Hond kan slecht alleen, dier erbij nemen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blondie_

Hond kan slecht alleen, dier erbij nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 15:21

Mijn hondje kan niet goed alleen, hij gaat dan blaffen en in de kamer plassen enzo.
Dus ben aan het denken om er een katje oid bij te nemen, heeft hij wat aan denken jullie?
Of wellicht een ander dier? ik woon wel op een appartement maar deze is net zo ruim als een ruim woonhuis en heb een terras van 40m2 dus geen tuin..maar wel meer dan een balkon.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:25

Dat hadden wij ook, dus kwam er een aantal maanden later een poesje bij. Heeft niet geholpen, nog steeds janken als we weggingen. Gelukkig niet plassen.
Een jaar later een andere hond aangeschaft en dat heeft iets geholpen, maar soms doet hij het nog steeds. Meestal als we met z'n allen tegelijk weggaan.
Hebben alles al geprobeerd, 1 min weg en dan weer terug snoepje geven en snoepdoos bij deur laten staan.
Of weg via een andere deur om het ritueel te veranderen.
Hoor wel van de buren dat hij het even doet en na ongeveer 3 min. ophoudt met brullen.
Dus het is geen garantie maar ik zou dan wel voor een hond erbij kiezen en niet voor een poes/vogel/konijn of wat dan ook.

Blondie_

Re: Hond kan slecht alleen, dier erbij nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 15:39

Bedankt voor je reactie.
Ik bedenk me net dat het dan nog lastiger wordt met op vakantie gaan ed. want mijn hondje kan ik naar m'n ouders brengen of mee in het vliegtuig maar dat kan niet zo makkelijk met nog een dier erbij.
Misschien kan ik beter aan een opasser oid denken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:40

Denk eerlijk gezegd ook niet dat een ander dier erbij gaat helpen. Weet je ook waarom je hondje dit gedrag vertoont? Heeft hij bijvoorbeeld verlatingsangst?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:41

Er zijn speciale trainingen, die ook ondersteund worden met een medicijn als Clomid, om je hondje af te helpen van de verlatingsangst.

Een ander hondje zal niet afdoende werken. Met een beetje pech neemt die het zelfs over!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:53

Wij hebben hier trouwens ook een hondendagverblijf. Zeg maar een soort kinderdagverblijf voor als de ouders gaan werken, alleen dan voor honden.

Is niet goedkoop! Alleen je blijft dan wel zitten met de uurtjes dat je even weg bent om boodschappen te doen. En medicijnen zou ik mee uitkijken, zelf zou ik eerder naar een homeopaat voor dieren gaan oid.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:54

Hoe vaak en hoe lang zit je hondje alleen?

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 16:04

Silence schreef:
Hoe vaak en hoe lang zit je hondje alleen?

Momenteel zelden (hij is nu 2,5 jaar) maar ik ga over 2 weken het huis uit dus als ik weg ben dan is hij alleen. dat zal ong 3 dagen (8u) per week zijn en op vrijdag en zaterdag de hele nacht, maar dan slaapt ie als het goed is. Verder probeer ik hem zoveel mogelijk mee te nemen wanneer ik weg ga en niet aan het werk ben.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 16:05

Ohja, nu zit hij snachts en wanneer hij alleen is in de bench.
Maar daar ga ik hem niet 8u instoppen.. dan liever plas ruimen als ik thuis kom.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:40

Ik denk dat je zelf ook wel inziet dat het toekomstige schema geen leven is voor een hond? Drie dagen per week acht uur alleen en dan ook nog twee nachten per week alleen?

Ik vind het echt teveel hoor... Ja, 's nachts slaapt een hond meestal wel, maar een helemaal leeg huis merken ze heus wel.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:47

uit zijn bench laten misschien dat dat helpt?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 00:02

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 00:38

Geen leven vind ik een beetje overdreven.. de meeste honden zijn 5 dagen per week alleen thuis overdag.

lovey_ou schreef:

JUIST als ik hem uit zn bench laat... in zijn bench doet hij niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 07:00

Ik denk ook dat je je moet gaan bedenken of je dit hondje wel een gelukkig honden bestaan kan bieden, als het nu al een verlatingsangst heeft. Of je moet een honden uitlaatservice in de arm gaan nemen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:48

Een hondenuitlaatservice verandert niets aan verlatingsangst. Dus je moet eerst zeker weten dat je hondje dat niet heeft of aan het opbouwen is.

Een hondenuitlaatservice is wel de oplossing voor honden die gewoon goed alleen thuis kunnen blijven, maar waarvan de baasjes beseffen dat 8 uur (en dat is excl. reistijd en overwerk he!) hoe dan ook te lang is om alleen te blijven..

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:32

Je hond gaat idd vrij vaak lang alleen zitten, wat gezelschap tijdens die uren zal hij wel kunnen apprecïeren maar als het echt verlatingsangst is zul je daar toch ook op moeten trainen od.

Onze hond is ook zo'n flauwe trees die loopt te janken en in huis plast. Ze heeft het gezelschap van 4 katten en tot voor kort was er nog een andere hond. Verder staat de radio ook op. Maar veel helpt het allemaal niet, ze is pas echt gelukkig als ze naast ons ligt(of nog liever op onze schoot, maar daar is ze te groot voor).
Helaas voor haar gaat dat dus niet altijd.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:35

Blondie_ schreef:
Geen leven vind ik een beetje overdreven.. de meeste honden zijn 5 dagen per week alleen thuis overdag.

lovey_ou schreef:

JUIST als ik hem uit zn bench laat... in zijn bench doet hij niks.

Echt waar, zijn de meeste honden alleen 5 dagen per week? Hoe weet jij dat?

Ik dacht juist dat de meeste mensen weloverwogen een hond namen, wanneer ze juist wél tijd voor het dier hebben.

Maar goed, jouw hondje kan dus duidelijk niet alleen zijn, dan vind ik het ook wel sneu om het dier zo lang als van plan bent, alleen te laten.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 12:14

Iedereen die ik ken die een hond heeft werken fulltime en zit de hond alleen thuis. Bij iemand zelf 9 uur onder werktijd in de bench en snachts in de bench en als ze savonds ergens heen gaat zit hij in de bench, oftewel.. beessie zit er bijna altijd :@ dat vind ik dus ECHT niet kunnen.

Tuurlijk vind ik het sneu als mn hondje alleen thuis moet zijn (anders zocht ik nu ook niet voor een oplossing) maar kom op hee... dat beest een verwent luizenleventje waar menig dier op de wereld alleen maar van kan dromen.
Dat alleen thuis zitten is dan ook het ergste van zijn leven.
Alsof wij mensen alleen maar kunnen doen wat we leuk en fijn vinden.... om nog niet te spreken over de beesten in spanje e.d.

Ik gun mijn beesten het aller aller beste... helaas zijn mogelijkheden niet eindeloos en moeten we soms roeien met de riemen die we hebben ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:18

Blondie_, dat ben ik wel met je eens. Maar als je hondje blaft en in huis plast, als jij weg bent, is hij duidelijk niet erg gelukkig ermee. Buiten dat, klagen je buren niet als je hondje zo blaft?

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:19

Kna jij je hondje niet meenemen naar het werk? Geen idee wat je doet hoor, maar mijn hondje heb ik eigenlijk altijd bij me.

Je kan ook een x een hondenschool bellen en je probleem uitleggen. Misschien weten zij wel een oplossing.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 12:27

Nee ik heb van mn buren nooit iets gehoord, maar ze hebben zelf ook een hond dat scheelt. En ik denk zelf dat hij dat alleen in het begin blaft.
Als ik hem meeneem in hotels blaft hij ook alleen in het begin, want als ik terugkom daar hoor ik dat hij gewoon stil is.
Dan sluit ik hem altijd op in de badkamer/hal met zn mandje en alles (tis een chihuahua/dwergpincher) en dan plast hij ook nooit. Terwijl hij dan op een vreemde omgeving is.
En gister thuis, ik ga even 10 minuten naar de winkel en minstens 5 plasjes liggen er weer :(
Voelt hij zich misschien fijner in een kleinere ruimte alleen? kan dat?

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 12:29

Sweetselina schreef:
Kna jij je hondje niet meenemen naar het werk? Geen idee wat je doet hoor, maar mijn hondje heb ik eigenlijk altijd bij me.

Je kan ook een x een hondenschool bellen en je probleem uitleggen. Misschien weten zij wel een oplossing.

Ik werk in de horeca, dus dat is helaas geen optie.
Ik vraag me af bij welk werk je je hond wel mee kan nemen dan? gewoon interesse.. en tis niet dat ik momenteel een vast contract heb oid ;)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:35

Ojee, wat sneu...heb je je al eens verdiept in de bach bloesemremedie? Hij is het er duidelijk niet mee eens dat jij weggaat. Plast hij ook in huis als je er wel bent? (dan kan het dus wat anders zijn)..
Op mij komt het over alsof hij bang is dat je niet terugkomt..mss kun je het alleen zijn heel langzaam opbouwen? Dus hem eerst 10 minuutjes alleen laten en gaan luisteren in de buitenhal ofzo? Als je terugkomt hem erg goed te belonen, laat hem meteen uit en het zo steeds langer en langer te maken met telkens bij thuiskomst qualitytime voor hem maken door hem uit te laten en te laten zien dat hij daar zn behoeftes kan doen?

Goede, een gedragstherapeut vragen om hulp? Die weet vast wel raad.
Is je balkon helemaal veilig omheind? Je zou desnoods nog een kattenluik kunnen maken dat hij naar buiten kan, of kan hij erover springen? Onze hondjes kunnen nl de tuin in, welke 40 meter lang is..doen ze eigenlijk niet, zie ze nl altijd op de vensterbank liggen als ik thuiskom bij mn vader..maar het idee dat het kan is al fijn.

Oja, Feliway.nl kijk daar ook eens op.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 10:49

Bedankt, ik ga eens googlen op bloesemremedie.
Balkon is helemaal veilig maar ik denk dat het weinig zin heeft want als ik hier de deur open laat en ik ga weg (of een tijdje naar boven) dan plast ie zelfs in de kamer.
Maar als ik hem beloon als ik thuiskom, denkt ie dan niet dat het oke/goed is als hij in huis plast? dat ik hem daarvoor beloon?

Ik zal de website eens bekijken.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:54

ik weet nog dat mijn ouders een hond hadden die ook begon te janken en te blaffen als er niemand thuis was,
dit hebben ze afgeleerd door de buren een stekker te geven.

elke keer als hij blafte of jankte, deden zij de stekker in het contact en ging de radio heel hard aan.

de hond heeft het zo afgeleerd.