Tsja, wat zal ik zeggen... hondje gevonden :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zij

Tsja, wat zal ik zeggen... hondje gevonden :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 17:09

Dan zit je op school, klaar met lessen, word je ineens opgebeld... door de buurman. Er komt een hondje uit jouw tuin zo mijn tuin inlopen...

Kom ik thuis, zie ik buurman hevig bij iedereen aanbellen met een hondje aan een touwtje... Dus ik even geopperd met het diertje naar de dierenarts te gaan. Even kijken of het dier gechipt is. Dat mocht ik zelf gaan doen van de buurman :P Dus ik hondje overgenomen, schooltas in de keuken gedumpt, hondje eerst even wat laten drinken (o wat was dat dier mij dankbaar :D ) En toen: hup naar de da...

En gelukkig was het dier gechipt. Ze heet Amber, en er stond een telefoonnummer bij. Da-assistent bellen, en nog eens belen, en nog eens bellen, maar de beste mensen namen de telefoon niet op. Dus ik werd gevraagd of ik haar mee wilde nemen of daar wilde laten. Ik Amber dus meegenomen, en thuis nog een aantal keer gebeld. Tot ik op het zeer heldere idee kwam om het telefoonnummer eens in google in te voeren... En ja hoor, 4 hits!!! Met naam en toenaam en adres erbij! Dus ik een briefje bij die mensen door de deur gedaan (Zijn blijkbaar niet thuis, want doen de deur niet open als ik aanbel en nemen de huistelefoon niet op) dat Amber bij mij is af te halen :P

En nu zit ik dus met een heel leuk hondje opgescheept tot ze thuis komen :D
Ze is goed opgevoed, luisterd prima, en is echt cute :D
Ligt nu aan mijn voeten te slapen :+

Maar wat ik niet snap: waarom geen 06-nummer of achternaam als je je diet chipt? Alleen ene telefoonnummer was er bekend, en de naam van het dier... Het is dta ik op t idee van google kwam, maar anders was ik blijven bellen :P Maargoed, ik be n al lang blij dat dit dier gechipt is, zodat ze snel terug naar haar baasje kan!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:28

Leuk hoor! :D Vinden je ouders het wel goed dan? En wat als de eigenaren niet meer komen opdagen? Hou je het dan? ;) Heb je foto ? :D

Odysseus

Re: Tsja, wat zal ik zeggen... hondje gevonden :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:30

Wat lief dat je zorgt voor het beestje!
Ik ben ook wel benieuwd naar een foto :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:48

Hmm wazig.. mensen niet thuis en hond loopt op straat? Heb je Amivedi al gebeld? Als die mensen hun hond kwijt zijn en ze hebben politie of dierenambulance of amivedi zelf gebeld, dan is dat bij Amivedi bekent en weten zij of de mensen op zoek zijn. Anderzijds kun jij daar ook melden dat je de hond gevonden en in huis hebt, zo weten alle 'kanalen' dat de hond bij jou zit, niet alleen de DA.
Maar blijf het raar vinden dat de hond blijkbaar op straat los loopt terwijl de mensen zelf niet thuis zijn. Als mijn hond weg loopt op't moment dat ik weg moet ga ik niet weg, of ik laat op z'n minst de politie en Amivedi weten dat mijn hond zoek is.
Mensen op vakantie en hondje gedumpt misschien?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:51

Francis: Of de baasjes zijn niet thuis en hondje is ontsnapt (uit bijv. de tuin) en zitten op het werk oid en nemen daarom de telefoon niet op?
Onze hond is een keer ontsnapt uit de tuin :+

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:51

Ik zie nu een heel lief schattig, klein zwart bolletje hond voor me :+ vraag me niet waarom :P heb je een foto?

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:54

Zoiets heb ik vorig jaar ook meegemaakt, een Golden Retriever (vrij jong nog) liep over de drukke weg en niemand kwam opdagen.

Gelijk naar de DA geweest maar kon geen chip vinden. Ze is naar het asiel gebracht en ik zou gebeld worden als haar baasje haar was komen ophalen. Als ze er langer dan een bepaald termijn zou blijven moest ze worden ingeslapen omdat het asiel te vol zat....

Het baasje heeft haar geloof ik nooit opgehaald.

Even ontopic :P

Ik vind het echt goed van je dat je voor het beestje zorgt zolang haar eigenaar haar niet komt ophalen. Ben benieuwd wanneer dat gebeurd, veel succes/plezier in de tussentijd!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:01

Tja, ik zou m'n hond niet in de tuin laten als hij daar blijkbaar zo makkelijk uit kan ontsnappen. Kennel ok, wij hadden vroeger ook honden in kennels, maar zelfs dan hadden we hangsloten door de klink of een splitpen er op zodat de deur niet perongeluk open kon rammelen of wat ook. Ik zou een hond niet los in de tuin laten zitten als daar niet een heel degelijke schutting ofzo omheen zit. En dan nog niet als ik een hele dag weg zou zijn denk ik.

Sugarfoot, inslapen doen ze tegenwoordig zelden meer hoor. Alleen niet-plaatsbare (lees: agressieve honden).
Wel mag je als je zelf zo'n hond in huis opvangt en hij wordt binnen 2 weken niet opgehaald/geclaimed, jezelf als eigenaar beschouwen. Zo ben ik aan m'n kat gekomen.
Ik woon in't bos en heb al heel wat aanloophondjes gehad. Eerste wat ik doe is Amivedi bellen en soms ook de politie, maar die weten tegenwoordig ook wel dat ze Amivedi moeten bellen. Als mensen dan gaan bellen dat ze hun hond kwijt zijn worden ze ook doorgestuurd naar Amivedi en die weten dan dat de hond bij mij zit. Bijna alle keren is de hond hier door de eigenaar opgehaald, 1 keer heb ik 's avonds toch de dierenambulance gebeld omdat die hond echt niet voor de nacht kon blijven bij m'n eigen beesten en nog steeds niet geclaimed was.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:04

Ik weet de situatie niet van deze mensen.
Onze hond was door onze domme schuld in de tuin blijven zitten toen we uit eten gingen :') Gelukkig heeft ie zich gemeld bij de buren en hebben zij der zolang thuis gehouden totdat wij weer terug waren.
Hebben er een hoop van geleerd, brrrr moet niet denken wat er was gebeurd als ze de dijk op was gelopen ofzo ...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:05

Francis schreef:
Hmm wazig.. mensen niet thuis en hond loopt op straat? Heb je Amivedi al gebeld? Als die mensen hun hond kwijt zijn en ze hebben politie of dierenambulance of amivedi zelf gebeld, dan is dat bij Amivedi bekent en weten zij of de mensen op zoek zijn. Anderzijds kun jij daar ook melden dat je de hond gevonden en in huis hebt, zo weten alle 'kanalen' dat de hond bij jou zit, niet alleen de DA.
Maar blijf het raar vinden dat de hond blijkbaar op straat los loopt terwijl de mensen zelf niet thuis zijn. Als mijn hond weg loopt op't moment dat ik weg moet ga ik niet weg, of ik laat op z'n minst de politie en Amivedi weten dat mijn hond zoek is.
Mensen op vakantie en hondje gedumpt misschien?

Wie zegt dat deze mensen niet met het hondje aan het wandelen waren en dat ie tijdens de wandeling is weggelopen? Misschien zijn die mensen hun hondje wel aan het zoeken en zijn ze daarom niet thuis :) Kun je op dit moment moeilijk over oordelen vindt ik..

Ik ben benieuwd wat er is gebeurd en wanneer deze mensen het hondje komen ophalen. Fijn dat ie tot die tijd bij jou kan blijven zij :j Is toch prettiger voor zo'n beestje dan bij de dierenarts of in het asiel oid te wachten :)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:11

Komt vast goed, kennelijk wonen de eigenaren ook redelijk dichtbij dat je een briefje in de bus kon doen. :D Ze zullen vast vanavond Amber weer ophalen... ik weet haast wel zeker dat ze heel blij zullen zijn dat ze in goede handen is. :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:35

Zoals ik al uitlegde wendy, als je je dier kwijt bent is't eerste wat je moet doen Amivedi bellen. Daar belt de politie ook naar toe en de dierenambulance ook, als er dieren gevonden worden. Dat is een soort algemeen meldpunt voor gevonden en kwijt geraakte dieren.
En als je zelf naar de politie belt, zal die je als't goed is ook doorverwijzen naar amivedi.
Als deze mensen hun hond dus al kwijt zijn en aan't zoeken zijn hebben ze - neem ik aan - eerst een politie of dierenambulance ofzo gebeld om te melden dat ze hun hond kwijt zijn en dan hadden ze al geweten dat die dus bij TS zit.
Als een kip zonder kop rond gaan rijden om te zoeken heeft natuurlijk heel weinig zin als je niet weet waar je hond heen is gelopen dus dat lijkt me nogal sterk.

En ondertussen is't half 10 en ben ik dus wel benieuwd of 't hondje is opgehaald en/of contact is gelegd met de eigenaren...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:38

wel bijzonder verhaal idd. Hoop dat het hondje snel herenigt wordt met het baasje.. Maar super dat je m tot die tijd opvangt (Y)

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:39

jeejtje, heb je al iets gehoort van de eigenaren?
het lijkt mij dat ze nu onderhand wel thuis zijn?

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:46

Helaas bellen lang niet alle dierenambulance's naar amivedi. Toen ik een kat had gevonden bij mijn ouders (sterk vermagerd etc) had ik zelf amivedi gebeld en de dierenambulance is hem komen ophalen. Toen ik zei dat ik amivedi al gebeld had zeiden hun heel nuchter, 'o, die bellen wij nooit' :s

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:49

Misschien dat de eigenaren op vakantie zijn en de hond bij iemand hebben laten logeren.
En dat hij daar ontsnapt is.
Dan is het natuurlijk logisch dat ze nog niet terug gebeld hebben.
Hopelijk kunnen hond en baas weer snel herenigt worden.

TS Top dat je deze hond zo goed opvangt.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:56

Ben ik nou de enige die denkt 'vakantietijd'?
Het kan ook zijn dat de mensen het diertje gewoon gedumpt hebben en nu vakantie aan het vieren zijn.

Ts, heb je al iets gehoord?

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:03

reininglover dacht ik ook al aan :)
Maar wonen ze bij jou in de buurt,dan zal het hondje waarschijnlijk de benen genomen hebben ;)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:17

AngelofLove schreef:
Helaas bellen lang niet alle dierenambulance's naar amivedi. Toen ik een kat had gevonden bij mijn ouders (sterk vermagerd etc) had ik zelf amivedi gebeld en de dierenambulance is hem komen ophalen. Toen ik zei dat ik amivedi al gebeld had zeiden hun heel nuchter, 'o, die bellen wij nooit' :s

Nee, ambulancerijders meestal niet nee, maar als ze het dier bij't asiel afgeven dan bellen die dus wel, Amivedi heeft ook lijsten van wat er in de asiels zit.

reininglover schreef:

Ik zet niet voor niets vraagtekens bij de gang van zaken ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:32

reininglover schreef:
Het kan ook zijn dat de mensen het diertje gewoon gedumpt hebben en nu vakantie aan het vieren zijn.

Ts, heb je al iets gehoord?

Ben je dan niet heel dom, eerst een dier chippen op jouw naam en dan dumpen?

Ik denk eerder dat het andersom is: diertje de hele vakantie met de hele familie in en om het huis, nu is iedereen werken en was het toch wel heel eenzaam thuis ;)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:02

Mensen zijn soms echt dom hoor,...

Och het enige wat ik hoop is dat ik het bij het verkeerde eind heb en dat het hondje morgen weer met zijn baasjes verenigd is :D

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:09

Gelukkig dat jij zo aardig bent geweest hem tot die tijd in huis te houden :D!
Hihi, keer wat anders hé als je thuis komt!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:12

Ach jee, ben benieuwt hoe dit afloopt.
Vakantie tijd kwam bij mij ook meteen op

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:12

MonicaG schreef:
Gelukkig dat jij zo aardig bent geweest hem tot die tijd in huis te houden :D!
Hihi, keer wat anders hé als je thuis komt!

Jep en hem te laten checken of haar dan ;)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 09:46

xkimmx schreef:
Leuk hoor! :D Vinden je ouders het wel goed dan? En wat als de eigenaren niet meer komen opdagen? Hou je het dan? ;) Heb je foto ? :D

Whaha, mijn ouders wonen op zichzelf :P

Maar de update: diertje is weer veilig thuis. Mensen waren om half 4 weg gegaan (mijn buurman had het dier om 3 uur gevonden???) en de hond moet op de een of andere manier uit de tuin zijn gegaan. Ze is een aantal straten over gestoken, dus ben al lang blij dat dat goed is gegaan...
Heb er wel een oppashond aan overgehouden, en de eigenaren verzekerde mij de tuin nog een keer goed te inspecteren op ontsnappingsmogelijkheden, en ze zouden een kokertje aan de halsband doen met naam en adresgegevens...