Een paar dagen geleden (woensdag 2 sep) kreeg mijn hond Ruby een voorhuidsontsteking.
Omdat dat makkelijk zelf te behandelen is heb ik dat ook direct goed behandelt.
Terwijl die behandeling goed aansloeg begon Ruby meer te drinken en te plassen.
Ook begon hij veel gras te eten en liet hij zijn plas in de huiskamer lopen ook viel hij opeens af.
Natuurlijk ging er direct een alarmbelletje rinkelen en heb ik Maandag direct contact opgenomen met de Dierenarts.
Vandaag mocht ik met Ruby langs komen. Ze hebben hem helemaal onderzocht van buiten.
Ruby was in de laatste week een kilo lichter geworden. Hij was altijd iets te dik dus echt heel erg is het niet.
Maar in een week afvallen terwijl wij hem gewoon evenveel voer geven dat is niet normaal.
De dieren arts kon ons wel vertellen dat zijn hart weer slechter is geworden maar dit wisten we eigenlijk al.
Het zou kunnen dat er vocht achter zijn longen en hart zit maar dan zou hij moeten hoesten.
Ook konden zijn nieren niet meer goed werken maar uit het urine en bloedonderzoek bleken die wel goed te werken.
Maar de waarde van zijn Lever was niet goed.
Donderdag half 11 moeten we voor een ego van zijn buik komen. Ze bekijken dan al zijn organen ook zijn blaas omdat hij zoveel plast.
Door het gras eten is zijn maag van streek dus is hij op een rijst dieet. Donderdag na de ego moet ik terug komen voor een gesprek met een speciale arts die over ego's enzo gaat. Ik ben best zenuwachtig.
Ruby heeft al veel problemen. Zoals hartruis, een overslaant hart, slechte ogen, hernia, gevoelige maag + darmen.
Ga zo maar door. Maar we willen onze makker nog niet kwijt.
Ruby is nu 7en en hij kan opzich nog best wat jaren mee.
Ik hoop dat alles enorm mee valt en dat we met een medicatie snel over is.
Als zijn lever er slecht uitziet nemen ze ook nog een punctie.

Deze winter in de sneeuw.

Vorig jaar zomer.