SPOED!!!! Hond gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nati

SPOED!!!! Hond gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 22:53

Hallo mensen....

Ik heb advies nodig....Ongeveer om 9 uur was ik aan trainen met m'n herder....toen kwam er een man naar me toe, die vroeg of ik z'n hond had gezien, ging om een boerenfox..Nou niks gezien dus, ongeveer een half uur later kwam ik dus en hond tegen, een boerenfox.....Ik heb de hond meegenomen, want laat ik ook niet daar lopen, we (vriend en ik) hebben bijna anderhalf uur rondjes gelopen om te kijken of de man er nog ergens liep....nou helemaal niks dus...nu had ik hem buiten gedaan, blaft ie de hele boel bij mekaar. Wij hem binnen gedaan, maar het gaat niet echt goed met m'n eigen hond, en hij wil overal tegenaan zeiken....
Ik heb de dierenambulance gebeld, en die zijn er pas met anderhalfuur a 2 uur het meezit....

Iemand advies van wat nu?? Alvast bedankt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:54

heeft de dierenambulance niks gehoord over de vermiste hond zo ja laat die het doorgeven aan de eigenaar dan kan die de hond op komen halen

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:55

Ik zou toch teruggaan naar de plek waar je hem gevonden hebt, de man zal daar ergens terugkomen!

gohya

Re: SPOED!!!! Hond gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:56

je moet Amivedie bellen,zij zitten er voor om gevonden en vermiste huisdieren weer bij de eigenaar te krijgen.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:57

Bel naar Amivedi (zo heet dat geloof ik) of ga naar de dierenarts van dienst die kan een chip aflezen en dan weet je waar die vandaan komt.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:57

ik zou dat niet doen dan sta je daar dalijk de hele tijd staan te wachten ik zou inddd de dieren ambulance de hond laten ophalen

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 22:58

quera: nee niks gehoord.....en die man die ik aan de telefoon had, was echt een botte banketstaaf, die het volgen mij geen reet uitmaakte

Showtime_: we hebben daar bijna anderhalf uur rondjes gelopen, gespreid

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:58

Tja.... wachten op de dierenambulance? Misschien de politie bellen of zij bericht hebben van de vermissing van het foxje. En verder weet ik het ook niet. Wachten dus. Honden gescheiden houden en het foxje binnen maar aan de riem zodat tie niet kan gaan staan plassen. Heeft de dierenambu geen bericht van de vermissing? Als die man ook naar de dierenambu gebeld heeft, weten hun vast zijn naam en telefoonnummer wel. En zo niet, tja dat is het nog steeds wachten tot de dierenambulance langs komt.
Hier durt dat niet zo lang hoor, meestal binnen een uur is tie er wel.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:00

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:01

Het kan zomaar zijn dat de eigenaar alleen het asiel of de politie heeft gebeld, daar zou ik ook even naar bellen

hopelijk zijn ze snel weer herenigd

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:01

wopkelover schreef:
ik zou dat niet doen dan sta je daar dalijk de hele tijd staan te wachten ik zou inddd de dieren ambulance de hond laten ophalen

Waarom sta je te wachten bij de da? De da van dienst is gewoon aanwezig,als je even belt dat je er aankomt dan staan ze meestal al te wachten.

Je kan ook de politie bellen dan halen ze de hond op en brengen ze hem naar het asiel. Heeft een vriendin laatst laten doen.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:03

Krissie0 schreef:
wopkelover schreef:

Waarom sta je te wachten bij de da? De da van dienst is gewoon aanwezig,als je even belt dat je er aankomt dan staan ze meestal al te wachten.

Je kan ook de politie bellen dan halen ze de hond op en brengen ze hem naar het asiel. Heeft een vriendin laatst laten doen.

nee ik bedoelde terug naar de plek gaan en kijken of de eigenaar er nog is dat bedoelde ik hahaha

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:04

Is ie gechipt???

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:04

Belachelijk , dat je zo lang moet wachten op de dieren ambulance !
Heb dat ook een keer gehad , ze zeiden ook dat ik minimaal 1,5 uur moest wachten .
Nou de vondeling die ik toen had zat onder de vlooien ( had zelf ook 3 honden , dus geen zin in die vlooienplaag ) heb toen even netjes gezegd dat ze de hond heel vlug konden komen halen en anders zou ik m terug loslaten ...
Zou t beest nooit loslaten , maar goed het werkte wel :)
Bedoel je hoeft je huis toch niet te laten bezeiken door een ander zijn hond !!
Succes

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:05

@wopkelover: oeps...

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 23:07

BaiNar: weet ik niet of ie gechipt is.....hij heeft een dikke speknek, dus kan niet voelen ofzo.

Zinzi_jewel: Vind het ook echt belachelijk...maar ik heb niet zo me woordje klaar via telefoon....die man was ook niet bepaald vriendelijk ofzo

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 23:09

Me vriend heeft nou ergens een briefje geplakt met telefoon nr, en daarbij dat de hond ong, rond 12uur word opgehaald......

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:10

Dat zijn ze hier ook nie van de dierenambulance... Je werkt er toch, dus je weet dat je opgeroepen kan worden denk ik dan?

Chip kun je ook niet voelen, zal gewoon ff de da bellen dan kan die kijken of er een chip inzit.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:11

Snap nie da die man zo is weggegaan zonder verder te zoeken?
En als je nou eens met hem gaat lopen en kijkt waar die heen gaat? Als ik tegen de hondjes zeg naar huis dan lopen ze ook naar huis...

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 23:12

Mijn eigendierenarts zit 15 km de andere kant op....kan geen dierenarts hier in de buurt bellen toch....en waar gaat de rekening dan heen??

Krissie0: hebben we geprobeerd, maar hij loopt overalheen

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:17

De rekening die krijg je niet, dat doen voor zo ver ik weet de da op eigen kosten. Je kan gewoon een da bellen hoor daar zijn ze voor. Hier staat er in de regio krant wie er weekend en avond dienst heeft.

Ow da helpt ook nie echt dus, dominant hondje dus.
Ik zou dan toch de ambulance nog eens bellen en het verhaal uitleggen dat hij je hele huis eronder piest en of ze hem snel komen halen en anders bind je hem vast op de plek waar je hem gevonden heb. (niet echt doen hoor :P ) Dan zullen ze er wel snel zijn denk ik.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:22

mensne die over de dieren ambulance beginnen dat ze het belachelijk vinden moeten eventjes verder nadenken :)
het is eigen altijd druk op de ambu je vliegt overal heen
en een gewond dier gaat voor een gezond dier dus dan moet die hond eventjes wachten snap je

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:28

Heb je de politie ook al ingelicht? Misschien dat de eigenaar bij hun wel een melding heeft gedaan?

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 23:28

We gaan hem nu wegbrengen, naar een ander assiel, daar kan ik hem zo komen afleveren, politie is melding bij gedaan

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:29

Veel succes!!