De afgelopen maanden zijn mijn katten 2x verhuisd. Eerst vanuit het huis van mij en mijn ex naar mijn ouders, vervolgens naar mijn eigen huis (begin augustus). Bij mijn ouders liepen ze buiten, nog net geen 24/7. Tegen de tijd dat ze naar Tilburg kwamen had één van hun, ik nam aan de poes, op alle textiel in het tuinhuisje geplast.
Toen ze hier kwamen was er in eerste instantie helemaal niks aan de hand. Een week of 3 naderhand begon het gezeik. Letterlijk.

De poes begon weer in huis te plassen. Soms een dag niks, soms dagen achter elkaar dat ze 5 keer per dag (!) ergens in huis plaste.
Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het in eerste instantie wel degelijk de poes was, maar dat de kater het op de één of andere manier overgenomen heeft. De urinevlekken werden kleiner (sproeien?) en af en toe zat het gewoon halverwege de rugkussens op de bank. En dat is iets wat de poes nog nooit gedaan heeft, die plaste gewoon echt. En voornamelijk als we weg waren. Nu gebeurd 't gewoon terwijl ik thuis ben.
En zojuist werd ik wakker van druppels op m'n handen en gezicht. De poes lag aan de andere kant naast het bed te slapen, de kater lag aan het voeteneind. Bleek - naar ik aanneem - de kater op het dekbed bíj m'n gezicht te hebben gepiest/gesproeid.

Ik weet gewoon echt even niet wat ik er mee aan moet. Gezien dat ie zelfs piest bij mijn hoofd vermoed ik dat ie af aan het bakenen is, maar wat doe ik er tegen? Ze hebben 3 bakken, er zit speciale kattenbakvulling in (vanwege de poes), die zit er al 3 jaar in. Ze worden dagelijks schoongemaakt. Ik heb in 2006 Bach al geprobeerd, dat had op de kater een neutraal tot licht positief effect, maar op de poes werkte 't averechts. Net als Ferimon, of hoe het spul ook mag heten... Ik heb nog wel meer geprobeerd, maar daar kan ik op dit tijdstip even niet op komen.

Ik wil met de kater sowieso ff langs de dierenarts om te laten checken op medische oorzaken, maar heeft die aan een laken/handdoek met een urinevlek voldoende? Of moet die echt een monster hebben? Ik ga die kat niet op een 'alternatieve' bak krijgen ben ik bang...
Maar vooralsnog wil ik gewoon kunnen slapen... Ik zie het echt even niet meer zitten