Ons eerste hondje, spannend!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kaas_

Ons eerste hondje, spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 10:05

Ohh, ik ben zo blij ik ben zo blij :D

Ik krijg namelijk vanavond een pup! We hebben nu eindelijk de ruimte/tijd voor en ik ben super blij natuurlijk.
Sinds er op de aansteker van mijn moeder een bonte franse bulldog stond wou ze eigenlijk wel een franse bulldog,
gewoon omdat ze mooi van lelijkheid zijn. Natuurlijk maakt het mij niet uit ik vind alle hondjes leuk! Zolang er maar 1 kwam,
we hadden er alleen geen tijd voor. Maar sinds we verhuisd zijn naar een boerderij en ik en mijn moeder toch iets meer tijd hebben
en vaak thuis zijn kon het dan toch eindelijk :D. Dus wij internet/marktplaats afzoeken naar een leuk hondje, we hadden een schatje gevonden echt perfect dus wij bellen. Maar helaas, die was al weg. Er was nog een pup in dat nestje maar die sprak ons niet zo aan dus wij zochten verder. Er waren wel leuke hondjes maar die waren gewoon te ver weg voor ons om op te halen en wij hoeven niet echt een stamboom dus willen er ook geen 1000den euro's aan betalen. Toen hebben we besloten om nog even naar een ander ras te kijken, helaas niets geschikt voor bij ons (Mijn stiefvader wil geen jackwawa,boomer of iets anders schattigs ;( ) Dus toch maar weer terug naar bulldogs, en wat stond daar. Een prachtige foto van een franse bulldog pup net 3 minuten geleden erop gezet. Wij hebben als een gek die advertentie doorgelezen en tot onze verbazing was het de pup die ons niet zo aansprak, terwijl we nu echt meteen verkocht waren. We hebben meteen gebelt en nu kunnen we vanavond hem gaan ophalen :D!
Dit hondje hoort gewoon echt bij ons, het was zo toevallig allemaal. Dit word onze eerste hond, ik ben erg blij dat we nu echt tijd hebben voor een hond want ja, tis ook zielig om zo'n beestje helemaal alleen te laten. En nu kan ik natuurlijk niet wachten tot vanavond, ik heb zelfs superslecht geslapen omdat ik zo blij was. Onze katten zullen wel wat minder blij zijn := de ene heeft een grootse hekel aan honden dus dat word nog wat. Natuurlijk zet ik hier vanavond meteen een fototje op van onze liever, die trouwens Atilla gaat heten :+ . Ik ben erg benieuwd hoe het gaat vanavond, hij zal zijn nest wel gaan missen en flink piepen.
Ik ben benieuwd voor degene die ook een pup heeft of een hond hoe dat ging de eerste dag bij jullie :D ?

Nouja, ik ben zo blij dat ik het iig even moest melden haha!

Caira

Re: Ons eerste hondje, spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:41

leuk hoor! Hoe oud is je nieuwe trots?

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 10:59

Volgens mij 8/9 week :D

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:03

Wat leuk! Ik heb nu een hondje van 16,5 week. Eigenlijk heeft ze haast niet gepiept! Ik heb haar slapend in de bench gelegt (waar een wekker, een zacht kussen, een knuffel en een doek uit het nest in lag) en hoorde haar 's nachts één keer. Niet heen gegaaan (express, meningen zijn verdeeld) en ze sliep zo weer. Vervolgens hoorde ik haar om half 7 en toen ben ik er direct uitgegaan en met haar naar buiten geweest.

Volgens mij heeft ze in totaal 3 avonden hooguit 5 minuten gepiept in de bench en verder helemaal niet!

Edit: Een bench is heel snel een gewenning voor ze, als we nu tv kijken 's avonds en ze is moe, gaat ze zelf naar de bench toe ipv haar mand!
Laatst bijgewerkt door Iorrr op 25-09-09 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:04

Leuk! veel plezier ermee :D

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:04

Spannend! Heb je geen foto?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:13

Hebben jullie hem uberhaupt al gezien? Komt hij bij een bij de rasvereniging bekende fokker vandaan? Ik zou wel even heel goed kijken waar hij vandaan komt.
Is dat allemaal okay: proficiat!

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 12:15

@ Iorrr: Oh das echt heel fijn :D Ik hoop dat het ook zo met ons hondje gaat, dat die niet de hele nacht wakker ligt. Helaas krijgen wij niets mee uit het nest maar we leggen er zelf een knuffel in oid :) Wij krijgen alleen buiten een bench binnen niet daar gewoon een mand.

@ Nikka Mijn moeder heeft van te voren goed gekeken hoe en wat met de pups. Hij is nagekeken door de dierenarts van de verkoper, maar wij gaan zelf ook met hem naar de dierenarts, mijn moeder wou liever niet een van een fokker vandaan.

En de foto komt vanavond :D !

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:17

Ik raad je ook een bench voor binnen aan, geeft een hond veel 'veiligheid'! Stitch is veel rustiger in haar bench als waar dan ook... OOk voor de nachten is een huis of een kamer erg groot voor zo'n klein hummeltje, hij zal dan eerder gaan piepen of dingen vernielen...

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 12:19

Dan zou het heel handig zijn een bench in de kamer of bijkeuken want daar gaat hij waars naartoe s'avonds. Dat die lekker zijn eigen plekkie heeft. Tis hier namelijk nogal groot en wil ook niet dat dat kleine hummeltje zo bang word dat die de hele nacht gaat lopen piepen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:26

Hoezo wil je moeder er geen die bij een fokker vandaan komt? Waar komt die nu vandaan dan? Houdt er rekening mee dat je een ras wil waar best veel aandoeningen bij voor komen. Ik vind het een beetje raar dat je hem meteen vandaag mee kan nemen. Ruikt een beetje naar broodfok.

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 12:33

Omdat er zoveel broodfokkers zijn, en omdat de echte fokkers in branbant enzo zitten, gewoon te ver. Dit is van iemand die zelf een nestje heeft gekregen, geen verder fok bedoelingen. We weten dat ze veel aandoeningen kunnen hebben/ademenhalings problemen. Aangezien hij ook door onze dierenarts word onderzocht ga ik er wel vanuit dat het helemaal goed komt ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:38

Wees in ieder geval kritisch en hecht niet te veel waarde aan het oordeel van je dierenarts. Veel afwijkingen komen pas later aan het licht. Het verdriet om een zieke hond is veel erger dan de teleurstelling om iets langer te wachten. Dus kijk goed uit je ogen en bij twijfel echt niet doen. Dan kan je beter iets langer wachten of iets verder rijden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:46

kaas_ schreef:
Omdat er zoveel broodfokkers zijn, en omdat de echte fokkers in branbant enzo zitten, gewoon te ver. Dit is van iemand die zelf een nestje heeft gekregen, geen verder fok bedoelingen. We weten dat ze veel aandoeningen kunnen hebben/ademenhalings problemen. Aangezien hij ook door onze dierenarts word onderzocht ga ik er wel vanuit dat het helemaal goed komt ;)

Wat op marktplaats adverteert zijn in ieder geval broodfokkers, dus die zekerheid hebben jullie.
De meeste erfelijke afwijkingen openbaren zich pas op volwassen leeftijd en bij de Franse Bulldog word je daar niet blij van. Achter ons woont iemand die al meer dan 5000 euro kwijt is aan dierenartskosten.

De meeste erfelijke afwijkingen vererven autosomaal recessief, wat simpel uitgelegd betekend dat het kan zijn dat de ouderdieren helemaal gezond zijn en toch erfelijke afwijkingen kunnen doorgeven omdat ze via hun voorouders wel de genen hebben doorgekregen om die door te geven. Een dierenartsonderzoek op puppyleeftijd zegt dus helemaal niets over erfelijke afwijkingen.

Een goede fokker (aangesloten bij de rasvereniging) kent de lijnen (voorouders) van zijn fokdieren en weet wat voor erfelijke gebreken er in die lijnen zitten en kan daarop selecteren.
Die fokkers zitten door heel Nederland:
http://hbc-fransebulldog.nl/index.php?o ... &Itemid=67
Bij dat soort fokkers krijg je ook echt geen pup mee bij je eerste bezoek. Die fokkers willen weten waar hun hond terecht komt en willen je eerst beter leren kennen.

Ik word een beetje verdrietig als ik dingen lees als te ver rijden. Hoe kan iets nu teveel moeite zijn voor een dier wat de komende 10 jaar je beste vriend gaat worden?

Ik hoop voor jullie dat je jullie het lot uit de loterij treffen, maar dit is weer een treffend voorbeeld hoe de broodfok in stand gehouden wordt. Desondanks wens ik jullie veel plezier en vooral veel geluk toe met de a.s. pup

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 12:47

Gelukkig is mijn moeder niet zo iemand die de eerste de beste pup zoekt :) Ik zou elke hond wel willen meenemen. Verder is het niet zo van als je komt moet je de pup meenemen hoor, maar we kunnen hem wel meenemen meteen. Ik weet echt dat deze pup iets word :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:32

ThePast03 schreef:
De meeste erfelijke afwijkingen openbaren zich pas op volwassen leeftijd en bij de Franse Bulldog word je daar niet blij van. Achter ons woont iemand die al meer dan 5000 euro kwijt is aan dierenartskosten.

Klopt, ik zat laatst bij de dierenarts. Zaten mensen met een anderhalf jaar oude franse bul. Man man, wat had dat diertje niet. Allergie, epilepsie, pylorusstenose en nog iets wat ik vergeten ben.
Ik geloof wel dat je gelooft dat je moeder niet voor de eerste de beste pup gaat, maar iedereen gaat door zijn knieën voor een schattige pup. Ik heb mijn hele leven al honden en ben een stuk ouder dan jij, maar ook denk dan maar een ding ,namelijk: hebben!
Verder ben ik het met ThePast03 eens: ik gun je een lieve gezonde hond en heel veel plezier ermee, maar wordt wel een beetje triest als ik dit lees.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:43

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst, ben benieuwd hoe hij eruit ziet en hebben jullie al een naam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:33

kaas_ schreef:
Er waren wel leuke hondjes maar die waren gewoon te ver weg voor ons om op te halen en wij hoeven niet echt een stamboom dus willen er ook geen 1000den euro's aan betalen.

Sorrie als ik ook even kritisch kijk, maar dit vat ik even niet. Je heb geen €1000 euro over voor een pup bij een fokker vandaan die er alles aan heeft gedaan om erfelijke aandoeningen zoveel mogelijk uit te sluiten, dus denk je nu 'goedkoper' uit dénkt te zijn.
Dan vraag ik mij af wat nu als het dier op latere leeftijd (Kan al met een paar weken gebeurd zijn) de bekende erfelijke afwijkingen krijgt waar dit ras om bekend staat?

Een vriendin van mij heeft ook een broodfokhondje, dacht ook goedkoper uit te zijn......Binnen een paar maande zat ze al aan €3000 kosten, en ze is nog lang niet uitgedokterd.
Dier moet nog geopereerd worden aan de ademhalingsorganen, dier was ook bij de koop kerngezond volgens de DA ;( Niets bleek minder waar.

Reken daarbij de dure brokken die hij zijn leven lang eten moet omdat hij een ernstige allergie heeft.
Ik hoop natuurlijk dat iedereen, in dit geval jij dit bespaard blijft, maar de reden 'het is te duur' vind ik persoonlijk geen goed argument om aan een dergelijk hondje te beginnen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:39

ThePast03 ik ben het met je eens. Te ver rijden vind ik ook een slechte reden. Ik heb mijn 16 jarige hond helemaal aan de andere kant van het land uit het asiel gehaald :j (Met het risico dat er geen klik was en zonder hond weer naar huis te gaan)

Hopelijk worden jullie gelukkig met het hondje, zonder al te veel gezondheidsproblemen. Ik zou zelf niet voor zo'n ras kiezen...

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 16:44

Het spijt me, ik heb niet zoveel zin in een topic over waar ik mijn hondje vandaan heb :) Dit is onze keuze en wij zijn er erg blij mee.

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:49

Groot gelijk, typisch bokt om weer even ipv blij voor je te zijn lekker te gaan discussieren over van waar je je hondje haalt...
ach... leven en laten leven hé!

Proficiat met je pup! *\o/* Ik ben benieuwd voor foto's!!

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 16:52

Bedankt :D. Ik maak vanavond meteen een foto

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:13

Iris, laat ze maar banketstaaf over die broodfok
Dit was maar 1 nestje
Hartstikke leuk dat je een hondje krijgt
Binnenkort ga ik de duvel wel eens bewonderen

Sharitje