Mijn hond heeft een druiper

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Mijn hond heeft een druiper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 18:08

Heej Bokkers,
Gelukkig kan Ruby (de hond) niet mee lezen want of die dit leuk vind weet ik niet.
Hij drupt de laatste tijd uit zijn pielemans. Gewoon doorzichtige druppels niet wittig of groenig gewoon doorzichtig.
Maar mijn moeder vind het VERSCHRIKKELIJK. Elke druppel zie je op onze vloer.
Ik weet dat Castratie eventueel kan helpen.
Maar Ruby is een Cavalier en dan wordt de vacht beestal lelijker.
En ze worden dikker en Ruby heeft al hartproblemen dus liever niet dikker.
Daarnaast weet ik ook niet of dat wel kan een castratie of die wel onder narcose mag.

Wie weet hoe ik dit nare probleem op kan lossen.

Info Ruby:

* Cavalier King Charles Spaniel (driekleur)
* 7 jaar
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 21-08-09 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Schrijffout uit titel verwijderd.

zonnebloem18

Re: Me hond heeft een druiper (A)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:11

Dat ze dikker worden heb je meestal zelf in de hand je kan na een castratie beter iets minder gaan voeren omdat ze minder energie nodig hebben.
Vacht lijkt me niet echt heel belangrijk is tegenstelling tot het vieze gedrup de hele tijd het is maar net wat je belangrijker vind.
Ik zou gaan voor castratie.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:11

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:12

Voorhuidontsteking. Erg vervelen voor honden en bijna elke reu heeft er last van.

Even langs de dierenarts als het zo erg is. Als het minder erg was had je zelf wel een middeltje kunnen halen bij de trimsalon maar zou toch even langs de dierenarts gaan.

Daarbij helpt castratie lang niet altijd hoor. Is gewoon een probleem waar heel veel reuen zowel gecastreerd als niet gecastreerd last van hebben.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:21

Hee ik heb ook een Cavalier King Charles :D Buddy, 6 jaar, reu, gecastreerd, niet te dik maar wel erg doffe vacht
Maargoed, ff ontopic.

Zijn het echt kleine druppeltjes of soms ook meer dan dat? (een heel klein plasje)
Er zijn meerdere oorzaken van urineverlies bij honden.

Urine-incontinentie kan worden veroorzaakt door neurologische en niet neurologische oorzaken. Als het probleem neurologisch is zijn er vaak meer symptomen zoals een hele volle blaas, ataxie (ongecoördineerd lopen), parese (zwakte van de ledematen) enz. Aan de hand van het neurologisch onderzoek wordt dan verder gezocht naar de lokalisatie en oorzaak van het probleem.
Indien er geen neurologische oorzaak is moet onderscheid worden gemaakt in bewust en onbewust urineverlies.
Onbewust urineverlies wordt veroorzaakt door een slecht werkende blaaskringspier, een anatomische afwijking of een gedeeltelijke obstructie van de urinewegen door bijvoorbeeld een steentje of een tumor. Bewust urineverlies betekent dat de hond het gedrag van urineren vertoond. Dit kan veroorzaakt worden door het feit dat de hond door veel drinken door andere oorzaken zoveel moet plassen dat deze het niet meer kan ophouden (maar ik denk niet dat het bewust urineverlies is bij jou hond).

Bron: Oud studieboek paraveterinair

Dat castratie helpt is niet waar (wordt wel gezegt, maar helpt lang niet altijd) een soort fabeltje dus. Zowel gecastreerde of ongecastreerde reuen kunnen er last van hebben.

Ik zit ook te denken aan voorhuidontsteking. Dat heeft mijn hond Buddy ook gehad. De mate van urineverlies viel bij hem mee, maar de haren rondom zijn pielemans en buik waren constant erg smerig. Ik heb hem snel laten behandelen (1 bezoek bij de dierenarts) en hij was ook snel van zijn probleempje af.

Het beste kun je ff langs de dierenarts gaan denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:27

Gewoon ff een AB kuurtje. Mijn reu had het ook vrij regelmatig, maar castratie hielp niks. Bleef het gewoon houden.

Die van mij is trouwens gecastreerd ivm prostaatproblemen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 19:02

Hij heeft geen vieze pielemans ofzo hoor.
Vanmiddag viel me één ding op!
Ik had hem net gewassen en ging hem (nat) even uitlaten.
Hij plaste eerst normaal bij een bosje. En ik dacht dat hij een beetje uit stond te lekken dus dan loopik verder later gaat hij gewoon staand plassen dus geen beentje omhoog en ook niet door de poten nee gewoon laten lopen huppa.

Ik zal het vanaf NU extra in de gaten houden. Kijken of hij echt uit zijn pielemans druppelt en anders maandag ff DA bezoekje.

Over Ruby zijn dikheid.
Dit is heel moeilijk om bij hem vanaf te komen door zijn (oude) hernia en hardproblemen kunnen wij niet extreem met hem gaan lopen etc. Hij word elke dag in totaal 1,5 uur uitgelaten soms stukken langer. Maar dan is Ruby ook echt op, pootjes versleten en huppa in zijn bedje.

Hij krijgt al zoweinig voer dat hij vind dat we hem verhongeren koekjes krijgt hij (bijna) niet. En als hij een koekie krijgt is het gewoon een brokje.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 19:04

O, en castratie wil ik ECHT niet.
Nog een jaar en dan ga ik waarschijnlijk uithuis dus dan vind ik zelf het gedruppel niet zo erg.
Ga hem echt niet castreren ben bang dat hij niet eens onder narcose mag.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:06

Voor honden met hartproblemen hebben ze een aparte sedatie die ze gebruiken voor castratie, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Maar ik zou met zo'n versleten beestje niet meer gaan hannessen met een castratie :n

Wel zou ik even langs de da gaan voor een AB en daarna evt vitamines bijvoeren.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:08

1 van onze honden heeft het ook. Hij is gecastreerd en heeft hetzelfde als wat ze bij jou hond zeggen.
Vroeger heeft hij vaker blaasproblemen gehad maar nu is het waarschijnlijk een ouderdoms kwaaltje. Hij laat het vooral lopen als hij ontspannen is en ergens ligt. Ook kan hij het niet lang ophouden en moet hij dus percee om de zoveel uur naar buiten anders pist hij de hele woonkamer onder.

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:11

mijn hond had dit ook, en nadat hij gecastreerd was is dit opgehouden..

Don_Zhivago

Re: Mijn hond heeft een druiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:56

hier de tips van de dierenarts assistent ;)

die druppel piemel:
kan meerdere oorzaken hebben. hij kan indd incontienent zijn of is dit aan het worden.
het kan een eventuele ontsteking zijn aan de urinewegen
Maar hij kan ook een voorhuisontsteking hebben maar dan zijn de druppels vaak een beetje gelig. omdat hij een Reu is zou dit indd goed kunnen omdat reuen flaggen (tegen elke boom plassen om de geur te verspreiden) daardoor plassen ze niet goed leeg en blijft er een beetje vieze urine achter waardoor een ontsteking ontstaat.
omdat hij doorzichtige druppels heeft denk ik niet dat dat het is...

Ook kan het nog iets zijn aan de blaas, denk hierbij aan blaasstenen.

Castratie heeft alleen nut bij de 2e oorzaak, als je de hond zn hormonen verminderd zal hij minder zn gebied afzetten. dus minder plassen, minder oude urine die achter blijft, dus geen ontstekingen..

Narcose:
Narcose is best te doen voor een hond met hartproblemen, zowiezo doen we bij die honden eerst een bloedonderzoek om te kijken hoe de andere organen werken, als deze goed is gaat de hond onder narcose met propovol,propovet. Dit is een narcose die binnen 8 min. is uitgewerkt.

dus die narcose is geen probleem..

duw het velletje van zn piemeltje even naar achter en kijk of de slijmvliezen rood zijn van binnen (klinkt lekker :P)

even in de gaten houden en anders toch maar even langs de dierenarts omdat het zoveel kan zijn...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 13:08

Heej mensen.

Ik ga vanaf vandaag Ruby spoelen (zijn koker en voorhuid) spoelen en masseren. En hij krijgt vitamine C. We gaan het dus eerst even zo proberen. Bij veel honden helpt dat. Dus dat is altijd een manier om te proberen.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:12

Heeft onze hond ook gehad. Wij moesten hem idd ook spoelen :j

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:23

De hond van mijn ouders heeft dit ook. Mijn moeder heeft al diverse middeltjes van de dierenarts geprobeerd, maar alles werkt maar even.

De dierenarts steld een cassteratie voor maar dat willen mijn ouders niet.

Sinds kort heeft ze op aanraden van iemand Badedas Classic gekocht (te verkrijgen bij de apotheek) ze spoelt de piemel er nu 1x per dag mee en het is helemaal weg.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 13:33

Ik ga spoelen met Thee Trea verdunt met water. Gewoon allemaal natuurlijk (homiopatisch) spul dus dat kan geen schade aanrichten. Ga het gewoon proberen als het niet werkt kan ik altijd nog verder kijken.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 15:59

Na 4x spoelen en nu al 2 dagen aan de vitamine C ziet het er al stukken beter uit. Minder geiriteerd en geen ranzigheid meer :D Helemaal blij. We gaan nog 10x spoelen dus 5 dagen, en wil dan nog een weekje extra die vitamine geven. Daarna stoppen we er mee en hopen we op het beste :D

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:18

Toppie Blokje! Die vitamine C moet je net zo geven als een AB kuurtje, een week, hooguit 10 dagen. Anders kan je hond eraan gaan wennen en stopt hij zelf met de aanmaak ervan. En dat moet natuurlijk niet :D

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:21

Ik heb geleerd voor school dat je het kan spoelen met zout oplossing. maar of dat zo prettig is voor de hond...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 19:22

Laika@ Ik weet dat ze er idd aan wennen. Kon alleen nergens vinden hoelang ik hetw el mocht geven. Ik zal tegelijk met het spoelen stoppen dus dat is dinsdag.

Pubelia@ Lijkt mij prikken maar het reinigt natuurlijk wel.
Ik vond Thee Trea een fijn idee. Is een beetje vettig spul dus wordt het allemaal ook niet zo stroef daaro. En het reinigt wel de huid.
Gelukkig wordt Ruby er totaal niet opgewonden van (A)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 19:23

Pubelia@ Ik had dat trouwens ook geleerdop school hoor :p niet raar dus :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:24

*Moest even reageren*

Heeft hij onveilig seks gehad? :+

Grapje! :D

Heel vervelend, succes met behandelen en ik zou ook eventjes naar de dierenarts gaan! :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 19:28

Hannah_Menno, geen rare vraag.

Hij heeft 3 weken in een kennel gelogeerd omdat ik in Canada zat. En hij was terug en hij drupte. Het kan komen omdat hij dan opgewonden is geweest zijn pistol naar buiten heeft gehangen en die later terug geborgen heeft in zijn koker. Dan komt er vuil mee naar binnen en dat ontstekt of irieteerd een beetje.

We gaan nu nog niet naar de DA. Ben er wel geweest om spullen te halen en zoals ik het vertelde was het zeker niet zorgelijk en moest het overgaan na wat spoelen. (vitamine C heb ik het toen niet over gehad).

Het was nog niet groen en zijn koker nog niet rood en ontstoken. Dus opzich was er nog weinig aan de hand.

Hoorde net van me moeder dat ze nu al 2 dagen geen druppels meer in huis vind. Gaat echt de goede kant op :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:36

Oke!

Nou, super dat het iig al de goede kant op gaat! :)
Dan kan er ook weer gerust visite komen! :D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 19:56

Whaha ja idd. Al die vieze smerige druppels op de grond :P Las op een hondenforum dat een vrouw maar een leren bank had gekocht hoefte ze niet zoveel schoon te maken. Ik heb ook een leren bank maar bah daar hoef ik toch ook geen druppel op :P