Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DraakjeII schreef:Even een opmerking vooraf: Het betreft hier niet mijn eigen hond, maar de hond die bij ons in de pensionstal wordt gehouden.
Sinds een paar maanden hebben wij dus een hele lieve nieuwe stal-hond (de vorige was overleden).
Het is een Mechelse herder (vrouwtje) van nu ongeveer 10 maanden oud. Ze was gefokt voor pak-werk maar ze was niet bijt-vast en dus wilden de fokkers haar niet meer.
Ze is rechtstreeks vanaf de fokker naar onze stal verhuis. Is dus gelukkig nooit gewend geweest om constant mensen om zich heen te hebben. Nu is het zo dat er zo'n 3 á 4 x per dag meerdere uren mensen aanwezig zijn op stal, maar met name 's nachts is ze alleen (met de paarden) op stal.
Om welke reden ze zaken gaat slopen is lastig na te gaan, of ze doet het uit verveling of omdat ze het niet leuk vindt om alleen te zijn. Feit is dat alles waar ze bij kan gesloopt wordt.
We hebben inmiddels alles hoog weggeborgen, maar soms lukt het haar toch door te springen om toch iets te pakken te krijgen en dan is er weer een dekje, halster of deken kapot.
Het is verder een hele lieve hond met heel veel energie.
Ik ben op zoek naar tips of trucs om te voorkomen dat ze dit doet.
Zelf ben ik ook geen voorstander van het houden van een hond, terwijl ze meerdere uren achtereen alleen zijn. Maar het is mijn hond niet, dus daar heb ik dan weer geen invloed op.
tantjeuh schreef:Wat wordt er met hem gedaan? Een mechelaar is een pure werkhond, deze blijkbaar ook nog uit de echte werklijnen. Een werkhond zonder werk, die zoekt iets om zich mee bezig te houden, anders verveeld ie zich dood... Begrijpelijk dus. Werk aanbieden dus..
diessel schreef:tantjeuh schreef:Wat wordt er met hem gedaan? Een mechelaar is een pure werkhond, deze blijkbaar ook nog uit de echte werklijnen. Een werkhond zonder werk, die zoekt iets om zich mee bezig te houden, anders verveeld ie zich dood... Begrijpelijk dus. Werk aanbieden dus..
diessel schreef:Nee, al zou je haast denken van wel![]()
De lijst is gewoon eindeloos lang![]()
Op een zondagochtend heeft ze eens het volgende gesloopt in 2 uurtjes tijd
Bekapschortje
Doosje hoefnagels + een aantal autobanden omdat ze het doosje geleegd had op het grind van de oprit
Renetten, handvatten eraf gekauwd dus onbruikbaar
Handvat van de vijl
Aantal zooltjes
Jas
Witte rijbroek
Witte blouse
Stropdas
Leren laarzen
Wedstrijdjasje
Cap, klep er afgekauwd
Shabrak
4 Stoelkussens
6 hortensia's uitgegegraven en versnipperd
3 mandjes met bloemen, was ook niets meer van over
emmer
gat gegraven in het gazon
Totale schade ruim 1500,- als het niet meer is%)
Mijn vriend had de dag tevoren een jachtrit gehad en had zijn kleding uitgetrokken in de schuur en neergelegd op de werkbank, en hij had nog even een ijzer ondergezet. Was een drukke dag en hij had geen puf meer om op te ruimen![]()
De volgende ochtend wilden we beide graag nog even blijven liggen, dus de hond naar buiten gedaan zodat ze haar behoefte kon doen
![]()
Was niet zo fijn wakker worden
aisie schreef:Wij hebben ook een mechelse herder. Voorheen ook waakhond op een grote stal en niet in huis gewend. Sloopt ook alles als ze niks te doen heeft. We hebben haar wel in huis en tot nu toe heeft ze niks vernield omdat ik haar van die grote kauwbotten geef. Daar is ze uren zoet mee en dan laat ze de tafel en stoelpoten e.d. wel met rust. Zelfs de sloffen en schoenen die naast haar mand liggen raakt ze niet aan.
Ook laat ik haar meerdere keren per dag lekker rennen met een grote lekke bal zodat ze haar energie goed kwijt kan.
Wellicht kun je die kauwbotten eens proberen?
diessel schreef:Nee, al zou je haast denken van wel![]()
De lijst is gewoon eindeloos lang![]()
Op een zondagochtend heeft ze eens het volgende gesloopt in 2 uurtjes tijd
Bekapschortje
Doosje hoefnagels + een aantal autobanden omdat ze het doosje geleegd had op het grind van de oprit
Renetten, handvatten eraf gekauwd dus onbruikbaar
Handvat van de vijl
Aantal zooltjes
Jas
Witte rijbroek
Witte blouse
Stropdas
Leren laarzen
Wedstrijdjasje
Cap, klep er afgekauwd
Shabrak
4 Stoelkussens
6 hortensia's uitgegegraven en versnipperd
3 mandjes met bloemen, was ook niets meer van over
emmer
gat gegraven in het gazon
Totale schade ruim 1500,- als het niet meer is%)
Mijn vriend had de dag tevoren een jachtrit gehad en had zijn kleding uitgetrokken in de schuur en neergelegd op de werkbank, en hij had nog even een ijzer ondergezet. Was een drukke dag en hij had geen puf meer om op te ruimen![]()
De volgende ochtend wilden we beide graag nog even blijven liggen, dus de hond naar buiten gedaan zodat ze haar behoefte kon doen
![]()
Was niet zo fijn wakker worden
roybrit schreef:nou..dan is dat heel simpel alles wat die hond sloopt vergoed die pension houder en anders een kennel? of dan leggen ze die hond maar vast?