Felix kattenvoer verslavend?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Felix kattenvoer verslavend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 17:58

:wave:

Wij voeren onze kat op het moment Felix brokjes, maar het lijkt wel alsof er iets verslavends in het voer zit. Lola vraagt de hele dag door naar eten; zodra je naar de keuken loopt rent ze naar de kast waar haar brokjes staan en ook als je net thuis komt, is het eerste wat haar interesseert haar voer. Natuurlijk, katten houden van eten, maar dit heeft ze niet met andere merken.

Herkent iemand dit?

Gr. Marissa

Sies

Re: Felix kattenvoer verslavend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:00

Er zit erg veel zout in felix, is ze daar niet verslaafd aan?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:15

Felix is niet bepaald een goed kattenvoer te noemen. Het bevat vooral vulstoffen, geen voedingsstoffen. De reden dat je kat zo in eten geïnteresseerd is, is gewoon omdat ze honger heeft.
Schakel eens over op een voeding waarvan vlees het hoofdingrediënt is. Wedden dat het over is ;)

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 18:17

Ja, dit is ook de eerste keer dat we dit voeren, maar ook direct de laatste keer. :\

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:22

Ik heb 3 pogingen gewaagd om op de site van felix naar de samenstelling te kijken, maar wat een @#$%(& site zeg! Grappig voor kleine kids misschien, maar als volwassene voel ik me niet bepaald serieus genomen.
Maar goed, zoals het het meeste supermarktvoer betaamd zal ook dit wel de grootste rommel zijn wat je maar kan kopen voor je poes.
Lekker naar de dierenwinkel een goed voeder halen dus!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:38

Ashkerlon schreef:
Felix is niet bepaald een goed kattenvoer te noemen. Het bevat vooral vulstoffen, geen voedingsstoffen. De reden dat je kat zo in eten geïnteresseerd is, is gewoon omdat ze honger heeft.
Schakel eens over op een voeding waarvan vlees het hoofdingrediënt is. Wedden dat het over is ;)

helemaal mee eens!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:41

felix is echt troep, kan na een week naar de d.a. met mijn kat omdat hij verstopt zit met gruis. Zou dus maar rap weer ander voer halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:44

trustHim schreef:
felix is echt troep, kan na een week naar de d.a. met mijn kat omdat hij verstopt zit met gruis. Zou dus maar rap weer ander voer halen

Ik vraag me af of dat aan de felix heeft gelegen.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:46

Ashkerlon schreef:

Of schakel over op versvlees.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:14

Mindim schreef:
trustHim schreef:

Ik vraag me af of dat aan de felix heeft gelegen.

lijkt me wel als meneer het alleen met felix heeft, overgens dieetvoer eet hij niet, welk merk ik ook probeerde hij weigert gewoon te eten

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:16

Dr zit in felix maar 4% vlees, niet erg veel dus. De rest wordt opgevuld met rijst, granen en nog meer troep. Lekker overgaan op goed voer als Royal canin/Iams/Hill's/Orijen, of helemaal vers zoals Carnibest/haaksbarf.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:22

In principe heeft 'ie het met alle droge brokjes dan hoor. ;)

Anyway, mijn katten zijn wel gek op de felix crisps en favourites, maar de brokjes hebben ze nog nooit gegeten.
Maar je gaat alweer ander voer geven las ik. :)
En mijn katten doen het prima op een ander merk brokjes, vers voer hoeft nou ook niet direct.
(Mijne doen het goed op Technical)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:51

@xmanon tegen wie heb je het nou :+

Als het gaat over mijn gruiskat nee hoor die heeft het niet met alle droge brokjes, krijgt nu kenner en gaat perfect

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:07

Maar is de gruis oorzaak van de felix of versterkt felix de gruis. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een weekje felix voeren blaasgruis veroorzaakt, dan heeft er al wat gezeten. Ook meerdere katteneigenaren zouden hier dan over klagen. Kenner is ook niet echt topvoer, als we het daar dan toch over hebben.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:13

Voor de felix heeft hij ook gruis gehad (kreeg toen overgens wiskas) Daarna verschillende merken gruisdieet wat hij dus weigerde en toen naar felix waarbij hij dus binnen een week verstopt zat.

btw ik weet dat kenner geen topvoer is, maar wel beter dan de supermarkt verkoopt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:15

Idd ze zal gewoon honger hebben het arme dier.
Felix is geen goed kattenvoer :n

Ik zou dan ook liever voor een ander voer gaan.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:17

trustHim schreef:
btw ik weet dat kenner geen topvoer is, maar wel beter dan de supermarkt verkoopt

welke verschillen heb jij opgemerkt dan? Met wel supermarktmerk heb je vergeleken? In Kenner zit in ieder geval BHA en BHT, dat weet ik.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:17

mijn kat krijgt ook felix. Maar dit is al het 2e topic dat ik deze week lees over kattenvoer en de dingen die erin staan hebben me wel aan het denken gezet. Ondanks dat mijn beestje nergens last van heeft, niet overgeeft en glimt van gezondheid, denk ik dat ik toch maar over ga stappen op roal canin.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:20

Mijn katten doen dit ook, ik voer ze Gourmet gold doorvoer en 's avonds pate. En om die pate zitten ze te zeuren zodra ik naar de keuken loop. Reden dat ik goedkoop kattenvoer geef;
- Royal canin is 3x zo duur;
- Ik merk qua ontlasting, gedrag, energie en vacht totaal geen verschil aan de katten;
- zeuren deden ze ookal met Royal canin.
Ik vind het best moeilijk wat nou goed kattenvoer is, ik merk namelijk geen verschil aan mijn katten.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:23

Ik zou niet weten of het aan de Felix ligt. Mijn kater is al heel zijn leventje lang letterlijk eetverslaafd. Ik ben ooit begonnen met Iams, vanuit de fokster meegekregen toen. Uiteindelijk is hij te zwaar geworden en aan het dieetvoer van de dierenarts gegaan. Maar daar is hij dus net zo verslaafd aan als aan alle andere soorten kattenvoer. Onze kater krijgt op vaste tijden eten, Hij weet dondersgoed wanneer hij aan de beurt is! Neemt niet weg dat hij nog regelmatig probeert of er niet toch iets te halen valt als je toevallig de kant van zijn voer oploopt. Of probeert om eten bij onze poes weg te snaaien, die juist zo veel mogelijk moet eten.

Het is in elk geval de moeite waard om je er eens in te verdiepen wat erin zit (of juist niet) en van daaruit te kijken wat het beste voer voor je kat is.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:24

royal canin stonken de mijne meer dan nu

laatste wat ik ga zeggen over het voeren van mijn katten aangezien het topic daar niet over gaat:

ten aanzien van felix, whiskas en nog wat merken, stinken ze nauwelijks op de bak, zijn actief, zitten goed in de vacht en eten stukken minder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:28

@trusthim, das natuurlijk wel een verschil. In je eerste post doet het overkomen dat je kat na een week felix eten blaasgruis heeft ontwikkeld en verstopt zit.
Daar reageerde ik op. Felix heeft naar jouw idee de blaasgruis dus verergerd, das heel wat anders.

Mijn katten eten van alles, Whiskas, Gourmet,RC, huismerk en noem maar op. Felix laten ze staan, willen ze niet eten. Ze glanzen mooi en zijn goed gezond. Laatst had mijn gecastreerde kater blaasontsteking, maar denk niet dat dat door voer komt ;) Ze zijn 13 en 14 jaar en hebben verder nog nooit wat gehad.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:31

op moment dat ik felix begon was hij wel schoon, dus zonder gruis op dat moment, viel mij gewoon op dat hij na de felix binnen no-time weer bij de d.a. lag. Voeding is helaas wel vaak een mede boosdoener bij de gruis. En meneer is een pietlut met eten dus wel lastig.

Dus laat ik het zo zeggen: voor mijn kater is felix uit den boze

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 13:37

We voerden haar als kitten RC, maar vonden dit toch vrij duur en zijn nu dus op Supermarktvoer overgegaan (inmiddels is ze 3 jaar). Interessant dat de ene kat totaal anders reageert op Felix dan de andere :j Ik zal me er zeker in verdiepen en wellicht de DA raadplegen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:23