Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Laika schreef:Het is net zo belangrijk dat de kat aan de hond moet wennen. Een kat die niet bang is voor een hond zal niet vluchten, en is dan ook geen prooi voor de hond. Zodra een kat vlucht is het voor de hond juist heel interessant. De hond dus aangelijnd houden bij de kat, eventueel met een slipketting zodat je ook resoluut kan corrigeren.
Yamcha, misschien had ze de hond al, voor dat vriend met konijn en kat in de picture kwamen?
sowieso schreef:Ik heb ons kitten eerst een week in een grote bench in de kamer gehad. Tegelijk eten met de tralies ertussen ed
de honden lagen de eerste dagen trillend jankend en kwijlend naast de bench
toen dat rustiger werd heb ik de kat aan het huis laten wennen als de honden buiten waren
daarna de honden in de kamer aan de riem en de kat los, hier gaat het nu super. Ze eten en spelen samen
maar...... De buurkat is zijn leven nog steeds niet zeker
Thioro schreef:Is idd meestal zo.
Onze oude hond is opgegroeid tussen de katten en zal onze katten nooit een haar krenken. Maar als ze de kater van de buren ziet wordt ze bloedlink.
De katten zelf net hetzelfde. Mijn eigen konijntje laten ze mooi met rust, maar ik mocht ze laatst wel verjagen bij het konijnehok van de buren.
Dieren kunnen heel goed leren welke dieren ze met rust moeten laten.
jacqueline_ schreef:mijn hond was er idd eerder dan mijn vriend en zn kattebeest!
ik ga vanavond de bench opzetten in zijn huis.. hummer dr in en poes los in huis..
ik ben erg benieuwd, morgen doe ik verslag! bedankt allemaal!
Thioro schreef:Als je de kat opsluit en er dan een half hysterische hond rond loslaat (ik zeg niet dat de hond van TS zo is, maar het zou wel kunnen) heb je veel kans dat je kat de schrik van haar leven krijgt en achteraf niet meer bij een hond te krijgen is.
Hond vast dus en kat kans geven om zelf toenadering te zoeken of te vluchten indien nodig. Met de hond aan de leiband kun je ook onmiddelijk de nodige correcties geven.
Thioro schreef:Nu zijn we zover dat hij gewoon los tussen de katten kan lopen en ze gewoon negeert. Heel af en toe fixeert hij er nog eens eentje of doet hij een sprong, maar dan krijgt hij gelijk weer op z'n kop.
Er is bij ons geen enkele kat gesneuveld. Het is wel heel belangrijk dat je al ingrijpt op het moment dat hij fixeert (liefst nog vroeger) en niet pas als hij erachter gaat, goed opletten dus.
.
Citaat:En als je niet thuis bent???? Sluit je dan iedereen apart op?