Hond met kronkel in der kop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Hond met kronkel in der kop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 21:52

Even een lang verhaal maar heb geprobeert zo goed mogelijk op te schrijven

Ik heb een amerikaanse bulldog genaamd southern dutch jessy
Heb haar vd fokker gekocht en heeft dus papier alles erop en eraan..
Sinds dag een merk ik al dat jessy anders is dan de meeste hondjes ik kreeg haar met 10 weken dus ze is dus lekker lang bij mamma gebleven :)
Ik kom thuis en de amerikaanse bulldog van mn tante begint aan mijn pup te snuffelen en erg nieuwsgierig en onderzoekend de nieuwe aanwinst te bekijken... Maar op een gegeven moment begint mijn pup van 10 weken te grommen naar hem .. Vond het zelf niet al te raar ik dacht gewoon een pittige meid die het een beetje intimiderend vind ....
Heb haar van pup af aan elke dag wel meegenomen naar het parkje en met andere hondjes laten spelen ging allemaal goed . Ze was zo braaf altijd kon met 10 weken ook al zitten pootje geven en linggen op commando en deed netjes wat ik vroeg altijd.

Een paar onbezorgde jaren met mijn altijd vrolijke en speelse jess gingen voorbij..
Op een gegeven moment kwam het oppas kindje van mn moeder langs kindje is 2 jr
ze had ook bij ons gelogeert enzo en in de ochtend gingen we dus boterhammetje eten
kindje zat lekker op de bank samen met mn moeder en jessy op de grond . Maar op een gegeven moment springt jess omhoog en hapt het kindje in der gezicht , wonderbaarlijk genoeg had ze alleen een krasje met bloed en was het een beetje blauw... Tuurlijk heb ik jess daarna gelijk gestraft en in de gang gezet.

Toen heb ik besloten jess niet meer bij hele kleine kindjes in de buurt te laten omdat ik het risico te groot vind. Op een gegeven moment komt mn neefje van 6 logeren die heeft ook een hond thuis . Ik weet eigelijk niet meer hoe het toen gegaan is maar ook daar heeft jess naar gehapt en gegromd..

Nu als er kinderen komen hou ik jess zo ver mogelijk bij ze uit de buurt omdat ik ze voor geen cent vertrouw meer door deze gebeurtenisse.

Ik heb ook contact gehad met een andere vrouw die de broer van mijn hond had en die heeft ze helaas in moeten slapen omdat die erg aggressief was geworden. En ook met een paar andere eigenaren die een pup hebben uit het zelfde nest als jess ze zeggen allemaal dat het felle hondjes zijn geworden en bij 2 is het dus echt al goed fout gegaan.

IK zou het zo jammer vinden als jess ook doorslaat en een keer iemand echt aanvalt of een andere hond doodmaakt. Want mn moeder durft haar ook niet meer los te laten omdat ze bij haar is weggelopen een paar keer en wat honden aanviel.

Bij mij is ze nooit weg gelopen dus denk dat ik toch ietsje meer overhand heb maarja het blijft een enge situatie zo. Dus ze heeft besloten jess nu niet meer los te laten enzo .

Zit al een tijdje te denken om haar hersens te laten fotograveren kijken of ze daar iets vreemds aan zien

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:56

tsja! het is heel naar idd!! maar ik denk dat het ook wel een beetje het type hond is! ( ik ben misschien een beetje van de oude stempel )
het is toch een soort vechthond ( pitbull achtig ).

maar dan nog is het ongewenst gedrag dat hij kinderen pakt!
de meesten zeggen dat het aan de opvoeding ligt. dat een hond zo wordt,
maar ik ben toch van mening dat het er niet altijd aan ligt.
het is gewoon een type hond waar het goed kan gaan, maar ook fout kan aflopen ( dit kan idd na JAREN zijn ),

je kan idd de hersenpan opde foto laten zetten, misschien komt er wat uit! :)

maar als zn broer ook al afgemaakt is omdat hij ook ongewenst vals gedrag vertoont zou het ook wel in deze bloedlijn zitten! misschien waren zijn/haar ouders of voorouders ook wel agressief.
ik wil je niet bang maken! maar blijf wel uitkijken met je hond! het kan ook nog zo zijn dat hij uiteindelijk jullie gaat pakken. mocht hij idd een kronkel in zn kop hebben!

Dit is mijn mening van jouwn verhaal! ik weet niet wat andere bokkers ervan vinden.
maar ik denk er zo over ;)

succes er nog mee!!

Binky_Zephyr

Re: Hond met kronkel in der kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:04

is het niet dat je bijv de kindjes aandacht geeft en de hond niet sommige honden reageren daar zo fell op. dat ze dus naar de gene die je wel aandacht geeft gaan grommen en ik jou geval zelfs happen.
ik zou er mee uit kijken.

een paar maanden geleden is onze bull terrier ook ingeslapen door zulk soort geintjes.!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 01:05

Ja ik denk dat het idd niet een al te gek idee is nee :)
Tja opvoeding de hond luisterd erg goed naar mijn commandos en voert haast altijd mn wens uit als ze begrijpt wat ik van der wil dus is niet zo dat het een hond is die totaal niet opgevoed is.
Maarja als ik de verhalen van de andere 2 pups uit het nest hoor is het zo goed als een gedane zaak als ze eenmaal doorgeslagen zijn. Want 1 is ermee naar martin gaus ook geweest en die heeft van hem ook de diagnose gekregen dat het gewoon echt niet meer te redden was en die hond een gedragsstoornis had. Maarja ik hou der zo veel mogelijk uit de buurt van jonge kinderen en doe mn best haar zo goed mogelijk onder de plak te houden :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 01:08

Damariis schreef:
is het niet dat je bijv de kindjes aandacht geeft en de hond niet sommige honden reageren daar zo fell op. dat ze dus naar de gene die je wel aandacht geeft gaan grommen en ik jou geval zelfs happen.
ik zou er mee uit kijken.

een paar maanden geleden is onze bull terrier ook ingeslapen door zulk soort geintjes.!

Nee ik geef de kinderen erg weinig of geen aandacht is merendeels dat me moeder met ze bezig is als ze er al is een keer zijn. Ik geef jess ook veel aandacht als de kinderen er zijn . Dusja om het op een aandachs tekort te gooien denk niet dat het dat is :\

Maarja de hond gaat nu zoiezo gewoon apart als de kindjes is langs komen

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:17

oke nee dan is het goed, sommige honden reageren daar heel erg op. maar als dat bij jou niet het geval, dan zal er een andere verklaring zijn.

succes ermee :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 01:27

Tja ik kan het natuurlijk niet met zeker weten wie weet voelt zij het wel zo , maar in mijn ogen komt zij zeker geen aandacht te kort...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 02:11

Gezien de ervaringen van de eigenaren van haar broers en zussen lijkt me dit 'gewoon' een karakterprobleem, ik denk dat je het mss had kunnen afzwakken door meteen al heel streng op te treden, dus toen ze pup was al.

Bij mij zou ze al een spuitje gehad hebben, sorry.
Een hond die zonder enige reden een kind in het gezicht grijpt tekent bij mijn zijn eigen doodvonnis, ze zou niet de kans krijgen om het nogmaals te doen.

Ik hoop dat ze wel gemuilkorfd over straat gaat?

Je moet dit overigens wel even doorgeven aan de fokker én het stamboek.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 02:22

ik ben het helemaal met annelisdj eens, onze bull terrier heeft obgeveer 4 maanden geleden een kat dood gebeten en die is direct afgemaakt !

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 02:45

Wat er al door meerdere mensen gezegd wordt had de hond het bij mij niet zo ver gebracht.
Wij zijn fokker van staffordshire bull terriers heb er nu 3 in huis en een zoontje van 4, als 1 van mijn honden zonder reden mijn kind zou bijten of die van een ander is het een enkeltje dierenarts.
Als het echt uit het niets is zonder enig aanleiding dan is het gewoon klaar.
Overleg eens met je dierenarts wat hun er van zeggen en laat er anders eens nakijken met foto's of een echo ofzo.
En geef het door aan de rasvereniging en fokker, als dit een van mij gefokte honden zou zijn zou ik het heel graag willen weten.
Misschien is er iets niet goed gegaan tijdens de bevalling dat ze een zuurstof te kort hebben gehad.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 03:01

hersens fotograveren lukt natuurlijk niet denk ook niet dat een rontgen foto veel zal laten zien..... dus dan zit je al aan een scan te denken........ en dan nog als het niet om een tumor gaat of een ander gezwel/afwijking is het gewoon niet te zien dat er iets mis is... dan moet je al een scan gaan maken die hersen activiteit vertoond.... en dat wordt bij dieren niet gedaan....

heel jammer natuurlijk dat t zo moet lopen met de hond gelukkig ben je er wel van bewust en zorg je ervoor dat je de accefietjes uit de weg gaat..... moeilijk hoor...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 03:02

Rasvereniging is wat ik ook bedoelde, kon er even niet op komen dus heb het maar stamboek genoemd, leek me wel duidelijk :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 06:23

Ik denk dat het voor iedereen het beste zou zijn wanneer dit dier een spuitje krijgt.
Een keer een kind aanvallen is al erg, maar twee keer...

Walsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 07:25

Bij mij was er al geen 2e keer happen geweest, ik was hem allang voor geweest met een vakantie naar de dierenarts. Hoeveel je ook van het beest houd

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 12:06

Ze loopt niet met een muilkorfje nee
maar we houden der nu wel aan de lijn niet meer los omdat ze het bij me moeder zo heb verpest . De fokker kan ik niet echt meer bereiken die had laatst kanker en zat financieel heel slecht dus telefoon afgesloten ect denk dat ze is overleden ook.
De moeder van jess is gestereeliseert dat weet ik wel en de vader van jess daar heb ik met de eigenaar msn contact mee en die heeft er niet meer mee gefokt . Maarja een hele tijd geleden toen kwam ik op internet jess der oma tegen en die was vanuit amerika aangekocht om weer volop mee te gaan fokken dus denk hoe dan ook dat ik er niks tegen kan beginnen voor de rest...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:12

In ieder geval een muilkorf om en kijken of de dierenarts wat voor je kan betekenen. Kijk ook uit met jezelf als je besluit om haar niet te laten inslapen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:39

Snap niet dat je haar na de eerste keer niet gelijk gemuilkorfd hebt! Jouw hond heeft het duidelijk niet op kinderen.
Zou voor mij geen directe rede zijn om een hond af te laten spuiten!
Maar muilkorfen zou ik zeker gedaan hebben.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:43

Ik denk toch dat het jaloerzie is bij jouw hond, ze is niet opgegroeid met kinderen en in ene is daar een kind op haar terrein. Honden en kinderen is altijd oppassen, kinderen zijn in een honds ogen onderdanig en ook nog eens op oog-hoogte (de kleine kindjes dan). Zonder dat je er zelf erg in hebt word er toch veel aandacht besteed aan het kind, is het niet door jou dan door jouw moeder, honden die het niet gewend zijn dat in ene iets anders de volle aandacht heeft kunnen dan heel raar reageren.

Ik heb zelf een uitlaatservice met bull achtigen in de roedel, en ik ben zelf baasje van een American Stafford, wat mij vooral opvalt is dat deze honden erg egoïstisch ingesteld zijn.Alles willen ze hebben, de aandacht,speeltjes,koekjes,voer, altijd staan zij vooraan en pakken alles af van de andere honden. Al hebben ze 10 speeltjes naast zich liggen, dat ene speeltje waar die andere hond mee speelt die moeten ze hebben.

Mijn staffie is dan wel heel lief naar mensen/kinderen (heb zelf een meid van 5 rond lopen) maar honden is sinds een aantal maanden ook over. Zij is in de roedel door 4 honden aangevallen,kwam met de staart tussen de poten en met diverse wonden uit het gevecht en na die tijd is ze omgeslagen. Van een zachtaardige hond is zij veranderd in een dominante die met haast geen enkele hond meer overweg kan. Mijn oplossing is een korfje, ze kan toch gewoon los tussen andere honden maar bijten lukt niet meer, het is alleen oppassen als andere honden aanvallen want zij kan zich nu niet meer verweren.

Ga voor je zelf eens na wanneer je hond met dit gedrag is begonnen, is er een aanleiding voor geweest??
Ga anders toch eens langs een gedrags therapeut en kijk wat die zegt.
Mocht er totaal geen aanleiding zijn voor het veranderen van haar gedrag probeer het dan met een korfje, ook als er kinderen in huis zijn, gaat het contact goed (ook met honden) beloon haar uitbundig. Word het gedrag alleen maar erger dan zit er weinig anders op dan een enkeltje dierenarts (hoe hard het ook klinkt).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 13:04

Nee denk niet dat ze ermee op zal houden en dat ze ook met muilkorf heel gespannen zal zijn met kinderen in de buert.
Bedankt voor de tips mensen :)

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:13

Je geeft aan dat je hond een stamboom heeft.
Trek deze stamboom eens na. Veel honden worden uit buitenland geimporteerd (met een nepstamboom). Misschien wel eens gehoord van broodfokkers. Google eens op de fokker, misschien kom je wel achter interessente informatie.

Helaas zegt een stamboom niet alles: er zijn genoeg fokkers die het niet zo nauw nemen. Het gaat ze om de kwantiteit en niet om de kwaliteit. Karakter moet juist 1 van de belangrijkste eigenschappen zijn om op te fokken.

Of neem contact op met de fokcommissie van je ras en kaart dit gedrag aan.
Je kan ook contact opnemen met een honden gedragstherapeut.

En anders zal je en verstandig besluit moeten maken voor ieders veiligheid....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 13:17

Ik heb de stamboom meerdere keren uitgepluist heb heel veel fotos en alles gevonden van der voor ouders in amerika enzo
het klopt allemaal als een bus .

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 13:24

Als laatste aan vaders kant staan 1 great sire maplegroves amoe . en 1 great dame stars en bars dixie tot zover gaat mijn stamboom

Die staan hier ook in de pedigree van deze hond
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1 Ze komt dus uit de mufassa lijn :)
en hier de oma van jess
http://www.american-bulldog-team.dk/tho ... fassie.htm
Ook heeft jessy een zilveren stamboom dus denk dat broodfok totaal niet mogelijk is :)

Hoorde een hele tijd geleden wel dat jess der opa doorgeslagen zou zijn en zijn afgemaakt kan ook opeens niets meer over hem vinden op internet :7

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:06

Een Ambull is geen erkend ras en heeft dus ook geen officieel FCI stamboom.

Karakter is erfelijk en hoe het gedrag zich ontwikkeld heeft te maken met de eigenaar. Dit gedrag is in meer dan 90% van de gevallen gebaseerd op onzekerheid en angst.
Persoonlijk zou ik met de hond niet meer zonder muilkorf de straat opgaan of zonder muilkorf bij kinderen laten. Als je het op een leuke manier aanleert is het voor de hond niets anders dan een Gentle Leader of Halti. Neem wel een echte muilkorf waarmee de hond nog kan hijgen en drinken, dus geen snuiten.

Verder zou ik zo snel mogelijk op zoek gaan naar een goede gedragstherapeut en onder zijn of haar begeleiding gaan trainen.
Hou er maar rekening mee dat je moet blijven "trainen" zolang de hond leeft.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:13

Jeetje wat heftig.
Ik heb ook een Amerikaanse bull, en hiervoor ook 1 gehad.
De 1e is zwaar mishandeleld door de vorige eigenaar en toen heeft mn vriend haar genomen.
Elk kind kon werkelijkwaar alles met d'r doen.
Aan d'r oren trekken, aan d'r staart trekken, mee spelen, knuffels van haar pakken gooien (apporteren). En ze heeft nog nooit wat gedaan.

De Amerikaanse bull die ik nu heb is een fok-hond geweest. Ook hij doet geen vlieg kwaad. Kinderen vind hij te gek en andere honden ook.
Hij heeft een echte ARFE stamboom en papieren.

Gek dat je hond zo doet. IK ken amerikaanse bullen juist als onwiijs lieve honden, echte gezinshonden die geen vlieg kwaad doen. Wordt een beetje saggo van reacties als: Meteen inslapen en "het is dit soort hond".
Vind het onzin. Je weet dit nu van je hond en kan er rekening mee houden. Jij laat 'm voortaan uit, dan is er toch neits?!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:16

Shilady, ik vind het je PLICHT deze hond een muilkorf om te doen of zelfs af te maken hoe vreselijk het ook voor jou moet zijn. Kun je hier eens op reageren?

Vind het geen onzin overigens het over inslapen te hebben, ik word pas saggo als ik weer berichtjes lees dat kinderen voor hun leven verminkt zijn door bijtende honden....