Onze oude labrador (die nu al een aantal jaar dood is), zwom heeeel erg graag. We zetten die hier in diepenbeek in de demer (een beek), en ze zwom helemaal naar hasselt, onder bruggetjes door en alles. Toch een 5 kilometer...
Geen idee. Hond is nu al 2 jaar dood, en was 14 geworden, dus de laatste jaren niet meer gezwommen. Ik denk dat het ook wel een tijdje duurde. Ik weet wel nog dat dat stonk.
onze zwarte lab vind zwemmen geweldig en de blonde moest het echt leren en gaat er nu na enige aanmoediging in... de zwarte blijft langer nat dan de blonde maar de zwarte heeft ook dikker haar...
ik heb 1 rasechte die echt heel langzaam droogt.. de ander is een kruising veel sneller droogt.. Labjes hebben toch ook een speciale ondervacht?
VieJo
Geplaatst: 01-09-09 20:18
Ik heb zelf twee labradors ( 1 met stamboom en 1 kruising) die ik ook veel laat apporteren uit water. Er zijn in de dierenwinkels speciale ''zemen'' voor honden te koop. Hier kan echt geen handdoek tegenop. Als je de zeem gebruikt dan is je hond daarna praktisch droog en verwijder je ook gelijk de losse haren. Echt een aanrader voor iedere hond!
Viejo hoe heet dat? het zou ideaal voor onze 2 honden zijn denk ik
SecretLIN
Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-09 17:02
Mijn 2 scheetjes, overigens hoort de achterste hond niet bij mij hoor
Sarisv
Geplaatst: 02-09-09 18:58
SecretLIN schreef:
Viejo hoe heet dat? het zou ideaal voor onze 2 honden zijn denk ik
Het is gewoon een gele honden handdoek... Ik had hem ook ooit was wel ideaal inderdaad..
zoiets, hier is het een gladde handdoek, maar bij ons in de dierenwinkel is het een gewone stoffen, maar wel ideaal..
Pollewoppy
Geplaatst: 02-09-09 19:07
Mijn (kruising) labrador is ook gek op water. Hij is inmiddels 17. Echt zwemmen doet hij niet meer, maar pootje baden op z'n oude dag vindt hij nog geweldig! Zijn vacht blijft trouwens ook lang nat inderdaad.
Sarisv
Geplaatst: 02-09-09 20:07
17 jaar
Hopelijk red die van mij dat ook, dan mag hij nog wel 10 jaar
Ik heb een golden retriever en die droogt echt zooooo langzaam. Dan is de bovenvacht vrij snel droog, maar de ondervacht heeft bijna een hele dag nodig om helemaal droog te worden.
Die zwarte wordt bijna 11 jaar en heb ik overgenomen vaniemand toen hij 8 maanden was, hij werd 'gepest' door een andere hond! Echt, die zwarte is de liefste hond die ik me kan voorstellen en zo een krijg ik nooit meer. De blonde is zijn zoon en wordt bijna 4 jaar! Was een nest van 11!