Vosse schreef:Niet elke hond is standaard op een leeftijd van weet ik veel hoe oud zindelijk. Dat is echt een beetje kort door de bocht hoor.
Dat ligt aan het ras, de opvoeding en je consequentheid.
Toen we onze hond ophaalden was deze met 7 maanden nog niet zindelijk! Poepte en piste de hele bench onder. En dit is echt geen natuurlijk gedrag van een hond hoor. Maarja die mensen hadden er totaal geen verstand van en ja dan gaat er wel eens wat mis.
Behandel het gewoon alsof je een pup in huis hebt. Wordt de hond wakker gelijk naar buiten en een plasje/poepje laten doen. Dit ook natuurlijk belonen. Zie je dat de hond iets in huis doet, gelijk de hond weer buiten zetten. Maakt ze het evt. af dan weer belonen. Lekker buiten laten zitten en binnen even opruimen.
Het heeft helemaal geen zin de hond door de plas of poep heen te halen als deze binnen iets laat lopen.
Het plassen als een teef komt wel als de hond zich wat meer mans begint te voelen.
Mocht het echt niet beter worden let dan ook op evt. afwijkingen.
Er kan natuurlijk ook iets medisch aan de hand zijn.
daar geloof ik niet zo in ; de da heeft hem helemaal nagekeken ; hij is immers ook geopereerd aan zijn oog; zie mijn topic voor het hele verhaal
mijn andere hond(reu) ging pas met 1,5 jaar zijn pootje optillen met plassen
Drinkt de hond normaal of wat veel?
de hond drinkt best veel maar dat komt ook omdat hij veel; speelt en ook vaak mee gaat wandelen op een dag en ook wel minimaal 2 x per dag een verre wandeling(nu nog max 2 km) maar dat gaan we langzaam verder opbouwen