Mijn vraag:
Bestaan er kattenrassen (behalve de naaktkatten) die geen allergische reactie veroorzaken?
Dus katten mèt haar

Ik weet wel dat er bij honden zo'n ras is (de Labradoedel), bestaat er ook zoiets onder de kattenrassen?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Hypoallergene kat
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Een hypoallergene kat is een kat waar je niet allergisch van kan worden. Om dit te bereiken is ze genetisch gemanipuleerd opdat ze geen allergische reacties zou uitlokken bij de mens.
Het katten allergeen is een eiwit dat door de zoutklieren van de kat wordt uitgescheiden en op de huid en aan de haren van de kat gaat zitten. Het uitschakelen van de aanmaak van het allergeen is voor de kat niet schadelijk.
Het was de bedoeling om de eerste van deze anti-allergie katten eind 2004 te verkopen voor rond de $1000, maar die planning kon niet worden gehaald, omdat het bedrijf, Transgenic Pets, geen geld meer kreeg voor dit project. Een ander bedrijf, ALLERCA, heeft het project overgenomen en hoopt in 2007 de eerste hypoallergene katten van het ras 'Britse korthaar' te hebben gefokt, waarna andere rassen zullen volgen.
MiSsY_Me schreef:Klopt inderdaad, dat je voor naaktkatten net zo allergisch kan zijn als iedere andere kat...