Het is officeel katten zijn kl*te

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Het is officeel katten zijn kl*te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 12:03

Of tenminste de mensen die de overal los laten rond banjeren.

Ok, even terug naar 05.00 vanochtend. Ik wordt wakker van een harde plof op het schuurtje, nou weer ik inmiddels
uit ervaring dat dat betekent: KAT in de tuin. Opeens hoor ik heel veel kabaal en gepiep / gil. Aangezien mijn zusje
2 jonge konijntjes heeft ( Welpie & Wuppie) was dit natuurlijk groot alarm..! Zusje wakker gemaakt die naar de tuin
gerend. En Welpie zat helemaal in shock voor de deur wat al apart was want ze zaten gewoon in een konijnenhok
met ren..Maar Wuppie was dus nergens te bekennen, ze zag nog net wel een kat over de muur van de tuin springen.
En aangezien Wuppie altijd gilt als je hem onverwachts oppakt, vrezen we dat hij meegenomen is want in de tuin
is geen spoor te bekennen van de kleine Wup. Even later het hok en de ren geinspecteerd en de ren is gewoon
gesloopt, arme beestje heeft geen schijn van kans gehad..

Nou vind ik het echt belachelijk dat katten overal maar rond kunnen lopen, schijten alles onder, stelen dieren, maken
dieren dood etc.. Voor honden wordt er ook belasting betaald en die mogen ook niet los ;). Kan je wel vertellen
dat er nu wat minder vriendelijke maatregelen genomen worden want dit gaat echt te ver...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:05

Oeeeh ik ben het zó met je eens! _/-\o_ k*tbeesten :x :=
En wat bij jou is gebeurt is echt wel te gek voor woorden!! -:(-

Mensen moeten hun beesten gewoon binnenhouden, ik laat mijn honden toch ook niet over straat zwerven?!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:06

Het is pas officieel wanneer je de kat met het konijn in de weer hebt gezien, anders is het maar de vraag of er een kat in het spel geweest is :+

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:06

Wel beetje vreemd dat een kat een konijn pakt.....

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:08

Ik snap inderdaad dat dit heel rot is, maar wat moet er gebeuren dan met alle roofvogels/vossen en overige jachtdieren die ned heeft? Je moet gewoon zorgen dat bv een kippen of konijnenren compleet en degelijk dicht is en stevig is.

Wij wonen vlak bij het bos en wij hebben ons konijnenhok en de kippenren compleet dichtgemaakt. Nog nooit is er bij ons iets weggehaald, terwijl er heel erg veel vossen zitten.

Iig veel sterkte!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:10

Ik kan het me wel voorstellen, ben zelf ook niet zo'n katten-mens. Ik wens jullie heel erg veel sterkte, jullie zijn immers een konijntje kwijt....

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:10

Dit klinkt mij toch eerder als een nerts of andere marterachtige .
katten slopen niet zomaar ean hok en een ook vindne de meeste katten konijnen leuke speeltjes maar een konijn over de schutting mee heen nemen klinkt niet als een kat .

Een nerts daarintegen laat zijn eigen nergens door tegenhouden .
die sloopt alles zijn heel sterk en eet graag konijntjes .
die neemt zon konijntje ook zo mee over de schutting .

heel vervelend wat er gebeurd is zeker voor het konijntje en je zusje .
maar zou toch eens kijken voor een nerts .
Voordat je andere konijntje dalijk ook weg is .

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 12:10

Er zijn hier nog nooit andere dieren gesignaleerd dan katten & honden..
Laatst bijgewerkt door vencedor op 21-08-09 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:12

Was je hok dan niet kat-proof? Wij hebben kippen, maar daar kan echt geen kat wat doen.
Heb zelf 2 katten, maar verloek die beesten ook wel eens. Maar goed, een kat heeft nog nooit in de staart van mijn pony gehangen... honden wel. De reiger heeft meer vissen gegeten uit onze vijver dan een kat. T is altijd vervelend als een dier je huisdier opknaagt! Wij hadden duiven... en die waren ook ontvoerd: maar geen kat, een grote rat was de dader!

Ik richt ook rustig de tuinslang op onze en andere katten als ze zich misdragen, werkt prima!

Waarom worden katten altijd met honden vergeleken? :+ Vind het toch hele andere dieren.

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:12

Ik ben zelf katten eigennaar en hou mijn katten altijd 's nachts binnen. Tuurlijk als ik overdag aan het werk ben heb ik heb ik geen overzicht op wat ze uitspoken.

Ik begrijp je reactie erg goed het is ook erg vervelend dat zoiets gebeurd en wens je ook veel succes met het bouwen van een stevige ren voor je konijntjes!!

Kan je niet een soort val bouwen dat als die kat(ten) bij jou ren in de buurt komen en een emmer water naar beneden valt?? voor boven op die kat dan hé.
Of zo iets??

Mijn vriend heeft ooit eens een hele middag op de bank zitten wachten tot er een vreemde kat (die die van ons elke keer aanviel) binnen kwam en heeft hem de volle lading met de planten spuit gegeven, weg was ie en ook niet weer terug gekomen. het was even tijd investeren maar we zijn wel mooi van hem af....
en over die belasting, meer dan logies kom maar op hoor, geen probleem voor mij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:13

Randie: Ratten zijn ook moordlustig hoor :) Die kunnen ook prima grotere dieren naar de andere wereld ontvoeren. Wij wonen ook in de stad, maar grote ratten genoeg die met liefde moorden!

vencedor

Re: Het is officeel katten zijn kl*te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 12:14

Zou een mogelijkheid zijn inderdaad, maar we hebben echt een kat gezien :). Kan me niet voorstellen dat in die paar min tijd dat wij naar buiten gingen de rat verdwenen is en een kat er voor terug is gekomen?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:15

Bij mijn moeder was er ook een kat de boosdoener van het vermoorden van nijntjes, daarom heeft ze nu geen nijntjes meer :\

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:16

Ratten (Rattus Norvegicus = de bruine rat) worden niet groter dan rond de 1 kilo. En dan moet je al een joekel met vetlellen hebben. In de natuur zijn ze dan rond de 750 gram. Ik denk niet dat die verantwoordelijk zijn voor het kidnappen van een konijntje want dat lukt ze nooit zo snel.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:17

vergis je niet dat een kat en een nerts veel op elkaar kunnen lijken .

Ik werk voor de dierenambulande en je wil niet weten hoe vaak wij een vangkooi voor een kat mnoeten plaatsen die de kippen of konijnen vermoord zou hebben en als we de kooi komen ophalen zit er ineens een nerts in .

vuurneon

Heb je het konijn wel terug gevonden?

Mechelfan

Wel een knappe kat, die van mij kunnen dat niet hoor!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:19

die van mij doen dat ook niet, is het hele karakter niet van, maar ze kunnen de tuin ook niet uit, is afgezet met gaas!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:20

Kan me niet voorstellen dat een kat een hok sloopt! Hebben jullie niet gezien wat je wilde zien? In een flits kan een kat verward worden met een nerts bijvoorbeeld. Die zijn veel meer in staat om een hok te slopen dan een kat.

Om even terug te komen op de katten-honden vergelijking. Katten begráven hun scheit, honden niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:21

Kan mij ook niet echt voorstellen dat een kat een konijn boeiend vind, want zo bewegelijk zijn die ook niet. Vogelsoorten zijn veel actiever. (tenminse als ik kijk naar onze katten, die vinden konijnen saai maar staan echt op scherp bij musjes en muizen). Onze katten hebben ook nog nooit geprobeerd een hok te slopen, zo sterk zijn ze ook niet. (terwijl wij toch echt een hamster in huis houden en enige wat de kat deed was op de kooi springen :+) Nertsen zijn daar veel geschikter voor!

Katten begraven hun poep inderdaad, maar bij ons schijt er vaak een andere kat overheen die tijdens het begraven de poep van de vorige kat op de stoep gooit :+

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:21

ik wilde eerst zwaar in protest gaan maar ik herinner me opeens dat de kat van de buren ook mijn zusje haar konijn heeft aangevallen. dat was toen ook echt nog een ukkie, een dwergkonijntje van een paar weken en hij liep 'los' in de tuin fftjes en opeens kwam de kat van de buren met een noodgang aanrennen en die springt er bovenop..

goed afgelopen gelukkig,maar het kan dus wel.
maar ik heb zelf ook katten en een kat kan je echt neit altijd binnen houden, en ja je ziet inderdaad niet wat ze verder uitspoken buiten. maar jij hebt dan ook wel een zwak hok gehad want als die stevig genoeg was geweest had die kat m niet eens opengekregen :)

maar alsnog wel vervelend dat dat gebeurd is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:23

_/-\o_
Ik krijg er ook wat van dat bijna iedereen zijn kat maar los laat lopen tegenwoordig.
Een paar weken geleden liep er weer een door mijn tuin die 2 babymerels te pakken had, en mijn voortuin wordt als kattenbak gebruikt.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:24

Je kan dan beter boos worden op de eigenaar van de kat. De kat doet niets anders dan zijn instinct volgen......

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:24

kan je geen gaas boven de ren maken zodat er geen dieren in het hok kunnen komen
wij hebben om het hele hok gaas vastgemaakt en geen dier komt er in ;)

onze katten zijn bang van onze konijnen :=

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:26

Ik ben zelf wel een katten mens.
Maar het is natuurlijk rot dat het is gebeurd, ik kan je als tip geven, om over je hek prikkeldraad heen te leggen. Dan kunnen ze niet via het hek je tuin in komen ;).