poes is grote moordenaar......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

poes is grote moordenaar......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 16:55

tja..

Het loopt op dit moment echt de spuigaten uit met dat beest!
Elke nacht liggen er wel drie muizen in huis vaak ook hele vogels en
vanmiddag kwam hij thuis met een eekhoorn |(

Nou weet ik best dat dat de natuur is maar valt er nu helemaal
niks aan te doen want word ook best wel zat van altijd die lijken ruimen :+

Groetjes Alja

Uppojono

Re: poes is grote moordenaar......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:58

Ik vind het ook niet echt de natuur, want het zijn geen wilde katten, als mijn hond een kat verscheurd, kan ik ook niet zeggen, dat is de natuur.. Maar kan me wel voorstellen dat je er weinig aan kunt doen, op je eigen terrein houden is het enigste..

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:01

Ze brengen hun 'prooien' naar huis omdat ze het als 'kado'tje' aan je willen geven, om te laten zien hoe goed ze wel niet zijn.
Dus straffen en misschien de katten alleen binnen of alleen buiten laten snachts? Of luikje op alleen naar buiten klappen zetten, zodat ze niet meer terug naar binnen kunnen? De onze wonen nu 27/7 buiten en kunnen elk moment de schuur in en af en toe naarbinnen om te eten, oa vanwege de dode muisjes en vogeltjes..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:01

Heeft hij ook al een belletje om? Dat helpt bij onze kat heel erg goed. Dan kunnen vogels hem aan horen komen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:03

Oooh ik volg dit topic even... elke dag liggen er weer diverse insecten in mijn kamer (gelukkig niet vaak grotere dieren als vogels)
Betwijfel of er een oplossing voor is, afstraffen lijkt me ook niks doordat ze echt soort van heel trots op hun prooi zijn

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:04

tja belletjes werken heel goed hoor. de jonge vogels snappen het niet maar de oudere wel. ze horen hem n elk geval aankomen. ik zou het in elk geval proberen!!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:05

Wij hebben honderden vogels in de tuin en drie katten , dus er gaat er wel is eentje de maag van de katten in, helaas is er denk ik niks aan te doen belletjes hebben die van mij ook ;) alleen het zijn niet alle drie die ze op eten eentje die speelt er liever mee tot ze half dood zijn .... XD

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:07

1 van onze doet het ook tot in het extreme toe :=

vaak komt ze ook echt met grote ratten thuis :oo
het ligt hier gewoon vol lijkjes :=

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:09

Alleen het nadeel van een belletje is, dat alle honden ook heeel goed doorhebben dat een belletje staat voor een kat in de buurt.

Onze kat heeft ook een belletje, maar ideaal vind ik het niet.
Gelukkig is die van mij eigenlijk wat te dom om vaak dingen te vangen. (hooguit 3x) Hij is soms zelfs bang voor vogels xD

De sukkel.. Hij klimt een boom in, en is dat enorm verbaasd dat het vogeltje niet blijft wachten om te spelen _O-

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:11

Mijne heeft ongeveer 2 maanden een belletje gehad en toen is ie door onbekende rede gehalfeerd dus hij maakte geen geluid meer, maar hij snapte niet dat hij zonder belletje weer kans maakte en ze jaagt nu nauwelijks meer :+

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:12

Belletje werkt idd goed, alleen niet als je een kattenluikje hebt dat opgengaat met een magneet aan het halsbandje, aar blijft het belletje namelijk ook aan hangen :+ .

Wou er eigenlijk niet op ingaan uppojono, maar jouw viel me vrij verkeerd. Ik ben van mening dat het wél de natuur is; het is instinct. Een paard vlucht mog steeds als het bang is, net als een kat (en honden overigens ook nog vaak) jaagt en zowel katten als honden hun terrein afbakenen, noem maar op.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:13

Let wel op met bandjes en weet ik wat om te doen. Onze kat heeft zich zo een keer bijna opgehangen. Bijvoorbeeld door in een boom te klimmen en vervogens met het bandje in een tak te blijven hangen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:13

Ik kan ook alleen maar zeggen : een belletje . Wel een halsbandje met een stiek erin gebruiken, dat ie zichzelf niet ophangt als ie ergens achter blijft haken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 18:03

hij heeft al bijna anderhalf jaar een belletje om dus dat helpt voor geen meter..

afstraffen ed ga ik absoluut niet doen alhoewel ik hem soms best een schop kan verkopen :+

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:07

Dan is er weinig aan te doen..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:10

Dan is denk de enige maatregel 's nachts binnenhouden, hoe triest het ook is voor de kat met dit zomerweer. En anders accepteren dat je beesten kan blijven ruimen (ook sneu trouwens).

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:19

Alleen binnen houden helpt. Belletje is leuk en helpt bij sommige dieren wel maar lang niet bij alle dieren.

Katten zijn nou eenmaal echte jagers. En wat jij zegt doet elke kat hoor zoveel jagen als ze buiten op pad zijn. Alleen brengt lang niet elke kat al zijn prooien mee naar huis. Dat doen ze alleen als ze je aardig vinden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:22

Die moordenaars van mij vangen met belletje net zoveel als zonder belletje :? Ze sluipen zo zachtjes dat dat belletje pas wat doet bij de laatste aanloop en dan is het al te laat...

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:29

Heb hier ook zo'n moordenaar rond lopen :o . Ze vangt gelukkig niet heel vaak wat maar een keer in de twee maanden is het toch wel raak. Toen we hiervoor bij mijn schoonouders woonde was het wel elke dag raak, soms meedere keren per dag. In die buurt zaten veel muizen dus het beestje kon zich helemaal uitleven daar :D . Hier zitten (gelukkig) geen muizen dus nu vangt ze vogels en die krijgt ze toch een stuk moeilijker te pakken. Het is ook niet mijn ding, vind het altijd erg zielig maar doordat het nu zo weinig gebeurd kan ik er wel mee leven.
Onze kat is trouwens een zwerfkatje uit griekenland, ze is dus ook best goed in jagen :Y) . Heb ook een keer een muis op bed gekregen en daar was ik nou helemaal niet blij mee }:0 .

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:41

Thats_Me schreef:
Alleen binnen houden helpt. Belletje is leuk en helpt bij sommige dieren wel maar lang niet bij alle dieren.

Katten zijn nou eenmaal echte jagers. En wat jij zegt doet elke kat hoor zoveel jagen als ze buiten op pad zijn. Alleen brengt lang niet elke kat al zijn prooien mee naar huis. Dat doen ze alleen als ze je aardig vinden :+

Dan kan ik dus nog heel wat verwachten :+ Heb nu een kitten van 4 maanden, beest is echt gek op me....
Had laatst al een gedroogde kikker gevonden, en gister toen ie mee was naar zolder zat daar een hagedisje, vond ie ook leuk :+
Hij heeft al wel een belletje om (en een adres kokertje, hij klimt namelijk in bomen, en weet vervolgens vaak niet hoe hij eruit moet.. :o

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 18:43

whahaha toch leuk dat mijn kat mij ook leuk vind...
heb nu een paar dagen het luitje dicht gehad zodat ze snachts niet naar binnen kunnen maar vind dat toch wel sneu als het weer slechter word.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:30

Sidera schreef:
Alleen het nadeel van een belletje is, dat alle honden ook heeel goed doorhebben dat een belletje staat voor een kat in de buurt.

Onze kat heeft ook een belletje, maar ideaal vind ik het niet.
Gelukkig is die van mij eigenlijk wat te dom om vaak dingen te vangen. (hooguit 3x) Hij is soms zelfs bang voor vogels xD

De sukkel.. Hij klimt een boom in, en is dat enorm verbaasd dat het vogeltje niet blijft wachten om te spelen _O-

_O- :') En ik dacht dat ik de enige was met zo'n kat!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:35

Rinkelt het belletje wel dan of je kat zo mega snel?
Anders van 1 naar 3 belletjes om zijn halsband.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:58

alja schreef:
whahaha toch leuk dat mijn kat mij ook leuk vind...
heb nu een paar dagen het luitje dicht gehad zodat ze snachts niet naar binnen kunnen maar vind dat toch wel sneu als het weer slechter word.

Dus eigenlijk vind je het zieliger om je kat op eigen terrein te houden zodat hij geen vogeltjes af kan slachten, als dat je het zielig vindt voor de vogeltjes dat je kat ze pakt, halfdood ergens laat liggen en de babyvogeltjes die nog niet zijn uitgevlogen in hun nestje sterven, omdat de oudervogel niet terugkomt? Je moet voorkomen dat je kat die beestjes pakt, niet voorkomen dat je zelf geen lijkjes meer hoeft te ruimen.
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 09-08-09 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:01

Haha! Hier nog 1, ook met belletje.

Is een beetje een stom beest. Hij dood ze en legt ze neer en gaat weer verder. Soms komt hij wel met een muisje thuis (maar misschien is dat omdat hij in huis is gevangen). Nee, mevrouw eet ze niet op. Dat is voor de baasjes :+