Hond doet vervelend als wij zwemmen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Hond doet vervelend als wij zwemmen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:35

Hoi,
Wij hebben twee honden,de ene gaat rustig ergens liggen maar van de andere word je gek!!!!!!
Hij rent de hele tijd rondjes rond het zwembad(8x4) blaft als wij springen of duiken.
Met een bal gooien is helemaal niet meer leuk aangezien de hond de hele tijd staat de piepen en blaffen langs de kant.Het is een ingebouwd zwembad.Laatst was mijn moeder jarig en mijn nichtje(bijna 9) kwam ik leerde haar duiken en op een gegeven moment duikt ze en onze hond blaft en mijn nichtje komt boven en had die :( hond in haar voet gebeten ,toen dook ik en inderdaad hij beet mij ook dus ik heb hem maar even de huid vol gescholden.Als de hond op de kant staat en je probeert hem te pakken dan is hij heel bang.Hij is bang voor het zwembad als het zeil er niet op ligt,maar zodra wij er in zitten is hij niet meer te stoppen.
We worden er gek van het is niet meer leuk,we kunnen nog niet eens een balletje gooien of we worden gek van het gepiep.Vastbinden is geen optie aangezien hij de riem waar hij aan ligt kapot bijt,en een ketting is en beetje sneu voor een hondje van nog geen 30m(cairn terrier)binnendoen is ook geen optie ivm onafsluitbaar hondenluik.
Bij de puppycursus waar mijn vriendin bij zit heb ik het ook al eens gevraagd,die zeiden laat hem eens in het zwembad zwemmen en help hem alleen naar de kant als hij verdrinkt en niet zwemt,nou dat hebben we geprobeert maar dat hielp niet.Vastleggen hebben we ook al geprobeert maar bijt alle touwen door.
Een keer vloeken als hij het doet en in zijn bench stoppen hebben e heel lang geprobeert echter weer zonder resultaat.Een keer een surfplank naar hem gooien echter zonder hem te raken mocht ook niet baatten.
IEMAND TIPS?????We zijn hopeloos en mijn voet doet redelijk veel zeer :(:) :D ;) :Y) .
Wie herkent dit gedrag en weet hoe het af te leren is???
Ik hoop dat iemand ons kan helpen.
Alvast bedankt voor het lezen en sorry voor de lange tekst :o .
Voorderest is het een schat van een hond en ik zou hem echt niet kwijt willen, enkel ivm het
zwembadprobleem zou ik hem soms wel kunnen _-:( wurgen.
Groetjes Melissa
Turbo(pony)
Swiffer(zwembadprobleem)
Odie(andere hond)
Laatst bijgewerkt door MelissaV op 16-08-09 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Frances

Re: Hond doet vervelend als wij zwemmen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:44

Misschien gewoon het onafsluitbaar hondenhok vervangen voor een afsluitbaar hondenhok? of er een clipje of iets dergelijks op maken waardoor je hem kan afsluiten. Als je het zelf niet kan ff een handige klusjesman zoeken haha.
Hond blij, jullie blij :)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:25

Onze hond vond het ook niet zo leuk als wij in zee gingen zwemmen,
Ik denk dat die van julilie een beetje in paniek raakt omdat jullie het water ingaan waar hij jullie niet kan beschermen. Waarschijnlijk wil hij met het bijten voorkomen dat jullie het water ingaan.
Lijkt me idd het beste om toch een oplossing te vinden dat hij binnen kan blijven als jullie gaan zwemmen, zodat hij het niet doorheeft en jullie rustig kunnen zwemmen.
Evt kun je hem op surfplank meenemen? dat vond onze Jack russell heel leuk
Veel succes!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:05

Een surfplank in een zwembad van 8x4? :D

TS gewoon zorgen dat je hond niet in de tuin kan komen als jullie gaan zwemmen. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn?
Voorkomen van ongewenst gedrag is nog altijd het beste. ;)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:12

nou ja.. bodyboard eigenlijk :P surfplank grootte voor zo´n kleine hond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:17

Waarom vind je een ketting zielig? Hoeft geen kabel te zijn waar je een boot mee aanlegt hoor.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:45

Gewoon iets voor dat onafsluitbare hondenluik zetten? ;) Was m'n eerste gedachte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:48

Wat is er zieliger aan een ketting dan aan een gewone lijn? Een lijn is een lijn, de hond ziet echt geen verschil tussen leer, nylon of een staalkabel.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:33

Ik zou gewoon een ketting aanschaffen. Ik zie het probleem daar eigenlijk niet in? :?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 20:55

Mensen geen gezeur over een ketting we doen het niet punt,
Als we het luik dicht doen voorkomen we het probleem we willen het juist oplossen.
Ik wil dan ook geen reacties meer van de ketting of binnendoen luik dicht!De hond moet gewoon buiten kunnen blijven terwijl wij zwemmen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:10

Onze hond heeft een soort gelijk probleem, als wij gaan zwemen op een strand oid. Maar die van ons is een zwemmer eerste klas en als je haar niet vast hebt zwemt ze heel hard piepend naar je toe,ze bedoelt het helemaal niet kwaad maar krast je toch soms behoorlijk open. Gewoon omdat ze in haar angst heel wild is. Het advies van onze trainer was toen laat haar langzaam wennen ga echt stapje voor stapje het water in en als ze het eng vind kom je terug. Prijs de hond de hemel in als hij rustig blijft terwijl je het water in gaat. Het gaat nu wel iets beter blijft braaf zitten als er iemand bij haar is maar ze piept nog steeds als je te ver weg zwemt. Misschien kun je eens rustig het zwembad ingaan met de aandacht op hem. En dan stapje voor stapje iets verder vooral blijven belonen. Als je er in een keer inspringt is hij namelijk meteen in paniek en dat schiet natuurlijk niet op. Als je iedere keer ophoud voor hij in paniek raakt kun je iedere keer iets verder gaan en dan uiteindelijk zal hij het minder eng vinden.

die tip van de gene op honde cursus lijkt mij juist de angstte vergroten voor het zwembad. Of ik moet het verkeerd begrepen hebben. Maar een hond die niet van water houd zet je alleen in water waar hij zelf uit kan anders is het gewoon vragen om paniek en problemen. Misschien kun je eens rustig het zwembad ingaan met de aandacht op hem. En dan stapje voor stapje iets verder vooral blijven belonen. Als je er in een keer inspringt is hij namelijk meteen in paniek en dat schiet natuurlijk niet op. Als je iedere keer ophoud voor hij in paniek raakt kun je iedere keer iets verder gaan en dan uiteindelijk zal hij het minder eng vinden. Het kan wel zo zijn dat het echt extreem kleine stapjes moeten zijn en dat het lang duurt.

Als je hond binnen niet in paniek raakt dan zou ik hem toch echt gewoon binnen houden. Volgens mij is dit namelijk heel beangstigend voor hem. Als hij binnen ook gewoon in paniek raakt moet je inderdaad proberen het probleem oplossen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:12

Tsja waarom zeg je dan binnen is geen optie want we hebben een luik wat niet dicht kan.. is dan makkelijker om gelijk in de openingspost te zetten...
En vondt zeuren wel meevallen over die ketting, er wordt gewoon gevraagt waarom je een ketting zielig vindt.
Maar wat is er mis met het probleem voorkomen? wij weten niet door de computer of je hond bang is voor het water of iets dergelijks. Stel je hond is gewoon bang voor het water ofzo, dan is het voor hem toch veel fijner om gewoon binnen te zijn terwijl jullie zwemmen..
lijkt mij dan :)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:14

liedje89: volgens mij is het niet de bedoeling dat de hond mee het zwembad in gaat.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:31

Het is bij ons ook niet de bedoeling dat de hond me gaat maar als de hond angstig word als jij gaat zwemmen moet hij eraan wennen dat het normaal is als JIJ gaat zwemmen. Jij gaat er dus steeds rustig een klein beetje verder in. Onze hond vond het bijv vooral heel eng als je tot je nek in het water zit, we gingen dus rustig steeds verder terwijl zij met iemand anders op de kant zat die de hond kon belonen als ze rustig en braaf wachte. Nu is onze hond dus zo ver dat je niet meer probeerd naar je toe te zwemmen en soms allen nog maar zachtjes piept als ze langs de kant zit. In het begin heeft ze mijn zus een keer een meer in getrokken :+ , heeft ze ons een paar keer helemaal onder gekrast omdat ze ons uit het water probeerde te krijgen -O- , dat doet ze nu allemaal niet meer. Ik vind het gedrag van de hond van de TS hierop lijken hij is alleen banger om zelf in het water te springen als die van ons denk ik. (angstig als baasjes in het water zijn, heel druk piepen wanneer de baas helemaal onder water gaat erachter aan pringen om hem te 'helpen')

Citaat:
Bij de puppycursus waar mijn vriendin bij zit heb ik het ook al eens gevraagd,die zeiden laat hem eens in het zwembad zwemmen en help hem alleen naar de kant als hij verdrinkt en niet zwemt,nou dat hebben we geprobeert maar dat hielp niet.

hier reageerde ik op met de hond in het water. Ik bedoelde met de rest van het cmmentaar mens in het water hond aan de kant.

EDIT: ik zou de ts juist afraden de hond zelf in het zwembad te doen omdat hij er (zoals het er staat) niet zelf uit kan klimmen. laat hem maar lekker bang om er zelf in te gaan maar leer hem wel dat het normaal is als jij erin gaat.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 21:45

We hebben net de tips gebruikt:D
Binnen doen met een stuk krant voor het luik geplakt:D nou het was niks hij schoot alleen maar meer in paniek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:05

Nou ben je dus ook niets mee opgeschoten, kan je mn vraag eerder in dit topci nog even beantwoorden? :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 11:24

Omdat deze hond mishandeld is voor dat wij hem kregen en hij daar dag en nacht aan vast lag zonder schaduw eten of drinken.
Ik vind het nou een beetje sneu om hem dan aan de ketting te leggen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:34

Maar wat je nu doet is je hond onwijs veel stress bezorgen. Dát is leuk voor je hond wou je zeggen.

Dat je hond als een idioot door het luik rent en zich niet kan gedragen, vind ik imo ook een vorm van opvoeding...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:43

Idd je hond opvoeden, wat hij doet is over de stress geraken omdat jullie vreemd liggen te doen in het water. Hij wil beschermen wat van hem is/ behoort(weet hij veel dat jullie voor de fun in dat water liggen te rommelen ;-) )

verder zou ik hem gewoon laten wennen. laat 1 iemand het bad in gaan, de andere speelt met de hond er vlak naast. Je hond legt nu de link: buiten, water, lawaai, dus gevaar ik moet beschermen. Resultaat een hysterische hond die niet begrepen wordt.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:48

Idd. gewoon trainen, oefenen etc. Als jij hem leert dat het normaal is dat jullie in het zwembad zijn, is het voor hem ook een stuk rustiger. Desnoods toch vastleggen aan de ketting. Hij kan dan weer los als jullie klaar zijn met zwemmen.
als je dit rustig opbouwt is er niets zieligs aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:36

onze oude hond werd ook gek als wij gingen zwemmen (ging mee op de boot) maar dat was omdat hij er ook in wou..

ik zou proberen om de hond af te leiden, idd 1 iemand laten zwemmen, de ander met de hond laten spelen, zodra hij aanstalte maakt om te beginnen met blaffen/bijten nee! zeggen en als hij zich niet met het zwembad bezig houd belonen.
de hond de huid volschelden is heel dom om te doen, je schiet er niets mee op en de hond schiet er alleen maar meer door in de stress..

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:40

mocht jullie hond eerst mee in het zwembad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:41

Leg hem dan aan zo'n speciale staalkabel, is net zoiets als een riem, wel een schokdemper bij de halsband bevestigen.
Nikki__ schreef:
Dat je hond als een idioot door het luik rent en zich niet kan gedragen, vind ik imo ook een vorm van opvoeding...

gebrek aan opvoeding eerder, mss eens met die hond een cursus gaan volgen, je heb immers een probleemhond en zo te lezen kan TS ook nog wel wat leren.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:47

Ik denk, zal het een beetje vriendelijk houden, maar 't is wel het gene wat ik bedoel chiqa.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:13

hier kan een slotje op probleem is inmiddels aan het oplossen.