Tuin Poesdicht maken??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Tuin Poesdicht maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 23:18

Wie weet een goede manier om je tuin goed poesdicht te maken en dan bedoel ik dat mijn poezen er niet uit kunnen.
3 weken geleden is er een kitten in mijn weitje(wat ik huur bij een boer)gedumpt.
Ik heb haar toen mee naar huis genomen.
En omdat onze stalpoes oud en krikkemikkig begint te worden heb ik haar nu ook hier thuis.
Nu hou ik ze nog binnen maar ik zou ze in de toekomst graag naar buiten willen laten maar dan alleen in de tuin.
Ik woon aan een vrij drukke weg en ik wil niet dat een ander last heeft van mijn poezen.
Ik weet dat er schrikdraad apparaatjes zijn speciaal voor honden en katten, heeft iemand hier ervaring mee???
Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben.

Er staat rondom schutting om de tuin maar daar klimmen ze natuurlijk zo overheen.

Jellie

Re: Tuin Poesdicht maken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:22

Een vriendin van mij had haar hele tuin afgedekt dmv dat gaas maar die had ook hoge schuttingen dus daar had je geen last als je liep... Je kan eventueel ook overwegen om een soort van hok/bench te maken.. dat ze wel los kunnen maar een deel van je tuin kunnen gebruiken.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:28

colunder schreef:
Ik weet dat er schrikdraad apparaatjes zijn speciaal voor honden en katten, heeft iemand hier ervaring mee???

Mijn kat (één van de drie) laat zich daar niet door tegenhouden. Mocht je het toch willen proberen dan mag je die van mij dus wel overnemen. :+ Ondertussen zoek ik ook nog steeds naar een oplossing die wél werkt en niet teveel kost.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:35

Cacaobonen :j
Kan je gewoon bij het tuincentrum halen. Daar groeien je planten ook nog goed van :P

Ow en ze houden niet van afrikaantjes.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:38

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:52

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 20:57

Zoiets had ik ook in gedacht,en dan ook met een schrikdraadje op de kopse kant erbij.
Ik denk dat ik dat maar ga proberen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:01

Hmm, ik zit met hetzelfde probleem...hou dit even in de gaten...

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:01

je kan ook bovenop je schutting schuin naar binnen gaas plaatsen, kunnen ze niet over de schutting heen,

edit;bedoel idd zo als op de foto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:07

Als het droog is heb ik 2 herders en een herrie-terrier los in de tuin lopen, werkt super :j
Heb 1x wat restjes kat in de container moeten gooien maar heb er daarna nooit meer 1 gezien....

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:46

Lia_ schreef:
Als het droog is heb ik 2 herders en een herrie-terrier los in de tuin lopen, werkt super :j
Heb 1x wat restjes kat in de container moeten gooien maar heb er daarna nooit meer 1 gezien....

eeuuuh, volgens mij wil TS nog niet van haar katten af en zoekt ze een oplossing om ze binnen haar eigen tuin te houden ;) ik denk ook met de bedoeling om ze uit tuinen zoals de jouwe te houden :D
Laatst bijgewerkt door Tieme op 09-08-09 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:47

Lia_ schreef:

volgens mij gaat het erom dat haar poezen niet uit de tuin kunnen, niet dat er geen vreemde poezen in de tuin mogen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:56

Wij hebben heel de tuin omringd met een stenen muur van circa 2 meter hoog. Hier heb ik simpelweg 2 lijntjes schrikdraad op gespannen. 1 op de kopse kant en 1 zo'n 15 cm eronder aan de zijkant.

Ik heb lint voor paarden van 1 cm breed gebruikt, standaard isolatoren en het lichtste netwerk kastje van Gallagher (tot 1 hectare). Die spullen had ik allemaal nog liggen van de periode dat mijn pony nog niet in pension stond. Werkt perfect en houdt zelfs onze doorgewinterde boerderijkat cq straatschooier in de tuin. Ze krijgen allemaal 1 keer ontiegelijk op hun sodemieter maar daarna zullen ze het echt niet meer uitproberen }> . Moet wel eerlijk toegeven dat mijn oude theemuts zo geschrokken is dat ze nu liever binnen blijft :o . Denk dat ik haar gewoon een keertje buiten neer moet zetten en de deur dicht moet doen. Komt ze er vanzelf wel weer achter dat het ok is buiten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:18

Ik zat ook aan elektrice lijntjes te denken maar iedereen om mij heen vind dat zielig...en dat ze er gewoon overheen springen...

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:20

Elaine schreef:
Cacaobonen :j
Kan je gewoon bij het tuincentrum halen.

Hebben wij ook in de tuin gehad, er werd toen erg veel in de tuin gepoept....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:20

tuin afdekken. Of tenminste je schuttingen ca een meter afdekken. Of een deel van de tuin afschermen met gaas. Er is echt geen andere optie. Electische 'hekken' werken niet. Alle andere dingen ook niet. Die moeite kun je je echt besparen. Mijn kat kon er gewoon uit. Dus de enige optie: een net over je tuin spannen, of je hekken echt hoog genoeg maken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:21

Ja, zat idd ook al aan gaas te denken...over de gehele tuin...maar hoe bevestig je dat dan aan de grond?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:24

bevestigen aan het hek.. desnoods het hek verlengen op een paar punten, dat het hoger is. En met een niettang aan het hek nieten.
En het zijn geen konijnen, ze graven er niet onderdoor of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:31

Anya schreef:
Electische 'hekken' werken niet.

Hangt er ook vanaf wat je erop zet. Die kietel dingetjes speciaal voor honden en katten werken inderdaad niet. Daar hebben ze letterlijk schijt aan. Bij ons proberen ze er echt niet tussendoor te kruipen :n . Maar goed, dan krijgen ze ook een klap waar zelfs menig hongerige haflinger of fjord nog respect voor heeft }> . Wij kunnen nu ook probleemloos een tafel of kliko langs de muur zetten. Daar zitten ze dan wel op, maar geen haar op hun lichaam die eraan denkt om nog een poging te wagen.

Zielig; ja misschien wel. Maar onder een auto is het ook niet echt prettig.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 05:41

Anya schreef:
bevestigen aan het hek.. desnoods het hek verlengen op een paar punten, dat het hoger is. En met een niettang aan het hek nieten.
En het zijn geen konijnen, ze graven er niet onderdoor of zo.

Ik heb geen hek. Wel aan één kant een goeie schutting maar aan de andere kant is er maar een gedeelte schutting en voor de rest coniveren. (hoe schrijf je dat? :+ )

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:45

Bellatrix schreef:
Ik zat ook aan elektrice lijntjes te denken maar iedereen om mij heen vind dat zielig...en dat ze er gewoon overheen springen...

Het is altijd nog minder zielig dan dat je ze op een gegeven moment met een schep van de weg moet schrapen omdat ze platgereden zijn ;) als je een goed stroomapparaat hebt, dus voor paarden of zo, dan doen ze het echt maar 1x en daarna nooit meer. als je het goed aan de schutting bevestigd dan springen ze er echt niet overheen.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:50

Een grote ren maken in de tuin.
Ik ken ook een kat die loopt in een tuigje dat zit een aan lange lijn en die lijn schuift weer over een lijn die over de volledige lengte van de tuin is gespannen.
Als je zo een ontzichtbaar systeem wilt gebruiken met een halsband, moet je je kat daarin gaan trainen. Dat is niet zo maar van zelf dat ze dat snappen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:55

Een tuigje zou ik nooit aan beginnen, dat lijkt me nog enger dan de kat los laten lopen. :o Als je meer dan één kat hebt is het sowieso niet haalbaar. Ik denk dat wij uiteindelijk voor een schutting met gaas gaan, zoals in de link van Quellian. Desnoods nog een stroomdraadje erbij en dan hopen dat ze er een beetje respect voor krijgen. }>

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:55

Hier hebben we een katproof dakterras gemaakt, er staat een schutting met daarop tussen elke schutting nog een paal wat ong 1m boven de schutting uitkomt. En daarop dan weer een kleiner latje wat naar binnen uitsteekt zeg maar en dat helemaal afgezet met een net.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:02

Mijn 3 katten lopen aan een lijn en een tuigje door mijn tuin. Hier moet je echter altijd bij blijven omdat ze regelmatig ergens mee verstrikt zitten (tenzij je alleen stenen in je tuin hebt liggen). Het in de knoop zitten met elkaar valt erg mee. Lang niet alle katten accepteren een tuigje, het makkelijkst is het als je ze er al jong aan laat wennen.
Wat tjady zegt is ook een idee, maar dan niet met meerdere katten.
Ga binnenkort mijn tuin opknappen dus ik ga de schuine rekken op de schutting in overweging nemen.