Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mjay schreef:pfff das inderdaad niet mis zeg! ik heb ook eens gebeld naar een opvang maar daar gaven ze ze alleen in paartjes weg... daar zat ik ook niet op te wachten! dus tja zo blijven ze wel vol ja als ze of voor een hoge prijs of alleen maar met zn tweeen weg gaan!
C_arola schreef:Bij de dierenzaken hier in de buurt betaal je 16,- voor een groot konijn. Vlaamse reuzen verkopen ze hier niet.
Yinnar schreef:C_arola schreef:Bij de dierenzaken hier in de buurt betaal je 16,- voor een groot konijn. Vlaamse reuzen verkopen ze hier niet.
Dat is echt geen geld.Hier in deze regio is het vanaf € 20,00. Tel daar de castratie bij op en je zit rond de € 100,00. Dus dan is een ram van € 45,00 niet zo heel duur toch?
Tallie_Ho schreef:ik vind 45 of 37 euro voor een konijn nogal een hoop geld.. Ik weet dat het beter is om een geholpen, volwassen konijn te nemen, maar voor zo'n bedrag, no way!!
Ik heb zelf een konijn geadopteerd, ze is 7 en ze heeft mij geen cent gekostIk heb er wel even aan zitten denken om er een geholpen mannetje bij te nemen, maar met dit soort bedragen hoeft het voor mij niet
Dan maar geen konijn erbij
Tallie_Ho schreef:ik vind 45 of 37 euro voor een konijn nogal een hoop geld.. Ik weet dat het beter is om een geholpen, volwassen konijn te nemen, maar voor zo'n bedrag, no way!!
Ik heb zelf een konijn geadopteerd, ze is 7 en ze heeft mij geen cent gekostIk heb er wel even aan zitten denken om er een geholpen mannetje bij te nemen, maar met dit soort bedragen hoeft het voor mij niet
Dan maar geen konijn erbij
saskiab schreef:Ik heb ook konijnen uit opvang. Beide 20 euro. Het zijn voedsters. De rammen zijn 40 euro daar ivm castratie.
Ze zijn geënt tegen VHS en myxamatose. Dus tel die kosten bij elkaar op en dan de aanschaf van een jong konijn zit je op het zelfde bedrag.
Een castratie bij een konijn is best prijzig, dit gaat op gewicht en is veel gecompliceerder dan bij een kat of hond. Dus nee ik vind die prijzen heel normaal.
Tenzij je een ongeënt konijn wilt hebben (onderverstandig) en een dekkende ram.
Wij hebben heel veel konijnen gehad, in een weide. En een aantal konijntjes verloren aan VHS. Dus hier ent ik nu echt wel tegen. VHS kun je niet weg houden. Het komt en het is raak. via lucht, vliegen, planten ed.
Ik zie geen probleem.
vanitymay schreef:Das hetzelfde dat als je een hond uit het asiel zou halen met een heel verhaal van ellende en daar veeeel meer voor moet betalen dan een raspuppie met paieren en alle entingen: Dat zou ook geen mens doen toch??