een voorbeeldje waarom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

een voorbeeldje waarom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 23:21

Ik hoor vaak de vraag, waarom haal je dieren uit het buitenland. En ik wilde dus even een voorbeeldje geven.
Ze hebben een jong katje gevonden, zwaar zwaar mishandeld, eigenlijk gemarteld. En nu moet ze een oortje missen. Ik ga dus ook voor dit kleine meisje een nieuw baasje zoeken, want zo'n klein hummeltje die zo'n afschuwelijke ervaring heeft gehad, heeft nu gewoon een hele lieve baas nodig die gek op haar is, zodat ze weet dat mensen ook leuk kunnen zijn. Gelukkig is ze nog jong dus moet het wel goed komen.
Hier een foto van haar, ik vind haar zelf fantastisch maar mijn huis is met 3 katten gewoon echt vol. En ik wil het natuurlijk financieel ook wel kunnen doen mochten er hoge Da kosten komen voor een daarvan.
Afbeelding
Hier is ze dan. Echt een schatje met een zwaar leventje achter de rug, helaas.

Maar goed dit is dus 1 van de redenen waarom ik dit doe. Ze komen op mijn pad en dan help ik.

Rennie89

Re: een voorbeeldje waarom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:23

wat een schoonheid! Super dat je het doet zeg! Waar komt deze kitten vandaan?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 23:24

Ze komt uit Turkije

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:24

zielige diertjes hebben we hier ook..... we hebben hier ook asielen vol zitten... dus met dieren uit het buitenland halen lossen we dat probleem niet op, begrijp me niet verkeerd ik vind het goed dat je een nieuw huisje voor het diertje zoekt maar er zijn zoveel diertjes die hulp nodig hebben.... we kunnen ze nou eenmaal niet allemaal helpen door maar beesten hierheen te halen...

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:26

Gelukkig, ik ben niet de enige gek. ;)
Tof dat je dit beestje helpt. Ik heb er hier ook al te veel rondlopen, dus we zitten voorlopig aan een limiet. Ik hoop dat ze snel een lief baasje vindt, zodat ze aandacht, eten en gewoon een heerlijk leven krijgt, dat ieder beest verdient, ook buiten onze grenzen.

Top gewoon, Rockwitch. Dikke pluim.

Edit:
Mjay - Weleens in het Oostblok geweest?
Laatst bijgewerkt door dejavu op 10-09-09 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 23:26

idd dejavu, daarom doe ik het ook, ik kijk niet naar grenzen en vraagt iemand hulp voor een nl dier zal ik ook helpen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 23:32

Mjay schreef:
zielige diertjes hebben we hier ook..... we hebben hier ook asielen vol zitten... dus met dieren uit het buitenland halen lossen we dat probleem niet op, begrijp me niet verkeerd ik vind het goed dat je een nieuw huisje voor het diertje zoekt maar er zijn zoveel diertjes die hulp nodig hebben.... we kunnen ze nou eenmaal niet allemaal helpen door maar beesten hierheen te halen...

Klopt ik kan ze niet allemaal helpen, maar elke kleine beetjes helpen denk ik altijd maar. En ik sta ook 100% achter iedereen die in NL een hond of kat uit het asiel neemt, echt vooral doen, elk dier wat een eigen thuis heeft en veilig is, is er 1 en dat is top!!
Maar ja dit is bij mij op mijn pad gekomen, en ik kan me niet omdraaien en net doen alsof ik het niet zie.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:33

ach gossie, is ze al in nl? heb je meer foto's van dr, misschien heb ik wel intresse, wil je wat info pben

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 23:34

Ze is nog niet in NL, ik heb nog niet meer foto's maar die kan ik altijd zo regelen dus zal ook info vragen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:35

Wauw, wat een mooierd! Hoe is ze naar andere katten (en evt honden toe)? Ondervindt ze hinder van dat oortje of niet? Ik hoop van je te horen! (mag via pb).

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:35

+:)+ Geweldig wat je doet, ik kan er alleen maar respect voor opbrengen!
En wat een prachtig poesje, die heeft hier zo een lief baasje hoor.
Wat zijn veel mensen toch verschrikkelijk voor dieren............. :r

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:53

Rockwitch: Ik zie het woord grenzen staan in je post en moet ineens denken aan artsen zonder grenzen. Mensen die zich inzetten voor de gezondheid van mensen buiten Nederland... @ Mjay: Is het niet een béétje cru om dan te zeggen dat er hier in Nederland genoeg mensen zijn die ook wel wat extra hulp kunnen gebruiken? Laat je dit soort dieren op hun plaats zullen ze een doelloze pijnlijke dood sterven, veroorzaakt door mensen.
De dieren hier in de asiels worden goed verzorgd en hun kans op een gelukkig leven is tig malen groter dan de kans op een diervriendelijk leven van een dier in Turkije en vele andere landen. En het is niet dat hele asiels daar worden leeggehaald om de dieren hier in Nederland onder te brengen. Er zijn gewoon een paar dieren die er zo erg aan toe zijn, dat achterlaten gewoon geen optie is (voor een dierenliefhebber).
Het is altijd makkelijk om vanaf de zijlijn te beoordelen wat wel en niet goed is, pas als je erbij bent kan je beoordelen of ze haar beter achter hadden kunnen laten. Het verhaal zegt míj iig wel al genoeg. Ik west haar een goede reis naar Nederland!

Rockwitch: +:)+

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:54

ik wacht geduldig af:)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 00:15

Als de gene die interesse hebben mij even willen pben dan kan ik samen met mijn kennis die altijd de adopties doet gaan bekijken waar ze het beste past. Ik vind het top dat er nu al veel reacties zijn.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 00:40

Als je een oude, lelijke, blinde kat had geadopteerd dan had je mij eerder mijn sympathie gehad. Ik ben niet per se tegenstander, maar met een topic als dit overtuig je tegenstanders zeker niet. In tegendeel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 00:42

Ze moet niemand overtuigen in mijn mening. Ze mag toch laten weten waarom ze het doet? Ben je het er mee eens super, ben je het er niet mee eens: jammer voor je vrees ik. Dat gezeur altijd, het is nooit goed.

Goed werk rockwitch en ik hoop dat ze een fijn baasje krijgt!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 00:54

LindyH schreef:
Als je een oude, lelijke, blinde kat had geadopteerd dan had je mij eerder mijn sympathie gehad. Ik ben niet per se tegenstander, maar met een topic als dit overtuig je tegenstanders zeker niet. In tegendeel.

Want? Heeft een oude lelijke blinde kat meer recht op een baasje?
Overtuigen is niet de insteek van de ts. Jammer dat dat jouw insteek is bij het lezen van dit topic. Ze wil alleen laten zien hoe treurig het gesteld is met het dierenleed in Europa en d.m.v. deze foto laat ze ons zien wat voor haar de doorslag geeft om dieren te helpen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 01:36

rockwitch schreef:
Ik hoor vaak de vraag, waarom haal je dieren uit het buitenland. En ik wilde dus even een voorbeeldje geven.

Door deze eerste zin van het topic kreeg ik de indruk dat het de bedoeling van dit topic was om mensen te overtuigen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 01:37

Neen, om een vraag te beantwoorden. Als ik jou vraag "waarom vind jij blauw een mooie kleur" dan vraag ik dat niet om me te overtuigen dat blauw mooi is, dan vraag ik dat om te weten waarom jij dat doet. En ga ik er ook vanuit dat jij me antwoord om te laten weten waarom je dat vind, niet om me half te dwingen ook te zeggen dat blauw een mooie kleur is.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 01:56

Ik zag het als een tegenwerping tegen anti-geluiden, die je ook veel leest hier op bokt.

"Je moet geen dieren uit het buitenland halen! Wat denk je daarmee te bereiken? "
-"Maar kijk nou zelf wat een schatje!"

Die indruk kreeg ik dus.
Maargoed, als het niet zo bedoeld is, prima.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 02:54

Super dat je het doet.
Ik werkte (betaald) ook op het boneriaanse dierenasiel hier, werk er nu nog wel vrijwilig.

Ook wij hebben het zwaar, en is er altijd een te kort aan geld, maar ik vind het altijd super als wij mensen krijgen die katten/honden mee willen nemen naar NL/U.S.A
Helaas zijn wij dan ook een asiel wat euthaniseerd, en geen 'No Kill Shelter.'
Nou wil ik niet zeggen dat het in NL makkelijk is (ABSOLUUT NIET)
(Ben trouwens ook nog nooit in een nederlands asiel geweest :o )
Dus daar kan ik niet over mee praten, maar over het algemeen hebben buitenlandse asielen het toch zwaarder (financieel) dan nederlandse asielen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 10:54

Super zeg! Fijn dat dit katje een nieuwe kans krijgt en hopelijk een gouden mandje!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 15:51

LindyH schreef:
Ik zag het als een tegenwerping tegen anti-geluiden, die je ook veel leest hier op bokt.

"Je moet geen dieren uit het buitenland halen! Wat denk je daarmee te bereiken? "
-"Maar kijk nou zelf wat een schatje!"

Die indruk kreeg ik dus.
Maargoed, als het niet zo bedoeld is, prima.

Nee het is niet om mensen te overtuigen gewoon als voorbeeld hoe dieren daar behandeld worden en juist als voorbeeld zo'n klein hummeltje die nu al zo'n slecht bestaan heeft gehad, dat verdient zo'n humpie toch niet. Ik heb zelf 2 Turkse katten, heb bewust voor volwassen katten gekozen, omdat ik zoiets had van volwassen katten zijn moeilijker te plaatsen. Ik heb eerst in het asiel hier gekeken, maar daar zaten geen katten bij die bij mijn leven pasten qua eisen en voorkeuren.
Ik heb toen voor een kater gekozen die dus heel erg moeilijk te plaatsen was vanwege zijn gedrag, angstig, niet sociaal etc. Maakte mij niet uit, ik hoef hem niet omdat ik elke avond op schoot wil met een kat, maar omdat ik zo'n beest een leuk leven wil gunnen waar hij zichzelf mag zijn.
Daarbij hebben ik een iets jongere kater erbij genomen die wel erg sociaal en vriendelijk is, in de hoop dat die andere zich daaraan kan optrekken. En gelukkig is dat ook gelukt.
Inmiddels heb ik dus ook een kitten, uit Belgie die gehandicapt is.
Dus het gaat er echt niet om dat iedereen zegt aaaah wat schattig, maar gewoon om een voorbeeld te geven hoe de mensen daar met dieren omgaan en zelfs met zo'n jong ding die hier zo'n beetje aanbeden worden.
Ik kan ook wel een foto plaatsen van een hond die zijn oren zijn afgesneden, of een hond waar het zuur overheen is gegooid, maar vond deze foto ietwat minder schokkend.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:01

Rock,ik vind haar prachtig en dat missende oortje? Dat valt na een paar dagen echt niet meer op hoor. Ik kan het weten,ik had een spierwitte kat waarvan beide oorschelpjes geamputeerd waren vanwege tumortjes. De eerste 2 dagen vond ik het vreselijk,maar daarna zag ik het niet eens meer. Het viel me pas weer op als andere mensen me er naar vroegen wat er met de kat gebeurd was :+ .

En verder vind ik dat je goed bezig bent. Voor en tegenstanders zul je helaas altijd houden. Ik zou graag zien dat mensen een ieder gewoon zijn ding laat doen. Iedereen doet wel eens iets waar een ander het misschien niet mee eens is. Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:30

Fijn dat er mensen zijn die voor alle dieren opkomen en niet kijken of er eerst nog een nederlands dier zit te wachten op hulp want die zullen er altijd zijn, gelukkig hebben de asieldieren het hier redelijk goed, in het buitenland zijn vaak geen opvangplekken. Als er zielige paarden uit Roemenie op de site staan schreeuwt iedereen moord en brand maar nu is het een kitten en dan worden er vraagtekens bij gezet? Kom nou, elk dier heeft recht op een veilig plekkie, waar ook ter wereld.