Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HBVisser schreef:Misschien kan een kong gevuld met smeerkaas, of leverworst uitkomst bieden?
Het is nieuw, het is lekker en het is moeilijk.
De truc is dan wel om hem het alleen te geven als je er niet bent.
Helaas is het wel zo dat als het verlatingsangst is, je biefstuk kan geven maar hij het toch niet aan zal raken ivm stress.
_janet_ schreef:En bijvoorbeeld buiten laten in de tuin als je even weg gaat?
Is er een speetje, knuffeltje waar hij helemaal idolaat van is?
Geef hem deze alleen dan wanneer je weg gaat, als je terug komt pak je hem weer af.
Zo zorg je ook dat het speeltje "aantrekkelijk" blijft. Als die andere dingen zijn niet leuk, en intressant meer. Die zijn allemaal normaal.
breezy302 schreef:quera; Opsluiten werkt ook niet.
Ikdoemaarwat: Hij ziet niets aan mij als ik binnenkom want dan kan ik zijn mand nog niet zien. Hij hoort mij altijd aankomen en staat dus bij de voordeur te wachten, als hij heeft gesloopt doet hij dat niet..
Negeren is totaal effectloos bij hem. Bij negeren gaat hij lekker door waar hij mee bezig was. Belonen en dergelijke werkt ook niet. Been there, done that...
ik heb altijd de grootste Kong en die sloopt hij ook. iemand had de tip dan maar geen kussen maar dat doe ik niet want hij is erg gevoelig. Als hij een dag geen kussen heeft in zijn mand en hij ligt er een uurtje in dan bloedden zijn ellebogen al...
En tjsaa tuinkussens, dan heb ik elke dag een nieuw tuinkussen nodig. Dan heb ik nog hetzelfde probleem.