Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
joyce83 schreef:Ik denk dat ze zich voorgedaan heeft als eigenaar, dan kun je idd gewoon je hond brengen en kan die ook gelijk herplaatst worden. Indien ze hem binnen had gebracht als gevonden op straat dan had die nog een tijd daar moeten blijven zitten zodat de eigenaar zich nog kon melden.
JosineS schreef:Wat een naar verhaal! Het asiel moet kijken van wie de hond is (chip), maar met een verhaal erbij dat de hond op naam van je (schoon)dochter staat, maar jij er al een tijd voor zorgt en hem nu weg wil doen, heb je inderdaad kans dat een asiel hem aan neemt. Het is niet goed, maar met een verhaaltje erbij kom je denk ik wel een eind.
Wat ze volgens mij het beste kan doen is haar hond als vermist aanmelden bij het asiel en zij kunnen dan aangeven waar hij is geplaatst en wellicht bemiddelen in het terug krijgen van de hond. Ik denk dat als ze het verhaal uitlegd het asiel er wel begrip voor moet hebben toch? Ze kan de hond ook aangeven als gestolen, maar dan moet je aangifte doen bij de politie en al dat soort nare dingen, ik zou het op vermist houden...
heel veel succes!
slimmerik schreef:Grove fout van het asiel imo, àls de hond gechipt is.
Mijn vraag: hoe lang geleden is de hond herplaatst?
vanitymay schreef:Ik zou gewoon aangifte doen hoor. Vorig jaar stond er zo'n verhaal in de krant van een weggelopen hond die direct herplaatst is door het asiel. Die mensen kregen hem ook niet zonder meer terug, dus ik zou er ook geen gras over laten groeien!!
bonzjo schreef:Hallo,
Ik hoop dat dit topic hier goed staat.
Mijn vriendin is eigenaar van een groot uitgevallen dwergkees genaamd Diesel. Deze heeft ze samen gekocht met haar exvriendje Alex. Toen ze uit elkaar gingen hebben ze besloten dat Diesel naar Alex ging en Lady (hun andere hond) naar Mena. Echter, de papieren heeft Mena nog wel en hij staat ook op haar naam en is op haar naam gechipt enz.