Ik zit een beetje met een dilemma. Vorig jaar juni heb ik een kitten uit het asiel gehaald. Wel beetje gedoe mee gehad, ze sloopte namelijk nogal graag

Ik was onzettend verdrietig, we hebben nog geen jaar van haar mogen genieten!

Omdat ik een poezenbeest in huis eigenlijk best wel mis, zit ik eraan te denken om een nieuwe op te halen uit het asiel. Onze vorige poes, Ducatti, is overleden op 5 mei dit jaar. Is het te snel om een ander diertje te nemen? Ik voel me erg schuldig tegenover Ducatti, terwijl ze zelf natuurlijk ook nooit heeft gewild dat ze dood zou gaan. Terwijl ik ook weet dat ze, in mijn ogen, een super leven heeft gehad, hoe kort het ook was. Ze kon haar gang gaan etc, ze werd veel geknuffeld.
Aan de ene kant denk ik dat ik wel weer toe ben aan een ander diertje, maar aan de andere kant denk ik van niet. Ik ben bang dat ik ze ga vergelijken. Daarom heb ik sowieso besloten dat, als er een nieuwe kat komt, die totaal anders eruit moet zien dan Ducatti. En nu is mijn oog dus gevallen op een andere kat. Ik ben er ook bang voor dat ik weer zielsveel van een kat ga houden, en dat ie weer binnen een jaar weg is.

Wat zouden jullie doen? Is het te snel? Of blijf ik de gevoelens die ik heb sowieso houden? (of ben ik misschien stiekem een beetje een zeikerd en moet ik het gewoon doen?)
Mijn mooie lieve poezenmeid

(denk om copyright!)