ik heb thuis een kleinschalig fokkerijtje. van nu 9 konijntjes

1 van die konijnen heeft 2 klachten die steeds terugkomen.
hij heeft een grote poepbal aan zn kont hangen. als een mee naar de DA geweest.
zelf behandel ik dit ook vaak. maar het blijft maar terug komen.
ook heeft hij vacht problemen. aantal keren schurft gehad, heb dit zelf vaak behandeld dmv soda badje etc..
een kennis van ons vertelde dat ik hem beter kon afmaken.. dit ging mij teveel naar mijn hart gezien het mijn 1e eigen fok konijntje was en ik een ware band met het beestje had. wat absoluut niet de rede is dat ik het niet toeliet. maar verders had hij hier geen last van dus vond ik dit niet nodig. nu blijft hij een hele pluizige vacht houden in het midden. ik kam hem veel maar het helpt misschien een dagje en dan is het weer terug.. nu vandaag was die poep dus nog erger en liep er zelfs een worm doorheen.
nou heb ik een waar fobie aan insecten. dus ik begon zelf al flink te shaken en het zit me echt niet lekker. wat nog meer te doen.
hij heeft gewoon een schoon hokje dus daar kan het niet aanliggen. de DA vertelde dat ik gewoon het wegmoest halen met een schaartje op een speciale manier enzo. maar dan kan ik bezig blijven en is ook niet fijn voor konijnlief

liefs
edit; sinds vandaag loopt ie ook te huppelen. heel raar; alsof ie er last van heeft..