Mager scharminkel ( poes ) hoe dikker krijgen???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Mager scharminkel ( poes ) hoe dikker krijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 18:44

hallo

Zoals de titel al luid wil ik graag mijn poes dikker krijgen.
Ik ben al 3 jaar bezig ( ongeveer ) om haar dikker te krijgen.
maar de wanhoop staat me bij ;(
ze is nu zo mager dat de tranen in me ogen springen als ik naar haar kijk.

ik voer haar zeker 2 keer per dag vlees voer! maar ze eet zo weinig!
ik heb dan een honden bak staan waar de kattebrokken in zitten, als ik die 1 keer in de week mag vullen is het veel ;( . ik voer haar wiskas omdat ze de rest helemaal laat staan.
Ik heb van alles geprobeerd! ook ben ik met haar al bij de DA geweest daarvoor! maar die weet het verder ook niet.
wat ik overigens wel vreemd vind.
Ik moet haar nog sterelizeren! maar dat gaat er binnenkort aan komen.
ze heeft geen jongen gehad iig.

weten jullie misschien hoe je zon poesje dikker kan krijgen????

ze valt gewoon heel erg in :?

hieronder wat foto`s van haar!! ( SCHRIK NIET )

Afbeelding

Afbeelding

en 1 van haar koppie

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SRNOWEV6.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 13-08-09 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, overige in link geplaatst.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:12

Is zij goed ontwormt??
Kan ook nog weleens helpen....en kattenmelk en vette vis!
Succes met haar!!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 19:15

bnb schreef:
Is zij goed ontwormt??
Kan ook nog weleens helpen....en kattenmelk en vette vis!
Succes met haar!!

ja sorry vergeten bij te vermelden! ja ze is goed ontwormt om de 3 a 4 maand doe ik dat altijd gelijk met de hond!! ohw vette vis kan ik wel is proberen! welke vissen zijn vette vis???

Sies

Re: Mager scharminkel ( poes ) hoe dikker krijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:17

zalm sardines makreel
Kittenvoer ipv volwassenkattenvoer heeft dubbel zo veel calorieen ( alleen niet bij blaasgruispoezen probereren)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 19:19

Sies schreef:
zalm sardines makreel
Kittenvoer ipv volwassenkattenvoer heeft dubbel zo veel calorieen ( alleen niet bij blaasgruispoezen probereren)

ze kan niet tegen kittenvoer helaas! dat spuugt ze later allemaal uit na een half uutje of zo.

okee ik zal ik kijken wat ze lekker vind aan vis! zalm krijgt ze wel uit de blik voer! weet niet of ze verse zalm lust. bedankt voor het advies iig! hier kan ik wat mee! ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:23

Whiskas zit ook niet veel voeding in, probeer is iets als Royal Canin of Applaws (hoop dat k t goed schrijf) daar zit veel meer vlees in. Koolvis vinden ze vaak ook lekker schijnt het.
Lees anders is het begin van mijn topic door dat gaat voornamelijk over kattenvoer, misschien kan je daar wat tips uit halen? :) Zal de link even voor je zoeken!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:23

mijn poes is ook zeer kieskeurig, maar shinykat kitten tonijn en almo nature blikjes gaan wel goed.
dit is amper saus en bijproducten maar het ziet eruit alsof je het zelf kan eten.
(nog niet geprobeert, hahah)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 19:25

WillemYntJee schreef:
Whiskas zit ook niet veel voeding in, probeer is iets als Royal Canin of Applaws (hoop dat k t goed schrijf) daar zit veel meer vlees in. Koolvis vinden ze vaak ook lekker schijnt het.
Lees anders is het begin van mijn topic door dat gaat voornamelijk over kattenvoer, misschien kan je daar wat tips uit halen? :) Zal de link even voor je zoeken!

dankje! ik zal is kijken! :D poepsie is heel moeilijk met eten! ik heb de duurdere varianten allemaal wel geprobeerd! maar kan steeds volle zakken weer weg gooien. of ze nou honger heeft of niet, ze laat het gewoon staan ;(

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:27

shinykat blikjes kan je per blikje kopen bij pet's place.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:27

Dhani schreef:
WillemYntJee schreef:

dankje! ik zal is kijken! :D poepsie is heel moeilijk met eten! ik heb de duurdere varianten allemaal wel geprobeerd! maar kan steeds volle zakken weer weg gooien. of ze nou honger heeft of niet, ze laat het gewoon staan ;(

Bij Agradi hebben ze van veel brokjes 400 grams proefverpakkingen van 4/5 euro

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:28

[BB] Kattenvoer Deze dus :)
Voer ook niet te lang laten staan, in principe moet ze het bakje binnen een uur leeg hebben, zo niet weg doen.
Laatst bijgewerkt door WillemYntJee op 13-08-09 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:28

al eens naar de veearts geweest om haar na te laten kijken? ga dat eerst doen
onze kat was ook broodmager bleek een te snel werkende schildklier te hebben, komt veel voor bij katten
krijgt nu pilletjes al een jaar of 2 en je herkend haar niet weer
oh ja die kat vrat ook als ene bootwerker maar kwam geen gram aan

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:29

als ze verder gezond is, zou ik mij er niet teveel zorgen over maken ;)

heb je alleen droogvoer geprobeerd of ook blikjes?
mijn ervaring is dat ze blikvoer liever eten.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 19:29

Sies schreef:
mijn poes is ook zeer kieskeurig, maar shinykat kitten tonijn en almo nature blikjes gaan wel goed.
dit is amper saus en bijproducten maar het ziet eruit alsof je het zelf kan eten.
(nog niet geprobeert, hahah)

geen idee of ik dat al is peprobeerd heb, heb al zo veel geprobeerd, misschien als ik het zie dat ik het herken! waar kan ik het kopen???

haha soms vind ik het kattevoer echt lekker ruiken! zal dr zo een hapje van proeven! maar uit principes omdat het kattevoer is doe je dat niet! :P

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 19:32

fojoe schreef:
als ze verder gezond is, zou ik mij er niet teveel zorgen over maken ;)

heb je alleen droogvoer geprobeerd of ook blikjes?
mijn ervaring is dat ze blikvoer liever eten.

ik voer 2 keer perdag! ( liefst 3 keer ) omdat ik moet werken.
in het weekend krijgt ze 3 keer per dag vlees voer.

susan - als je de begin tekst goed leest staat er wel dat ze bij de DA is geweest. ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:35

Maar voer je alleen maar vlees of ook brokjes? Ik zou in ieder geval ander voer proberen waar meer vlees in zit (dus geen Whiskas, Felix enz).

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:43

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:45

ik heb gelezend at z eal bij de da geweest is maar de vraag was of ze ok op schildklier getest hebben, mij kostte het ook 3 da bezoeken, waarbij ik de laatste keer ging omdt ik dacht dta het over was ;)

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:11

Ik zou voer niet te lang laten staan, ik zou eerder nog 4 a 5 keer op een dag opnieuw vullen zodat het lekkere er aan blijft zitten.
Ja whiskas smaakt voor katten misschien lekker maar echt goed is het ook niet.
Heeft ze ook geen nier problemen? Dan eten ze ook slecht. En drinken ze veel en is de vacht ook niet heel mooi, als ik zo naar jou kat kijk is haar vacht niet super aan het glanzen enzo.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:12

Ik zou eens naar de DA gaan en haar eerst eens goed laten nakijken. Misschien is er iets met haar tanden aan de hand, of een slecht werkende schildklier.

Irene2510

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:22

Inderdaad een bloedonderzoek laten doen, dan weet je of er lichamelijk iets mis is.
Het lijkt niet echt een schildklier verhaal, dan eten ze vaak enorme hoeveelheden en komen geen gram aan.
Drinkt de poes veel?
Hoe oud is de poes eigenlijk?
Is ze altijd al zo geweest?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:25

In whiskas zit niet veel voedingswaarde. Dergelijk voer bestaat voor het grootste gedeelte uit water. Beter kun je zoeken naar ene hoogwaardige brok, of vers vlees geven. Mijn poesjes waren ook altijd zo mager, één ervan eet nu dolgraag eendagskuikens en weegt inmiddels ruim 5 kilo terwijl haar brok etende zusje slechts 4 kilo weegt.
Wat de dunste wel eet is zalmfilet, gewoon die je bij de aldi voor jezelf kan kopen. Eventueel laat je die 1 minuutje koken, dan is het als het ware wat dichtgeschroeid. Niet te vaak geven, want anders krijgt je kat teveel vitamine A binnen. Zowiezo behoort vis niet echt tot het natuurlijke menu van een kat.

Maar bij dit alles zou ik in jouw geval ook wel even een bloedonderzoekje laten doen. Desnoods eens een andere dierenarts bezoeken. Deze is namelijk wel heel erg mager.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:28

Om te beginnen ander voer, whiskas is zulke rommel!
Jammer dat ze het dan laat staan, dan maar brokjes van een goed merk en aanvullen.
Dan met bijvoorbeeld vis, góed merk blikvoer en dat soort dingen.

Whiskas is echt reut, beter de helft van een goed merk als heel whiskas.
Grotendeels is gewoon rommel wat er weer uit komt aan de achterkant.

Is er al bloed afgenomen?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 22:08

Morrie05 - ik zal idd is gaan kijken of ik kleinere beetjes voer kan geven ( zo kan ik idd ook zien hoeveel ze eigenlijk eet )
ik weet dat whiskas niet goed is! maar ik heb nog niet echt wat anders gevonden wat ze ook lekker vind.
of ze een nier probleem heeft weet ik niet, er is nog nooit bloed afgenomen bij dr!
ik wil van de week toch even met dr langs gaan, en gelijk een afspraak maken voor de sterelisatie.

_janet_ - ik ga van de week weer met dr naar dr DA, zal wel even haar tanden na laten kijken, maar ze heeft bijna wel zeker nix met haar gebit ik kijk er regelmatig naar! verder ook geen ontstoken tandvlees of wat. ;)

Irene2510 - bloed onderzoek laat ik van de week doen :D.
poepsie is nu bijna 3, en ze is eigenlijk altijd al een mager poesje geweest, ben al die tijd al bezig met haar dikker te krijgen! en voer te vinden die ze lekker vind.

Laika - ik weet het whiskas is prut! ik ben ook hoog nodig op zoek naar ander voer, al tijden eigenlijk :+
maar ik vind het zo zonde als ik steeds voer moet weg gooien omdat ze het niet eet! ik heb al vanalles en nog wat geprobeerd. en niet overal zijn proefzakjes van te verkrijgen. wat ik nog kan doen is even kijken voor DA voer.

moonfish13 - lees bovenstaande :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:12

Kat na laten kijken desnoods nog maals....

kwalitatief beter voer gaan geven en overweeg hypoallergeen voer van premium merk.