Hond neergeschoten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Clairee

Hond neergeschoten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 15:41

Ik heb een tijdje getwijfeld of ik wel een topic moest maken, maar ben toch eigenlijk erg benieuwd naar jullie reacties. Hetgeen wat er is gebeurt zit namelijk al de hele dag in mijn hoofd, en krijg het maar niet weg..

Mijn oom had een Rottweiler kruising. Prachtige hond, lief naar mensen, een bedoelt als erf-hond aangezien ze op een boerderij wonen. Vorig jaar is de hond van het terrein afgegaan en heeft de schapen van de buurman laten schrikken. Eentje is hierbij in de sloot/prikkeldraad beland, maar let wel.. Hond heeft zelf geen schaap doodgebeten. Het is een verschrikkelijk incident, maar de hond heeft hier in mijn opzicht niet heel veel schuld aan. Hij kon niet bij ze komen. Natuurlijk moet hij wel op het erf blijven. Dit verhaal kreeg natuurlijk een staartje wat resulteerde in een hond die niet meer buiten los mocht lopen. In de warmte, in de kou, de hond moest in de schuur. Vind ik wel een logische oplossing, dan kan het ook niet meer gebeuren. Afijn, de buurman was en bleef woest en ziedend, diverse bedreigingen als 'ik maak hem dood' werden naar het hoofd van mijn familie geslingerd. Ze wilden nou niet bepaald van de hond af, dus letten erg goed op dat de hond niet kon ontsnappen.

Gisteravond, is de hond toch los kunnen komen. Vanuit het achterland is hij het maisveld ingelopen. De achterbuurvrouw die buiten was hoorde op een gegeven moment een schot, gevolgd door hondengejank en gepiep, en vervolgens nog een schot. Toen hoorde ze niets meer.

Mijn oom is direct in het maisveld gaan zoeken, alles heeft hij uitgeplozen, maar geen spoor van de hond. Tot op heden is hij nog steeds niet gevonden. Hij vermoed dat de daders hem hebben weggesleept om evt bewijs te laten verdwijnen. De kinderen (7, 10 & 13) alsmede hij en zijn vrouw zijn er kapot van. Het verdwijnen van de hond en de schoten zijn te toevallig om iets anders te vermoeden. Wie het gedaan heeft weten ze niet, waarschijnlijk komen ze het ook nooit te weten. De hond was nog geen 3 jaar oud.

Wat vinden jullie hier nou van? Als de buurman het zou hebben gedaan (ik wil benadrukken dat hij het niet per se hoeft te hebben gedaan), is het terecht dat hij voor eigen rechter speelt? Is het iemand anders geweest, hoe of wie dan ook, wie haalt het in zijn hoofd om een onschuldige hond neer te schieten! Ik ben eigenlijk vooral onder de indruk van het feit dat iemand in de buurt heeft gestaan met een buks en dacht 'die ga ik neerschieten'. Waar gaat het heen..

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:45

oei, mijn nekharen gaan hier over eind staan :(

Als de buurman het gedaan zou hebben zou ik als eerste naar de politie stappen.
Maar dat is niet zeker. Eerst maar een Amivedi, dierenartsen enz enz enz inlichten over dit voorval en dat de hond natuurlijk vermist is.

joyce83

Re: Hond neergeschoten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:48

Ik zou in elk geval melding doen bij dierenartsen, dierenasiels enz enz. Misschien is hij na het eerste schot weggekropen of gerend. Hopenlijk komen ze er wel achter wat er met de hond gebeurd is en wie dit gedaan heeft.

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 15:48

Is ook al gebeurt, politie is ook al op bezoek geweest bij mijn oom, maar zonder lijkje kunnen ze niet zoveel.. Het is ook niet aannemelijk dat hij nog gevonden wordt. Ofwel.. we kunnen niets doen!

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:49

Wat verschrikkelijk zeg!! Niemand heeft het recht om zomaar een nietsvermoedende onschuldige hond van een ander dood te schieten. Ik hoop dat jullie kunnen achterhalen wat er is gebeurd en dat de dader wordt gepakt!! (En stiekem hoop ik dat het toch niet de hond was die is geraakt)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:49

jakkes...volgens mij mag iemand niet de hond van een ander doodschieten....maar was het geen jachtgeweer?...volgens mij kun je met een buks geen hond doodschieten.

Ik zou wel aangifte doen als ik je oom was...maar eerst zou het handig zijn de dode hond te vinden,dat kan een da eventueel kijken of hij inderdaad is doodgeschoten.
Moeilijk hoor dit...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:51

Jeetje wat een afschuwelijk verhaal...

Heeft je oom al met de buurman gepraat ?

EvaLuna

Phoe heftig verhaal hoor, arme hond en arme bezorgde baasjes.

Natuurlijk mag die buurman niet het recht in eigen hand nemen! Dat zou wat zijn zeg als iedereen dat deed. Het is begrijpelijk dat die man zijn vee beschermd tot op zekere hoogte maar dit is het andere uiterste en wel erg extreem.

Ik zou zeker aangifte doen, al is het maar een vermoeden. Als hij nog ooit zo'n soort actie in petto heeft sta je dan toch sterker met een eerdere aangifte. Persoonlijk zou ik ook nog een stel Jerommekes op de buurman afsturen als het verhaal de echte waarheid blijkt te zijn.

Rosmoov

ik zou ook informeren in de buurt misschien is hij inderdaad weggekropen amivedi etc. inlichten ...ik zou er sowieso mee naar de politie gaan ...je mag niet op dieren schieten ....hier was eens een zwaan met een buks bewerkt en diegene heeft ook een straf gehad...

kijk je hond hoor je bij je te houden maar een ongelukje kan gebeuren ...zolang je hond geen beesten van hem heeft vermoord heeft hij altijd nog een onschuldig dier doodgeschoten ...

wat een ontzettende l*l trouwens....als diegene dat bij mijn hond zou doen schoot ik hem zelf in zn poten

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 15:52

@ Geerke, jachtgeweer zou ook kunnen, ik noem maar wat, was er niet bij :o

@ Winsel, ja dat heeft hij. Hij vroeg of hij toevallig de hond had gezien en hij kon alleen maar 'schaapachtig' lachen, verder heeft hij niets gezegd.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:53

Jeetje.. Zijn er geen sloten ofzo rondom het weiland? Klinkt heel naar, maar ze zouden hem dan toch ergens 'gelaten' moeten hebben.
Veel sterkte, ik zou er zéker werk van maken!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:54

Jeetje wat naar...

Hopen dat de hond kan worden gevonden om zo een onderzoek te starten..
Tot die tijd veel zoeken naar de hond en-/of sporen van de hond en dader.

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 15:54

Mijn oom kennende is hij er ook nog niet klaar mee! Maar ja.. eerst de boel maar eens bewijzen..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:59

Tip: pluis ook slootkanten en bermbosjes na. Bedenk een logische vluchtgang. Een dode hond van dat formaat is niet makkelijk te verslepen. En er zou bloed moeten liggen... Kan de buurman op bepaalde stukken land makkelijk een bepaald deel wel/niet bereiken. Kan me voorstellen dat hij het in het maisland niet 1,2,3 ziet..maar op een naastliggend weiland wel...

Verschrikkelijk voor de hond. Al moet ik zeggen dat mijn vader toen zijn schapen aangevallen werden de hond ook te lijf wilde gaan met een hooivork. Gelukkig heeft hij hem alleen geslagen, maar bij sommige mensen wordt het zwart voor de ogen op zo'n moment. Heeft je oom al gedonder met de buurman voor het incident zich afspeelde?
Laatst bijgewerkt door Caesar op 04-08-09 16:00, in het totaal 2 keer bewerkt

MamboBeach

Kijk, het is niet de bedoeling dat die hond de schapen opjaagt natuurlijk, kan me als schapeneigenaar wel voorstellen dat je dan een beetje boos wordt maargoed hij heeft niet het recht om dat dier dood te schieten.
Misschien had de hond dan nog beter vast kunnen liggen...
Gedane zaken nemen geen keer, helaas.
1 en 1 is 2 voor mij, als die hond niet meer terug is gekomen en er zijn 2 schoten gehoord en gejank en daarna niets meer lijkt het mij duidelijk...
Die boer kan dat natuurlijk niet maken, hij moet wel erg pissed off zijn geweest, hij heeft volgens mij gewoon op dat dier lopen azen...

ilse_orient

ja mss is de hond wel helemaal niet geraakt maar zo er geschrokken van het "schot" dat hij gewoon is weggrend..Ik zou hier echt wel een zaak van maken.

je kan toch niet zomaar op een hond gaan schieten wat een gek joh

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:00

Getver, wat een verhaal!

Je weet natuurlijk niet precies wat er gebeurd is, maar volgens mij kan een hond in een maisveld niet zo veel kwaad dat hij daarom zou moeten worden afgeschoten...

Mocht nou echt de nood zo hoog zijn dat er dit soort drastische maatregelen moeten worden genomen, dan zou degene die heeft geschoten, tenminste kunnen proberen om contact op te nemen met de eigenaar en deze netjes te woord te staan. Nu blijft je familie in onzekerheid zitten. Dat er geen spoor meer te vinden is van de hond is op z'n minst verdacht.

Gelukkig heb ik nog nooit zo'n situatie meegemaakt, lijkt mij heel erg naar. Ben benieuwd hoe het verder verloopt. Wellicht hebben meer mensen iets gezien/gehoord? Of kletst iemand in de buurt zijn/haar mond voorbij.

Als het een soort 'wraak-actie' is geweest, dan is de persoon die heeft geschoten misschien wel ook niet zo snugger om daarover zijn/haar mond te houden. Ik hoop voor jullie dat de waarheid boven tafel komt!

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:04

ik snap niet dat iemand die hond neerschiet.
hier is een man die met z'n herder langs de weg loopt en die de hond dan vrolijk de wei in laat gaan achter m'n schapen en paarden aan.
de paarden reden zich wel ze zijn niet bang voor hem maar m'n schapen is een ander verhaal door het rennen en zeker op een warme dag kunnen ze zo dood neervallen of als ze zwanger zijn de lammeren afzetten.
maar ik zou die hond niet echt wat doen (wel wegjagen) maar die eigenaar zou ik graag een keer een klap voor z'n kop geven.en een keer de hond in je wei kan gebeuren maar als het vaker gebeurt dan wordt ik wel erg boos.
ik zou overal posters neerhangen met foto's van de hond en vermist misschien dat iemand dan belt om te vertellen wat er is gebeurd.
Laatst bijgewerkt door hobbyboerin op 04-08-09 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:06

ik heb vroeger ook schapen gehad....je wilt niet weten wat een hond daar voor schade aan kan aanrichten.
weet je zeker dat de hond niet eerder een schaap heeft gegrepen?
Dan praat ik het natuurlijk nog niet goed om die hond neer te schieten....hoewel mijn ex een keer in staat was geweest als hij een geweer had gehad,tja....als je overal dode lammeren ziet en aangevroten schapen dan knapt er iets in je denk ik...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:07

Ik denk eerder dat hij een schot hagel gekregen heeft en vandaar dat gejank ook, en dat ie het op een lopen heeft gezet.. Een hond in paniek rent ver weg! Heb verschillende in paniek weg zien rennen omdat ze met hun domme kop tegen het schrikdraad van de paarden aanliepen. :=

Ik hoop niet dat hij neergeschoten is, ik zal dit topic dan ook even blijven volgen..

Anoniem

Re: Hond neergeschoten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:13

De mais staat al bijna 2 meter hoog. Daarin schiet je geen hond neer. Sterker nog, na de 2e rij mais ZIE je een hond niet eens meer.
Kan e.e.a. geen toeval zijn, en dat hondlief de poten genomen heeft omdat hij geschrokken is van buksgeknal?

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:13

jeetje dat is niet fijn.

Wat wij zelf hebben meegemaakt bij mij oude verzorgpony.
De hond liep daar ook altijd los, Wanneer hij een keer t mais in is gegaan is hij geraakt door een jager, De hond is maanden vermist geweest, en wanneer het mais van het land af kwam hebben ze het hondenlijkje gevonden. Toen is er een oproep geweest, en heeft de jager bekend gemaakt dat hij mogelijke dader was.

misschien was het in jullie geval ook een jager?

Heel veel sterkte, ik blijf dit volgen

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:18

Jee wat een verhaal. Ik zou trouwens toch wel even aandringen bij die buurman, als hij er ''schaapachtig om moest lachen''.

Als de buurman met hagel heeft geschoten kan de hond nog best leven, dus vooral de instanties allemaal inlichten en overal pamfletten ophangen...

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 16:18

@ Sonja

Hij is het maisveld ingelopen, het kan zo zijn dat hij aan de zijkanten/berm etc. is neergeschoten. Het kan ook zijn dat iemand hem heeft geroepen, hij is gekomen, en dat hij toen is neergeschoten, ín het maisveld. Dan maakt het niet uit of het 2 of 5 meter hoog staat. Ik denk dat het hondengejank/gepiep en vervolgens nog een schot ook wel het een en ander verklaard. Hoe hard ik ook hoop dat het niet is wat we denken.

In ieder geval, alles is uitgekamt, inclusief sloten, bermrand etc. Geen enkel spoor.

@ Blacky

Ik heb niet zoveel verstand van jagen, maar als ik aan jager denk denk ik aan bos? Is niet echt in de buurt van bos etc., maar als er ook wel eens jagers in maisvelden zijn, zou dat ook kunnen..

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:22

Wat verschrikkelijk! AL zou je hond een keer achter de schapen zijn aangegaan, hij heeft er geen dood gebeten. En jullie hebben het netjes opgelost door de hond steeds in de schuur te laten. Als de buurman het geweest zou zijn, dan nog heeft hij het recht niet om dit te doen! Ik hoop voor jullie dat de hond nog leeft en zo is geschrokken dat hij is weggelopen en misschien verdwaald is geraakt. Ik hoop voor jullie dat jullie hem vinden...