Te snel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne87

Te snel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 20:11

Hallo!
Ik zit een beetje met een dilemma. Vorig jaar juni heb ik een kitten uit het asiel gehaald. Wel beetje gedoe mee gehad, ze sloopte namelijk nogal graag :o Maar ondanks dat genoot ik ontzettend van haar. Ze mocht naar buiten wanneer ze wou, kon lekker haar eigen gang gaan. Op een dag kwam ze niet meer terug, en later bleek dat ze was aangereden (ook nog vlak achter ons huis ook :n ) M'n moeder dacht dat ze het rugje gebroken had, en dat ze er niet veel van gevoeld heeft, laten we het hopen.
Ik was onzettend verdrietig, we hebben nog geen jaar van haar mogen genieten! ;( Af en toe kan ik er nog wel flink om janken..

Omdat ik een poezenbeest in huis eigenlijk best wel mis, zit ik eraan te denken om een nieuwe op te halen uit het asiel. Onze vorige poes, Ducatti, is overleden op 5 mei dit jaar. Is het te snel om een ander diertje te nemen? Ik voel me erg schuldig tegenover Ducatti, terwijl ze zelf natuurlijk ook nooit heeft gewild dat ze dood zou gaan. Terwijl ik ook weet dat ze, in mijn ogen, een super leven heeft gehad, hoe kort het ook was. Ze kon haar gang gaan etc, ze werd veel geknuffeld.

Aan de ene kant denk ik dat ik wel weer toe ben aan een ander diertje, maar aan de andere kant denk ik van niet. Ik ben bang dat ik ze ga vergelijken. Daarom heb ik sowieso besloten dat, als er een nieuwe kat komt, die totaal anders eruit moet zien dan Ducatti. En nu is mijn oog dus gevallen op een andere kat. Ik ben er ook bang voor dat ik weer zielsveel van een kat ga houden, en dat ie weer binnen een jaar weg is. ;(

Wat zouden jullie doen? Is het te snel? Of blijf ik de gevoelens die ik heb sowieso houden? (of ben ik misschien stiekem een beetje een zeikerd en moet ik het gewoon doen?)

Mijn mooie lieve poezenmeid
Afbeelding
(denk om copyright!)

patserke

Re: Te snel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:15

ik denk misschien een kat of poes uit het assiel halen? die geef je liefde en je hebt een goed doel bereikt?

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 20:17

Ja klopt, ik wou er ook sowieso één uit het asiel halen. Maar ben bang dat ik ze ga vergelijken, of me schuldig blijf voelen tegenover mijn oude poesje. Iemand hier ervaring mee?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:17

Welnee, dat is niet te snel. Een ander diertje is namelijk echt een ánder diertje. Van een nieuw poesje ga je ook weer veel houden en het zal de pijn misschien wel een beetje verzachten, maar de plek in je hart van je overleden poesje niet innemen hoor. Een mensenhart is groot genoeg voor meerdere diertjes :j !

En hartstikke goed van je dat je er aan denkt om een kat uit het asiel te nemen!

Ik weet trouwens precies hoe je je voelt. Mijn kitten is twee jaar geleden op een avond niet meer thuis gekomen. Nooit meer teruggevonden......

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:19

tja ik zou zeggen gewoon doen..
ik heb nu weer twee katten nadat 1 van mijn katten vergiftigd was...
en ik kan nu al zeggen dat er nooit geen 2e van hem zal zijn.. ik heb ze in het beginwel een een beetje vergeleken in het begin moet ik eerlijk zeggen maar nu zie ik echt wel dat ze niet hetzelfde zijn.. en ik vind deze net zo leuk met zn eigen persoonlijkheid...

dus doen! :)

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 20:20

Niet weer teruggevonden? Bah :\ Klinkt heel hard, maar ben blij dat we haar terug kregen toen ze was overleden, wisten we in ieder geval zeker dat ze er niet meer was. We hebben namelijk wel eerder gehad bij haar dat ze een paar dagen weg was, en dat zit je zo in onzekerheid, nu wisten we het in ieder geval zeker, hoe sneu ook.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:21

Nee hoor ik vind het niet te snel. Kan me goed voorstellen dat je wat leven op je heen mist. Gewoon een leuke kat uit het asiel halen.

En hou maar in gedachten dat het geen vervanger is / hoeft te zijn he. Dat maakt het misschien wat makkelijker voor je. Bovendien geef je op die manier een andere kat nog weer een mooie kans ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:22

Mij leek het eerder ook te snel om te kijken naar een poes toen mijn beide poezen waren overleden maar ik heb de katten geen enkele keer met elkaar vergeleken. Je moet er alleen rekening mee houden dat de gevoel voor beide dieren totaal anders zullen zijn.
Blijf bij je gevoel, je kan ook gewoon eerst vrijblijvend kijken bij een dierenasiel en als je een klik hebt met een dier dan die te nemen.

Silly1972

Ben je gek! ik zou geen moment zonder mijn kat kunnen als die er niet meer is komt er gelijk een nieuwe, waar moet je dan je liefde aan geven ;-)
Ik heb er ervaring mee, Ducatti zal je nooit vergeten, maar een nieuwe kan het verdriet juist erg verminderen.
Zeker in deze tijd van het jaar zitten de katten te springen om een lief baasje

chocobroodje

Nee je moet ze niet gaan vergelijken maar je zult zien dat het best meevalt. Juist doordat je weer een kat uit het asiel neemt hoef je je echt niet schuldig te voelen, je poezebeest zal je dankbaar zijn.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:25

Ik zou ook eens in het asiel gaan kijken en daar een lieve kat van meenemen, tja wanneer is iets te snel? Het zal over een jaar misschien nog wel net zo voelen, dus gewoon doen. Over dat bang zijn dat je je nieuwe poezenvriend alweer binnen een jaar kwijt raakt kan natuurlijk altijd maar ga hier niet vanuit want dan kun je bij alles wel stil gaan staan.

Ik heb zelf een perzische kater, echt een scheet. Hij komt alleen nooit buiten, juist omdat ik zo bang ben dat hij gejat of aangereden word. Hij loopt wel gewoon als ik thuis ben in de achtertuin maar soms weet hij ook niet hoe gauw hij naar binnen moet komen, hij heeft dus absoluut niet de drang om alleen naar buiten te gaan en op onderzoek uit te gaan.
Het risico is idd groter als je je kat alleen de weide wereld in laat gaan dat er iets met hem gebeurd dan dat hij gewoon lekker binnen en in de tuin loopt, maarja hier kies je natuurlijk zelf voor.

Succes met het vinden van een leuke kat :D

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 20:31

Bedankt voor jullie lieve reacties :(:) Ik denk dat dit een beetje de bevestiging is die ik nodig was :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:36

Dan is zo'n topic alleen maar handig toch?
Als je gaat kijken in het asiel: Veel plezier en kies een leukie uit!

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 14:03

Update!
Vandaag heb ik een nieuwe kat uit het asiel gehaald :o
Had er al een oogje op, en nu heb ik hem mogen ophalen.

Mensen.. meet Oom Geert! := (in het asiel heette hij Geert, en ach, zo'n gekke naam vond ik het niet :P )
Afbeelding

Een kater, 5/6 jaar oud. Was eerst geplaatst, maar die mensen hadden een hond, en hij jaagde de hond steeds weg := Dus dat was geen klikkende combi. Ben benieuwd of het hier wat beter gaat :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:11

Gefeliciteerd! Alvast veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:01

Gefeliciteerd! Ik vind het goed dat je het gedaan hebt! Er zijn nog veel poezen die wachten op een huisje. Daarvoor hoef jij je dus niet schuldig te voelen tegenover je vorige poes. Was een mooie poezenmeid.

Maar oom Geert is ook een plaatje! Meer foto's graag! :D

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 16:55

Haha :D Hierbij meer foto's ;) Heb hem nog niet zo vaak gezien, hij liep uit z'n kooi direct de kamer in. Daarna heeftie een tijdje achter de stoelen gelegen. Maar stond op, en kwam direct knuffels halen :D Hij ligt nu eigenlijk al de hele middag onderin de krabpaal :P Luie kat :Y)
Toen ie even op de bank lag, direct mijn camera gepakt! En ja we hebben een oranje bank :+

http://img13.imageshack.us/img13/2721/29469437.jpg

Afbeelding
Totaal plaatje

Afbeelding
Mooie oogjes :o en check z'n klauwen :oo

Moderatoropmerking:
Maximaal 2 foto's ter illustratie. De derde foto is in link geplaatst.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:24

wouw wat een mooi dier :9

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:27

Wauwie, hij is zeker erg mooi :oo
Hij heeft het zo te zien al helemaal naar z'n zin :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:32

na het inslapen van mijn hond (15 jaar mee samengeleefd) had ik een week later een nieuwe pup lopen. ik heb me geen moment schuldig gevoeld tegenover de eerste hond en ben hem ook geen moment vergeten.
de nieuwe hond hielp me juist het verdriet te verwerken en ik hoop dat dat bij jouw nieuwe aanwist ook het geval is.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:35

Haha je ziet hem gewoon denken, laat me lekker liggen en ga weg met die camera. Wel een mooi katje.
In het begin zal je heus wel vergelijkingen maken, maar dat geeft niet. Heb ik ook gedaan met al mijn katten. Ze laten snel genoeg zien dat ze een eigen ik hebben. Veel plezier met ome Geert.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:42

Ai herken eigenlijk heel veel uit je eerste bericht.. Mijn eigen kitten Banjer, hebben we 4 jaar geleden 'gered' van een zwerf leventje waaronder zijn twee zusjes. Hij is op 5 mei toen hij 9 maanden was aangereden voor ons huis.. Twee maanden later is op 11 maanden leeftijd zijn zusje aangereden. Onze katten leven nu binnen en ik heb echt ik denk een jaar wel elke nacht gejankt tot ik in slaap viel.. We hebben al aardig snel twee nieuwe katten genomen. Heel geleidelijk ze kwamen op ons pad zeg maar. En later nog een kleintje die wel heel veel op mijn banjer lijkt. Nu heb ik het minder moeilijk over en we kunnen er ook beter over praten maar het blijft een k*t onderwerp in mijn ogen en ik denk ook die van mijn familie. Veel plezier met je nieuwe kat, elke kat is anders en allemaal hebben ze hele goede punten dat zie ik ook steeds meer!
Groetjes

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:45

Joh meid, weet je ze zijn allemaal anders en de een is de ander niet, dus vergelijken zul je niet zo snel doen hoor.
En je maakt er weer een ander dier gelukkig mee, en het gat in je hart is weer een beetje opgevuld, sla je alle vliegen in een klap toch??? ;)
En je nooit schuldig voelen hoor, je bent goed geweest voor je ene poesje en nu kun je goed zijn voor het andere poesje!!!!! Veel succes!!!!!!!!

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:54

Nee joh tuurlijk niet! Gewoon lekker weer een maatje nemen!

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 09:38

Nu is oom Geert ook al weg ;( Hij is woensdag middag naar buiten gegaan en we hebben hem niet weer gezien.. Heb de dierenambulance gebeld, straks het asiel ook nog even bellen.. denk je leuk weer een kat, leuk voor jezelf, leuk voor de kat want die geef je weer een kans, istie weg ;(