Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Moiryn schreef:Doen wij hier gewoon wel hoor, is nog nooit fout gegaan.
Wat wilde je dan doen, een hond die bijna 3x zo groot is, niet stopt met aanvallen, mijn puppy laten slopen?
Dit gaat dan wel over mijn eigen honden, maar zou het zo doen hoor, liever dat ik gebeten word dan dat mijn puppy straks weer bij de dierenarts zit.
Sassieja schreef:Moiryn schreef:Zelf zou ik als hij het nog een keer deed 'm d'r persoonlijk aftrekken.
Doe dat nooit! Maar dan ook echt nooit!
Dit is allemaal te doen om rangorde, en de hond ziet jou dan als indringer, en het interesseert hem dan niet of het je arm is die hij grijpt, of je hond.
reininglover schreef:Persoonlijk zou ik zorgen dat ik dan een fijne riem meenam. Het kan me dan echt niet schelen of die aanvallende hond pijn krijgt maar ik mep dan toch de pleures uit zijn lijf! En liefst nog een schop erachteraan.
Misschien dat het dan doordringt bij het baasje en ik zorg ervoor dat mijn hond niet ernstig gewond raakt. Op een keer zal hij wel doorbijten!
HBVisser schreef:Rangorde??????
Die hond is geschift. Dit heeft 200% niets te maken met rangorde.
Buiten de eigen roedel is er namelijk helemaal geen rangorde.
In een wolvenroedel wordt een vreemde wolf ook verjaagd. Of hij moet winnen van de Alpha.
Ik heb nog niet zolang geleden een Appenzeller mijn maat 39 van dichtbij laten zien omdat ze op mijn Lola wilde duiken. En als mijn hond aan mijn riem zit bescherm ik haar.
Er komt geen enkele andere hond bij in de buurt. Als ze los dan mag ze het zelf op lossen maar aan de riem regel ik alles.
Je eigen hond loopt elke keer trauma's op omdat hij slachtoffer wordt van idioot gedrag.
Ik zou mijn hond zover mogelijk bij zo'n draak weg houden. Uiteindelijk is jouw hond de pineut van
alle incidenten en kan hij er een gedragsstoornis aan overhouden.
Edit: Ik kan toch zo pissig worden van dat soort asociale mensen en honden. Ze maken andermans hond kapot.