--
Welk merk voer geef je?Wij geven Hills, dental brokken of indoor
--
Waarom geef je juist dit merk voer?Eén van onze katten kreeg een allergische reactie op Royal Canin nadat de samenstelling was veranderd. Daarnaast vind ik Royal Canin te vet en te commercieel.
Ik raad aan om premium voeding te geven (Hills, Royal Canin, Eukanuba, Iams o.i.d.) Gewoonweg omdat hier meer voedingswaarde inzit dan in de goedkopere merken zoals Whiskas, gourmet, tompoes, eigen supermarktmerken. Ze mogen dan wel een stuk goedkoper zijn, maar je gaat ook dubbel zo hard erdoor heen.
Indien Premiumvoeding echt te duur voor je is dan zijn Proplan en Smolke een goed alternatief.
--
Welk merk voer raad je af?Zie hierboven.
--
Hoe vaak per dag krijgt de kat zacht voer?
Onze katten krijgen geen zachtvoer. Omdat ze het niet nodig hebben, de ontlasting gaat er ongelooflijk van stinken en ook veel meer ontlasting produceren, niet goed voor de tanden, te weinig voedingdwaarde.
--
Hoe vaak per dag krijgt de kat brokken? of staan er 24/7 brokken?
Wij hadden 24/7 brokken staan. Gezien onze twee dames gecastreerd zijn en aanleg hebben dik te worden, krijgen ze hun dagelijkse hoeveelheid verdeeld over 's ochtends en 's avonds.
--
Wat voer je naast het normale voer nog meer aan je kat? (eventuele vitamine? snoepjes? kattenmelk? enz.)
Voor het lekkere krijgen ze af en toe kattenworstjes van Vitakraft, kattengras, of een enkele keer een zakje hills natvoer verdeeld over drie katten. Gewoon voor het lekkere.
--
Welk merk kattenbakvulling gebruik je?Biokat premium (10,50 bij de Intratuin)
--
En waarom gebruik je juist dit merk?
Het is klontvormend, er zit een geur van babypoeder in wat de vieze luchtjes camoufleert. We scheppen wel elke dag 2 keer de ontlasting en urinebollen eruit. Wij willen tenslotten ook niet op een vieze wc zitten. Het zijn hele fijne korrels, dit is wat prettigere aan je voeten 's ochtends dan grove gritkorrels. (lees scherpe steentjes in je hiel)
--
Welk merk raad je af?Catsan, is vrij duur voor weinig en de korrels zijn ultralicht. Onze katten hebben een lange vacht waardoor de korrels dus echt overal in huis lagen.
Daarnaast zou ik graag nog willen weten wat de
maandelijkse kosten zijn,
Dus op een rijtje wat je kwijt bent aan voer, kattenbak korrels enz per kat.
Eens in de twee weken gaat de hele kattenbak leeg en komt er een nieuwe zak à 10,50 in, (moet je wel elke dag 2 keer scheppen, anders lukt het niet om twee weken met grit te doen). 10kg voer à 65,- doen we een maand mee met 3 katten. Verzekering voor de katten via Petplan 10,75 per kat + sparen 75,00 voor eventuele dierenarts kosten/onvoorziene uitgaven.
Totale kosten p.m voor 3 katten;
Kattengrit 2x 10,50= 21,-
10kg voer = 65,-
Verzekering 3x 10,75= 32,25
Sparen 75,00
-------------------------------
Totaal 193,25
Echter is dit dus voor 3 katten en hebben wij ze verzekerd + spaarpotje. Indien je enkel van het voer en kattengrit uitgaat kom je op 86,- uit. Overigens hebben wij 2 grote kattenbakken staan.
Natuurlijk ga ik ook informatie opvragen bij verschillende dierenwinkels wat bedreft voer enz. (zo is wishkas me al afgeraden, door 1 dierenwinkel)
Nou ik hoop dat ik geen vragen vergeten ben

Mocht je extra tips hebben/ informatie/ commentaar, laat het me weten