LindyH schreef:Ik zag het als een tegenwerping tegen anti-geluiden, die je ook veel leest hier op bokt.
"Je moet geen dieren uit het buitenland halen! Wat denk je daarmee te bereiken? "
-"Maar kijk nou zelf wat een schatje!"
Die indruk kreeg ik dus.
Maargoed, als het niet zo bedoeld is, prima.
Nee het is niet om mensen te overtuigen gewoon als voorbeeld hoe dieren daar behandeld worden en juist als voorbeeld zo'n klein hummeltje die nu al zo'n slecht bestaan heeft gehad, dat verdient zo'n humpie toch niet. Ik heb zelf 2 Turkse katten, heb bewust voor volwassen katten gekozen, omdat ik zoiets had van volwassen katten zijn moeilijker te plaatsen. Ik heb eerst in het asiel hier gekeken, maar daar zaten geen katten bij die bij mijn leven pasten qua eisen en voorkeuren.
Ik heb toen voor een kater gekozen die dus heel erg moeilijk te plaatsen was vanwege zijn gedrag, angstig, niet sociaal etc. Maakte mij niet uit, ik hoef hem niet omdat ik elke avond op schoot wil met een kat, maar omdat ik zo'n beest een leuk leven wil gunnen waar hij zichzelf mag zijn.
Daarbij hebben ik een iets jongere kater erbij genomen die wel erg sociaal en vriendelijk is, in de hoop dat die andere zich daaraan kan optrekken. En gelukkig is dat ook gelukt.
Inmiddels heb ik dus ook een kitten, uit Belgie die gehandicapt is.
Dus het gaat er echt niet om dat iedereen zegt aaaah wat schattig, maar gewoon om een voorbeeld te geven hoe de mensen daar met dieren omgaan en zelfs met zo'n jong ding die hier zo'n beetje aanbeden worden.
Ik kan ook wel een foto plaatsen van een hond die zijn oren zijn afgesneden, of een hond waar het zuur overheen is gegooid, maar vond deze foto ietwat minder schokkend.