enige bagage uit het verleden betreffende trainen van honden en gedrags training.

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:21

dat is een groot probleem heb dit ook al mee gemaakt met mijn vorige hond.
je zou een antiblafband kunnen gebruiken echt een uitkomst en werkt meteen.
het lijkt zielig maar zolang ze niet blaffen gebeurt er niks.
werkte bij mijn hond toen geweldig 1 keer blaffen en hij had het gelijk door,blafte daarvoor ook de heledag door als hij alleen was.
en is absoluut niet zielig.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:22

Waarom zit ze in de bench?? al eens geprobeerd haar los te laten lopen om te kijken hoe ze dan reageerd??
wat doet je hond als je heel even de deur uitloopt, gaat ze dan ook blaffen??
misschien het eens goed opbouwen?? dus even weggaan en meteen weer terug komen en uitbundig belonen. dan steeds wat langer weggaan en bij terugkomst belonen. i.i.g. proberen naar binnen te gaan wanneer ze NIET blaft. anders beloon je haar juist voor het geblaf. dan weet ze op een gegeven moment dat als ze maar blijft blaffen, jullie terug komen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:25

geen blafband gebruiken. er is een reden dat die hond blaft. ze moet zich thuis veilig voelen en op 1 of andere manier is dat op dit moment niet het geval. door d'r een blafband om te doen, bevestig je dit alleen maar. en dat blaffen is op dat moment een manier om zich te uiten. als je een blafband omdoet dan kan ze zich op die manier niet meer uiten en zal ze een andere manier zoeken om dit te doen. bijv. stresserig worden of slopen. hoe dan ook, het zal er op 1 of andere manier uitkomen.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 21:30

Tieme schreef:
Waarom zit ze in de bench?? al eens geprobeerd haar los te laten lopen om te kijken hoe ze dan reageerd??
wat doet je hond als je heel even de deur uitloopt, gaat ze dan ook blaffen??
misschien het eens goed opbouwen?? dus even weggaan en meteen weer terug komen en uitbundig belonen. dan steeds wat langer weggaan en bij terugkomst belonen. i.i.g. proberen naar binnen te gaan wanneer ze NIET blaft. anders beloon je haar juist voor het geblaf. dan weet ze op een gegeven moment dat als ze maar blijft blaffen, jullie terug komen.

ze gaat dan op de bank liggen en ze heeft hele scherpe poten en mijn moeder heeft hele dure meubels...

blafband heeft al iemand aangeboden, maar wil het eerst anders oplossen...

sorry stond nog een vraag in :P als ik even de kamer uitloopt blaft ze niet.
Laatst bijgewerkt door Askim op 26-09-09 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:31

Heb je haar überhaupt geleerd om alleen te zijn?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 21:32

Nikka schreef:
Heb je haar überhaupt geleerd om alleen te zijn?

Hoe bedoel je?
het opbouwen? ja dat wel...

daisy22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:33

die van mij deed dat ook toen ze in de bens zat ,
nu heb ik er in de gang met veel speelgoed lekker wat te eten water en een deken , en we horen haar niet meer

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:34

Ja overdag in de bench zetten even uit de kamer gaan. terugkomen. langer uit de kamer gaan... terugkomen..... buiten huis gaan staan..... terugkomen..... enz enz.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:36

misschien dat je een deken op de bank kan doen? Wij hebben een tuistoelkussen op de bank en als wij snachts boven zijn of weggaan dan gaat ze daar op liggen.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 21:38

lovey_ou schreef:
misschien dat je een deken op de bank kan doen? Wij hebben een tuistoelkussen op de bank en als wij snachts boven zijn of weggaan dan gaat ze daar op liggen.

Echt geen optie ik moet nieuwe banken kopen als ze de banken kapot maakt...
en kussens zijn erg leuk om op te eten :P

Ze heeft wel haar eigen kussen en die laat ze wel heel...

Mijn moeder heeft ook twee honden zou het een optie zijn om haar bij het teefje te laten en het reutje in de bench te doen?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:42

patjelisa schreef:
Ze heeft wel haar eigen kussen en die laat ze wel heel...

Mijn moeder heeft ook twee honden zou het een optie zijn om haar bij het teefje te laten en het reutje in de bench te doen?

hoe zit het precies, jullie hebben 3 honden in huis waarvan de jouwe apart in een bench zit?? je zegt dat je hond niet los mag omdat hij de bank sloopt, wat doet ze dan als ze met het teefje van je moeder losloopt en waar lopen ze dan los?? waarom moet het reutje dan apart, kunnen ze niet met z'n 3en bij elkaar?

Amy77

Re: HELP Hond blijft blaffen als we weg zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:45

Ik volg m ook ff niet..je moeder heeft 2 hondjes en jij 1, ze wonen met zn allen? Dus de jouwe in de bench en de 2 gewoon los?
Dan kan ik me zomaar voorstellen dat ze de bench als straf ziet en luidkeels in protest gaat.
Je moet er dus voor gaan zorgen dat ze de bench niet als straf gaat zien dan, maar als haar veilige onderkomen..mss een kongding in dr bench met wat lekkers erin?

Anders, als het verlatingsangst is, kan je daar heel goed iets van bach bloesems voor gebruiken een aanta weken.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:48

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 24-06-22 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 22:34

Probeer het eens met radio/tv aan!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 23:25

Dank je wel voor de tips!

Zo'n ding met iets lekkers erin doen we ook elke keer maar dat heeft ze er of snel uit of is het snel zat!
Ze heeft ook nog meer speeltjes in haar bench als we weg zijn!

De honden van mijn moeder hebben een aparte ruimte, maar die reu kan niet met mijn teefje, want die probeerd haar elke keer te nemen en of ik krijg straks pups of ze krijgt een baarmoeder ontsteking en dat wil ik allebei niet!

Ze wil de reu in de toekomst wel laten helpen, maar dan ook maar hopen dat hij stopt met die viezigheid :P

Mijn hond zit nu met het teefje in de ruimte en we zijn net even een half uurtje weg geweest en ze heeft maar drie keer geblaft dus heb haar gelijk wat lekkers gegeven.

dus we zitten erover te denken om de teefjes samen in die andere ruimte te doen en de reu in de bench dat is ook makkelijker voor als mijn hond straks loops is...

alleen mijn vriend en ik willen gaan samenwonen en dan zit ik wel opnieuw weer met het probleem, want dan is ze alleen met de kat...

denk dat ik het dan eens ga proberen met de tv of radio aan...

Voor de rest is het een hele lieve drukke hond en heeft verder geen problemen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 23:32

probleem van pups is te voorkomen met castreren van hem of haar. (zal dan wel de jouwe worden, aangezien je daar zeggenschap over hebt en niet over de reu. Teef kan je laten castreren vanaf 6 maanden oud en anders elke keer 3 maanden na de laatste loopsheid.)

Blafband raad ik af om simpele reden, wij kunnen niet het karakter van je hond over internet beoordelen.
Zal niet de eerste en zeker niet de laatst hond kunnen zijn, die uit pure stress en niet begrijpen van blafband zijn hele poten niet een beetje, maar finaal kapot bijt in 1 dag.

Blijf heel eigenwijs bij mijn gedragstherapeut.
Slopen en blaffen doet ze niet voor niets, dus zal er getraind moeten gaan worden.

Als het wel goed gaat met andere teefje, toch blijven trainen.
5 minutjes weg, stil? Weer naar binnen en de hemel in prijzen.
Opbouwen.
Hopelijk is het de oplossing met haar hondevriendje.

Andere vraag.. Kan jouw hond met katten en je vriend zijn kat met honden?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 23:40

Ja onze hond kan goed met de kat mits ze niet al te gek doet :P
maar dat is meer spelen met elkaar :D

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 23:58

Die van ons deed hetzelfde, hield ons snacht's uit onze slaap...
2 weken een blafbandje omgehad (wel de uitvoering die geen stroomschokken geeft!) en we hebben er nooit meer last van gehad.

Ze blaft nu nog wel eens (postbode oid), maar niet de hele nacht door.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 00:06

Sjolvir schreef:
Lijkt me dat je een keer gedragstherapeut thuis langs moet laten komen.

Hier is geen snelle 1, 2, 3 oplossing voor ben ik bang.

GEEN blafband om doen!!!
Aangezien je niet weet waarom je hond dit doet.
En wij vanaf hier niet kunnen beoordelen of ze daar angtig van zou worden en in paniek zou kunnen raken.

In de tussentijd, mee naar wedstrijd, dan maar in de auto of trailer parkeren...
Idem als je op visite gaat...
Aangezien ruzie met de buren en politie op je stoep niet praktisch is.

Overigens heb ik als hondeeigenaar alle begrip voor die buren.
Zit hier ook in flat met aantal keffers, geloof me die dingen drijven je tot wanhoop als je ook eens thuis bent.

Overigens heb ik geen hekel aan honden in tegen deel..
De mijne gaat of mee.. of naar de oppas als ik moet werken.
OVerigens kan hij prima alleen blijven zonder te slopen of blaffen.

edit.. en ahum.. ben ervarings deskundige..
Deze hond 2e hands, kon in begin niet alleen zijn verlatings angst ging zitten huilen als soort wolf..
Fijn voor de buren.. Gelukkig had ik die de 1e x dat ik echt weg ging al gezegd dat ik weg ging en graag
direct wou weten of ze wat hoorden of niet, dus ze mijn telefoon nummer gegeven..
10 minuten later werd ik gebeld.. Joelde hele flat bij elkaar...
Hond getraind... en alle problemen zijn over, maar niet in 1 dag of zo.
En ik had gelukkig enige bagage uit het verleden betreffende trainen van honden en gedrags training.

zou ik ook aanraden :j

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:41

Ik weet dat een blafband voor veel honden niet goed is en dat bij terriers de stembanden beschadigd worden.
Mijn hond is ook een 'keffer' Lees : Jack russel.
Ik heb thuis een kastje met ultrasoongeluid.
Deze geeft een piep af als de hond blaft, en dit is zo naar om te horen dat ze stopt.
Ik heb dit ding een week elke nacht gebruikt en het was over.
Ze is niet bang voor het apparaat, en ze gaat niet vlak liggen ofzo als hij afgaat, het is een soort van herrinering : ohja, niet blaffen!

Wie weet!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:00

Ik heb voor Jip een blafband met citroensap, werkt over het algemeen prima. Alleen kom ik soms binnen in een citroenfrisse gang en dan weet ik dat hij toch heeft zitten blaffen.
Meestal is het genoeg om de band enkel om te hebben, dan houdt hij zich al in.

doggenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:39

Citaat:
Zo'n ding met iets lekkers erin doen we ook elke keer maar dat heeft ze er of snel uit of is het snel zat!
Ze heeft ook nog meer speeltjes in haar bench als we weg zijn!

Elke keer wat anders geven, de lol gaat er snel vanaf als ze het speeltje al kent en sowieso altijd bereik heeft tot
de speeltjes.

Citaat:
De honden van mijn moeder hebben een aparte ruimte, maar die reu kan niet met mijn teefje, want die probeerd haar elke keer te nemen en of ik krijg straks pups of ze krijgt een baarmoeder ontsteking en dat wil ik allebei niet!Ze wil de reu in de toekomst wel laten helpen, maar dan ook maar hopen dat hij stopt met die viezigheid :P

Pups krijg je pas als de teef de goede dekdag heeft tijdens de loopsheid, een teef kan niet zo morgen ineens zonder loopsheid gedekt worden en met succes pups krijgen. Als jullie samenwonen dan moet er een oplossing komen wat betreft het gedrag van de reu en jouw teef. Het is gewoon niet zo dat een reu maar alles kan en mag doen wat betreft bespringen op de andere honden en dat de andere hond daarvoor gestraft wordt door middel van een bench.

Citaat:
Mijn hond zit nu met het teefje in de ruimte en we zijn net even een half uurtje weg geweest en ze heeft maar drie keer geblaft dus heb haar gelijk wat lekkers gegeven.

Ik mag hopen dat je pas wat gegeven hebt toen ze stil was? Want anders heb je nu een bevestiging en beloning gedaan voor het blaffen.

Citaat:
dus we zitten erover te denken om de teefjes samen in die andere ruimte te doen en de reu in de bench dat is ook makkelijker voor als mijn hond straks loops is...

Je kunt ook de teef laten helpen, dat verminderd de kans op mamma-tumoren, baarmoeder onstekingen, onrust bij de reu. Want ga er maar vanuit dat de buren straks pas echt op de stoep staan met politie als de teef loops is en de reu 14 dagen gezellig mee joelt, omdat die wilt dekken en kan er niet bij komen. Want ondanks andere ruimte de geur komt overal doorheen. En dan is je teefje rustiger dan die reu.

Citaat:
alleen mijn vriend en ik willen gaan samenwonen en dan zit ik wel opnieuw weer met het probleem, want dan is ze alleen met de kat...

Dat hoeft niet, als je gaat samenwonen in een andere woning dan kan je meteen opnieuw beginnen van begin af aan met een training voor alleen zijn! Ook meten oudere honden uit asiels lukt dat. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Citaat:
denk dat ik het dan eens ga proberen met de tv of radio aan...

Normaal is dat een van de eerste dingen die je gaat proberen. Een stil huis is erg stil voor een hond. Ik heb standaard de radio aanstaan.
Als alles zo stil is horen ze de buren ook makkelijker en alles wat buiten gebeurd en reageren dan ook sneller en heftiger omdat ze er niet heen
kunnen gaan.
Zorg gewoon voor een radiogeluidje en gordijnen dicht of de teef zo laten zitten dat die niet door de ramen kan gluren wat er buiten gebeurd zodat
ze erop kan reageren. Een oud tshirt van jou met je geur eraan wilt ook vaak helpen. En dan dus niet die hele bench vol met speeltjes elke dag
dezelfde. Maak een mand en elke keer krijgt ze wat anders. Dan blijven de speeltjes leuk en heeft ze ook meer nijging om er wat mee te doen.

Het is dat je te ver weg woont en buiten mijn werk regio anders viel er wel wat te regelen dat ik langs kwam. Mochten de problemen verder gaan raad ik aan om naar een goede gedragstherapeute te gaan en die eens uit te nodigen.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 15:58

Als we straks samenwonen heb ik geen last meer van de reu, want die gaat met mijn moeder mee..

radio heeft echt helemaal niks geholpen...
Ik heb haar pas wat lekkers gegeven toenze stil was :D

Ik ga zo weer een uurtje weg en dan komt ze samen met het andere teefje in de gang te zitten en de reu gaat in de bench...

Erna ga ik weer navraag doen bij de buren...
En voor de rest neem ik haar zovaak mogelijk mee!