Klacht dierenambulance kennemerland, (kat kwijr gemaakt)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LOCA

Klacht dierenambulance kennemerland, (kat kwijr gemaakt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 18:27

De kat van mijn vriendin is vanmorgen ontsnapt, hij is de winkel van de benedenburen ingelopen (wibra) en zij hebben de dierenambulance gebeld omdat ze niet wisten waar de kat vandaan kwam. Vervolgens is de dierenambulance hem komen halen, en heeft hem in een parkje los gelaten (!) Vanmiddag belt mijn vriendin de dierenambulance op om te vragen of ze een zwarte katten hebben gevonden. Dat hadden ze dus, maar weer losgelaten in een park met als reden dat de asiels overvol zitten. Nu is de kat dus kwijt, het is een binnenkat die afgezien van het balkon, nooit buiten komt. Dus we hopen maar dat hij zijn instinct gebruikt om he thuis (heelhuids) terug te vinden. De dierenambulance weigert mee te helpen om de kat te zoeken in het betreffende park.

Ik vind dit eerlijk gezegd nogal een rare gang van zaken van de dierenambulance kennemerland (haarlem) en zou graag ook ergens een klacht hierover willen deponeren. Vinden jullie mijn klacht gegrond of overdreven en weet iemand wat voor stappen je zou kunnen ondernemen?

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:27

Ronduit belachelijk dit!
Je verwacht toch wel iets meer van een dierenambulance...
Vind je reactie niet overdreven maar terecht.
Ik heb geen idee waar je je klacht kan doen..
Bellen naar dierenambulance zelf is dus al gebeurt?

Hoop dat de kat nog weer terecht komt!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:33

dat meen je niet :oo ik vind het schandalig en aan mij zouden ze een slechte hebben gehad zeg! -:(- klacht indienen hoor, zijn ze nu helemaal betoeterd!!!!

Rennie89

Re: Klacht dierenambulance kennemerland, (kat kwijr gemaakt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:35

wwow dit is wel te gek voor worden :? al zit het vol, dan nog kun je de kat wel meenemen? of gewoon zelf meteen rond die buurt even navragen of ze de kat kennen? :?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:36

Zo dat is toch verschrikkelijk, ik heb al geen hoge dunk van de dieren ambulance, maar dit is echt te erg.

Ik vraag me af of je hier zelfs niet mee naar de politie kunt, ze hebben immers iets van jou meegenomen en elders gedumpt

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 18:38

Ja inderdaad dat vraag ik me ook af?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:39

Wat een rare mensen heb je toch?! Ik zal zowiezo een klacht indienen. &Zoals Caira zei, misschien kan je zelfs wel naar de politie gaan. Succes!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:39

waar moest die kat blijven dan als er nergens plek is?
Wel vind ik het belachelijk :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:40

Wat een vervelende situatie.
Hopelijk komt de kat nog terug.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:40

Ik had al helemaal geen hoge dink van de Dierenambulance, maar dit slaat echt alles!
Wat een stelletje aso's.
Ik zou naar de politie toe gaan en aangifte doen (als dat kan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:41

Ik vind het te gek voor woorden dat jullie überhaupt willen klagen.
Als je een binnen kat hebt moet je gewoon zorgen dat hij binnen blijft en niet in de winkel van de benedenburen kan rondstruinen.
Lekker makkelijk om de verantwoording vervolgens bij een ander te leggen....

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:43

Het gaat puur om het feit dat de dierenambulance de kat weer dood leuk los laat.
Hoe kan je er dan ooit nog op vertrouwen dat ze wel een dier bij de rechtmatige eigenaar terug brengt.

De Dierenambulance heeft gewoon fout gehandeld.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 18:44

Lia_ schreef:
Ik vind het te gek voor woorden dat jullie überhaupt willen klagen.
Als je een binnen kat hebt moet je gewoon zorgen dat hij binnen blijft en niet in de winkel van de benedenburen kan rondstruinen.
Lekker makkelijk om de verantwoording vervolgens bij een ander te leggen....

IK vind jouw reactie niet echt op zijn plek, omdat wij juist twijfelen of klagen gegrond is, of overdreven, plaats ik een bericht op dit forum. Ik weet niet of je zelf dieren hebt, maar het an wel eens gebeuren dat een dier ontsnapt, door onoplettendheid van jezelf of een gast die de deur bv niet goed dicht trekt. Jouw reactie is eenbeetje onaardig en kort door de bocht. Ik vraag alleen maar een mening en jullie advies, Ik vraag er niet om om afgezeken te worden..

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:45

Ik vind jou wel heel gemakkelijk Lia, alles kan je altijd een keer ontglippen dus ook een kat. Als jij verwacht dat het bij jou nooit en te nimmer mis zal gaan ben je wel wat naief. De verandwoording lag op het moment dat de dierenambulance hem haalde bij hun en niet bij de eigenaar.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 18:46

Kat had notabene een bandje om met adres kokertje

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:47

wow... nu word het wel erg :? had ze zelf een adreskokertje? dan vind ik dat de dierenbescherming wel héél slecht hun werk heeft gedaan....

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 18:51

Ok duidelijk, ik denk dat we toch maar een klachtenbrief gaan schrijven naar de dierenambulance, aan de ene kant zat ik namelijk te twijfelen omdat de dierenambulance toch wel nodig is, en ook goede dingen doet en ze donaties nodig hebben om hun werk te doen. Ik wil daarom wel een beetje voorzichtig doen met het "in een kwaaddachtlicht stellen" Aan de andere kant spelen er ook emoties mee omd at de kat nu kwijt is dus zit een beetje in dubio

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:53

gewoon een klacht indienen! Want dit is gewoon niet juist. Het betekent niet meteen dat de dierenbescherming verkeerd is, maar dit kan gewoon niet... als de kat een kokertje omhad hoefden ze alleen te kijken en dan naar boven te brengen en klaar is kees...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:54

Joh ik heb alleen nog maar negatieve dingen met de dierenambulance meegemaakt, stelletje prutsers vind ik het.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:59

Ik heb tot noch toe enkel negatieve verhalen gehoord over de dierenambulance, maar dit is ronduit belachelijk!

Natuurlijk zullen hier uitzonderingen op zijn, maar waarom gaan mensen in godsnaam bij de dierenambulance werken als zij zich als medewerker of beleidsschrijver niet voor het welzijn van de dieren interesseren!?! %)

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:01

Klachtenbrief? Ik zou direct bellen en je klacht vertellen! En als het kan zou ik dit ook bij de politie leggen.

Ik ben ook geen fan van de dierenambulance. Mijn kat is 3 weken kwijt geweest omdat ze hem naar een pension gebracht hadden! (Mijn kat komt wel buiten.) Iemand had de dierenambulance gebeld omdat er een kat was die zogenaamd erg mager was. Dus.. dierenambulance komt.. Kijkt of ie gechipt is (dat issie dus) maar chipapparaat doet het niet, dus "dan brengen we hem maar naar een pension". Ik 3 weken lang zoeken, overal heen bellen, tot ik uiteindelijk van de mevrouw die de dierenambulance gebeld had (een buurvrouw notabene!) hoorde waar ze hem heen gebracht hadden. Dus ik direct daarheen, kat blij, ik blij en ik boos opbellen! Gelukkig wel excuses gehad en ze zouden de pensionkosten betalen... Domme gasten...
Zou dus gewoon bellen, als ze niet mee willen werken gewoon door blijven drammen...

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:02

Wat een belachelijke actie van de dierenambulance,als de asiels overvol zitten waarom komen ze dan voor een geval als dit als ze het dier alleen maar verplaatsen en niet verder kijken dan hun neus lang is !
Deze kat had een bandje met kokertje om!
Beetje dom van het personeel van die winkel om dan niet even verder te kijken,maar helemaal SUPERSTOM van het ambulance personeel!
Het ambulance personeel had ook nog even kunnen kijken of het dier gechipt was,dan was het voor hun een kleine moeite geweest de kat weer op zijn eigen adres af te leveren!
Ik zou idd een klacht indienen,fouten worden overal gemaakt maar ik zie dit meer als gemakzucht!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:09

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:10

Vind het belachelijk.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 19:12

tja verklaarbaar vind ik het niet echt, ja verklaarbaar als ze de kat terug zetten nav het adres kokertje, maar ik vind het onverklaarbaar dat daar niet naar wordt gekeken en de kat in een park wordt weggezet