Welk Versvoer???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny21

Welk Versvoer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 19:18

Door de verschillende topics over hondenvoer hebben jullie me aan het denken gezet :o

Onze hond krijgt gewoon (heel makkelijk :o ) 2x daags haar brokjes van Prins.
En soms een schijfje diepvries voer van Prins. Gewoon als extraatje.

Maar, zoals ik al zei, na al die topics hier ben ik aan het denken gezet!
Iedereen heeft het maar over het verse vlees!

Wat is nu echt goed volgens jullie? En dan heb ik het niet over het vlees zelf kopen bij de slager maar meer het diepvriesvoer!
Zoals Carnibest??? Is dat wat?
Wat is er nog meer op de markt?

En hoe zit het met de kosten?
Ik betaal nu 11 euro voor de brokken en doe er bijna een maand mee!
Terwijl ik voor de Prins diepvriesschijven dan 35 euro kwijt ben!
Dat is best een groot verschil!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen! :D

Anoniem

Re: Welk Versvoer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:23

Zelf voer ik soms Smuldier, kosten zijn nog geen €0.60 per pakje.
Verkrijgbaar bij de Vomar en Deen. En soms AHV dat kan ik goedkoop krijgen op de hondenclub.
De rest si mij echt te kostbaar.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:24

Poeh ben ik blij dat ik katten heb. Die teren ook op versvoer maar daar ben ik per 12 schijfjes maar 2,95 voor kwijt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:26

Suuzert schreef:
Poeh ben ik blij dat ik katten heb. Die teren ook op versvoer maar daar ben ik per 12 schijfjes maar 2,95 voor kwijt :P

Dan ben ik toch echt stukken goedkoper uit met mn hond van bijna 40 kilo :7

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:29

het voordeel van vers voer is dat er minder rotzooi in is verwerkt, het is, zoals het al zegt, vers.

in brokken zit vanallerlei dingen waarvan je nog nooit gehoord hebt.

onze honden eten helemaal vers, dus hart, pens, lever, kop etc.
zelfs onze kat eet het ook, + eendags kuikentjes.

het voordeel van vers is dat het beter is voor de tanden en de hond zelf.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 19:32

drafbalk schreef:
het voordeel van vers voer is dat er minder rotzooi in is verwerkt, het is, zoals het al zegt, vers.

Dus als ik het goed begrijp dan koop jij echt stukken vlees???
Ik ben meer opzoek naar het vlees wat minder herken baar is als ''dooddier'' :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:32

drafbalk schreef:

Dus als ik het goed begrijp fok jij deze dieren zelf?

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 19:34

Chiqa schreef:
Zelf voer ik soms Smuldier, kosten zijn nog geen €0.60 per pakje.
Verkrijgbaar bij de Vomar en Deen. En soms AHV dat kan ik goedkoop krijgen op de hondenclub.
De rest si mij echt te kostbaar.

De namen van winkels die jij noemt ken ik helemaal niet }:0 Volgens mij heb je die helemaal niet in Limburg...

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:39

Jenny21 schreef:
drafbalk schreef:

Dus als ik het goed begrijp dan koop jij echt stukken vlees???
Ik ben meer opzoek naar het vlees wat minder herken baar is als ''dooddier'' :o

Wij kopen het zo ja.

ach, het is maar wat je gewend bent,
trouwens mijn moeder koopt ze hé?

maar je kunt inderdaad smuldy of zo kopen.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:39

Chiqa schreef:
drafbalk schreef:

Dus als ik het goed begrijp fok jij deze dieren zelf?

hoe bedoel je fokken?

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:43

wij voeren inderdaad vers, dus herkenbaar stukken vlees.
(drafbalk is mijn dochter)
Meestal bestel ik het bij Herby, die komt het mooi verpakt per kilo aan huis afleveren. Wel heb ik twee grote vrieskisten aangeschaft, 2e hands. Eentje voor het vlees zonder bot, en eentje voor het vlees mèt bot. Een weekmenuutje ziet er ongeveer als volgt uit. Maandag flinke lap pens, dinsdag vastendag, woensdag vlees met bot (kan zijn konijn, hele kip, ribben oid) donderdag vlees zonder bot (varieert, wild, rund, vis, en ik durf het bijna niet te zeggen, maar ook paardenvlees ligt hier in de vriezer) vrijdags een combi van vlees en orgaan, en op zaterdag een lekker groot iets met bot en vlees. Op zondag iets kleins. Soms gooi ik er een rauw eitje bij, of wat afval van het avondeten.
De kat eet hier gewoon aan mee, alleen krijgt zij iedere ochtend 2 kuikentjes en heeft ze geen vastendagen.
Mijn honden, vind ik zelf dan, hebben een minder sterke hondenlucht, poepen beduidend minder, hebben zelden mankementjes, hebben geen tandsteen en verharen stukken minder. Ook vind ik die van mij, in vergelijking met andere van hetzelfde ras (bassethounds) beter bespierd, en hebben ze niet die bekende bassetlucht om zich heen hangen.
Nee, hier komt echt geen brok meer in huis!
En ik kan niet zeggen dat ik duurder uit ben, dan toen ik nog een bekend merk brok voerde. Het is alleen ietsje meer werk, je moet het in de vriezer doen, wat moeite doen om het te bestellen (maar dat is ook leuk, om adresjes te scoren waar je goedkoop aan vers vlees kunt komen) en je moet het niet vergeten uit de vriezer te halen. En tja, na het eten van vis of pens, hoef ik echt geen kusje van mijn honden, hahahaha

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:45

Als mijn honden gaan logeren, dan geef ik rollen carnibest mee. Dat vind ik zelf een van de betere merken kant en klaar versvoer. De kat krijgt ook geregeld een plakje rodi, of wat smuldier.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 20:02

Hihi, jullie hebben dus een heel menu samengesteld :P
Geloof dat dat het beste is voor de honden, maar moet eerlijk toegeven dat ik dat niet van plan ben.. Dacht zelf inderdaad meer aan de:
Smuldier
Runner
Carnibest
Rodi oid

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 20:22

Ik zelf geef aan al mijn katten de carnibest. Ik moet zeggen ze doen het er super op, en is gewoon gemalen vlees.

Het is wel enigzinds prijzig vind ik .. Ik heb nu 13 katten lopen en er gaat toch wel 1,5 kilo per dag door heen.

Ik bestel het wel per 50 kilo zodat ik voordeel krijg, dan betaal ik 3,75 per kilo

Honden is iets goedkoper denk ik ...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:14

Honden is inderdaad goedkoper, maar ook al 3,75 per kilo, tenzij je meer besteld, dan wordt het goedkoper.

Carnibest is verder een goed merk hoor :j Ik geef zelf gemalen barf, dat koop ik in Friesland. Die mensen malen zelf vlees. Is dus in principe hetzelfde als carnibest alleen nog grover gemalen :) Verder voer ik ook hele stukken vlees bij. Ik heb geen echt menu, omdat ik ook gewoon kvv voer. Maar meestal in de verhouding van prooidieren, die hebben altijd een goede verhouding bot-vlees-orgaan.

Onze poes krijgt 's morgens carnibest kat en 's avonds eendagskuikens.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:24

Ik heb eerst ook vers vlees aan mijn hond gegeven; carnibest maar zij kon er absoluut niet tegen, ook niet na een aantal maanden dus daar ben ik mee gestopt, nu krijgt ze weer gewoon brokken en soms een kippennek als extraatje.

drafbalk schreef:
het voordeel van vers is dat het beter is voor de tanden.

Wat bedoel je met vers; kvv of barven?
Kvv is niet beter voor de tanden dan brokken aangezien vers vlees tandplak veroorzaakt wat weer tandsteen veroorzaakt als je er niks mee doet.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-08-09 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:34

Hele stukken bot (en dan niet het dragende type) zijn goed voor het gebit. Het reinigt het gebit. Brokken veroorzaken tandsteen en als je alleen kvv voert, dan haalt het de tandsteen niet weg.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:35

Brokken hebben bij mijn honden nog nooit tandsteen veroorzaakt terwijl ik dit wel heb gemerkt bij kvv in zeer korte tijd.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:45

Ik heb hier een dog van bijna 4 die 3,5 jaar brok heeft gegeten, een bekje met tandsteen heeft wat nu door botten wat minder wordt. :)

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:51

Ik voer van alles en nog wat, heb laatst een grote hoeveelheid Smuldier ingeslagen, ik geef ook veel karkassen, pensen, strotten etc ernaas
Op de Smuldier doen ze het heel goed, ook met het grotere werk
Mijn oudste hond is vier jaar en heeft geen tandsteen, ons eerste hond die nooit vers heeft gehad had met 1 jaar al heel veel tandsteen. Kan ook de aanleg zijn, maar zie het verschil duidelijk met mijn hond nu die geen brokken krijgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:57

drafbalk schreef:
hoe bedoel je fokken?

Precies zoals ik het zeg, fok jij de dieren zelf die je aan je huisdieren te eten geeft (Omdat je beweerd dat er minder rotzooi in zit)

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:50

nee, wij halen ze gewoon bij de slager.
dit vlees word anders toch weggegooid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:14

Bij de slager, dus weet je nog niet wat je je honden geeft ;) En ga je blind op het idee af dat je denkt dat je gezond bezig bent.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:18

ja pffffffff, weer die discussie over wat er in het vlees zit.
het is exact hetzelfde vlees wat wij ook eten, alleen mag het niet meer verkocht worden voor menselijke consumptie.
Ik neem aan dat jij vegetarier bent, of inderdaad zelf je vlees 'fokt' ??
Ik vind vers vlees nog altijd veel 'schoner' dan die droge brokjes of blikjes voer, wat maandenlang houdbaar is en waar veel te veel toevoegingen in zitten (want anders vreet geen hond het)

zucht

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:33

Ik voer ook vers (kvv). Bij mij krijgt de hond de verschillende merken door elkaar heen: Duck, Carnibest, Haaks Barf, Carnivoer en Smuldier.
Duck haal ik bij onze dierenwinkel, Smuldier bij de Jumbo (die zit ook wel in Limburg) en de overige merken bestel ik op internet en komen ze bezorgen.
Smuldier is veruit het goedkoopste, maar is een prima merk. De hond eet het ook graag.

Mijn hond (groot) eet op dit moment gemiddeld 850 gram per dag. Ik ben veel duurder uit dan met brok, maar heb het er voor over. Het zou eigenlijk slimmer zijn (qua kosten) om ook gedeeltelijk te Barfen, maar dan heb je echt een grotere diepvries nodig dan ik heb.

Ik zou zeggen probeer het gewoon eens en wissel de duurdere merken af met de goedkopere (afwisseling is goed). Succes!