Jeuk en ik weet niet meer hoe ik verder moet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Jeuk en ik weet niet meer hoe ik verder moet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 10:27

Mijn jr van bijna 10 jaar heeft al een aantal jaren jeuk, in die jaren zijn we een heel traject door geweest zoals andere voeding, prednison enz.
Ook speciale spullen om te wassen en te smeren hebben we al gehad en ook antibioticaprikken helpen niks meer.
Ik heb toen een grondig bloedonderzoek laten doen en ben toen begonnen met hyposensibilisatie (of hoe je dat schrijft)
Hier zijn we vroig jaar mee begonnen en ben nu net aan het tweede flesje bezig, moet ik zelf onderhuids spuiten.
Maar ook dit moet ik zoweizo ondersteunen met prednison en heb eigenlijk het idee dat de hypo niet zo heel veel doet.
En uiteindelijk heeft de hond dus nog steeds jeuk en blijft soms weer krabben ondanks prednison.
Hij begint nu ook weer kalere plekken te krijgen, dus heb net weer een afspraak gemaakt met de da (daar loopt een abbonementje)
Hij wordt goed ontvlooit zeker in het seizoen, omdat hij ook een vlooienallergie heeft.
Ik heb hier al eens tips gevraagd, maar daar is ook niet zo veel uitgekomen.
Maar moest effe mijn radeloosheid kwijt, want de zomer is gewoon een hel.

Caira

Re: Jeuk en ik weet niet meer hoe ik verder moet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:29

En een goede homeopaat opzoeken? Ik zweer erbij bij mijn paarden.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:30

herkenbaar zeg..onze bouvier heeft dat ook en wordt idd ook elke maand ingespoten met een stofje om te proberen de jeuk weg te krijgen.
Het gaat redelijk, maar idd in de zomer is het drama ivm warmte en vlooien.
Wat wel redelijk helpt, is hem af en toe wassen met teatree shampoo en zijn vacht goed kort houden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 10:32

Het is een jack dus heeft een korte vacht teathree is ook al geprobeerd.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:36

dat inspuitspul heb ik ook gehad voor mn hond ... nou die ging er letterlijk en figuurlijk echt kapot aan ;( ... ben ermee gestopt .. zn pootjes bloede ergewoon van ;( ..

dan zeggen ze .. het word een periode heel erg maar daar moet je doorheen :o ... nou dat ging dus echt niet :( !

die van mij heeft ook allerlei voedsel dieten gehad ...witte vis .. paarden vlees :o etc etc

ik heb nu carnibest ... eend moet zeggen dat dat wel goed geholpen heeft zeker voor zn vacht! die van mij was bijna kaal :o ..

wel krijgt ie elke dag 1 pilletje prednison gelukkig doet ie het daar wel goed op :o ...

ik heb ook nog anders spul .. voor paarden is dat waar ik hem af en toe mee insmeer .. dat doet het ook wel aardig! zal ff kijken hoe het heet .. dat is voor paarden die eczeem hebben .. is homeopatisch :)

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:40

een vriendin van mijn moeder heeft dat ook met haar kruising jack russel , zij heeft ook al van alles geprobeerd .

Ze had 't erover dat ze binnenkort allergie test wil laten doen , en van daaruit kunnen ze hem dan weer behandelen . Dit kost wel wat , maar als het helpt !!!

Maar het kan toch nooit goed zijn voor 'zo'n beestje...continue aan de prednison , heb er zelf ook aan gezeten , weet wat voor gevolgen dat heeft.....

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:44

die van mij heeft ook allerlei testen gehad ... huisstofmijt allergie kwam eruit :o ... beetje ruim begrip want dat is dus zowat voor alles ...

ik heb nu geloof ik 6 DA gehad .. zelf in amsterdam geweest voor een heel onderzoek .. op advies van zo n helderziende geval .. nou pff wat een weggegooit geld zeg :o

en 600 euro lichter! nou mijn da heeft het opgegeven hij weet het gewoon niet .. en hou hem maar op die prednison :o ...

hij zit er nu al aantal jaren op .. gaat NOG goed .. maar wat je zegt horsechica .. het is erg slecht en gaan ook daar langzaam aan kapot ;(

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:46

Ik zou dan ook aan homeopathie gaan denken. Heb er veel goede ervaringen mee.

Is er ook naar een voerallergie gekeken? of lees ik daar overheen?

Kristie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:50

Ik las het even verkeerd, jr als in junior, dacht dat het om je zoontje ging haha. Veel succes ermee nog.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:52

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:53

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:59

huisstofmijt is idd erg breed ja 8)7 valt ook niks aan te doen .....

kun je misschien niet bij da een ander medicijn aan vragen ipv prednison ( heb dit toen zelf ook gedaan , weet niet of er bij dieren ook een vervangend medicijn is ) .
Weet wel dat met prednison je botten erg broos worden en je je afweersysteem ook afbreekt omdat het alle bacterieen ( ook de goeie ) vernietigd.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:04

ja ik heb toen wel eens soort van vervangende gehad .. allerlei dure capsules .. maar werkte eigenlijk ook niet :o ..

heb ook nog andere soort prednison gehad maar werd ie vals van (hij is niet helemaal goed in zn koppie af en toe :o )

dus was ook geen optie .. nu dan toch maar deze .. wel echt de minimale dossis gelukkig ..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 12:15

Wat de kosten betreft reizen die aardig de pan uit maar het ergste is dat het dier nog niet geholpen is.
Ik heb een goede tip via de pb gekregen om van primeval de omega3-6-9 te gaan geven.
Kan het minimaal proberen.
Vers vlees is geprobeerd maar daar komt hij van aan de diaree en veranderd weinig.
Onze andere hond doet het daar wel goed op maar die doet het op alles goed :D

Ander werkend medicijn dan prednison is er niet.
Hij heeft er gelukkig verder geen bijwerkingen van.

Het gaat idd niet om mijn zoontje maar mijn hond beschouw ik wel ongeveer als mijn zoon :+

Dit is trouwens ook de 2e da die ik hierover raadpleeg.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:22

hoe heb je dat verse vlees gegeven ? :o ..

wij kregen namelijk de tip om er eerst kokend water over te gooien omdat sommige er idd gevoelig op zijn .. en dat dood de meeste bacterien ..

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:29

Fijn te lezen dat hij (nog) geen bijwerkingen van de prednison heeft. Maar het blijft een symptoomaanpak en je moet eigenlijk juist de oorzaak aan zien te pakken.
Persoonlijk zou ik eens met een holist gaan praten :j

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:34

Bij een heleboel versvleessoorten zitten toch ook produkten van kip, rund of gluten. Vaak gebruiken ze voor de botten kipproducten en voor het orgaanvlees rund. Ik heb voor mijn hond nu haaksbarf en daar doet hij het goed op. Hij krijgt nu geit en paard.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:36

Ik ga mee met Laika. Ben dan ook totaal geen voorstander van prednison. Het onderdrukt de boel prachtig, dus voor het oog lijkt het beter, maar het echte probleem is niet verholpen.

Ik zou met een goede (!) homeopaat gaan praten. Daarnaast geloof ik niet in een vlooienallergie bij jouw hond. Iedere gezonde huid kan met gemak tegen vlooienbeten. Als ze daar niet tegen kunnen, ligt de oorzaak niet bij de vlo, maar bij de al overgevoeligheid van de huid.

Heel vervelend voor je dat je dier jeuk heeft. :(:) Heb je trouwens een foto van hem?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:42

paard werd die van mij alleen maar zieker van :o .. zit nu op eend :o :+

nee prednison is niet goed nee maar als ik niks verders helpt ?? je moet wel ;(

ik ben ook al bij homeopaat geweest ... en zo goed als alles geprobeerd .. dus dan houdt het helaas toch een beetje op :o ..

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:45

is de huid ook droog? (schilferig?)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:56

vera23 schreef:
nee prednison is niet goed nee maar als ik niks verders helpt ?? je moet wel ;(

ik ben ook al bij homeopaat geweest ... en zo goed als alles geprobeerd .. dus dan houdt het helaas toch een beetje op :o ..

Jeuk komt van binnen, dus iets er buiten op smeren vind ik echt zinloos. Je moet niks. Het helpt je niks verder en alle zalfjes, spuiten e.d. maken de de huid alleen maar onrustiger, al lijkt het beter.

Ts, op welke brokken staat je hond nu? Broeit de huid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:59

Helaas geeft Prednison ook vaak pas ellende na een paar jaar gebruik ervan....
Lijkt me knap frustrerend als je al zoveel heb gedaan en niets lijkt te helpen.

jesito schreef:
Vers vlees is geprobeerd maar daar komt hij van aan de diaree en veranderd weinig.

Moet ik ook aan wennen, dat heeft wat tijd nodig.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:01

Ik zie hier veel klanten die echt duizende euro's hebben uitgegeven aan alle soorten dierenartsen en alles helpt maar heel even.
Eigenlijk kan je er wel van uit gaan dat de oplossing niet wordt gevonden. Al is het rot maar je moet eens kijken of je hond wel gelukkig is zo. ( de hele dag jeuk)
Soms helpt MSM wel bij dit soort gevallen.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:03

mijn jr heeft ook vlooienallergie maar is ook allergies voor 90% van de ANTI vlooienmidelen! ze verdraagt alleen een vlooienband en dan nog moet ik de verpakking eerst een paar dagen open laten staan.
mocht ik hetverkeerde spul gebruiken dan krabt ze zich echt tot aan bloedens toe open! hier al eens aan gedacht/naar gekeken? omdat ik lees dat je goed ontvlooid... mss TE goed?

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:12

Ik heb ook de tip gehad om bij kleine honden juist te stoppen met vlooiendruppels en banden. Beter kan je ze badderen met vlooienshampoo en verder gewoon met de vlooienkam kammen.
Bij kleine honden is de dosering van antivlooienspul namelijk toch nog veel te hoog. Dit wordt opgenomen in het onderhuidse vet en geeft daar problemen.
Voor ons hondje is deze tip helaas te laat, maar voor de hondjes die we nu hebben gaan we het zeker gebruiken.