Kwijtgelopen/gedumpt katje op visite..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Kwijtgelopen/gedumpt katje op visite..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 21:53

Sinds gisteravond krijgen we telkens bezoek van een jong katje (ongeveer 12 weekjes oud).
Kwijtgelopen of gedumpt, maar mager en heel hongerig is ie zeker!
En ontzettend schuw..

Hij komt heerlijk kroelen met je zodra hij het 'veilig' genoeg vindt in huis.
En gisteren wilde hij zelfs overnachten in huis.
Mijn moeder en ik zijn geen types die zo'n kleine schattige poekie uit huis kunnen trappen, wetend dat ie zo hongerig is..
Ik ben zelf al op Amivedi en Marktplaats gaan zoeken of iemand een katje verloren is met zijn uiterlijk, maar niks te vinden.
Binnenkort maar eens naar het asiel en dierenartsen praktijken bellen of zij nog een vermiste kat opgekregen hebben.
En anders worden het toch weer drie katten in huis, we hebben namelijk twee oudjes van 14/15 jaar rondlopen ;)

cissy

Re: Kwijtgelopen/gedumpt katje op visite..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:17

tja, zit niks anders op dan de oudjes vertellen dat er een ukje bijkomt! Poezels zoeken nou eenmaal zelf hun baasje uit ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:20

Wel fijn dat het katje eventueel bij jullie zou kunnen blijven, maar je vraagt je toch af waar zo'n arm dier vandaan komt.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 22:34

Haha ik hoop ook heel erg dat ie kan blijven stiekem O:)
Ik vraag me ook af of ie niet gewoon gedumpt is, dat zie je zoveel hier en alle asiels zitten vol..
Onze oudjes lijken het niet erg te vinden, eentje heeft de kleine juist mee naar huis genomen.

Ik heb hem al een naam gegeven, Pinky :))
Hij heeft een schattig roze neusje.

Trouwens een stomme typefout van me, Pinky kwam voor het eerst op bezoek op zaterdagavond.
Niet gisteravond :+
En hij heeft net heel netjes een plasje gedaan op de kattenbak!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:35

urselin schreef:
En hij heeft net heel netjes een plasje gedaan op de kattenbak!

zie je hij probeert indruk te maken zodat hij mag blijven :+: Ga je hem houden? :D

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 22:38

:))

Aangezien ik (helaas) nog thuis woon, bespreek ik het eerst met mijn ouders.
Mijn vader is anti-kat, maar afgelopen dagen vond ie het niet eens erg dat we een extra poezenkind hadden rondlopen :+
Mijn moeder heeft extra eten ingeslagen speciaal voor Pinky en ik moest nu wel elke avond de deur openzetten anders kreeg de kleine geen eten (ouders zijn vandaag op vakantie gegaan)!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:39

gewoon houden

hij heeft jou uitgezocht om bij te wonen

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:58

gijs schreef:
gewoon houden

hij heeft jou uitgezocht om bij te wonen

en wellicht is ie wel van een kindje in de buurt wat nu intens verdrietig is omdat haar katje kwijt is.

Nee gewoon even de asiels nabellen en de DA enzo of ze daar een vermissingsmelding hebben gekregen. Krijg je daar nog niets uit, kan je altijd nog verder kijken.

PS. leuke naam, zo heet onze kat ook namelijk ;)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 23:05

Ik ga morgen even rondbellen.
Huiskatje zal het niet geweest zijn, hij is zo schuw en bangig...
Hij schrikt al als je (rustig) opstaat :\

In de buurt hangen ook geen flyers van vermiste katten, daar kijk ik altijd naar als ik naar mijn werk loop.
Veel mensen hangen hun flyers daar op het plein namelijk :j

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:09

Zo zijn wij ook eens aan een kat gekomen. Hebben we vele jaren plezier van gehad.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:36

Nikka schreef:
Zo zijn wij ook eens aan een kat gekomen. Hebben we vele jaren plezier van gehad.

En voor de kat is het dan maar weer fijn dat ze zo'n fijn onderkomen vinden, voor hetzelfde geld wil niemand ze.
Ik snap echt niet wat mensen bezielt om katten te dumpen en honden aan bomen te binden.
Als je toch een beetje gezond nadenkt doe je zoiets toch gewoon niet.
Gelukkig heeft dit kleintje ook een fijne plek.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:00

kan best bangig zijn en toch van een klein kindje zijn hoor, ken genoeg kinderen die op een niet zo zachtzinnige manier |( met jonge kittens omgaan waardoor het kitten een fobie krijgt voor kinderen of mensen in het algemeen....
Dus bangig en schuw zijn is geen garantie voor geen huiskat zijn.

Urselin, volgens mij hebben je ouders al gewoon besloten dat ie blijft... hahaha!
geniet er maar lekker van voor zolang het nog duurt, misschien heb je er gewoon een kat bij!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 20:58

Nou, de kleine was ineens een paar dagen verdwenen..
En nu staat ie 's ochtends en 's avonds aan de deur voor eten bij ons :))
Hij voelt zich heerlijk thuis hier, lag lekker te slapen op het bed van mijn ouders..

Afbeelding

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:00

haha, het hele rijk alleen!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:36

Heb je nog bij asiels gecheckt?
Het is echt een schatje, maar stel dat het een wegloper is, is het erg vervelend voor de eigenaars. Je zult je kat maar kwijt zijn...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 02:24

urselin schreef:
In de buurt hangen ook geen flyers van vermiste katten, daar kijk ik altijd naar als ik naar mijn werk loop.
Veel mensen hangen hun flyers daar op het plein namelijk :j

En hangt er al een flyer van de gevonden kat?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 05:26

Ik vind het toch slecht dat sommige mensen zeggen 'hij heeft jou uitgekozen om te wonen en hou 'm maar gewoon'. Misschien is er nu wel iemand héél verdrietig omdat de kat (al langere tijd misschien) vermist is!

Dit doet mij trouwens echt denken aan een verhaal hier op bokt waarbij iemand haar kat kwijt was en bleek een of andere mevrouw in het dorp die kat gewoon mee in huis genomen te hebben want ze vond dat beestje mager! Ja, hij was gewoon mager gebouwt.

Tip ga even langs de dierenarts om te controleren of die kat een chip heeft én ook kijken of er inderdaad een melding is gedaan van vermiste kat :) maar sowieso even op die chip laten controleren!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 10:36

Doet je denken aan een verhaal dat een vrouw een kat had MEEGENOMEN?

Hallo, de kat is hier zelf aan komen lopen?
De deuren staan wagenwijd open en hij maakt ons tegenwoordig vanuit de tuin wakker omdat ie wil eten bij ons :+
Hij is nooit opgesloten geweest, hij gaat naar buiten wanneer ie wil (net als onze andere twee katten).
Hij slaapt hier vrijwillig, hij eet hier vrijwillig, hij komt vrijwillig kroelen.

Flyers hangen er niet, Amivedi heeft ook geen meldingen van een vermiste kat met deze beschrijving.
We zouden best met hem naar de DA kunnen, maar zoals ik al eerder gezegd heb, is ie óntzettend bang en schichtig.
Als ik hem ineens mee zou nemen naar de DA, komt ie nooit meer vrijwillig aan onze deur.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:55

De kat uit dat verhaal was in eerste instantie ook aan komen lopen bij die mevrouw. Waarna zij hem binnen hield. ;)
Is íets anders als een kat die zelf naar binnen komt wandelen, maar ik vind het wel zo netjes om te controleren of het een wegloper of een dumper is.
Je zou melding kunnen máken dat je deze kat gevonden hebt. Doe er een foto bij en klaar. Hoef je niet direkt naar de dierenarts, eerlijk gezegt verwacht ik ook niet dat zo'n jong ding al gechipt is
Hoe is het verder met deze kerel? Al wel wat meer vertrouwen opgebouwd?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:00

Je kunt ook zelf een flyer ophangen op het pleintje of iemand zijn katje kwijt is. Jonge katten lijken altijd een tikje mager en hebben áltijd honger, dat hoeft dus niets te zeggen.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:04

Storm76 schreef:
Je kunt ook zelf een flyer ophangen op het pleintje of iemand zijn katje kwijt is. Jonge katten lijken altijd een tikje mager en hebben áltijd honger, dat hoeft dus niets te zeggen.

Er zijn helaas ook mensen die graag een kat willen zonder er voor te betalen en dan reageren.
Veel kittens worden gedumpt omdat er gewoon een overvloed aan is.
Misschien is het een van die kittens.

Ik zou inderdaad wel even bellen en kijken of er iemand zijn katje kwijt is, en anders gewoon lekker eten blijven geven.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:18

GA NAAR HET ASIEL!

Je hebt géén recht op deze kat als je hem niet aangeeft bij het asiel!
Als hij binnen 2 weken niet word opgehaald mag je hem pas hebben!

Ik kan mij er enorm giftig om maken dat mensen een kat houden en denken dat Amivedi een gemeentelijke instantie is! (En Amivedi niet goed voorlicht! :()
Reden daarom:
Mijn kat is 2 jaar geleden weggelopen en heb hem vorige week pas terug gekregen.
Reden daarvan?
Een man vond hem erg mager eruit zien en had verwacht dat hij een zwerfkat was (en dus niet gechipt)
Hij heeft hem zo warm hartig in huis genomen, na anderhalf jaar pas een check laten doen bij de dierenarts en kwamen ze er achter dat hij toch gechipt was en van MIJ!
Die eikel heeft door zijn lieve goed hartige gedrag mijn kat naar de klote geholpen! Zware voedsel allergie etc etc en lekker goedkoop voer voor hem gehaald waardoor hij nu moddervet is, uitgehongerd (hij haalt geen voedingsstoffen uit die troep), onder de kortsjes, jeuk en ga zo maar door. (was een leuke rekening kan ik je vertellen)
Echt tof als iemand zo lief is om je kat op te vangen!

Manier van handelen bij een gevonden kat:
Asiel bellen of beter nog de dierenambulance (die halen hem kosteloos bij je op!) zij checken zijn chip en zetten hem in het register.
Als er over 2 weken niemand is die hem op komt halen mogen ze hem voor adoptie plaatsen en mag jij hem overnemen.
Vaak is het zelfs zo dat als de dierenambulance langs komt of je hebt hem laten checken in het asiel (en ze zitten vol) dat je de kat die 2 weken ook in huis mag houden dus dat je hem niet in het asiel hoef achter te laten voor die 2 weken.

Als je hem niet aangeeft en er blijkt een baasje rond te lopen MOET je die kat terug geven!
Omdat je de kat niet hebt aangegeven bij een gemeentelijke instantie (wat Amivedi NIET is) en je de eigenaar géén eerlijke kans hebt gegeven om hem te vinden.
Bespaar jezelf en evt eigenaar een hoop verdriet en breng hem naar het asiel of bel de dierenambulance.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:30

Sja Succubi; toch maar chippen als je je kat buiten wilt laten lopen he.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:40

@Quellian: MIJN KAT IS GECHIPT! ALLEEN ZIJN ER MENSEN TE DOM OM HET NA TE LATEN KIJKEN!
Ik had voor mijn verhuizing geen stuiver te makken maar had alles bij elkaar gesprokkeld om mijn kat te chippen in geval dat hij weg zou lopen!
Hij is door de stofzuiger op de vensterbank gesprongen en uitgegleden door het raam.
Ik woonde 1 hoog en heb weken lang elke avond met bakjes voor door de buurt gelopen, Amivedi, dierenasiels elke dag gebeld!
Maar als hij bang is is hij bang en als iemand TE DOM IS! om hem niet na te laten scannen en in huis neemt kan ik hem toch niet vinden???
Beetje kort door de bocht hoor Quellian.

En ook de rest van dit topic.
Een kat kiest zijn huis uit... Hoe zouden jullie het vinden om een zwaar mishandelde kat in huis te nemen, 12 jaar voor gezorgd, de kat heel veel medische problemen gehad maar na een aantal jaar de kat geestelijk, lichamelijk en emotioneel op de rit te hebben. Door stomme pech kon hij de weg niet terug vinden.
En vervolgens na 2 jaar hebben ze je kat gevonden, zwaar in de prut en dan dankbaar zijn dat ze hem terug geven??
Je mag wettelijk gezien een gevonden dier niet eens houden!
Als je een portomonee vind geef je die ook aan een gemeentelijke instantie aan!
En alleen maar omdat de kat mager is en honger heeft neem je hem in huis??
Ik ben een dierenvriend, en kan mij behoorlijk pissig maken dat mensen zo onnadenkend over komen!

Wél vind in het fijn als je zo'n schichtig katje een kans geeft!
Maar dan wel ná je wettelijke verplichtingen!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:44

urselin schreef:
Doet je denken aan een verhaal dat een vrouw een kat had MEEGENOMEN?

Hallo, de kat is hier zelf aan komen lopen?
De deuren staan wagenwijd open en hij maakt ons tegenwoordig vanuit de tuin wakker omdat ie wil eten bij ons :+
Hij is nooit opgesloten geweest, hij gaat naar buiten wanneer ie wil (net als onze andere twee katten).
Hij slaapt hier vrijwillig, hij eet hier vrijwillig, hij komt vrijwillig kroelen.

Flyers hangen er niet, Amivedi heeft ook geen meldingen van een vermiste kat met deze beschrijving.
We zouden best met hem naar de DA kunnen, maar zoals ik al eerder gezegd heb, is ie óntzettend bang en schichtig.
Als ik hem ineens mee zou nemen naar de DA, komt ie nooit meer vrijwillig aan onze deur.

Als je hem wél "ineens mee zou nemen naar de DA/Asiel" dan hoef je hem niet meer vrijwillig naar je deur te laten komen want dan mag je hem wss na 2 weken gewoon HOUDEN.