Hond blijft slopen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hond blijft slopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:25

Pfff ik ben nu zooo kwaad! Ik heb een 6 jarige stafford. Leuk beest met 1 probleem waar ik echt gek van wordt!
Hij sloopt. Ik kreeg hem toen hij 1,5 jaar was en toen sloopte hij alles. Nu nog maar 1 ding, het kussen in zijn mand.
Elke keer weer vreet hij dat hele ding op. Vandaag heb ik een nieuw kussen gekocht van 50 (!) euro en ja hoor. Uurtje later is het weer kapot. En hij weet gewoon dat hij fout zit! Normaal komt hij helemaal blij aan als ik binnenkom en nu net niet. Ik ging dus alweer op zoek wat hij nu weer kapot had gemaakt en ja hoor weer dat kussen, kon het gelijk weer weggooien.

Wie weet hier raad mee? Ik heb werkelijk waar alles geprobeerd. Straffen en een boze stem vind hij prachtig gaat hij alleen maar staan kwispelen. Ik weet het echt niet meer. Ben het nu wel zat!

_janet_

Re: Hond blijft slopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:27

Hoe vaak, en hoelang laat je de hond uit?
Hoe vaak speel je met hem?
Hoelang zit hij alleen op een dag?

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:28

Mijn hond doet dit ook, maar hij is bijna 1 :=
Kussen sloopt hij niet, maar dekentje, flossen, balletjes sloopt die binnen no-time..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:30

De hond gaat 4x per dag naar buiten. Sochtends maar 20 minuten en de andere 3x ongeveer 1,5 uur of langer. Ik speel zo'n beetje de hele dag met hem en hij zit ongeveer een uur per dag alleen thuis. En in dat uurtje sloopt hij. Als je er bent niet. Het slopen was hem helemaal afgeleert toen hij 2 was en het laatste jaar is hij weer begonnen. Alleen het kussen uit zijn mand dan, verder sloopt hij niets alleen zijn speeltjes maar die zijn daarvoor.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:33

Is er iets verandert in het laatste jaar?

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:34

Misschien een idee om hem voor dat uur per dag een bot te geven. 1 waar hij dolgek op is en wat hij niet snel op heeft en wat hij alleen krijgt in dat ene uur. Als je terug komt leg je hem weer weg of als hij al op is zorg je voor de volgende dag voor een nieuwe. Het is goedkoper dan elke dag een nieuw kussen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:35

Ja, mijn andere stafford is 9 juli 2009 overleden. Daarvoor sloopte hij het kussen ook al maar in mindere mate. Dan sloopt hij elke maand een kussen maar nu elke dag.

Tinks: Hij heeft een bot, een bal, een touwbal, een touw, een kong, en een broek ( oude spijkerbroek in elkaar geknoopt). Hij heeft altijd iets om mee te spelen en als ik wegga krijgt hij 2 dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:37

Wil er ook nog even bij zeggen dat dit geen makkelijke hond is. Hij heeft een vreselijk verleden en was ( is) een echte probleem hond waar proffesionels hun handen ook al van af hebben getrokken. Hij heeft echt een gebruiksaanwijzing.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:39

misschien dat ene uurtje dan in een bench doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:40

Dat heeft geen zin. Ook in een bench heeft hij iets om op te liggen en dat sloopt hij dan ook.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:41

Misschien kan een kong gevuld met smeerkaas, of leverworst uitkomst bieden?
Het is nieuw, het is lekker en het is moeilijk.

De truc is dan wel om hem het alleen te geven als je er niet bent.

Helaas is het wel zo dat als het verlatingsangst is, je biefstuk kan geven maar hij het toch niet aan zal raken ivm stress.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:41

Al een kong (of hoe je dat schrijft) geprobeerd..
Schijnen ze uren zoet mee te zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:43

Even goed lezen..hij heeft een kong. Dit zijn simpele oplossingen die bij simpele honden werken maar bij de mijne dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:44

HBVisser schreef:
Misschien kan een kong gevuld met smeerkaas, of leverworst uitkomst bieden?
Het is nieuw, het is lekker en het is moeilijk.

De truc is dan wel om hem het alleen te geven als je er niet bent.

Helaas is het wel zo dat als het verlatingsangst is, je biefstuk kan geven maar hij het toch niet aan zal raken ivm stress.

Ik geloof niet echt dat hij verlatingsangst heeft. Anders had hij dat al eerder gehad. En het gaat echt alleen om dat kussentje. En een kong vind hij niet moeilijk, hij bijt dat ding gewoon zo doormidden..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:45

liever dat kleedje dan jou kussen toch?

en als je hem nu in de keuken/gang oplsuit?

Ojajoh

en wat als je nou eens geen kussen geeft ,blijft hij dan van de rest van je spullen af?

en hij weet niet dat hij fout zit
hij merkt het aan jouw houding bij binnenkomst en daarom reageerd hij zo.....

ik zou idd met iets afleidens te werk gaan en bij goed gedrag uitbundig belonen

bij slopen niet straffen maar negeren....

Tamara21

Misschien heel stom hoor: maar leg gewoon geen kussen in die mand...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:46

Solly :+ niet goed gelezen dus.....

Maarre je hebt verschillende soorten kongs....
Zit er niet een formaatje Bokitoproof bij?

En anders op de rommelmarkt tuinkussens inslaan????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:49

quera; Opsluiten werkt ook niet.

Ikdoemaarwat: Hij ziet niets aan mij als ik binnenkom want dan kan ik zijn mand nog niet zien. Hij hoort mij altijd aankomen en staat dus bij de voordeur te wachten, als hij heeft gesloopt doet hij dat niet..

Negeren is totaal effectloos bij hem. Bij negeren gaat hij lekker door waar hij mee bezig was. Belonen en dergelijke werkt ook niet. Been there, done that...

ik heb altijd de grootste Kong en die sloopt hij ook. iemand had de tip dan maar geen kussen maar dat doe ik niet want hij is erg gevoelig. Als hij een dag geen kussen heeft in zijn mand en hij ligt er een uurtje in dan bloedden zijn ellebogen al...

En tjsaa tuinkussens, dan heb ik elke dag een nieuw tuinkussen nodig. Dan heb ik nog hetzelfde probleem.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:51

En bijvoorbeeld buiten laten in de tuin als je even weg gaat?

Is er een speetje, knuffeltje waar hij helemaal idolaat van is?
Geef hem deze alleen dan wanneer je weg gaat, als je terug komt pak je hem weer af.
Zo zorg je ook dat het speeltje "aantrekkelijk" blijft. Als die andere dingen zijn niet leuk, en intressant meer. Die zijn allemaal normaal.

Forcalquier

Hahahaha heel herkenbaar.
Ik had met mijn ex een engelse stafford en die sloopte echt alles wat hij tegen kwam,gek werd ik ervan want alles moest elke keer opgeruimd worden voordat we de deur uit gingen.Inmiddels is dat beest 16 jaar maar slopen doet ie nog steeds.

Ik heb zelf sinds een jaar een Am.staf (1,5 jaar oud)en die doet precies het zelfde als die van jou, heb in 1 jaar tijd 6 nieuwe hondenkussens moeten kopen en heb geregeld hele avonden met naald en draad gezeten omdat ik geen zin had om weer een nieuw kussen te halen.
Ben je even weg ligt je huis vol met die piepschuimballetjes of die witte wollige bende,word je zeker niet vrolijk van.
Ook deze hond sloopt alles wat ie tegen komt, zelfs als ik thuis ben pikt hij een poppetje of speeltje van mijn dochter rent de tuin in om het met 2 keer bijten gesloopt achter te laten.

Ik heb ook geen idee wat de rede is, want ook mijn hond komt om in de speel en kouw spullen,gaat er 5x per dag uit en loopt verder los in een grote tuin.
Die van mij gaat nu de tuin in als ik moet werken, al heeft ie wel al wat bomen met wortel en al uit de grond proberen te trekken.
Als ik even snel de deur uit moet gaat ze in de bench en haal ik het kussen weg, heeft ze mooi even pech hoor,ze ligt ook vaak genoeg te slapen op de kale vloer.

Frances

Maar je zegt dat hij die kong altijd heeft? het idee is jusit dat als je weggaat je hem iets geeft om mee zoet te houden wat hij normaal niet heeft en dus interresant voor hem is. Als er alleen speeltjes liggen die hij altijd heeft is dat niet boeiend voor hem om mee te gaan spelen. Heb je dat ook al geprobeert?

ohja volgens mij zijn de zwarte kongs nog eens extra stevig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:54

_janet_ schreef:
En bijvoorbeeld buiten laten in de tuin als je even weg gaat?

Is er een speetje, knuffeltje waar hij helemaal idolaat van is?
Geef hem deze alleen dan wanneer je weg gaat, als je terug komt pak je hem weer af.
Zo zorg je ook dat het speeltje "aantrekkelijk" blijft. Als die andere dingen zijn niet leuk, en intressant meer. Die zijn allemaal normaal.

Ik heb geen tuin, wel een balkon waar hij erg graag ligt maar hij mag niet op balkon als er niemand in de buurt is want anders springt hij over de railing...

Hij is gek op al zijn speeltjes maar vooral op een oude spijkerbroek die in elkaar is geknoopt, die krijgt hij samen met een bot als iedereen weg is...Ook dat helpt niet.

Francis: Al geprobeerd en ja ik heb altijd de zwarte kong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:55

wendyalshley: Hij kan niet zonder kussen, hij is erg gevoelig op zijn ellebogen en kan niet eens een uurtje op een harde ondergrond liggen anders gaan zijn ellebogen bloedden.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:56

breezy302 schreef:
quera; Opsluiten werkt ook niet.

Ikdoemaarwat: Hij ziet niets aan mij als ik binnenkom want dan kan ik zijn mand nog niet zien. Hij hoort mij altijd aankomen en staat dus bij de voordeur te wachten, als hij heeft gesloopt doet hij dat niet..

Negeren is totaal effectloos bij hem. Bij negeren gaat hij lekker door waar hij mee bezig was. Belonen en dergelijke werkt ook niet. Been there, done that...

ik heb altijd de grootste Kong en die sloopt hij ook. iemand had de tip dan maar geen kussen maar dat doe ik niet want hij is erg gevoelig. Als hij een dag geen kussen heeft in zijn mand en hij ligt er een uurtje in dan bloedden zijn ellebogen al...

En tjsaa tuinkussens, dan heb ik elke dag een nieuw tuinkussen nodig. Dan heb ik nog hetzelfde probleem.

Moeilijk moeilijk..
Als zijn ellebogen gaan bloeden zonder kussen kan dat inderdaad niet nee.
Jammer van die Kong wat dat zijn leuke dingen voor ze..
Hmm misschien een beetje mosterd aan het kussen smeren???
Muilkorfje??? (ben er zelf wel een beetje tegen)
Wat ook vaak helpt is als honden verlatingsangst hebben om een radio aan te zetten als je weggaat..