Agressieve hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Munnie

Agressieve hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 16:05

Hier woont een stukje verderop iemand met een Amerikaanse Bulldog. Nou hoor ik hier uit de buurt meerdere honden die vals zijn allemaal vervelend maar ik hou mijn pup aan de lijn omdat die nog jong is en niet luisterd los.

We hebben hier blok verder 2 herders vals maar worden goed aan de lijn gehouden en uit de buurt van andere honden. Verderop een rottweiler soort anti bijt ding op alleen wordt vaak uitgelaten door een jongetje die hem niet kan houden maar wel altijd aan de lijn.

Maar het probleem de Amerikaanse Bulldog. Die mensen laten hem los. Mijn moeder was laatst op een afgesloten veldje met de honden en kwam ze aan met die hond (Spike) Vraagt aan me moeder doen die honden niks. Nou mijn hond (Bull-It) is nog maar 6maanden en die van mijn moeder (lucky) is meer geinteresseerd in luchtjes. Dus Spike erbij rent meteen op de hond van mijn moeder af en grijpt hem vol. Nou lucky is een kruising friesse stabij en kan dus niks tegen zo een grote hond en begint te janken. Zegt dat vrouwtje ja dat doet die altijd (waarom laat je hem er dan bij?) en dat gaat die pup straks ook doen. Bull-It is ook een amerikaans bulldog. Nou me moeder kon bellen als die iets had. Geen nummer gekregen of niks.

Nu stond ik vanmorgen even te kletsen en hoorde dus dat diezelfde hond van de week weer een hond heeft gegrepen tot bloedens toe open en was de vraag of die het zou halen.. Ze hebben die hond naar de auto gedragen en met spoed naar de dierenarts er lag schijnt nog een bloedspoor bij....

Heb nu al van meer mensen gehoord ja mijn hond is ook door hem gegrepen. 2 huizen verder woont een man met een tank van een rottweiler en die was ook gegrepen toen die jonger was door die hond en nog minimaal 10 andere mensen.

Ik heb geen zin dat mijn hond straks een gevecht aan moet gaan met die k*t hond... Want dan weet ik niet hoe het uit gaat pakken 2 van die honden. En heb al helemaal geen zin dat mijn hond vals wordt ofzo. Nu wil ik niet dat die hond wordt afgemaakt ofzo maar kan ik niet iets doen dat er een regeling wordt getreft hond aan de lijn muilkorf om of iets in die richting? Ik wil niet dat ik straks mijn hond kwijt ben omdat er iets gebeurd of het oudje van mijn moeder....

Alvast bedankt. Groetjes Simone

Abeltje77

Re: Agressieve hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:09

Ik denk dat jullie iedereen moeten verzamelen die problemen met de hond heeft, en samen een brief op moeten stellen aan de eigenaar.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:09

Wat je zelf in ieder geval kan doen is proberen het contact met die hond te vermijden.

Ik vraag me af of zo'n eigenaar wat met een brief doet..

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 16:17

Ja ik denk ook niet dat hij zich er iets van aan trekt. De beste man geeft zijn hond pannenkoeken dat die breed wordt dus dan weet je wel wat voor iemand dat is.... En als jij zelf geen aktie onderneemt als jou hond andere honden dood of bijna dood bijt dan vind je een brief ook niet boeiend denk ik?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:19

Daar ben ik dus ook bang voor..
Ik zou als ik jou was in ieder geval proberen uit de buurt te blijven bij die hond.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:21

Ik zou uit de buurt blijven van die hond.
Als het echt te gek wordt kan je volgens mij zelfs aangifte doen,
maar dan is mevrouw misschien wel haar hondje kwijt.
:j

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:21

Die eigenaar hoeft ook niets met de brief te doen, maar hij (zij?) weet dan wel dat er een hele groep mensen is die aktief last van de hond hebben. Je hebt dan in ieder geval een punt gemaakt. En mocht er een keer iets gebeuren en je wilt stappen ondernemen kan de eigenaar niet zeggen 'dat doet ie anders nooit'. Je hebt dan bewijs dat veel mensen de hond als onverantwoord zien.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:24

Ik zou ook mn hond uit de buurt houden daarvan
ik heb ook een amerikaanse bulldog en die doet erg anthousiast mee als een andere hond met der wil vechten. Heb geen zin in een bloedbad en dierenars kosten
Dus als ik dat kan voorkomen door mn hond bij bepaalde honden in mn buurt niet bij lost te laten doe ik dat :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:25

Annouk schreef:
Ik zou uit de buurt blijven van die hond.
Als het echt te gek wordt kan je volgens mij zelfs aangifte doen,
maar dan is mevrouw misschien wel haar hondje kwijt.
:j

Dat zou dan heel sneu zijn voor die vrouw, maar nu is de hond een gevaar voor anderen.
Blijkbaar weten de eigenaren er zelf niet mee om te gaan. Als je aangifte doet, is het trouwens eerst zo dat de hond een gedragstest moet ondergaan.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:27

En anders schop je die hond weg.
Ik heb vaak genoeg voor mijn hondje moeten vechten,
omdat een mastiff haar wel eventjes ging opknappen.
Nou ik heb mijn hondje opgetild en die hond echt een rotschop verkocht.

Kreeg ik wel de eigenaar over mij heen,
maar die mastiff had Sterre al vaker gegrepen,
en die meneer houdt toch zijn hond lekker los.
Dan niet, maar ik laat geen grote zware hond op mijn hondje duiken.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:29

Ben het met je eens anouk
je doet wat je kan als je hond word aangevallen ookal is dat een schop geven

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 16:30

Nou inderdaad bij die hond uit de buurt houden maar de pest is dus de beste mensen laten hun hond los en als die een andere hond aanvliegt ookal heb jij hem aan de lijn tjha....

En over weg schoppen had ik het nog over met me euhmm buurman die zei ook dat die hond jou gewoon greep dan..

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:30

Aangifte doen bij politie. Direct !! Ook aansprakelijk stellen voor de schade tot nu toe.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:31

Precies. En Sterre is een heel lief en onderdanig hondje,
dus die duikt van angst in elkaar en doet helemaal niks meer.
Mijn grote hond die vecht wel terug,
maar Sterre heeft zelfs een keer een plasje laten lopen.
Die hond blijft van mijn hondje af.
:n

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:32

[quote="Munnie"]Nou inderdaad bij die hond uit de buurt houden maar de pest is dus de beste mensen laten hun hond los en als die een andere hond aanvliegt ookal heb jij hem aan de lijn tjha....

En over weg schoppen had ik het nog over met me euhmm buurman die zei ook dat die hond jou gewoon greep dan.. [/]quote]

Inderdaad aangifte gaan doen.
Deze hond is een gevaar voor de maatschappij.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 18-07-09 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:32

Munnie schreef:
Nou inderdaad bij die hond uit de buurt houden maar de pest is dus de beste mensen laten hun hond los en als die een andere hond aanvliegt ookal heb jij hem aan de lijn tjha....

En over weg schoppen had ik het nog over met me euhmm buurman die zei ook dat die hond jou gewoon greep dan..

Dan heeft je buurman helemaal de poppen aan het dansen,
als die hond dat doet.
Mij zou het niet uitmaken dat ik gebeten wordt,
ik bescherm mijn hond en als ik daardoor een beet op loop,
is dat niet mijn schuld.
Het had namelijk niet gehoeven als diegene zijn hond bij zich hield.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:33

Ik ben daar misschien heel simpel in, maar waarom doe je geen aangifte?? hond is kennelijk een gevaar voor andere honden, eigenaresse weet dit zegt ze zelf, en doet er vervolgens niets mee.
Zaak voor de politie dus, laat ze het dier lekker aan een tes onderwerpen, met eventueel alle gevolgen van dien.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 16:35

Nou jullie hebben wel gelijk met die aangifte maar ik sta er eigenlijk los van nog wel want mijn hond heeft die niks gedaan en die van mijn moeder had ook niks.. Weet dus niet of je dan iets kan doen?

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:37

Munnie schreef:
Nou jullie hebben wel gelijk met die aangifte maar ik sta er eigenlijk los van nog wel want mijn hond heeft die niks gedaan en die van mijn moeder had ook niks.. Weet dus niet of je dan iets kan doen?

Zo gauw je de hond los ziet lopen 0900-8844 bellen. Dat is de politie. Die moeten dan stappen ondernemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:38

Idd aangifte doen, laat de politie maar eens een onderzoek in gaan stellen. Desnoods vraag je meer gedupeerden mee, met afwachten bereik je niets ja dat jou pup mss beschadigd raakt voor het leven.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:39

Inderdaad, dit is wel een situatie die om actie vraagt, voordat de hond nog meer schade aanricht.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 16:43

Ja dat dacht ik dus ook. Zou even kijken of de mensen waarvan die hond laatst is gegrepen de politie erbij halen... Woon hier nog niet zo lang dus ken niet veel mensen :P

Je kan toch ook gewoon een melding maken of zo? Dan word het gewoon opgeslagen ergens toch?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:44

Dat kan inderdaad Munnie.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:44

Maar dan gebeurt er dus verder niks en blijf je de kans lopen dat je de hond tegen komt. En dat is nou juist wat je niet wil toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:45

Ja je kan een melding maken, gewoon bellen met dat nummer0900-8844 je moet toch een afspraak maken voor aangifte doen (Als dat nodig is vertellen ze je dat meteen) J ekan iig al een medling doorgeven dan nemen ze alvast een kijkje bij dat adres of nemen de hond mee voor een test.