Scheetjes laten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ozzieozzie

Scheetjes laten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 11:08

Ik zit hier lekker achter de computer te bokken en 1 van mijn honden komt gezellig langs me liggen. Ik wou dat ze ergens anders ging liggen want ze ligt hier toch een partij te stinken %)

Het is niet normaal soms, zodra er eentje opspringt vliegt er wel eens een scheetje mee, of ze zitten je heel serieus aan te kijken en ze laten een scheetje. Soms van die geniepige die ontzettend hard stinken _O-
Soms dan schamen we ons er wel voor want dan hebben we visite en zitten we gezellig aan tafel (te eten) en dan laat 1 van de honden weer een scheetje, mensen kijken dan altijd raar op :oo

Nu hebben we wel eens van voer veranderd maar dit heeft geen enkele zin. Hebben jullie hond(en) dit ook en wat doen jullie eraan?

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 11:43

Nou kun je nagaan, wij hebben een Duitse dog, en die kan er ook wat van.
Die laat ze echt harder dan een mens kan, soms schrik je helemaal }:0
Een keertje ook in de auto, reden mijn vriend en ik richting een Duitse doggen meeting, hoorde ik opeens een dikke knetter. Dus ik tegen mijn vriend; 'nou lekker schat, in de auto' :D
Waarom hij zegt ; 'Ja dag, die liet je mooi zelf!'
Waarop we echt zo'n hondepoep geur roken...
Was t de hond! :+
Getver, echt goor ruikt dat.

Maar wat je er tegen kunt doen? Geen idee, sowiso geen eieren geven :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 11:46

haha,volgens mij laat elk dier wel eens een scheetje...net als mensen.
lijkt me volkomen normaal hoor.
pas als het er echt veel worden of als ze te erg stinken zou je es naar de voeding van je dier moeten gaan kijken...

valt me wel op dat veel honden enorm gaan winden van die kauwstaafjes gemaakt van huid...die scheetjes stinken nog het ergst :+

chocobroodje

Re: Scheetjes laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 11:47

Heb je haar iets van de tafel gegeven? Ik weet bloemkool bv, daar gaan honden inderdaad enorm van stinken!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:02

Dit komt me bekend voor _O-
De onze kunnen er ook wat van, en dan kijken ze jou nog zo scheinheilig aan :))

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:03

hahaha mijn kitten is er ook heel goed in, die lag laatst lekker bij me op bed met dr gatje richting mij en ineens kwam er een lucht voorbij gedreven waar ik toch lichtelijk misselijk van werd hahaha.
Maar dat heeft ze wel vaker, en die stinken echt heeeeeel erg.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:05

haha ik ken het, wij deden altijd pens door het voer heen en toen zijn we overgegaan op energiek wel iets duurder maar ze stinken daardoor minder. al kan die het nu nog dan kijkt die je aan laat die een scheet en dan ruikt die aan zn eigen kont van huh was ik dat :x :=

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:08

Rockwitch, ik moest gewoon hard op lachen van jouw post.. Sorry.. :')

Onze hond kan het ook.. Hij is er heel goed in en stinkt als de neten! Hij laat alles.. Keiharde, zoevers, stille killers en sommige lijken wel minuten lang aan te houden voor hij een keer stil is..

Ook het serieus/zielig naar je zitten kijken en er dan een laten staat hoog op zijn lijstje. Hij eet niks anders dan zijn brokken en zo nu en dan eens een kluif.. En stinken dat het kreng kan! Je word er gewoon beroerd van..

Hij schrikt ook wel eens.. Dan laat ie zo'n harde dat ie echt achterkomt kijkt met zo'n verschrikte blik.. Vraag altijd of z'n reet er nog aan zit.. _O-

Of hij laat er een, snuft een keer en loopt snel weg.. De etter.. :=

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:11

De rottweiler van mijn oma kon er pas wat van, de hond heeft een week bij ons gelogeert, wat een lucht.
En dan inderdaad heel scheinheilig kijken. :)) Haha Rockwitch!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:11

Vooral die zoefscheten zijn erg, de knetterscheten stinken lang niet zo erg.
Toen ik nog honden had liet eentje een keer een harde knaller schieten en zat heel verbaasd achterom te kijken waar dat geluid nou toch vandaan kwam. _O-
Katten kunnen er trouwens ook wat van, laatst liet er eentje een zoefscheet vliegen, was niet te harden. :r
Honden die scheten laten in de auto is ook niet prettig maar die beesten kunnen er ook niets aan doen. Van mensen vind ik het wel aso, ik heb een keer iemand in de auto gehad die ook een zoever liet wapperen, wat een meur was dat, zoiets doe je niet bij een ander in de auto. :(
Altijd weer een heerlijk onderwerp, scheten. :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:14

Nanne schreef:

_O-

Ik heb geen honden meer, maar ze konden er soms wel wat van ja :D

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:19

Anneke schreef:
Nou kun je nagaan, wij hebben een Duitse dog, en die kan er ook wat van.

Wij hebben ook een oudje, en idd. wat kunnen die honden stinken :')
Je hoort het niet, maar die geur !

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:58

Ineke2 schreef:
Nanne schreef:

_O-

Ik heb geen honden meer, maar ze konden er soms wel wat van ja :D

Ja echt.. En volgens mij schrikt ie dan gewoon van zijn eigen lucht.. _O-

Soms is het zo erg dat het gewoon dwars door je kleding heen gaat als je een mouw oid voor je neus houdt..

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:06

Dit heeft toch echt met het voer te maken.. wat geef je?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:18

Hij krijgt Royal Canin, verder niks. Zo nu en dan een bruine boterham of een kluif. Maar that's it..

Edit.

Of bedoelde je de TS? :')

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 15:07

Heb je de voerbakken op de grond staan? of heb je ze in zo'n verhoging? ik weet ook niet hoe groot je honden zijn, maar dat zou ook kunnen helpen. En schrokken je honden heel erg met eten? dan zou je ook nog kunnen proberen een kopje of iets dergelijks in de voerbak te leggen waar die omheen moet eten, dat kan ook helpen. En anders idd toch beter voer? als kan elke hond wel een keer een scheet laten, maar heel vaak lijkt me niet echt goed.

Die van ons doet het soms wel eens savonds dat je het niet hoort := zit je lekker op de bank van een film te genieten en dan komt er ineens een rotte walm voorbij waarvan je gewoon weg wil rennen _O-

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 15:17

Onze hond loopt altijd subtiel weg als de geur tevoorschijn komt, ze gaat zelfs van de bank af :D

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:15

Ons kleine hondje stinkt niet één uur in de wind, maar 24 uur ;)
Hij is dan nog zo klein en waar hij het vandaan haalt geen idee, dat zo'n lucht uit zo'n klein diertje kan komen :+
Hetzelfde als TS schamen wij er ons eigen ook wel voor, als we bijvoorbeeld een huis vol visite hebben, maar je doet er niets aan he.
We hebben ander voer geprobeerd, wormentabletjes want je weet maar nooit, verder overleg met de dierenarts die uiteindelijk de conclusie gaf: Het is gewoon een stinkerd :+

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 00:28

haha ik zit me rot te lachen om de verhaaltjes :D

Als er weer een luchtje voorbij komt dan steken we het altijd maar op de honden, wij zijn het noooooit :P

Maar ik wist niet dat ze van kluifjes van huid ook harder gaan stinken, en die krijgen ze toch geregeld. Wij voeren ze Pedigree en dat is hier toch een goed merk voer. We hebben ze het eerste jaar op een ontzettend duur voer gehad (science diet) maar het geeft geen verschil.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 00:39

als je hond normaal vast hondenvoer krijgt (zelfde merk iedere x)
en geen andere zooi mee eet van tafel of zo

zal een hond bijna nooit een scheet laten
tenzij ze het voer niet kunnen verdragen

ik heb er dan ook nooit last van gehad met onze honden
en pedigree daar zwijg ik gewoon over

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 00:42

Nanne schreef:
Hij laat alles.. Keiharde, zoevers, stille killers

OMG :D :D Ook echt scheetjes in hokjes gestopt :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 00:43

Onze kat had op een gegeven moment stiekem de knoflooksaus van het bord afgelikt...... %)

Zegt genoeg denk ik? ;)

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 00:44

Hier lig ik helemaal dubbel.
Ben ik op mijn gemak de verhalen uit dit topic aan het lezen gebeurt het volgende :
Net lag er een kat bij onze nieuwe pup te slapen... De kat springt ineens overeind, komt bij mij op schoot zitten, en kijkt boos naar de pup.
De pup kijkt op, snuft, staat op en loopt zo snel als hij kan met zijn slaperige koppie naar de plek waar de oudere hond ligt en duwt zijn neusje tegen haar buik aan.
Gelukkig ruik ik nu heel slecht door een verstropte neus, maar de damp kwam duidelijk van de kat af die bij me op schoot gesprongen was....

Zelfs mijn man had de tranen over zijn wangen lopen.
Ik wist dat zowel katten als honden aardige luchtjes kunnen produceren, maar elkaar de schuld geven wist ik nog niet hihi

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 00:45

onze hond doet het ook en dan gaat die sukkel verbaasd achterom zitten kijken

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 00:46

Oh mensen, doet me denken aan mijn kat (die nog bij mijn ouders is) die had de verschrikkelijke gewoonte door -als ik sliep- min of meer op mijn gezicht te gaan zitten en dan een scheet te laten >.< heb ik haar uiteindelijk wel af weten te leren!

Maarja, idd geen ei, geen dingen van tavel, gewoon lekker de hondenbrok en vermijd pens etc, dat stinkt ook als de neten, ik geloof niet dat het de huid-kluiven zijn die zo stinken, maar de pensstaafjes, die zijn echt erg. Zoals ik al zei, hou het lekker bij droge brok, probeer desnoods een voer die een beetje eiwit-arm is.