kom je thuis heeft je hond zich kapot gebeten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

kom je thuis heeft je hond zich kapot gebeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 21:59

sorry ik moet het even kwijt.

even voorop! ik ben heel streng wat vlooien betreft, en druppel echt om de 6 weken.
dus voor 3 weken geleden ook weer gedruppeld tegen vlooien!

nu 3 weken later ging ik dus naar mijn broer, verder nix aan de hand, kom ik thuis zit mijn hele hond onder de vlooien, dus ik mijn broer bellen om even aan geven dat ze vlooien hebben en dat ze moeten gaan behandelen.
krijg ik eerst naar mijn kop gesmeten dat de vlooien bij mij weg komen. en dat hun hond nu ook helemaal onder de vlooien zit :( nou dat kan dus bijna niet maar goed!

ik dacht nou ja als de vlooien bijten gaan ze wel dood dus ik heb het even aangekeken,
kom ik vanmiddag thuis van mijn werk, zit mijn hond helemaal onder het bloed op mijn kont!
hij had zich dus helemaal stuk gebeten. dus ik de DA op gebeld want dit zat niet goed.
kom ik bij de DA ziet hij dat dhani helemaal onder de bulten zat van de vlooien beten en die jeuken heel erg!
dus dhani heeft vlooien allergie.
nu heeft hij een pretnizon spuit gehad voor de jeuk, en ik heb vlooien shampoo en nog weer opnieuw druppels voor in de nek meegekregen.
vanmiddag heb ik dhani gelijk gewassen met die shampoo, want volgens de DA gingen de vlooien daarme gelijk dood, morgen mocht hij nogmaals de druppels in de nek hebben.
ze hebben de plekken op zijn kont kaal geschoren en schoongemaakt. het zijn nu hotspot plekken!

maar jeetje ik had echt niet verwachtdat dhani zich zo open zou bijten op zijn kont.
sorry ik moest het even kwijt. ik kan me zo kwaat maken dat ik ineens de schuld krijg dat de vlooien bij mij weg komen, terwijl mijn hond thuis niet krabte en beet, en na de tijd wel! ;(

nou ja sorry als mijn verhaal misschien een beetje warrig is ;) ik kan soms niet goed uitleggen wat ik bedoel!
hieronder 2 foto`s van de bultjes in de liezen en de plekken op zijn kont!

Afbeelding

Afbeelding

de klitten die je ziet komt door het wassen het haar was nog nat!

Anoniem

Re: kom je thuis heeft je hond zich kapot gebeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:03

Oei dat is idd een beginnende hotspot, jammer dat de DA er meteen weer een prednisonspuit in heeft gezet zeg!
Ik heb dit probleem hier thuis ook, en je moet er idd erg alert op zijn.
Wien's schuld het is heb je nu niet veel meer aan, is een mooie waarschuwing voor de volgende keer.
Hoop dat ie snel weer opknapt, maar kan wel even duren.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 22:07

Chiqa schreef:
Oei dat is idd een beginnende hotspot, jammer dat de DA er meteen weer een prednisonspuit in heeft gezet zeg!
Ik heb dit probleem hier thuis ook, en je moet er idd erg alert op zijn.
Wien's schuld het is heb je nu niet veel meer aan, is een mooie waarschuwing voor de volgende keer.
Hoop dat ie snel weer opknapt, maar kan wel even duren.

ik ben dr ook bang voor! ik ben altijd heel streng wat vlooien betreft! want ja je wil zelf ook geen jeuk hebben! zo denk ik dan!, als ze bij mij beginnen te krabben krijgen ze gelijk weer druppels!
maar ben bang idd dat het we even gaat duren voor het allemaal genezen is.

ja ik vind het erg jammer dat hij gelijk een prednison spuit heeft gehad!! hij staat namelijk ook op dieet en hij was net een halve kilo kwijt in 2 weken tijd, maar ja dat zou er denk ik wel weer aankomen door de spuit denk ik!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:08

waar ontvlooi je mee?
je weet dat fipronil(frontline)niet meer werkt omdat de vlooien daar immuun voor zijn geworden?
Prednison werkt prima tegen die allergische reactie....ik weet niet wat iedereen altijd tegen prednison heeft,maar goed...

Van 1 injectie prednison kom je niet aan hoor....alleen van lang gebruik,een half jaar ofzo.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:11

Oei, arm beessie...gelukkig ben je er gelijk mee naar de DA gegaan. En tja die prednison is troep, maar het zorgt wel dat de ergste jeuk weggaat en er geen ontsteking komt. Ik heb onze hond 3 weken geleden (na onze week vakantie) opgehaald bij de oppas en die beet ook ineens...ik zat binnen 24 uur al bij de DA, dus ze had op wat schrale plekjes gelukkig geen open plekken.
De vorige hond van mijn ouders hebben we destijds op ander voer gezet, constant vlovrij gehouden etc. maar die bleef bijten. Na tijden aan de prednison en andere middeltjes, hebben we haar met 9 jaar laten inslapen omdat het echt niet meer ging. En ja, mijn ouders hebben echt alle mogelijkheden uitgeprobeerd....

succes en ik hoop dat je hond snel opknapt.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 22:13

geerke schreef:
waar ontvlooi je mee?
je weet dat fipronil(frontline)niet meer werkt omdat de vlooien daar immuun voor zijn geworden?
Prednison werkt prima tegen die allergische reactie....ik weet niet wat iedereen altijd tegen prednison heeft,maar goed...

Van 1 injectie prednison kom je niet aan hoor....alleen van lang gebruik,een half jaar ofzo.

nee ik ontvlooi met bolfo!

ik weet dus niet wat prednison doet ik weer alleen dat je dr heel dik van kan worden! maar hoelang je dat moet gebruiken voor dat je dik wordt weet ik niet! maar ik schrok wel toen de DA zei dat het een prednisonspuit was die hij hem gegeven had. toen ging er gelijk een belletje rinkelen, van Hij staat op dieet! en met prednison kom je aan! dus vandaar

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 22:16

Talonius schreef:
Oei, arm beessie...gelukkig ben je er gelijk mee naar de DA gegaan. En tja die prednison is troep, maar het zorgt wel dat de ergste jeuk weggaat en er geen ontsteking komt. Ik heb onze hond 3 weken geleden (na onze week vakantie) opgehaald bij de oppas en die beet ook ineens...ik zat binnen 24 uur al bij de DA, dus ze had op wat schrale plekjes gelukkig geen open plekken.
De vorige hond van mijn ouders hebben we destijds op ander voer gezet, constant vlovrij gehouden etc. maar die bleef bijten. Na tijden aan de prednison en andere middeltjes, hebben we haar met 9 jaar laten inslapen omdat het echt niet meer ging. En ja, mijn ouders hebben echt alle mogelijkheden uitgeprobeerd....

succes en ik hoop dat je hond snel opknapt.

dankje! :D ik heb dhani nu op hypo allergeen voer! lam en rijst. omdat hij te dik wert ben ik over gegaan op ander voer! met het vorige voer krabte hij zich ook een ongeluk, maar dat kwam door teveel zout in het voer.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:18

1 Inj. Prednison hoef je je echt geen zorgen over te maken en het zorgt er voor dat de jeuk (allergische reactie) ophoudt dus het beste wat de dierenarts kan doen op zo'n moment.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 22:20

Wilawander schreef:
1 Inj. Prednison hoef je je echt geen zorgen over te maken en het zorgt er voor dat de jeuk (allergische reactie) ophoudt dus het beste wat de dierenarts kan doen op zo'n moment.

ja dat zei hij ook! de jeuk is nu minder! ik ben blij dat ik heen ben gegaan, dhani kan nu tenminste rustig slapen! dat deed hij ook niet meer vanmiddag van de jeuk,
hij zal nu wel moe zijn van het krabben en bijten!

nou ja ik heb ook een grote ronde met hem gefietst, dus daar zal hij ook wel moe van zijn haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:21

Dhani schreef:
geerke schreef:
waar ontvlooi je mee?

nee ik ontvlooi met bolfo!

ik weet dus niet wat prednison doet ik weer alleen dat je dr heel dik van kan worden! maar hoelang je dat moet gebruiken voor dat je dik wordt weet ik niet! maar ik schrok wel toen de DA zei dat het een prednisonspuit was die hij hem gegeven had. toen ging er gelijk een belletje rinkelen, van Hij staat op dieet! en met prednison kom je aan! dus vandaar

Bolfo is echt heel agressief. Dat middel wat je gebruikt kan icm met vlooien hotspots veroorzaken.

1 x een prednisonspuit is niet erg, echt niet. Kuurtjes zijn minder, maar 1 x een spuit..... je zult in dit geval wel moeten.......

Wat het vlooienmiddel betreft, kun je beter Advantage gaan gebruiken, dat is veel vriendelijker voor de huid.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 22:23

okee! mijn dierenarts heeft dan niet die heeft mij bolfo verkocht, ik koop het altijd daar! waar kan ik het middel halen???

laaaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:26

Mijn hond is ook allergisch voor vlooien en had een jaar geleden heel z'n staart ook open gebeten..
Wij hebben er toen hydrocortiderm voor gebruikt en dat hielp ook heel goed..

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 22:29

laaaura schreef:
Mijn hond is ook allergisch voor vlooien en had een jaar geleden heel z'n staart ook open gebeten..
Wij hebben er toen hydrocortiderm voor gebruikt en dat hielp ook heel goed..

ja dat heb ik ook in huis! maar ik ben er niet zon voorstander van omdat dat de huid dun maakt.
ik had het gekregen voor de castratiewond die niet wou genezen.
maar de boel daar is nu wel erg dun. ;(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:30

Yamcha:bedankt voor de tip!
ik ga eens op zoek hier naar advantage,en anders bestel ik het via internet!bedankt!

hydrocortiderm helpt prima(zit ook prednison in en een antibiotica)....bij een klein plekje,maar z'on heftige allergische reactie zoals de hond van TS denk ik niet dat je het daarmee redt.
Trouwens goed van je dat je meteen naar de da bent gegaan TS!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 22:32

geerke schreef:
Yamcha:bedankt voor de tip!
ik ga eens op zoek hier naar advantage,en anders bestel ik het via internet!bedankt!

hydrocortiderm helpt prima(zit ook prednison in en een antibiotica)....bij een klein plekje,maar z'on heftige allergische reactie zoals de hond van TS denk ik niet dat je het daarmee redt.
Trouwens goed van je dat je meteen naar de da bent gegaan TS!

dankje! het was ook het eerste wat in me op kwam, omdat hij er zo bebloed uit zag leek het veel erger dan het eigenlijk is nu het schoongemaakt is en zo!, maar ja je schrikt wel even als je het ziet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:38

Dhani schreef:
okee! mijn dierenarts heeft dan niet die heeft mij bolfo verkocht, ik koop het altijd daar! waar kan ik het middel halen???

Bij de DA, maar je kunt het ook op internet bestellen.

Wel even de hond wegen, dat je de goede verpakking hebt :)

Geerke: graag gedaan, Beau had een erg gevoelige huid, en met andere middelen hadden we hetzelfde probleem als TS.

Hydrocortiderm is idd fijn :j

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 22:43

okee dan kan ik even gaan kijken op internet! :D dankje!! misschien maar beter dat ik van de bolfo af ga dan!

mensen ik ga nu slapen de nieuwe reacties beantwoord ik morgen!

slaapze iedereen voor wie er aan toe is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:59

Prednison eenmalig kan idd geen kwaad (Liever niet hier wil ik het niet hebben) het is namelijk een aanslag op de weerstand en de nieren
Idd Advantage dat helpt specifiek tegen vlooienallergie!

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:03

Bolfo werkt bij onze beesten hier niet meer, evenals de frontline, de goedkoopste onbekenste merken werken hier nu het beste. (van intratuin e.d.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:09

Die werken hier beroerd, dan hebben ze gelijk overal jeuk :(:)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:51

1 van mijn honden heeft ook vloallergie, bij hem werkt Frontline het beste maar dat schijnt gebied afhankelijk te zijn. Met frontline geen jeuk.

1 Prednison spuit gaat de weerstand echt niet van achteruit. Dat valt echt wel mee en van Hydrocortiderm wordt de huid pas dun als je het langere tijd gebruikt.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 18:41

okee ik ga toch is kijken op internet voor dat andere vlooien middel!

even de vorderingen hier!!
dhani heeft geen jeuk meer! de prednison prik heeft zn werk gedaan! ik ga dhani strax even knippen. dan is hij ook van die broeiende vacht af.

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:46

Arme hond! Gelukkig heeft hij er nu wat tegen de jeuk gehad!

Moest wel even lachen om je gecensureerde foto! :))

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 18:49

EveliNero schreef:
Arme hond! Gelukkig heeft hij er nu wat tegen de jeuk gehad!

Moest wel even lachen om je gecensureerde foto! :))

haha ja dat heb ik gedaan omdat ik een vorige keer ook een vraag had en had toen ook zon foto!
daar kreeg ik reactie op of dat echt zo moest die foto! :D dus vandaar even bewerkt! :o

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:50

Wat vervelend allemaal zeg...en al helemaal voor je hond.

Mocht je de Bolfo Gold gebruiken....dan is dat precies hetzelfde als Advantage. Het gaat om precies dezelfde werkzame stof en ook dezelfde hoeveelheid.
Zowel de Advantage als de Bolfo Gold zit de werzame stof Imidacloprid in.

Maar mocht je een product al langere tijd gebruiken dan is het zoiezo wel aan te raden om een keer van merk en werkzame stof te wisselen. Dan heb je ook de minste kans op resistentie ;)