ontroerend honden verhaal( gezocht dit lieve schatje)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marsaus

ontroerend honden verhaal( gezocht dit lieve schatje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 22:13

hallo allemaal.,
korte uitleg over de ernstige situatie.
Mijn ex had een bordeaux dog, labrador bulldog kruising. Hij is helemaal zwart , heeft twee hangoortjes en de bouw van een labrador. bij een van zn poten een witte vlek. Zijn naam is farai en hij is erg kindvriendelijk een grote speelse pup. hij is nu 1 jaar en best groot.

Er was een dag dat mijn ex hem niet meer mocht hebben in huis omdat hij stout was
(logisch door de slechte opvoeding) dus heeft hij de hond aan een vader van zijn vriend gegeven.
Wij dachten allemaal dat hij daar netjes en goed opgevoed zou worden en gelukkig zou kunnen zijn , met de andere 2 honden van de man. Uiteindelijk toen ik een keer de zoon tegen kwam van die vader kwam ik erachter dat die vader die arme hond (farai) op straat had gezet:O ik ben erg verdrietig en wil hem echt vinden,,hij kan gevonden zijn door mensen of in een asiel zijn. Ik vind dat hij dit namelijk niet verdiend heeft en Als je zoiets doet geen echte dieren vriend bent!! maar een seiko!!!
Ik heb die hond ook half opgevoed vanaf 6 weken, dus heb hem helemaal zien opgroeien, en had een speciale band met hem gekregen. Hij was namelijk altijd blij om mij te zien en luisterde wel naar mij.

Hij kan in een buitenwijk van rotterdam zijn volgens een paranormale vrouw waar ik toen ben geweest., denk hierbij aan rhoon en portugaal.

Laat me alsjeblieft weten als je hem hebt gezien.

foto http://pic70.picturetrail.com/VOL1856/9 ... 001007.jpg
foto http://pic70.picturetrail.com/VOL1856/9 ... 000895.jpg

Daihyo

Re: ontroerend honden verhaal( gezocht dit lieve schatje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:28

OV --> BB

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:48

Hm zijn wel slechte fotos om hem daarmee te kunnen herkken, heb je nog andere?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:32

Waar woon je dan?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:37

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:03

Misschien is het handig om je woonplaats erbij te zetten, of in ieder geval waar de hond op straat gezet is.
Bel alle asiels, en ga flyeren.

Of tja, had hem laten chippen, maar dat is altijd achteraf praten. :)

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 23:42

het was officieel niet mijn hond ,. dus ga ik er ook niet voor betalen om hem te laten chippen!!. heb het vaak genoeg gezegd namelijk. ik woon in rotterdam zuid. hij schijnt ergens in rhoon te zijn of portugaal.. meer foto;s heb ik niet helaas!. hij leek veel op een labrador qua lichaam en die staart. en hij had grote poten voor een pup van 1,.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:29

Tja, dat is jammer dan.
Wil je ook even op je nederlandse taal letten?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:33

Meliaforever schreef:
Tja, dat is jammer dan.
Wil je ook even op je nederlandse taal letten?

wat is daar mis mee?
ik zie niks

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:43

Kan je daar geen spelfouten uit halen?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:20

Meliaforever schreef:

moeilijk hoor, kannen en kunnen niet meer uit elkaar kennen houden ;)
KUN je daar geen spelfouten uit halen? -:) Misschien is in deze het kritiek op spelfouten iets ongepast :P en hoe dan ook, erg overdreven.

TS misschien is het voor iedereen iets makkelijker als je duidelijke foto's laat zien van de hond. Overigens vind ik het dus verre van een Bordeauxdog. Een Bordeauxdog is zowiezo niet zwart, en al helemaal geen kruising Labrador/Bulldog

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:31

Laika schreef:
Meliaforever schreef:

moeilijk hoor, kannen en kunnen niet meer uit elkaar kennen houden ;)
KUN je daar geen spelfouten uit halen? -:) Misschien is in deze het kritiek op spelfouten iets ongepast :P en hoe dan ook, erg overdreven.

TS misschien is het voor iedereen iets makkelijker als je duidelijke foto's laat zien van de hond. Overigens vind ik het dus verre van een Bordeauxdog. Een Bordeauxdog is zowiezo niet zwart, en al helemaal geen kruising Labrador/Bulldog

:')

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 19:22

Mensen die hem aaiden op straat zeiden: het is zeker een kruising met een labrador?

Ik ga dit sluiten, bedankt voor jullie positieve steun maar niet heus!! ik heb dit geschreven omdat ik dacht dat mensen hier wel aardig genoeg waren om te helpen en niet om elkaar aftekatten en arrogantie te typen. dit draaid nergens naar. Ik heb er al spijt van dat ik DIT hier heb neergeplaatst. Bedankt he nogmaals.. Binnenkort GESLOTEN!!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:28

pardon?! 1 iemand reageert negatief en meteen is niemand meer aardig?!?!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:32

Marsaus je overdrijft nu een beetje.

Ik denk dat kijken op dierenasiels.com een goede tip is.
Eventueel kan je dierenartsen bellen of ze jouw hond kennen.

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 19:41

niet op zo een manier maar voordat het een drama word., dat wil graag voorzijn!!. dankje wel.. ga ik doen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:44

marsaus schreef:
Mensen die hem aaiden op straat zeiden: het is zeker een kruising met een labrador?

Ik ga dit sluiten, bedankt voor jullie positieve steun maar niet heus!! ik heb dit geschreven omdat ik dacht dat mensen hier wel aardig genoeg waren om te helpen en niet om elkaar aftekatten en arrogantie te typen. dit draaid nergens naar. Ik heb er al spijt van dat ik DIT hier heb neergeplaatst. Bedankt he nogmaals.. Binnenkort GESLOTEN!!

wat doe jij raar?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:50

luuntje schreef:
Eventueel kan je dierenartsen bellen of ze jouw hond kennen.

Het is haar hond nooit geweest dat kun je ook lezen in de post waarin ze zegt echt niet te gaan betalen voor een chip. :D

Dierenartsen geven die informatie echt niet vrij hoor. Zou ook niet fraai wezen als ze dat deden, de huidige eigenaar heeft namelijk recht op privacy en het recht om zelf te beslissen of hij wel of niet wil dat TS weet waar de hond is.

TS je kunt een oproep zetten op marktplaats, maar dan moet je eerst wel zorgen dat je duidelijke foto's krijgt.
Zelfs al zou ik struikelen over die hond zou ik hem nog niet herkennen als zijnde de hond van dit topic.

Mensen op straat zijn over het algemeen niet de beste hondenkenners, als die zeggen dat er waarschijnlijk Labrador Retriever inzit maakt dat de hond nog geen kruising Labrador.
Hoe dan ook zul je eerst duidelijke foto's moeten zien te krijgen van de hele hond.

Verder vind ik het verhaal vooral ontroerend voor de hond, met 6 weken al bij de moeder weg en iemand die hem zoekt maar niet bereidt is om voor een simpele chip te betalen omdat haar hond niet is.

Oh en slotjes krijg je niet alleen omdat het topic jou niet aanstaat. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:55

Dit is echt een erg raar topic zeg. Ik snap er niets van maar ik zie ook dat jij zo'n beetje elk paard kent wat gezocht wordt...

vreemd

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 21:32

huh? jah het geld groeid me niet op de rug! ik ben echt een studente met een zielig salaris .. dus een chip kon ik me niet veroorloven en ik heb het vaak gezegd tegen hem.. maare dan mocht ik me niet bemoeien want is zijn hond. dus op die manier maar ik ga niet alle persoonlijke dingen hier vertellen. ik heb zo mijn redenen namelijk. oja welke dan? ik zag alleen dat paard nirvana hoor voorderest niemand maar nogmaals ik wil me hier niet moeten verdedigen iedere keer of verklaringen moeten gaan afleggen waarom dit en dat. Ik probeer al duidelijke foto's te regelen., maar als ik geen medewerking kan krijgen is dat moeilijk!!. en ze staan op me oude pc die ik dan even in mekaar moet zetten. Maar de kruising klopte wel daar ben ik wel zeker van. We zijn ook een keer bij de dierenarst geweest.

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 21:34

geerke schreef:
marsaus schreef:

wat doe jij raar?[/quot

Allemaal persoonlijke omstandigheden.

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 21:37

en jammer dat sommige mensen gelijk wat slecht denken. Dit is een half verhaal wat ik daar heb geschreven er is veel meer gebeurd. maar alles hier neerzetten doe ik liever niet. ;(

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:41

ik woon ook in de buurt van rotterdam.

ik zou even in de asiels kijken in de omgeving.

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 21:42

Dankje wel:D ik wil hem vinden en zelf goed opvoeden en een goed leven geven.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:51

ik zal het eens voor je rond gaan vragen in spijkenisse