Binnen welke tijd na overlijden kat sectie verrichten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Binnen welke tijd na overlijden kat sectie verrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 20:55

Ik heb dus een vraag:

Binnen welke tijd, dus bijvoorbeeld binnen 2 uur of binnen 10 uur, ik noem maar wat op kun je sectie laten verrichten op je dier. In dit geval een kitten van bijna 4 maanden oud.
En welke kosten zijn daar aan verbonden?

Groeten Esther

zonnebloem18

Re: Binnen welke tijd na overlijden kat sectie verrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:06

Binnen 24 uur denk ik toch wel, kosten zijn denk ik tussen de 40 en 120 euro ligt er een beetje aan of de dierenarts het zelf doen of opstuurt naar duitsland of utrecht.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:08

Je kunt meteen sectie laten verrichten volgens mij. Als het gaat om hoelang het mag duren voor het moet, geen idee, maar je kunt hem in de koelkast leggen tot bv morgen en hem dan naar de dierenarts brengen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:17

Gaat het om een officiële sectie of wil je het alleen voor jezelf weten?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:37

[LZP] > [BB]

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 21:40

zonnebloem18 schreef:
Binnen 24 uur denk ik toch wel, kosten zijn denk ik tussen de 40 en 120 euro ligt er een beetje aan of de dierenarts het zelf doen of opstuurt naar duitsland of utrecht.

Dat weet ik dus niet, zal ik na moeten vragen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 21:42

kimmie1 schreef:
Je kunt meteen sectie laten verrichten volgens mij. Als het gaat om hoelang het mag duren voor het moet, geen idee, maar je kunt hem in de koelkast leggen tot bv morgen en hem dan naar de dierenarts brengen.

Sorry, maar ik kan hem echt niet in de koelkast leggen, mijn dochter van 4 wordt gek als ze hem in de koelkast vindt. En ik durf het ook niet aan eigenlijk...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 21:43

AngelofLove schreef:
Gaat het om een officiële sectie of wil je het alleen voor jezelf weten?

Voor mijzelf wil ik het weten...
Al mijn katten gaan bij bosjes dood of zijn weg en komen nooit meer terug...
Dit kitten lag net dood voor stal op de oprit met oogjes open en bekje een klein beetje open...
Geen idee wat het nu is...

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:44

Hmz, dat is wel vreemd, denk eigenlijk gelijk aan vergiftiging? Maar als je eigen dierenarts een sectie kan en wilt doen dan kost dat meestal zo'n 50-100 euro (afhankelijk hoe lang hij ermee bezig is).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 21:47

Ja, dat is ook wat wij denken...
Maargoed, het is zo vreemd, diertje ligt net nog in mijn plantenbak, stouterd hihi, en nu is hij dood. Ligt hij daar...
Is toch raar. Mijn man zegt dat hij in de ochtend met voeren niet echt trek had.
Kan dat ook een voorbode zijn?
Dit was sinds 2 dagen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:50

Ik weet niet wat voor weer het in Nederland was maar hier is het de afgelopen 2 dagen best warm geweest en dan eet 1 van mijn katten ook beduidend minder als op 'normale' dagen.

Misschien rare vraag maar kan het niet zijn dat je auto koelvloeistof lekt? Dit is namelijk giftig voor katten (honden etc) maar schijnt een bepaalde smaak te hebben waardoor katten en honden het dus weleens willen oplikken...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:51

Kan maar was het niet echt trek of echt niet eten.
Als hij buiten liep kan hij natuurlijk ook wel iets gevangen hebben waardoor hij niet zo'n trek had.
Maar als hij niet de enige was in de afgelopen tijd zou ik het zeker uit laten zoeken en als het mogelijk is de andere katten tijdelijk binnen houden.

Koele kelder is trouwens ook een prima plek eventueel vriezer maar als je morgenvroeg kan brengen kan dat nog prima.
Ik heb weleens na 28 uur een beestje weggebracht dat was net op het randje, dat is dan voornamelijk voor bepaalde gifstoffen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:55

poehe dat klinkt niet fijn. ik snap dat je sectie wilt laten verrichten om misschien je overige katten leed te besparen. sterkte!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 21:55

AngelofLove schreef:
Ik weet niet wat voor weer het in Nederland was maar hier is het de afgelopen 2 dagen best warm geweest en dan eet 1 van mijn katten ook beduidend minder als op 'normale' dagen.

Misschien rare vraag maar kan het niet zijn dat je auto koelvloeistof lekt? Dit is namelijk giftig voor katten (honden etc) maar schijnt een bepaalde smaak te hebben waardoor katten en honden het dus weleens willen oplikken...

Bij mijn weten niet hoor. Nee, anders zie ik dat wel op de oprit.
Ik was altijd wel bang om hem dood te rijden want hij zat wel heel vaak onder de auto!
Gebeurt dat niet ligt hij gewoon dood voor de stal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:55

Heb je geen koelbox waar je het diertje in kan leggen met koelelementen? Lijkt mij dat je zo'n diertje binnen 24 uur moet ehh aanleveren.
Hoeveel het kost? geen flauw idee! Ik betaalde voor een biopt al vrij veel geld (zo'n 120 euro). Dat werd opgestuurd naar utrecht geloof ik...

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:59

MamboBeach schreef:
AngelofLove schreef:

Bij mijn weten niet hoor. Nee, anders zie ik dat wel op de oprit.
Ik was altijd wel bang om hem dood te rijden want hij zat wel heel vaak onder de auto!
Gebeurt dat niet ligt hij gewoon dood voor de stal.

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw oprit eruit ziet maar je kan je daar best in vergissen. Die van ons lekte ook koelvloeistof en merkte en zag er niets van, totdat ik de ruitensproei ging bijvullen. Toen heeft hhubby hem op de brug gezet en zat alles onder het roze spul, terwijl er niets te zien was op de oprit. Maar het is maar een idee. Het kan natuurlijk ook rattengif/muizengif zijn wat één van de buren express ergens heeft neergegooid om katten te vermoorden. Zulke mensen halen me echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik zou als ik jou was (en als het mogelijk is) je katten proberen binnen te houden tot je de doodsoorzaak weet van de kleine :(

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 21:59

zonnebloem18 schreef:
Kan maar was het niet echt trek of echt niet eten.
Als hij buiten liep kan hij natuurlijk ook wel iets gevangen hebben waardoor hij niet zo'n trek had.
Maar als hij niet de enige was in de afgelopen tijd zou ik het zeker uit laten zoeken en als het mogelijk is de andere katten tijdelijk binnen houden.

Koele kelder is trouwens ook een prima plek eventueel vriezer maar als je morgenvroeg kan brengen kan dat nog prima.
Ik heb weleens na 28 uur een beestje weggebracht dat was net op het randje, dat is dan voornamelijk voor bepaalde gifstoffen.

Niet echt trek hebben. Mijn man zegt dat hij een beetje aan het tutten was...
Zijn zusje is 4 weken geleden 'opeens' verdwenen overdag.

Heb er nu nog 3 over...

Ik heb ook een kelder. Ik ga morgenochtend eens opbellen naar DA en info vragen want ik vind dit niets.
Andere kat van ons lag dood bij buurman in de tuin, ook zomaar, heel plots.
Kat van buren lag weer bij hun buren in de tuin, het wordt me nu een beetje te gortig!

racekater

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:00

Jee, dan schrik je je ook een hoedje zeg....arm diertje, arme jullie. Is het misschien een idee om de dienstdoende da te bellen en daar deze vraag voor te leggen? Ik snap dat je graag wilt weten waaraan je katje overleden is, zeker als dit vaker gebeurd. Ik zou ik jouw situatie ook willen weten waar ik aan toe ben.
Succes ermee.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:01

Ligt er misschien rattegif ergens in de buurt? Mijn kat is daaraan overleden....

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:02

Dat kan bijna niet anders zijn dan een kattenhater bij jullie in de buurt! Het zijn net iets teveel katten om 'zomaar' te overlijden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 22:03

suuzepuus schreef:
poehe dat klinkt niet fijn. ik snap dat je sectie wilt laten verrichten om misschien je overige katten leed te besparen. sterkte!

Dank je!

Dit is nog niet alles!
Kat van buren lag vorig jaar dood op het museumspoor, die trein rijdt 2 keer op een dag in de zomer en die kun je rennend bij houden. Afijn, daar lag zomaar de kat van de buren op, in stukken.
Er is een hondje van de buren weg, liep achter de deur uit, nooit meer gevonden en gezien. Ze hebben direct alles uitgekamd.
Buren van paar huizen verder zijn nu ook hun perzische kat kwijt. Hun buren zijn kat kwijt.
Sommige komen terug, maar wel erg vermagerd...

racekater

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:06

.....en niemand enig vermoeden waar al deze diertjes gebleven zijn?

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:07

Oei, oei, oei, dat klinkt niet als een kattenhater maar als een dierenhater. Waarom moet iemand mensen zoveel pijn doen door die dieren aan hun eind te brengen. Dat is toch een te zieke gedachte, van die kat op het spoor! Brrr, krijg er gewoon kippenvel van! Ik hoop dat je er achter komt waar jouw kitten aan overleden is. Kan je in de tussentijd niet de dierenbescherming/politie/buurtwacht contacteren, ik noem ook maar wat hoor!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 22:08

De buurman en ik hebben in ieder geval geen rattengif staan en daar komen ze het meeste bij, die man kan ik echt vertrouwen.

Ik zal het zo zeggen, vorig jaar ben ik getipt door iemand dat een bepaald persoon het zou kunnen doen maar ga het maar bewijzen.
Die persoon zie ik verders nooit bij mijn huis maar 5 dagen geleden liep hij rond mijn huis en ik kwam aanrijden met auto en vroeg wat hij moest. Maarja, wat moet ik daarmee...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 22:09

racekater schreef:
.....en niemand enig vermoeden waar al deze diertjes gebleven zijn?

Deze persoon maar er woont ook een herder naast ons die katjes rauw lust maargoed, dan had hij beschadigd moeten zijn en dat is hij niet...