Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 19:59

De hondenmensen zullen mij vast begrijpen, maar ik zit wel verdrietig op de bank.
Mijn collega's hebben een afscheidsetentje en het was ook de bedoeling dat ik mee zou gaan.
Maar dat zou betekenen dat mijn hond erg lang alleen zou moeten zitten.
Ik koos dus om niet mee te gaan.
Het werd niet zo op prijs gesteld.

Ik werd gevraagd om mee te gaan naar Horse-Event, maar heb dan nog een logeetje (hond).
Ik sloeg het aanbod af, hoe jammer ook.

Hoe kan ik nou lekker eten of ergens zijn als ik weet dat mijn lieve vriendinnetje al te lang alleen is en ook eten wil?

Overigens heb ik geen oppas, ik doe het (bijna) allemaal zelf ;)

opisop_shop

Re: Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 19:59

Tja, wat vind je lang alleen zijn?

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:00

Horse event snap ik dan wel, dan ben je een hele dag weg.
Maar een avond uiteten? Das een paar uurtjes, kan je hondje echt wel alleen aan hoor :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:00

Super, tenminste wel nog mensen die eraan denken dat de hond niet te lang alleen zit.
Jammer dat je geen adresje hebt waar je af en toe de hond heen kan brengen. Mijn tante was ook zo met haar hond, indien hond te lang alleen moest blijven dan ging ze ook niet weg, of ze belde mij op of ik kon komen hondsitten.
(hond lag vervolgens de hele tijd te slapen, keek niet eens naar mij)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:01

Ik kan het wel snappen van beide kanten. Tuurlijk wil je je dieren niet te lang alleen laten, dat siert je als baasje. Maar ik kan het me ook goed voorstellen dat collega's het vervelend vinden als je vaak dingen afslaat omdat de hond anders te lang alleen is. Ik weet niet of je dit vaker doet? Want het lijkt me ook niet de bedoeling dat je sociale leven eronder leidt. En idd wat noem je lang?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 20:02

Etentje was achter werk aan, dan was ze in totaal 9 uur alleen thuis.
Dat vind ik te lang.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:02

ik snap het aan de ene kant wel maar aan de andere kant.. onze hond zit ook weleens 6 uur alleen, meestal is er wel een buur die haar 1x uitlaat of eten geeft ;)
kan je zoiets dan niet regelen?

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:03

nou je hebt groot gelijk 9 uur is echt heel lang

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 20:03

Dit is de eerste keer dat ik het afzeg.

Nee, heb niemand om haar uit te laten.
Op de echt lange dagen van mijn werk, 6 weken in een jaar gaat ze met de hondenuitlaatdienst mee.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:04

nektosha schreef:
Dat vind ik te lang.

Helemaal gelijk, ik vind dat ook te lang..kun je niet smiddags wat eerder naar huis? Zo los ik het altijd op.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:04

nektosha schreef:
Dat vind ik te lang.

Dan geef ik je inderdaad groot gelijk! Maar had je niemand kunnen regelen? Zou wel zo leuk zijn? :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:05

Voor een keer vind ik 9 uur wel kunnen, zou dat zelf wel gedaan hebben daar gaan ze -mits ze het gewend zijn en aankunnen dus qua uitlaten/slopen enz- niet dood aan hoor.

HE zou ik geprobeerd hebben een oppas te regelen.

Marrjjollein

Hoe oud is je hond? Je kan haar ook eerst een kwartiertje alleen laten en steeds iets langer.

Wij hadden onze hond eerst in een hokje (als ze alleen was), maar daarna de keuken, en daarna het hele huis :Y) Eerst ging ze ook nog wel eens aan de deurkozijnen knagen als ze vond dat ze te lang alleen was. Maar nu slaapt ze gewoon de hele tijd :Z
De komende paar maanden hoeft ze helemaal niet alleen te zijn omdat mijn vader thuis zit door een ongeluk, en hij kan nog niet zo veel. Maar daarna gaan we gewoon weer opbouwen.
Ik hoop dat je mijn lange verhaal niet erg vind :o

Anoniem

Het is maar voor 1 keertje, neem aan dat je er geen gewoonte van maakt om elke keer zolang weg te blijven, ga anders ietsjes eerder van je werk weg geef der eten en laat haar ff uit. Beetje overdreven om je leven opzij te zetten voor je hond en geloof me die mist jou echt niet hoor, die ligt lekker te slapen.

_Yasmine_

ik lees nu pas de 9 uur, dat verandert het. 9 uur is inderdaad wel erg lang alleen zonder oppas :oo

Anoniem

Re: Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:07

Een beetje hond kan makkelijk 9 uur alleen blijven en dan nog het is maar voor 1 keertje maar misschien ben ik wel heel makkelijk, als ik op vakantie wil en de hond kan niet meer dan gaat die lekker naar mijn moeder of broers toe. En ja soms heb ik de hele dag gewerkt, dan ga ik naar huis en ook wel eens tot diep in de nacht stappen, heeft mijn hond echt niets van hoor.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:07

Ik vind het goed dat je je verantwoordelijkheid neemt, hoe jammer ook voor jou en je collega's. Dat siert je :j

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 20:08

Ze is 5 jaar en kan best veel uren alleen blijven.
Die 9 uur had ze voor 1 keer ook wel gered, maar de vraag is of het ik wil.

Ik heb zo'n lief hondenbeest, die er altijd voor me is, ik vind het niet fair om haar vanwege mijn eigen plezier zolang alleen te laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:09

nektosha schreef:
Ze is 5 jaar en kan best veel uren alleen blijven.
Die 9 uur had ze voor 1 keer ook wel gered, maar de vraag is of het ik wil.

Ik heb zo'n lief hondenbeest, die er altijd voor me is, ik vind het niet fair om haar vanwege mijn eigen plezier zolang alleen te laten.

Je kan toch wel even naar huis gaan en daarna uit eten gaan, er zullen vast collega's zijn die ook hun hond moeten uitlaten

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:10

Onze hond is eigelijk ook nooit langer dan 4 uur alleen en dan altijd wandelen en spelen. Ons hondje hoort ook echt gewoon bij de familie, ze staat altijd voor je klaar als je thuiskomt! Daarom snap ik je helemaal!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:10

tja, voor een keertje vind ik het echt wel kunnen hoor. Ik blijf ook weleens iets langer weg dan gepland, ga ik de volgende dag gewoon iets leuks met de honden doen, of voor die tijd lekker lang lopen zodat ze hun portie aandacht en beweging al hebben gehad :)

Je bent niet meteen een slechte eigenaar als het iets sporadisch is, als je alle andere dagen er goed bent voor je hond kan die ene dag in de maand ofzo echt geen kwaad.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 20:13

Eerst naar huis gaan zou wel gaan, maar dan moest ik eerst half uur naar huis fietsen en dan weer 3 kwartier naar het eetgebeuren en terug.

Probleem is dat ik niemand heb voor haar.
Toen ik haar nam 5 jaar geleden was mijn situatie anders, ze hoeft nu niet de dupe te worden van de verkeerde keuzes die ik gemaakt heb.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:13

Ik snap je helemaal, zou echt niet kunnen genieten als ik wist dat de hond 9 uur alleen moest zitten. Jeetje voor die ene keer mogen je collega's wel wat begrip tonen. Al zouden zei het anders doen... ze hebben je keus te respecteren!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:14

Moet zeggen, het is wel vervelend voor je colegas. Ik heb ook een vriendin die vaak moet paardrijden en daardoor kan ik bijna nooit wat leuks met haar doen :( Ma snap je keuze ook wel hoor!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:14

Ik zou in jouw geval denk ik even snel naar huis rijden na het werk. Hond uitlaten en voeren, even dollen en dan na het etentje gaan. Maar goed dat ligt er dan wel aan hoe ver je weg woont en hoe belangrijk je het contact buiten het werk met je collega's vindt :)