Hond schudt ineens met oor en houdt kop scheef

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hond schudt ineens met oor en houdt kop scheef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 00:38

Vanavond gebeurde dit van het een op het andere moment tijdens het wandelen, ze liet dr kop scheef hangen en schudde heftig.
Omdat het plots kwam dacht ik dat dit ook wel weer over zou gaan, de rest van de wandeling hield ze dr kop scheef en schudde zo nu en dan, als ik dr krabde bij dr oor reageerde ze heftig door tegendruk te geven of weg te trekken omdat het wss zeer deed.

Wat zou dit kunnen zijn, een oorontsteking? En hoeveel haast moet je hiermee maken om naar een DA te gaan?

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 00:46

Hee ik denk dat het inderdaad een oorontsteking is of oormijd als je hond het blijft doen zou ik morgen de da bellen

Ikima

Re: Hond schudt ineens met oor en houdt kop scheef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 00:47

Als het zo plotseling tijdens het wandelen is gekomen dan zou het ook een insect kunnen zijn die in het oor gevlogen is.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 00:47

klinkt inderdaad als oormijt, of oorontsteking. even druppels halen morgen....

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 00:49

Heb je het oor al na gekeken? Het kan ook een teek zijn aangezien het tijdens het wandelen begon. Anders zo snel mogelijk na laten kijken want het kan ook mijt of een ontsteking zijn en ik weet uit ervaring met mijn kat dat ze daar helemaal gek van worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 00:52

onze honden hadden het ook en die hadden oormijd

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 00:53

teek of vlieg oid dacht ik ook aan zo plotseling.
oormijt kun je zien zitten als je met een toiletpapiertje door het oor veegt.
ontsteking zou ook kunnen maar dan had je al eerder een scheef oor gezien en heeft de hond in de meeste gevallen verhoging of koorts.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 00:55

Hoi! Uit eigen ervaring zou ik inderdaad ook zeggen oormijt of misschien een oorontsteking. (bij een vroege oorontsteking hoeft de hond niet gelijk verhoging te hebben, dat had ik zelf trouwens ook niet :P) Mijn vriend zijn cavia had het laatst ook, dat beestje was gestoken door een mier en had daar erg veel jeuk. Aangezien het tijdens het wandelen gebeurt is, zou het zoiets (een insect) ook geweest kunnen zijn.
Je zou even in het oor kunnen kijken, om een insectenbeet (ook inderdaad van een teek bijvoorbeeld) uit te sluiten. Zie je niets specifiek? Dan zou ik in ieder geval morgen de DA even bellen om advies. Zij weten het altijd (uiteraard) beter en voor een telefoontje betaal je weinig. Even vragen kan nooit kwaad, zegt ook mijn DA.

Als het een oorontsteking of oormijt is, is dat vaak snel te verhelpen hoor. Helaas heb ik ook wel eens gezien dat iemand zijn hond, met dit soort klachten, niet naar de DA bracht: "gaat wel over". Die hond had een flinke oorontsteking en heeft er een gehoorbeschadiging aan over gehouden. Dan heb ik het dus niet over 2 dagen hoor.

Succes!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 01:00

Ik kon het zo snel niet vinden, maar mijn DA heeft gewaarschuwd voor bepaalde gras soorten die in de gehoor gang kunnen zitten, en met weer haakjes blijven haken.

Dus even zo snel mogelijk naar de DA en er uit laten halen, Met zo snel mogelijk bedoel ik niet persee nu, maar morgen ochtend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 01:10

Ik zie geen prut zitten maar het is te donker om te kunnen zien wat er dan wel zit, het stinkt iig niet.

prints schreef:
ontsteking zou ook kunnen maar dan had je al eerder een scheef oor gezien en heeft de hond in de meeste gevallen verhoging of koorts.

Ze houd dr kop wel scheef, maar dat is dus echt plotseling gekomen. Zou heel goed kunnen dat het een insect was hoor ik zal morgen nog eens kijken en heeft ze dan nog last bel ik de DA wel want dit lijkt me toch wel heel pijnlijk.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 01:14

De mijne hebben dat ook.. Wat voor ras is het??

Gewoon even het oor schoonmaken met Auribiotic. Niet met Autoclean. Dat is heeel slecht voor de oren. Daar word het zaakje alleen nog maar erger van.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 01:15

dit kan veel oorzaken hebben, zo'n gras achtig plantje wat erin kruipt, oorontsteking.
Maar ook een hersenbloeding.
Onze poude boevier heeft dat gehad, begon ook met de kop scheefhouden e.d. we hebben haar toen moeten laten inslapen.

Ik zou toch, als het kan nu een DA bellen en anders meteen morgen ochtend.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 01:16

Het zou ook zo'n planten ding (weet de naam niet) kunnen zijn, die irriteren heeeel erg en kunnen ook nare ontstekingen veroorzaken.
Lijken een beetje op tarwe wat nog moet rijpen, je ziet het echt overal staan, maar geen idee hoe het heet. Lijkt hierop
http://www.harrysfarm.nl/pics/2002/tarwe/tarwe7o6.jpg
Zeker omdat het ineens zo accuut is begonnen denk ik eerder aan zoiets, maar goed een ontsteking kan natuurlijk ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 01:32

Ja zo'n kruiplantje, die ken ik wel Rockwitch :) Ik zal morgen bij daglicht nog eens kijken, net liep ze wel al wat beter tijdens de laatste ronde.
Anders bel ik morgen wel even..Bedankt voor jullie meedenken!! Houd jullie op de hoogte.

Peelie het is een Amerikaanse bulldog van 14 maanden teefje.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 02:28

lima heeft ooit ook zo'n grasaartje in haar oor gehad en die kon je met het blote oog niet zien.. die zat zo diep in der oor door het schudden dat die er ook onder narcose uitgehaald moest worden

ik zou toch even een bezoekje aan de DA brengen als ik jou was :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 02:51

de hond van een vriend van me heeft dit ook gehad het was idd of een ontsteking of mijd ofzo.. iig kreeg hij zoon grote kraag om omdat hij er niet aan mocht komen en hij mocht niet meer schudden althans dat moesten ze proberen te verkomen.. nu is alles over :) weet niet meer of hij nog een middeltje gekregen heeft

friesehengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 03:11

uhm olie (sla olie) helpt ook... maar druppel bij de dieren arts is natuurlijk ook een oplossing...

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 08:53

Als het van het een op andere moment is zou ik niet zelf gaan lopen rommelen maar eerst de DA er naar laten kijken. Als er wat in zit en je gaat er druppels in doen heb je kans dat je het alleen maar erger maakt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 08:56

Idd oorpijn , lijkt me ook meest voor de hand liggend dat er een insect oid is ingevlogen omdat ze het zo plots deed.

Bij mijt gaat het vaak geleidelijker en begint het met wat krabben en als de mijt zich vermenigvuldigd word het heftig krabben en schudden etc.

Even langs de vet kan geen kwaad, die kan even met een vergrootglas kijken in het oor, om te zien of er wat beschadigd is.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:03

LimaMambo schreef:
lima heeft ooit ook zo'n grasaartje in haar oor gehad en die kon je met het blote oog niet zien.. die zat zo diep in der oor door het schudden dat die er ook onder narcose uitgehaald moest worden

ik zou toch even een bezoekje aan de DA brengen als ik jou was :)

Onze hond ook, ineens na het wandelen schudden en scheef hoofd. Wij konden niks zien, maar toch meteen 's avonds nog naar de dierenarts gereden. Dat was een geluk, want die aartjes kruipen echt snel diep weg. Onder narcose kon de da het aartje er nog net zonder opereren uit halen.
Hij vertelde verhalen over aartjes die al helemaal ergens het lichaam in gingen met mogelijke nare gevolgen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:09

Klinkt als een oorontsteking (beginnende) Dit kan erg pijnlijk zijn, voor de ene hond meer dan voor de andere!
Naar de dierenarts om te laten bekijken hoe erg het is en dan krijg je waarschijnlijk een vette zalf mee om te behandelen.
Als je een oorontsteking verwaarloosd kan het door slaan naar het middenoor en zelfs het evenwichtsorgaan aantasten.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:56

Ik denk ook aan zo'n grasaartje die in der oor zit. Dat is erg vervelend voor de hond. Gewoon even naar laten kijken door de dierenarts, die hebben zo'n otoscoop om in het oor te kijken :-)

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:59

Kunnen ook gewoon losse haren zijn hoor die irriteren in het oor, heeft de mijne oor wel eens, dus niet meteen het ergste denken!. Al iets kunnen zien bij daglicht?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:01

Ik zou toch naar de DA gaan, mijn hond heeft vaak last van oorontstekingen (door vroegere verwaarlozing), hij houdt dan ook altijd zijn hoofdje scheef, en schudt veel met zijn hoofd. Bij hem komt er dan ook nog bij, dat als hij in zijn oor krabt, hij gaat janken (ja, het is een beetje een domoor).

Het zou een insect/grasje in zijn oor kunnen zijn, maar dat kan gemakkelijk een oorontsteking worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:04

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt