Zwerfkatje gevonden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Zwerfkatje gevonden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 12:12

Ja, kon weer niet missen. Het overkwam gisteren mij weer... :o

Ik ga regelmatig mennen met een vrouw en we gingen gisteren haar paarden van de vakantiewei halen. Nr. 1 hadden we net teruggebracht en ik wilde net in de auto stappen om nr. 2 te halen. Toen kwam daar zo 'n frummeltje aangelopen... Ik dach 'hey wat lief'. Beest kwam gelijk naar me toe, ik zat in de auto met de deur open. Zette zijn pootjes op de rand van m'n auto. Toen keek ik wat beter, beestje zag er niet zo fris uit. Ontstoken oogje, haar naar alle kanten, vlootjes overal. Net een ratje. :o Ik pakte em op, iek zo mager... Beest helemaal door het dolle heen op mijn schoot ik zeg tegen de eigenares van de paarden 'wat moet ik hier nu mee?' 'Ja, het stikt hier van de zwerfkatten, ik heb er al vier thuis zitten ik neem hem ni mee...' Ja, dan gaat ie dus met Vie mee. :Y)
Ik kan zo 'n klein ding toch niet achterlaten?

Dus hup, kat mee naar huis. M'n vriend wil em niet houden (we gaan binnenkort samen wonen), maar m'n moeder zag het wel zitten. We gaan em dus eerst een beetje opknappen en wie weet draait mijn vriend wel bij. O:)

Dus gisteren oogje verzorgd, 'gewassen' met kattenlotionspul, behandeld tegen de beestjes en we geven hem nu stelselmatig kleine beetjes voer, want hij is helemaal uitgehongerd... Morgen gaan we naar de DA, ik vrees dat ie wormpjes heeft en z'n inentingen zal hij ook nog moeten. Dus ja, we zijn weer een adoptiekind rijker. :D

Als iemand suggesties heeft voor een naam: laat maar weten!
Afbeelding

Arme, klein ratje...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij vindt vrouwen nu al helemaal te gek! :))
Afbeelding

Hier smelt je toch voor. :+:
Afbeelding

Ik ben klein, gevaarlijk en ik kom je eten stelen!!
Afbeelding

En, niet geheel onbelangrijk: hij is al helemaal fan van Bokt!!! +:)+
Afbeelding

MamboBeach

Re: Zwerfkatje gevonden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:17

Wat een droppie zeg! Veel plezier met hem! :j

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:21

Oh, wat een frutseltje :+: . Volgens mij is 'ie wel stronteigenwijs, of niet :D ? Mauwt hij ook naar je? wat voor kleurtje heeft het beestje nou precies? Het lijkt een beetje lapjesachtig door het piekhaar heen, als dat zo is is het een vrouwtje, maar het kunnen natuurlijk ook een soort bruine streepjes zijn. Hij is iig erg leuk!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:22

Wat een dropje! Lekker kleurtje ook!

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:23

lieff :D :D

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:24

Lief hoor! Mijn kat heet Zwerver :+ (Ook een zwerfkatje geweest)

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 12:25

Beetje eigenwijs, vooral heel nieuwsgierig en verbazingwekkend genoeg héél aanhankelijk, komt continu bij je liggen. Geen idee wat voor kleur, ik denk chocobruin, maar heb dat nog nooit bij een kat gezien. :+ Er zit ook een ietwat rossige schijn over.
En hij wíl mauwen, maar er komt geen geluid uit. :+

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:31

4 jaar geleden hoorde ik gemouw aan de over kant van de auto weg toen ik naar mn pony fietste. ik liep er heen en zag er een piep klein poesje van nog geen 6 weken met ondstoken oogjes en overal vlooien zitten. ik beetje in paniek en snel naar de stal fietsen (ik was maar 11, en had de kat in een plastic zak gestopt, boven op mijn regenjas..... geen sucses :D ) toen heeft het meisje die in de stallen woont een blikje open getrokken en daarna mijn moeder gebelt, of wij wel een kat wouden (zelf kan ze hem niet houden omdat ze zwanger was) en gelukkig mocht dat! dus wij met kat naar de DA, en jeetje..... wat kwam daar een was lijst uit zeg!! ten eerste zij ze dat als ik het katje een paar uur later had gevonden hij mischien wel dood was geweest, omdat zij vermoede dat hij daar al 2 dagen zat |( nou, toen constrateerde zij dat ze nieszieke had, onsstoken oogen, wormen, luizen, en erstig was vermager, en ze een hele reeks van prikkies moest, die na 2 weken nog keer moesten. ojaa.. ze werd ook gelijk geschipd :P nou wij met zalfjes, cremetjes, poedertjes, pipetjes, tabletjes, en een wordkuur naar huis :P ;) dat een tijdje vol gehouden, en nu is ze een vrolijke poes, die helemaal gezond is, maar wel als de dood is voor vreemden (behalve mijn vriendinnen, de buurvrouw en mijn oma ;) ) en onder de kast duikt als er een man aan komt :(:)
mischien remy? van dat jongetje uit dat boek. of roodlokje :P of lekker simpel ... poes :D

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 14:01

We hebben al een Poespoes. :))
We hebben besloten om hem tot Bucky om te dopen. Naar Buck, van Ice Age. Doet ie ons wel aan denken met z'n oogje. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:12

Wat een scheetje :+:

Hij is mooi zeg :oo Als ie weer helemaal gezond is wordt dat echt een prachtige kat :j

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:16

Ah wat een dropje!
Volgens mij heb je er een hele leuke kat bij ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:34

wat een schatje!

als ie morgen gezond wordt bevonden houd je hem?

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 10:24

We houden hem sowieso. :j Alleen is de vraag of hij straks met ons mee mag naar het nieuwe huis, of dat ie naar mijn moeder gaat.

Hij heeft iig al meer praatjes nu. :D Zo meteen gaan we naar de DA.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 11:43

Update: Bucky is gezond bevonden! De DA schatte hem op 7 weken. :(:) Z'n oogje was een beetje beschadigd, wsl heeft hij een klauw gekregen van een andere kat. Dus nu gaan we twee keer per dag druppelen. Binnen twee weken gaan we terug voor de entingen, de DA vond dat hij eerst wat moest bekomen. Hij heeft een wormenkuurtje gehad, de beestjes waren goed behandeld. :j En het bruine is wsl nog nesthaar, dus Bucky zal donkerder tot zwart worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:55

wat schattig!

Met lukken toch, zo met 7 weken lekker bij jullie!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:59

dat word een mooie zwarte kat
als die verhaard komt de zwarte kleur naar boven
wat een schatje zeg!!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:59

Ik heb dit 12 jaar geleden meegemaakt en nog steeds is hij bij me.

Veel plezier met je mooie katje!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:03

Wat een schatje zeg, heel apart kleurtje.
Dit wordt volgens mij een heel erg mooi half-langharig katje in ieder geval een heel sprekend koppie.

janneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:06

die is gaaf van kleur zeg.
wat een moppie zeg.
veel plezier met hem.
en mijn vriend wilde ook geen kat in huis en is nu 3 jaar later dikke vrienden met mijn kat hahadus er is nog hoop

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:12

ojee, kijk of hij geen vlooien heeft, dit hebben wij ook gehad maar poesje te zwak... |( toen hebben we nog uhm een soort van vlooienplaag gehad :( verder denk ik dat het linker oogje ontstoken is ofzo

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:18

hafjesliefde schreef:
ojee, kijk of hij geen vlooien heeft, dit hebben wij ook gehad maar poesje te zwak... |( toen hebben we nog uhm een soort van vlooienplaag gehad :( verder denk ik dat het linker oogje ontstoken is ofzo

Als je de eerdere berichten van de ts had doorgelezen zul je zien dat ze met het dier al bij de DA zijn geweest. De diagnose van het oog zul je daar ook vinden ;)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:19

Ik kan me voorstellen dat je die niet kon laten zitten! Wat een droppie zeg!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 22:23

Idd Cassidy. Ontvlooien is ook het eerste wat ik heb gedaan en geloof me, ze vielen er bij bosjes af. :+ Hij begint nu de bandiet uit te hangen. Lekker ondeugend ding, hij is al een stuk beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:29

ik vind hem echt geweldig!!

gisteren naar 'mijn' poesje geweest, ze is nu dik 4 weken. over 3,5 week komt ze naar huis :)

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 03:00

Ik ben klein, gevaarlijk en ik kom je eten stelen!!
Afbeelding

Volgens mij had hij het niet op je eten gemunt :+