Kat meenemen op vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kat meenemen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:13

Hello!

In de herfstvakantie gaan we lekker met z'n allen naar een of ander bungalowpark :)
Heel erg leuk, en de hele beestenboel (op de shetlanders na dan :)) ) gaat mee op vakantie.
Nou hebben we ook een kat, Coco, en hij is echt ontzettend sociaal. Hij is ook gewend constant bij ons te zijn, slaapt zelfs op de slaapkamers 's nachts (lief he :D ). Hij is echt heel vaak binnen, maar hij mag wel gewoon naar buiten en hij doet dit dan ook. Hij komt wel altijd terug, gaat niet ver weg. Maar we gaan dus op vakantie, en zouden hem eigenlijk wel graag mee willen nemen.... Maar het probleem is dat hij dus niet geleerd heeft zijn behoefte in een kattenbak te doen, dit doet hij gewoon buiten. Maar we vinden het echt te eng om hem gewoon te laten lopen op een vreemd terrein. We houden toch iets teveel van hem om hem daar gewoon los te laten! En om hem nou een midweek alleen thuis te laten en alleen eten te laten geven door de buren dat hij anders geen mensen ziet is ook zo sneu....dat is hij dus helemaaaaaaal niet gewend.

Wat moeten we nu doen? Want we willen hem natuurlijk echt niet missen....
Iemand tips? We gaan hem liever niet naar een dierenpension ofzo brengen trouwens ;)

Nicole85

Re: Kat meenemen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:17

Iemand zoeken die hem thuis ook wat aandacht kan geven? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:20

Nicole85 schreef:

Zal niet gaan. Hij is echt gewend superveel aandacht te hebben en dat kan ik de buren niet aandoen :))

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:22

tuigje om ;) doen mijn ouders ook met hun kat. Die gaat aan t einde van de week ook weer 2 maandjes mee naar Frankrijk

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:25

Ik zou het niet doen, stel dat je de deur even open laat, kat weg..
En je zegt dat hij niet gewend is om zijn behoefte in de kattenbak te doen, hoe wil je dat dan gaan doen op vakantie?
Een kat is niet gewend om aan een tuigje te lopen en al helemaal niet om dat ook nog eens te linken aan een behoefte doen.

Nee hoor, ik ben van mening, een kat lekker op zijn eigen plekje houden, daar heeft hij het veel meer naar zijn zin! :)

Wij hebben ook een hele sociale kat, die ook niet gewend is om op de kattenbak te gaan ( hij gebruikt onze hele tuin als kattenbak :') ) en hij mag naar buiten wanneer hij wil, als wij op vakantie gaan doen de buren hem eten geven en aandacht geven 3 keer per dag.
Laatst bijgewerkt door M_EL_ISSA op 23-09-09 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:25

inge81 schreef:
tuigje om ;) doen mijn ouders ook met hun kat. Die gaat aan t einde van de week ook weer 2 maandjes mee naar Frankrijk

Potverdorie...dat is nog eens een goed idee :D Bedankt!

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:29

Wat ik me afvraag: gaan jullie poezen niet te keer als je ze voor een langere reis mee neemt in de auto?? ik zou m niet graag in een klein reiskoffertje mee nemen naar frankrijk..

De mijne kan ik beter thuis laten. Dat zou een hell worden als die mee moest.. die is dood van de stress als ie aan zou komen.. nee honden ok, maar poezen blijven bij mij thuis...

wel jammer want ik mis men vent zo erg als ik op vakantie ben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:29

cile205 schreef:
Wat ik me afvraag: gaan jullie poezen niet te keer als je ze voor een langere reis mee neemt in de auto?? ik zou m niet graag in een klein reiskoffertje mee nemen naar frankrijk..

De mijne kan ik beter thuis laten. Dat zou een hell worden als die mee moest.. die is dood van de stress als ie aan zou komen.. nee honden ok, maar poezen blijven bij mij thuis...

wel jammer want ik mis men vent zo erg als ik op vakantie ben...

Bij ons is het maar 2 uurtjes dus dat valt wel mee gok ik zo :D
En hij doet toch niets anders dan slapen :))

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:30

Ik zou hem ook niet meenemen hoor. Ook al heb je een hele sociale kat je kat hecht zich toch erg aan zijn omgeving. En zoals hieboven gezegd is als je vergeet de deur dicht te doen of een raam en hij glipt weg dan vergeef je jezelf dat nooit als je hem niet meer terugvind. Plus ben je de hele tijd ook met die kat bezig of hij wel zijn behoefte op de kattenbak doet en of alle deuren en ramen dicht zijn. Je zit dan ook niet lekker rustig. Voor beide is het fijner als hij thuis blijft denk ik.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:41

onze katten zou ik t niet mee willen proberen :D maar die van mijn ouders ligt gewoon op de achterbank (dus zonder reismand) te slapen. Die vind autorijden geweldig, is altijd weer een kunst om zonder die kat daar weg te komen :D

moet er wel bijzeggen dat de kat van mijn ouders t ondertussen gewend is hoor ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:13

tuigje is een oplossing, maar begin dan nu al wel met oefenen en wacht niet tot je op vakantie bent, je wilt niet weten hoe gek katten kunnen doen als ze dat ding af willen krijgen....! Of ze gaan liggen en willen niet meer opstaan en lopen. Dus oefen dat eerst thuis tot het goed gaat.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:16

Ja of je bent je kat wel kwijt omdat je een raampje op een kiertje hebt.

Zo ben ik aan een van mijn katten gekomen.
Die kwam ook van een camping.
Eigenaren nooit gevonden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:18

Durf het bijna niet te zeggen maar......in pension doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:25

kohtje schreef:
Durf het bijna niet te zeggen maar......in pension doen?

Lezen....Dat doen we niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:03

Bizzybijtje schreef:
Nicole85 schreef:

Zal niet gaan. Hij is echt gewend superveel aandacht te hebben en dat kan ik de buren niet aandoen :))

Een kat overleeft een midweek met iets minder aandacht echt wel hoor....
Ik zou het risico niet nemen door hem mee te nemen op vakantie, dan maar en paar daagjes zonder aandacht.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:31

Kan je geen vriendin of kennis ofzo bij jullie laten wonen in huis als jullie op vakantie zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:37

Een tuigje is een goede oplossing, als wij een paar dagen weggaan neem ik ook de kat mee en doe ik dat ook. Vind 'ie prima. Maar oefen wel eerst, wat Cissy ook al zegt.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:40

Ik ken ook iemand die haar kat mee neemt op vakantie, maar die kat is niet anders gewend. Die gaat al vanaf kitten mee op vakantie in de camper.

En een tuigje kan je proberen, maar weet niet of je kat zijn behoefte gaat doen als hij aan een tuigje zit.

Dus ik zou je kat naar een pension doen. Wij dachten vroeger ook dat het niets was, tot er een vakantie kwam dat we geen keuze hadden. Kat heeft de tijd van zijn leven gehad, hij kwam er super vandaan. De jaren er na is hij er ook geweest, hij was heel relaxed daar :)
Voordeel van de tijd van het jaar is, dat het niet druk is nu in de pensions :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:51

Ik zou de kat niet mee nemen.
Ik heb me laten vertellen dat katten erg aan de omgeving gehecht zijn.

Probeer iemand te regelen die iedere dag eventjes komt kijken bij de kat.

Wil je het toch perse doen ? Dan zou ik de kat leren om op de kattenbak tegaan.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:58

Gewoon lekker thuis laten . De meeste katten voelen zich daar het beste. Je kan altijd proberen of er iemand in jullie huis wil logeren in die tijd. Is ook goed voor eventuele inbraken als er iemand aanwezig is }> En wel zo gezellig voor de kat. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:11

mooney1 schreef:
Gewoon lekker thuis laten . De meeste katten voelen zich daar het beste. Je kan altijd proberen of er iemand in jullie huis wil logeren in die tijd. Is ook goed voor eventuele inbraken als er iemand aanwezig is }> En wel zo gezellig voor de kat. :+

Dat wil ik ze niet aandoen :Y)
Nah iedereen bedankt voor de tips. We gaan denk ik voor de combi van tuigje en kattenbak...

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:23

Mss heb ik het niet helemaal gevolgd?? maar waarom wil je het m niet aan doen??? ik denk persoonlijk echt dat het puur egoisme van de mens is om een dier weer perse mee te moeten nemen.. begrijp me niet verkeerd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:26

cile205 schreef:
Mss heb ik het niet helemaal gevolgd?? maar waarom wil je het m niet aan doen??? ik denk persoonlijk echt dat het puur egoisme van de mens is om een dier weer perse mee te moeten nemen.. begrijp me niet verkeerd ;)

Haha nee dat wil ik die mensen niet aandoen :') Was een grapje.

Nee het is echt geen egoïsme. Coco is namelijk bijna 24/7 hier binnen bij ons. Maar hij doet zijn behoefte dus buiten en uitrazen kan hij ook buiten (of binnen, mocht hij het op mij voorzien hebben :+ ) . Hij is echt ontzettend sociaal, sterker nog, alle katten die we gehad hebben kwamen niet eens in de buurt qua sociaalheid... Als we een dagje weg zijn staat hij ook al aan de deur te wachten tot we terugkomen....

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:30

Jaa de mijne staat ook te wachten tot ik terug kom ;) mijn ventje heeft dit jaar een week met oppas thuis gezeten toen ik op vakantie was.. en is na 3 dagen gestopt met eten }:0 toen ik terug kwam werd ie echt knettergek.. rondjes rennen mauwen mij achtervolgen, en at hij weer volop... gek he.. :Y)

maar ik zeg idd niet dat het niet kan... een kennis van mij nam de kat ook altijd mee op vakantie in de caravan.. tuigje aan, en soms los mee in de cabrio.. dat was een aparte band wat hun hadden en dat komt maar zelden voor.. :D maar succes! laat even weten hoe het is gegaan!!
Laatst bijgewerkt door cile205 op 24-09-09 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:31

cile205 schreef:
Jaa de mijne staat ook te wachten tot ik terug kom ;)

maar ik zeg idd niet dat het niet kan... een kennis van mij nam de kat ook altijd mee op vakantie in de caravan.. tuigje aan, en soms los mee in de cabrio.. dat was een aparte band wat hun hadden en dat komt maar zelden voor.. :D maar succes! laat even weten hoe het is gegaan!!

Bedankt!
Zal het laten weten, al is het pas in de herfstvakantie hoor :D