Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MamboBeach schreef:Toch vind ik wel dat een hond zich zelf moet kunnen verdedigen hoor. Niet het baasje.![]()
Op die manier trek je alles uit het verband.
Shiloh schreef:Opzich is het punt dus niet of ik de muilkorf zielig vind of niet. Mijn vraagtekens staan bij het feit of het vervelend vinden van het dragen van de muilkorf voor hem wel opweegt tegen het vrij mogen rennen. Hij mag zo weer uit, dus dan eens kijken hoe het hem vergaat nu dat ding wat losser zit.
MamboBeach schreef:Ik zal ook niet zeggen dat muilkorven zielig is hoor, ik kan me alleen voorstellen dat iemand dat niet wil i.v.m. zichzelf te verdedigen.
Ik begrijp uiteraard ook wel dat een hond niet voor niets wordt gemuilkorfd, daar hebben we het ook helemaal niet over...
ThePast03 schreef:MamboBeach schreef:Ik zal ook niet zeggen dat muilkorven zielig is hoor, ik kan me alleen voorstellen dat iemand dat niet wil i.v.m. zichzelf te verdedigen.
Ik begrijp uiteraard ook wel dat een hond niet voor niets wordt gemuilkorfd, daar hebben we het ook helemaal niet over...
Jij vindt dat iedere hond zichzelf maar moet verdedigen. Heel leuk als je een grote sterke hond hebt.
Ik heb hier oa ook een 15 jarige lopen die 1,8 kilo weegt, lijkt me leuk worden als ik de instelling had dat een hond zichzelf maar moet verdedigen.
Mensen moeten eens leren om hun honden niet zomaar op vreemde honden af te laten stormen, dan hoeven honden zichzelf niet te verdedigen en kun je eventueel in overleg even aankijken of het klikt en dan de honden laten spelen.
Vechten is nergens voor nodig en gaat altijd om rangorde. Wat totaal onzinnig is om dat uit te laten vechten bij honden die elkaar daarna nooit meer zien. Als een van mijn honden aangevallen dreigt te worden ben ik degene die die hond verdedig, ik laat het hem zeker niet zelf uitzoeken.
MamboBeach schreef:Vechten is zeker nergens voor nodig maar het kan wel eens gebeuren en ik ga daar niet tussen zitten, nergens voor nodig.......
ThePast03 schreef:MamboBeach schreef:Vechten is zeker nergens voor nodig maar het kan wel eens gebeuren en ik ga daar niet tussen zitten, nergens voor nodig.......
Daarom probeer ik ook te voorkomen dat er een vechtpartij ontstaat.
En jij kan rustig zeggen ik ga daar niet tussen zitten. Je zou ook wel anders praten als jouw hond 1,8 kilo woog (hoop ik voor die hond dan tenminste).
Shiloh schreef:en dan vind ik een type als jij gruwelijk irritant. Ik vind het echt gruwelijk vervelend als andere honden zomaar bij onze hond komen, zonder dat de baas ingrijpt. Weet jij veel wat voor een hond dat is en of die andere hond wel zo vriendelijk is. Niet iedereen stelt het op prijs als je je hond zomaar met andere honden in contact laat komen.
Ik in ieder geval niet, niet zonder overleg. En al helemaal niet als de hond is aangelijnd!
En als je er niet tussen komt als ze ruzie hebben, dan hoeft hij zich toch niet nog zelf te kunnen verdedigen. Ik wil juist niet dat onze hond zich verdedigd, omdat ik hem niet meer vertrouw in dat hij niet zal doorbijten.