Even later belde mijn buurman (uit de woning tussen mij en de buurvrouw met het kitten) aan. Nou is mijn buurman heel geen kattenmens, hij heeft niks met katten maar hij heeft ook niks tegen ze

Toen ik hoorde dat het katje daar dus waarschijnlijk al vijf dagen alleen zat hebben we meteen samen de DB gebeld. DB vond het ernstig maar kon niets doen, behalve dan adviseren om de politie te bellen. Pas als het katje "achtergelaten" is (na hoeveel dagen dat is kon mij niet worden verteld) konden ze ingrijpen. Politie dus gebeld, de buurvrouw was daar al bekend (aangezien ze mij anderhalf jaar geleden heeft mishandeld, waarna de politie mij namens haar excuses had aangeboden. Ze stond in ieder geval in hun systeem) Politie vond het ook ernstig, maar dan voornamelijk omdat er misschien wat met de buurvrouw aan de hand kon zijn. Ze kwamen kijken, en konden niets doen, behalve naar ons verhaal luisteren en eea opschrijven. Als de buurvrouw morgen nog steeds niet terug is moeten we ze weer bellen, dan gaan ze haar flat in.
De buurman en ik hebben ook nog de inrichting waar de buurvrouw behandeld wordt gebeld en ze met klem verzocht om aan haar begeleider te vragen om GEEN huisdieren meer in huis te nemen. Prima als iemand met borderline in de maatschappij wil leven, maar niet met huisdieren waar ze niet voor kan zorgen, althans niet als ik in de buurt woon

Wordt morgen ongetwijfeld vervolgd